++++ NELIAPILOIDEN TOUKOKUU ++++
Kommentit (133)
Vielä on jotenkin epätodellinen olo, mutta eiköhän se tästä vielä iskeenny kunnolla tajuntaan. Olen niin ihmeissäni, että en ole mitään saanut aikaan koko päivänä.
Niinhän sinä Lyydia sanoit, että plussataan yhdessä ja niinhän siinä kävi. Katotaan vaan niin ollaan synnyttämässä yhtä aikaa ja samassa paikassa. ;)
Nyt sitten adalat yms muut kumppanit vois kans plussata ja voitas rytinällä mennä tuonne odotus puolelle elvyttämään neliapiloiden ryhmä.
Sirps
Lyydiaa olen unohtanut kokonaan onnitella, eli onnittelut sinne myös!
Kovasti tekis mieli testata plussa ja liikutus tulikin sirppanan kuvasta.. Odottelen nyt kuitenkin viime kierron pituuden verran ja pohdin sitten testaamista. Toistaiseksi vielä aika hyvin onnistuu tulee jos on tullakseen asenne! =)
pikkuemäntä ja kp jotain
Ihania uutisia, mulla on ollut esikoisen laskettu aika 23.1.2001, meni toki yli.
Nyt tsemppiä muillekkin!
Ofelia
Aivan ihana ilma!!! Kyllä kesä on vaan ihanaa aikaa:))
Sirppana: Jokos siellä alkaa tajuntaan mennä, että raskaana ollaan? :))) Sä muuten plussasit aika aikaisilla kiertopäivillä...eikös niin? Olikos se niin, että tikutit oviksen aika ajoissa? Vai muistanko väärin?
Nani: Jokos sulla massu kasvaa:)
Adalat: Mikäs tilanne?? Nyt jo raporttia ;-)
Noora: Jokos olet tehnyt jotain päätöksiä?
Paritonsukka: Meillä tulee kans vauvan ja nykyisen kuopuksen ikäeroks 5 vuotta. Olisin halunnut pienemmän ikäeron, mutta aina ei mee niinkun toivoo:( Samoja ajatuksia mulla on ollut kun sulla. Toivottavasti pääset pian tähystykseen!
Jonn@: Olitko käynyt yksityisellä ultrassa vai mistä tiesit odottavas kaksosia? Olen todella pahoillani keskemenostasi:´( Ootteko jo saaneet uuden kodin kuntoon? :)
Mansikkainen: Peukutan niin kovasti, että teilläkin nyt tärppää tästä siirrosta!!! Hurjalta kuulostaa nuo lääkemäärät:0 Tuleeko niistä jotain sivuoireita?
Ofelia: Mulla alkoi aina oviskivut jo hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta testi sitten kertoi oviksen tapahtuvan kierron puolessa välissä. Eli ne oviskivut voi kestää hyvin viikonkin.Mä kans jätin Buranan pois kokonaan kun kuulin, että voi vaikeuttaa raskautumista. Kysyin sitä ihan apteekista ja sanoivat, että kannattaa välttää.
tuutulille tsemppiä kun kerran ovisajat käsillä:)
Voi motherpower (((halaa)) toivottavasti asiat kääntyisivät parempaan päin.
pikkuemäntä: missäs vaiheessa sun kierto on menossa? toivottavasti tulis plussa teillekin:)
Oma napa: Kyllä ne kaikki möröt ja pelot sieltä alkaa väkisin hiipimään vaikka kuinka yrittäis miettiä muuta...eilisestä asti ollut semmoista paineentunnetta alavatsassa(joka toki voi olla ihan asiaan kuuluvaa;-) mutta tietty mä heti panikoin :/ Varasin ultran yksityiselle, jotta saan tiedon siitä, että masussa on oikeasti elämää. Ultra on 31.5 ja silloin olis 7+3...pitäis näkyä jo sykkeet hyvin. Rinnat aristaa, välillä väsyttää, mutta oireet vaihtelee aika paljon päivittäin ja päivän sisälläkin. Välillä on hieman huono olo, mutta hyvin vähän vielä... Massu on turvoksissa... Haluaisin haaveilla ja välillä sitä teenkin, mutta sitten palautan itseäni maan pinnalle ;-)
Lyydia 5+1
Lyydia:mä pääsin alkuraskauden varhais ultraan taas ihan neuvolan kautta rv 7+4 ja siellä näkyi kaksi sykettä.Viime raskaudessakin pääsin noilla viikoilla neuvolan kautta ultraan.
nyt syömää ja sit takas ulos kun on nii nätti ilmakin.
