Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++ NELIAPILOIDEN TOUKOKUU ++++

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Lyydiaa (ja meitä) pidetään jännityksessä...

Toivo elää vielä tässä kierrossa.

Adalatin mies kuullostaa ihanalta. Meillä mies ei ihan noin innoissaan, mutta tykkää kun sanoin että joka toinen päivä pupuilua, halusi tai ei. Mutta meille täti tuli tänään, nyt on jotain päivää mistä lähteä suunnistamaan, kierron pituus jäi nyt 25.

Joten näillä mennään

Hauskaa äitienpäiväviikonloppua kaikille!

Ofelia 1/25-28

Vierailija
42/133 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyydia: Voi voi, kunpa se täti ei tuliskaan. Monestihan ne oireet voi olla hyvin samankaltaisia. Mutta siis vielä saadaan odotella ja jännitellä.

Ofelia: Harmi, että täti tuli. Mutta eikös se uusi kierto ole nyt sitten se "ensimmäinen" virallinen yritys kierto. Toivotaan pikaista tärppiä.

Adalat: Kylläpäs sinun miehesi on ihanan innostunut. Meillä mies on vähän innoissaan ja yhdessä pähkäilemme nimi asioita yms muita vauva juttuja, mutta ei se kyllä ihan noin tohinoissaan ole.

On: Alkuviikosta oli flunssan poikasta juuri oviksen aikoihin ja luulin jo, että pahin on ohi, mutta tänään on ollut kuumeinen olo ja naama helottaa punaisena joten en taidakkaan vielä olla ihan kunnossa. Pirteä kuitenkin olen ja jaksanut touhuta melko normaaliin tapaan. Tosin panadoli oli pakko ottaa kun päätä rupes jomottamaan. Ovis on nyt kuitenkin ihan varmasti ohi koska limat on tyystin loppuneet. Mutta ei kyllä tosiaan ole kovin kummoiset toiveet tälle kierrolle kun jäi niin vähälle nuo makkari jumpat ja se kyllä kieltämättä hieman harmittaa, mutta ei voi mitään.

Äitienpäivää odotellessa. =)

Sirppana 16/27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tehdyssä testissä luki: Raskaana!!!

En voi uskoa tätä. Kaikki oireet todellakin viittas tätiin! Sitten aloin eilen ynnäämään päiviä ja totesin, että oviksesta on jo 16 pvää. Ostin sitten illalla testin ja päätin testata tänä aamuna jos täti ei ole kurvannut paikalle. Kädet täristen avasin testiä...hyvä, että tikku pysy kädessä. Tulos pätkähti ruutuun melkein samantien. Ois tehnyt mieli kiljua. Mieskin on yhtä hymyä :)))

Nyt vaan täytyy toivoa, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti...pitkä taival edessä ja kaikki kamaluudetkin jo ehti pörrään päässä...mutta nyt en anna niille valtaa vaan nautin!

Lyydia

Vierailija
44/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin äsken ja mietin, että jaa pitääpä äkkiä mennä koneelle koska Lyydialla on varmasti nyt uutisia. =)

Ja oikeassahan mä olinkin.

ONNEA IHAN ÄLYTTÖMÄSTI!!!

Jo oli aikakin saada ihania uutisia kaikkien niiden kurjien täti uutisten jälkeen. =)

Olen tosi iloinen puolestasi ja toivon että kaikki menee hyvin loppuun saakka, mutta mulla tulee ikävä sua. =)

Sirppana kp 17/27

Vierailija
45/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko, etten mä lähde minnekkään...teistä on tullut mulle tärkeitä ja haluan olla seuraamassa teidän projektien etenemisiä. Jos teitä ei haittaa niin notkuisin nyt vielä täällä...kaikki on vielä niin alussakin...

Ja hei Sirppana-sä plussaat nyt myös!! Eikös niin:)

Vierailija
46/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa jos jäät vielä tänne meidän kanssa...en halua menettään sua. =)

Ja olishan se käheetä plussata heti sun perässä kun me aloitettiin tää taival melkein yhtä aikaa, mutta mä en jaksa uskoa plussaan. Liekkö nuo pettymykset jo vieneet toivon kokonaan.