Lyydia: Juu aikaisinhan minä testin tein. En vaan mitenkään malttanut elää jännityksessä enempää.
Ovisplussa tuli kp11 ja testi näytti positiivistä aika aikaisin eli noin 12 päivää tuosta ovisplussasta. Kyllä tämä pikku hiljaa alkaa menemään jakeluun, että raskaana ollaan kun tissit on himpun verran kipeät ja vatsaa repii aivastellessa. Mutta väsymystä ei ainakaan vielä ole. Ja koko ajan ihan kamala nälkä. Taitaa painokin ruveta nousemaan kun syön koko ajan.
Motherpower: Kiva oli kuulla sinusta pitkästä aikaa, vaikka teidän tilanne vauvan suhteen ei olekaan kääntynyt parempaan suuntaan. Minä kyllä todella toivon, että miehesi vielä lämpenee asialle. Melkoisia hermojahan sinulta vaaditaan kun joudut nyt odottelemaan miten asian käy ja varsinkin kun olet saanut kokea niin suuren pettymyksen tässä asiassa. Voin kuvitella miten tämä asia kalvaa sinua. Minä kuitenkin toivon parempaa käännettä asian suhteen ja sinulle hyviä hermoja. Koita jaksaa. Halaus.
Pikkuemäntä2: Koskas ajattelit testata? Oireet olisivat kyllä aika hyviä. Itselläni muutama päivä ennen testausta maistui jauheliha pizza ihan persikalle ja sitä sitten ihmettelin, että mitä hittoa eihän tässä persikkaa voi olla ja se pizza jäi syömättä. =) Toivottavasti tärppi olis käynyt.
Adalat: Mikäs sinun tilanne? Onko mitään oireita? Jatkuva nälkä? Valkovuotoa? Itkuisuutta/kiukuttelua? Tms ihania oireita jotka vois viitata johonkin...?
Toivottavasti sinnekin nyt plussa pärähtäisi.
Aiha: Jaksuja loppu raskauteen ja synnytykseen. Sulla onkin ollut todella isoja vauvoja. Mahtaa massukin olla melko iso. =)
No nyt en muista enään kelle muulle piti kommentoida. Aivotkaan ei tunnu toimivan täydellä teholla kun meillä on sisällä ihan älyttömän kuuma, mutta se on kyllä mukavaa kaiken sen palelun jälkeen.
Alkuviikosta lähdetäänkin reissuun ja sitten en linjoille paljoa pääsekkään, mutta käyn kyllä tilaisuuden tullen kurkkimassa plussa uutisia. Mutta paremmin olen linjoilla sitten taas kesäkuussa.
Sirppana ja huikeat rv 3+5
Paljon onnea sirppanalle ja lyydialle! Ihanan kuvankin olit sirppana laittanut! Kyllä tuommoista testiä kelpaa katsella!
Joku kyseli, että vaihteleeko mulla vauvakuume, niin joo, kyllä. Välillä tahdon vauvaa ihan kamalasti, ja välillä tuntuu, että ei enää. Onhan se mukava, kun alkaa olla lapset jo isompia ja helpompia. Ovat paljon oma-aloitteisempia eikä tarvitse joka asiaan apua. Yötkin meillä nukutaan hyvin ja kaikki omissa sängyissään. Mutta kuitenkin... vauvatkin ovat niin suloisia! Olisi ihanan ostella ja pestä ja laittaa pikkuisia vaatteita, olisi ihanaa, kun saisi hakea tuohon makkarin nurkkaan pinnasängyn varastosta ja siihen laitella pikkulakanat. Olisi ihana kasata hoitopöytä kokoon ja varustella se vauvaa varten. Jne.
Hmm...katsotaan nyt, mitä tuleva tuo. Nyt mennään kp17/28-32.
Piti ihan pikaseen tulla käymään täällä ja mitä ihania uutisia. Onnea sirppanalle plussasta!!!
Motherpower; ikävä tilanne siis jatkuu teillä edelleen. Meillähän mies alkoi empiä neljännen yritystä, mutta muutti sitten mielensä ja on nyt tosi innoissaan. Toivon, että teillä kävisi yhtä onnellisesti.
Omassa voinnissa ei yhtään mitään raskauteen liittyvää ole. Väsyttää, mutta toisaalta tässä on muutama vähän huonosti nukuttu yö takana kun pienimmäinen sairastelee. Ei siis kerrassaan mitään raskauteen liittyvää ole ilmassa.
adalat kp 24/28-31
tässä tuorein kuva taas tuosta Juliuksesta kun hän on vaa niin IHANA
tosi kuuma päivä ollu tänää ja siksi oltii paljon ulkona ja muksut tykkäs mut ite en niinkää kun silmät punoittaa,vuotaa ym mukavaa niinku nenäki on iha tukossa.
Pikainen päivitys, pitää palata huomenna ajan kanssa.
SIRPPANALLE ONNEA PONNEA AIVAN MIELETTÖMÄSTI !!!
Miten teillä voikin olla Lyydian kanssa tollanen tuuri että samikset ja tsemppikaverit vielä plussaakin samaan aikaan?? Oletteko "oikeassa elämässä" tuttuja? Jos että niin kantsis varmaan tutustuu, olette niin sielun sisaria :) Olette varmaan ihan saman näköisiäkin :DD
TOIVOTTAVASTI KAIKKI MENEE NYT HYVIN SIRPPANA, TARRASUKKIA MATKAAN. Päivitin lasketun tonne listaan :)
kun päivitit tiedot. Ja kiitos hauskoista kommenteista, rupes ihan naurattamaan. =)
Sitähän ei tiedä mitä kaikkea yhteistä meillä lopulta Lyydian kanssa onkaan. Mutta emme kyllä ole oikeassa elämässä tuttuja ainakaan tietääkseni.=) Mutta voitas varmasti erittäin helposti ystävystyä "oikeassa elämässäkin".=)
Sirps (nauraa hekottelee yksikseen nooran jutuille)
Aivan ihanaa kun kesä on vihdoin täällä =)
Sirppana: :DD
Adalat: Sua sitten seuraavaksi jännitellään. Se ettei ole oireita ei hei tarkoita vielä mitään !! *peukut*
tuutuli: Mietityttäähän se varmaan kaikkia välillä. Mutta on ne vaan niin ihania. Olis ihanaa tosiaan laittaa pinnistä ja tavaroita valmiiksi. Mä varmaan laittaisinkin heti jos saisin plussan :DD
ofelia: Eikö sulla olis laskennallisesti ovis aika nyt ?? Taitaa tuo kp6 mitä mietit olla aika aikaista, ei mahdoton mutta aika aikainen. Oisko se kuitenkin vasta nyt ??
motherpower: *voimahali* Rankkoja asioita. Toivottavasti asiat järjestyy johonkin suuntaan. Ehkä se mies vielä muuttaa mielensä. Kesä voi tehdä ihmeitä.
pikkuemäntä: Mikä vointi? Vieläkö mega-kierto jatkuu ??
Lyydia: Eiköhän noi sun oireet ole niitä ihan perinteisiä raskaus-oireita. Kaikki on varmasti ihan hyvin. Mutta kun pääset ultraan niin sitten varmaan mieli rauhoittuu :)
Olen tehnyt päätöksiä joo, niistä tarkemmin ON:ssä.
Mansikkainen: Meillä vaikuttaa tohon yrityksen lopetukseen vähän muukin kuin pelkkä koulun alku. Kun on sekin raja otettava huomioon että nyt nuorin ei saa täyttää kolmea ennen kuin se uusi syntyisi. Putoisin nimittäin minimi äippärahoille joihin mulla ei ole varaa. Olen ollut nyt putkeen kotona 5 vuotta ja saan saisin äp.rahat sen mukaan mitä olen ollut duunissa ennen esikoista jos tuo kuopus ei kolmea täytä. Raha-asiat on tylsiä mutta ne on pakko laskelmoida kun on lainat maksettava ;) Eli kaksi kiertoa aikaa. Ja muutenkaan en tekis niin että ottaisin koulupaikan vastaan ja aloittaisin vuoden viiveellä. Mä olen "niin kotiäiti" etten raaskis laitta niin pientä sitten hoitoon. Eli jos vauva tulee, haen kokonaan uudestaan kouluun myöhemmin ja aloittaisin sitten kun esikoinenkin menee kouluun. "Vauva" olisi sitten vähän vajaa kaksi.