Mutta kyllä tuo sinun plussasi herättää pientä toivoa. =)

Olen kyllä tosi onnellinen ettei sinun tarvinnut enää kokoea tädin tuomaa pettymystä. =)

Sirps

Vierailija
47/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä, vihdoinkin :) Olen Lyydia tosi onnellinen sun puolesta. Nyt toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Ja hei, kiva jos jäät tänne meidän kanssa.

Ette arvaakkaan kuinka kiva oli tehdä päivitys tonne listaan, siirtää Lyydia plussanneisiin :) Muitakin päivityksiä tein.

Noora kp 5/31 (täti pakkas kamansa jo eilen päivällä, ei sen koommin ole näkynyt jälkeäkään)

Vierailija
48/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi neljännestä haaveileva joukon jatkeeksi. Yk2 olis menossa, ja kp10/28-32. Lapset -00, -02, -05. Ikää on itselläni 33 ja miehellä 36.

Vierailija
49/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, huippu-uutinen!

Olen niin iloinen sun/teidän puolesta.

Mahtava asenne sulla, nyt vaan luotat siihen että hyvä tuuli jatkuu ja pikkuinen pysyy hulinassa mukana.

Ofelia

50/133 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon käyny kans joka päivä kattomassa miten Lyydian käy! Meinasin jo torstaina kirjoittaa että kuules se on nyt plussaa :) Mutten oo tänne ehtiny ny ollenkaan kirjoitella...aivan ihanaa!! Oikein paljon onnea, enkeleitä ja tarrasukkia teille matkallenne mukaan!!

Ja sitte on varmaan seuraavana Sirppana ja äitix3, Noora ja muut mukaan kans! Tuutte nyt sitte aaltona tuonne o-puolelle että saadaan sinnekkin Neliapilapino eloon, jookosta joo!?

Uusille tervetuloa mukaan vaan!!

Oikein paljon plussatuulia teille kaikille!

nani rv 11+5 (edelleen vuotavana... :/ )

Vierailija
51/133 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt ihan pakko pikasesti purkaa ajatuksia. Päänuppi räjähtää jos en vähän avaudu.

Mä olin päättänyt etten mihkään vaivaan enään usko, että olis raskaus oire, mutta ei kyllähän ne aina herättää toiveita.

Eilen tuli vessassa sellainen samea sitkeä (joo ällöä) pieni lima hässäkkä ja mä olin ihan et mikä ihme ja unohdin sen sitten. No muutamia tunteja sen jälkeen mun vasen tissi oli kipee siis niin, että ei voi painaa ollenkaan siis ihan erilailla kun aikaisemmissa kierroissa. Ja nyt se kipu ei ota loppuakseen. Eilen illalla palelsi niin, että piti villasukat pukea ja varastaa miehenkin peitto oman peiton lisäksi. Ja en meinannu pystyä nukahtaa kun mulla oli oksettava olo. Tänään on 7 vuorokautta hymynaamasta ja hieman kyllä epäilyttää, että olenkohan kuitenkin vaan kipeäksi tulossa taas, mutta pää nuppi silti haaveilee nuo raskaus oireeksi.

Mä en kestä enään. Ja jos taas saa pettyä niin saan kyllä jo jotkut itku hepuli kohtaukset.

Pää sekaisin Sirppana kp 18/27

Vierailija
52/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihania uutisia Lyydia!! Onnea! Kyllä täällä on niin kovin peukuteltu puolestasi ja toivottu, että on ihan vaan oikeus ja kohtuus, että sait sen plussan. :) Toivottavasti me muut perässä.

Sirppana: toivon todella peukut ja varpaat pystyssä, että teillä olisi tärpännyt. Itse yritän myös olla tarkkailematta itseäni, mutta se on VAIEETA. Sen kyllä tiedän, että itselläni ON ihan oikeasti flunssa, joten enpä viitsi edes yrittää kuvitella näitä miksikään muiksi oireiksi. Itse en kyllä edes plussaan usko pätkääkään, koska flunssa perhana pilasi tämä kuukauden puuhastelut todennäköisesti aika hyvin. Mies on nimittäin ihan kunnolla kipeä ja illat on menneet ihan vain unen merkeissä viime perjantaista lähtien. Että kökitään tämä kierto loppuunsa tätiä odotellen.