ON: Omasta navasta sen verran että olen nyt sitten päättänyt katsoa kuinka käy. Kaksi kiertoa aikaa ja tulee jos tulee. Jos ei niin sitten ei ole tarkoitettu tulla nyt ja otan ehkäisyn kirmatessani koulun penkille. Minkä ehkäisyn niin se vasta mietityttääkin. Ois se kuitenkin niin ihanaa tulla raskaaksi ja miettiä ne koulut sitten sinne syksylle 2012. Touhuttu on nyt ahkerasti pe ja eilen, eli kp 11 ja 13. Ja huolehdittu että "valuis" riittävän pitkälle :DD Pakko vaan jatkaa nyt muutama päivä touhua. Ovis limoja on, mutta vähän vaan. Nyt olis oviksen vuoro tulla oikealta ja siten en tunne kipuna samoin kuin vasemmalta. Pitää vaan päätellä. Ja luottaa tuuriin.
Noora kp 14/31 yk6
Ihanaa kun on lämmin :)
Kyllä uskomattoman samiksia on Lyydia ja Sirppana. :) Jos elettäisiin Kauniita ja Rohkeita niin kohta paljastuisi, että Sirppana on Lyydian kadoksissa ollut kaksoissisko. :D
Hienoa Noora, että olet saanut päätöksiä tehtyä. Itsekin tiedän, että harva asia on rasittavampaa kuin jonkin asian vatvominen ja se on minulle, ah, niin tyypillistä. Mutta sitten kun saan päätöksen tehtyä niin elämä tuntuu huomattavasti kevyemmältä kaikin puolin.
On tämä loppukierto vaan niin kummallista. Kaikenlaisia kuviteltuja oireita mukamas ilmenee. Viime kierrossakin oli olevinaan vaikka ja mitä, mutta niin vain täti rynnisti. Muutaman päivän myöhässä, mutta kuitenkin. Nytkin on väsyttävinään ihan kamalasti ja rintoja vihloo ajoittain, etenkin oikealta. Mutta tosiaan perheessä jyllänneen flunssan takia on vähän epätodennäköistä, että olisin onnistunut raskautumaan, vaikka nyt kun aloin tosissani laskea niin, jos kierto olisi sen normaalin 28 päivän mukainen niin sitten olisi ehkä saattanutkin onnestaa, koska se flunssa iski mieheen vasta kp 16 ja sitä ennen tuli harrastettua jtp. Mutta kun en sitä ovista taaskaan, niin kuin en ikinä, onnistunut bongaamaan niin ei harmainta haisua milloin se on ollut. Niin, mitäs minä sanoinkaan siitä vatvomisesta? ;)
adalat kp 26/28-31
Tänää on taas ollu tosi lämmin päivä,sais kyllä vähän viileämpää olla kun ei tykkää tästä kun silmät turpoo punottaa ja kutisee näillä ilmoilla.
Mua niin ahdistaa ja on kova kaipuu vauvamasua kohtaan..haluaisin niin saada vielä sen yhden ainakin,mutta entä jos seuraavallakaan kerralla ei päästä loppuunasti niin tuleeko surkuttelusta sitte enää loppua..
Tänää oli myös Juliuksen 6kk neuvola jossa saatiin mitoiksi 7605g ja 72cm
Tänää myös on meitin 5. hääpäivämme ja miehen syntymäpäivä.
Mä kans täällä oon naureskellut noille teidän jutuille :D Tästä mun ja Sirppanan tarinasta vois jalostaa vaikka minkälaisen tyyliin Kauniit ja Rohkeet :DDD
Yritän tulla kommentoimaan teitä muitakin pian, mutta nyt on kiidettävä töihin :/
Oma napa nopsaa myös: Pekka pahoinvointi on löytänyt meille..Setä Yrjö on vielä pysynyt poissa, mutta ei hänkään kaukana ole :// Huh huijaa!