Ja tervetuloa uusi kuumeilija. Nimimerkki tipahti jo mielestä, anteeksi siitä, mutta tervetuloa joukkoon kuitenkin!

Nanilta saisi kyllä se vuotelu jo loppua!

adalat kp 19/28-31(vai oliko se 32)

Vierailija
53/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutulille kuitenkin tervetuloa joukkoon. Päivitän sut listaan heti kun saan sen pelaamaan. Nyt sanoo vaan koko ajan "ettei samaa viestiä voi lähettää uudestaa" No kumma kun enne on voinut :(

Vierailija
54/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana & adalat: Nyt olisi kyllä teidä vuoro plussailla. Jospa Sirppana ainakin kun lyydian kanssa muutenkin niin samiksia ootte. Jäädään jännittämään.

Ofelialle pahoittelut tädistä, voi surku :( Jospa meidän vuoro olisi sitten tässä uudessa kierrossa. *hali*

Katselin tota listaa ja mietin mitäköhän kuuluu Kenguruu, neliapina, vikli80, trikupelle ja monet muut ???? Ja plussalaisten listassakin oli niitä joiden kuulumisia kaivataan. Monella on jo lasketut menneet ja vauvat sylissään, tulkaahan kertomaan kuulumisia :)

Mulle on tänään taas sellainen kysymysmerkki päivä ??????

Mietin mitä sitä pitäis tehdä. Aamulla soittivat kunnasta että lapsille olisi nyt päiväkotipaikat syyskuun alusta, tossa ihan lähellä olevasta päiväkodista - ihan niin kuin olin halunnutkin. Ja koulun pääsykokeetkin on kolmen viikon päästä. Kaksi kiertoa oli rtarkoitus vielä yrittää ja sitten mennä kouluun jos ei ole tärpännyt. MUTTA nyt hiipii mieleen ajatuksia että jos heittäis hanskat ja haaveet naulaan - keskittyis vaan kouluun ja syksyyn. Innostusta kyllä löytyy. Mutta entä jos vauvahaave herää sitten uudestaan hautaamisen jälkeen, heinäkuussa-elokuussa kun jo liian myöhäistä ?? Mitä mä teen??? Vai enkö tee mitään ja katon kuin käy. Ääk, tää on kamalaa. Toisaalta haluan edelleen vauva yhtä paljon kuin ennenkin, mutta toisaalta on monta asiaa jotka mietityttää että jos ei sittenkään. Onko muilla epäilyjä ??

Niin ja jos päättäisinkin luopuya vauvailuista siksi että keskityn ja menen kouluun varmasti niin sitten pitäis keksiä se ehkäisy, varmuudeksi. Mikä taas on ihan tyhmää sotkea kroppaansa hormooneilla kun vauvaa ei ole tullut nytkään kun sitä on tahtonut :( Vaikeeta, niin vaikeeta.

Noora 7/31 yk6 *kysymysmerkkinä*

Vierailija
55/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset kaikille onnitteluista:)) Olo on edelleen vähän pöllämystynyt. Väsymys on hirvittävä, mutta oikein muuta oiretta ei ole..toisiaan on tullut vähän huono olo, mutta hyvin pystyy vielä syömään kaikkea ;-) Ajatukset ja tunteet heittelevät kovasti...toisinaan antaa itselleen luvan haaveilla ja sitten taas alkaa pelkäämään keskenmenoa ja muita ikäviä juttuja. Vaan eipä tässä auta mennä kun päivä kerrallaan... Aivan ylionnellinen kuitenkin olen :)

Sirppana: Voi kunpa saisin sut nyt mukaan plussa-aaltoon!!! Kuulostaa lupaavilta sun oireilut:)

Noora: Sulla onkin siellä nyt tiukat pohdinnat...en osaa kyllä mitään puoleen taikka toiseen sanoa...Tsemppiä päätöksen tekoon!

Nani: Onkos sua nyt ultrattu uudestaan vuodon takia vai onko nt-ultra seuraava? Toivottavasti vuotelu loppuu pian!

Ofelia: Tsemppiä tähän kiertoon:)

Adalat: Kohta on sullakin sitten piinaviikko edessä-iiks:)

Tervetuloa tuutuli:)

uskaltaako jo laittaa...

Lyydia huimat 4+3 (lasken kierron 28 pvän mukaan..) Ja ton mukaan la olis 14.1

56/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä tänään käyty ja siellä sitten ultrattiin ihan kunnolla. Ensin alakautta ja sitte masun päältä ku vaavi oli jo niiiin iso että hyvin kuulemma näkyy masun päältäkin (noitten rasvojenki alta =D)..

Elikkä vuodon syykin löytyi ja siellähän se on iso hematooma ja siitä on noin puolet "läpinäkyvää" joten ootettavissa on että vuotaa vielä VIIKKOJA! ja voi vuodella vielä pitkin raskauttakin ja sanoi että aika usein aiheuttaa vielä sitten myöhemmin ennenaikaisia synnytyksiä eli voi kuulemma olla että syntyy aiemmin (mulla ku nuo kaks edellistä ovat syntyneet ennen la:ta) näin siis lekuri kertoi, että kannattaa varautua sairaslomiin syksymmällä. Vatsan kipujen takia kannattaa otattaa pvk ja pissanäyte ku aika helposti tuollanen vuoto voi aiheuttaa tulehuksen :(

Niin ja sitte itse vaavista! Kuulemma on jo iso eli viikkoja oli mittojen mukaan 12+3-13+0 vaikka menkkojen mukaan mennään vasta 11+4 mutta alkuraskauden ultran mukaan 12+0 sanoikin että ens viikon virallisessa np-ultrassa luultavimmin la siirtyy aikasemmaksi. Turvotus oli alle 1mm ja mm. aivolohkot, sydämen rakenteet, virtsarakko, selkäranka ja nenu näkyi tosi hyvin. Eli kaikki on vaavin puolesta hyvin mutta hematooma voi aiheuttaa vielä myöhemminkin keskenmenon vaaran eli varpaillaan ollaan vielä pitkään. Hyvää on se että hematooma on kohdunsuun reunalla ja istukka just päinvastaisella puolen kohdun takaseinällä.

Lyydialla oireet alkavat olla sitä itteään! Kyllä ne muutkin sieltä vielä tulevat kuhan viikkoja lisää tulee :) Mulla alkaa pahoinvoinnit helpottamaan muttei tuo väsymys sitte lainkaan...

Sirppanallaki kuulostaa oireet jo toosi lupaavilta!

Adalat: ei se tartte ku sen yhden kerran :) ja monestihan oireet on just tuollasia flunssaoireiden tyyppisiä....

Nooran mietteet on kyllä niin tuttuja! Kyllä asioilla on taipumusta lutviutua kuin itestään jospa se teilläkin kävis niin! Meilläki olin aiemmin hakenu hoitopaikkaa kuopukselle elokuusta alkaen ja jos paikan saa niin aloittaa ja käyki siihen asti jos/kun vauva syntyy. Kotiin otan sitten vauvan synnyttyä. Tosin tuokin paikka on vain 2x/vko ja puolipv.

Nyt sitten sitä keväistä plussapuhuria päälle vaan! Eiköhän se Lyydia saa teidät kaikki mukaansa!

nani rv12 (just äsken joku hipaisi mua tuolta alavatsalta...eikait se pikkuinen voi sieltä vielä tuntua??? huiii ;))

Vierailija
57/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta..paitsi tietty tuo hematooma. Toivotaan nyt, ettei siitä tulisi tuon enempää harmeja!