Lyydia
Kävin lastentarvikkeessa katselemassa vaunuja, muka raskaana :DDDDD En valehdellut, mutta kun täti oletti niin en korjannutkaan. Olipa kivaa. En vaan voi mennä sinne sitten oikeesti ostoksille jos tarttee myöhemmin ostaa, pitää mennä toiseen kauppaan. Ellei nyt sitten pian mene... Oli kyllä ihanat edget siellä, sellaiset celebration creme väriset, sain tarjouksenkin 870e Sanoin miettiväni vielä :DDD
Kiertopäivä on nyt siis 15/31 ja ovis alkaa olla käsillä. Limat lisääntyy ja laskennallisesti olis huomenna. Tänään siis hommia tiedossa. Sen täytyy tärpätä. Pakko, pakko !! Sunnuntaina yks kaverikin kertoi olevansa 8. viikolla. Minäkin tahdon olla. Ihan sama millä viikolla kuhan raskaana.
Noora "The vale vaunun ostaja"
Onnea Sirppana nyt se plussa pamahti, Jee. Sille kunnon tuuletukset!
Adalat sullakin alkaa olla jännät paikat...ehkäpä sullakin nappaa ihan kohta samoin 99noora99 tuo vaunuja katsellessa tapahtunut myyjän erehdys tuntuu varmasti mukavalta,Jonn" kyllä se vauvamasu varmasti sullekin alkaa pian kasvamaan, ei tiedä vaikka tuosta Nanin Plussasta tämä koko pino alkaa sulamaan ja valuu tuonne odotuspuolelle, sehän ois tosi mahtavaa, toivon että kaikki pääsisimme sinne. Toivon itsekin pääseväni sinne vaikka en periaatteessa voikaan nyt olla raskaana, toivotaan kettä kesänpäälle sattuis edes harha laukaus ;) Kiitos teille kaikille haleista, kauniista sanoista ja kannustuksesta. Todella tulivat tarpeeseen. Ehkä tässä pikkuhiljaa toivun ja jännitän nyt ainakin teitä muita kuinka etenette. Täällä pinossa on kuitenkin jo itsessään mukava olla ja onhan tämä yksi askel eteenpäin kun saa edes unelmoida ja jakaa sitä toisille.
Kiitos Teille Olette Ihania!
motherpower
Noora:mulla on sama homma että mä oon käyny lähes päivittäin ihastelemassa kaikkia vaunuja ja sitte oon kattellu sillä silmällä kaikkea kivaa TYTTÖ vauvalle,ne pienen pienet vaatteet on vaan niin ylisöpöjä että voisin ostaa lähes kaikki jos vaan ois niin paljon rahaa :D
Tänäänki semmonen lastentarvike liikkeen myyjä tuli kysyy multa että koskas sulla on laskettu että jos aiot nää vaunut ostaa niin otatko jo nyt mukaa vai säilytetäänkö siellä.
Noora: Joo, näin mäkin olen ajatellut että ovis olis paikkeilla. Ja siihen malliin on makkarin puolella touhuttu, ollaan lähes joka ilta oltu nää ovispäivät. Isäntä toissailtana sanoi, että ei pojat töissä uskois jos hän kertoo kuinka paljon pupuilua on ollut ;)
Nuo raha-asiat on tylsiä, mut ainakin meillä pakollisia mietittäviä. Ja vaunuasioista, mäkin kävin kattoo tuplia liikkeessä, että hahmottaa vähän että millaisia ettii huutonetistä tai muuten käytettynä.
Löysin muuten tälläset Saksasta, ois tosi halvat uudet, mutta kuinkahan vaan kestää?? http://www.mytoys.de/Hauck-Zwillingswagen-Roadster-Duo-SL-Happy-World/Z…
Toki meillä ne edget jää ja quinny zapp:it. Ja autollakin kuljetaan, mutta onhan tässä aikaa pähkäillä :)
Tuutuli: mulla ainakin tunteet menee laidasta laitaan, välillä. Eilen oli tosi paha päivä, meinasin jo myydä kaikki lapset... Mut kummasti kun mies tuli kotiin ja sai yhden pois käsistä, homma helpotti. Eilen käytiin anopin luona, ja se kyseli jo kovasti että koska palaan töihin. Vastailin et olen ainakin vuoden loppuun kotona, se tulee niin saamaan sokin vauvauutisesta...
Adalat: Mua jännittää sun puolesta...
Nyt laittamaan kakkonen kerhoon. Palataan naiset!
Ofelia kp 14/25, tai jotain kun päivät menee niin äkkiä
oikein paljon onnea plussasta ja paljon tarrasukkia vauvalle matkaan mukaan :)
paritonsukka: meillä tytöt on 5v5kk,4v4.5kk,3v4kk ja pojat 2v2kk ja pian 6kk tuo Juliuskin jo on.