Unohdin kertoa yhden oireeni...rinnat on kun Pamela Anderssonilla :D Joo, ja en mä vielä kauheasti ole edes oireita odotellut...ehkä tässä muutaman vkon sisällä sitten. Pahoinvointia odotan vähän kauhullakin, mutta toisaalta tulkoon kaikki vaan kunhan pikkuinen pysyy kyydissä:)

Vierailija
58/133 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää :-)

Nanille myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Kyllä se hematoomakin sieltä itsekseen hoituu, usko pois. Tämä vauva on nyt päättänyt teille tulla eikä sitä asiaa mikään muuta.

Pian saadaan sitten lisää plussia kun Sirppana ja Adalat plussaa! Miten Mansikkainen, mikä on tilanne?

Ofelialle pahoittelut tädistä, ja Noorallekin vaikket itse tuntunut pahoillasi olevankaan.

Noora, tutuilta kuulostaa noi sun pohdinnat. Paha mennä mitään neuvoja antamaan, mutta itse jos olisin sinun tilanteessasi niin yrittäisin varmaan raskautta pääsykoetulosten tuloon saakka. Jos siihen mennessä ei olisi tärpännyt ja opiskelupaikan saa, niin sittenhän voi uudestaan miettiä jatkoa. Tai jos on tärpännyt niin kysellä kuinka koulusta voi pitää ä-lomaa jne. Mutta vaikea tosiaan toista neuvoa, varsinkin kun omatkin ajatukset on aivan sekaisin...

Meillä siis edelleen odotellaan tähystystä. Sitä lupailtiin toukokuulle, mutta tänään kun soittelin ajan perään, sain kuulla että saan ajan vasta kesäkuun puolivälissä. Sen jälkeen noin kuukauden päästä on jälkitarkastus, mutta mun tuurilla toi menee taatusti kesäsulkujen ja lomien takia jonnekin elokuulle... Ja ennen jälkitarkastusta ei ole lupaa tulla raskaaksi. Olin ihan masentunut kun kuulin ton aikataulun! Harmittaa sekin, että viikko sitten olisin päässyt peruutusajalla tähystykseen, mutta olin ehtinyt syödä aamupalan 10minuuttia ennen kun soittivat sairaalasta. Enkä sitten enää voinut mennä kun olin syönyt, tohon kun siis tarvitsee nukutuksen. Jotenkin tuntuu nyt siltä että kaikki sotii mua vastaan ja että meille ei tosiaan ole sitä neljättä tarkoitettu. Silloin kun nelosta aloin kuumeilla, ajattelin etten haluaisi yli 3v ikäeroa kolmoseen. Nyt jos päästään elokuussa yrittämään on kolmonen silloin jo 4,5v... Siis reilusti yli 5v kun vauva syntyisi! Nyt olen ajatukseen jo tottunutkin, mutta kyllä edelleen aina mietityttää kun ajattelee kauemmas tulevaisuuteen, esim. 5v päähän. Meillä olisi silloin 12v, 11v, 9v ja 4v (jos heti onnistuisi). Haluanko kuitenkaan jatkaa pikkulapsiaikaa yksinäisen kuopuksen kanssa, kun muiden kanssa voisi touhuta jo ihan eri juttuja. Tarvis olla ne kaksoset niin niistä olis toisilleen seuraa :-) No, sen verran tarvii kyllä myöntää, että vähän on jätetty sattuman varaan nytkin ja oltu pari kertaa ilman kumia "varmoina päivinä". Ihan typerää, kun tiedän että myooma todennäköisesti aihauttaisi taas keskenmenon jos nyt raskaaksi tulisin. Mutta jos sittenkin joskus olisi onni myötäkin... Tyhmä minä kun moista edes ajattelen! Ja mies ei varmaan ole ajatellut yhtään mitään mahdollisia jatkoseuraamuksia kun ilman kumia on touhuttu ;-) Vauvakuume siis vaivaa edelleen, mutta kaikki tuntuu menevän pieleen kaikilla tavoilla. Ja kun ne omatkin ajatukset yrittää olla liian järkeviä aina välillä...

Tuutuli, tervetuloa mukaan! Pakko kysyä että epäilyttääkö sua yhtään nelosen kuumeilu? teilläkin muut lapset jo vähän isompia...

Ja pakko vielä kommentoida, että täällä on yksi sairaanhoitaja lisää kokoontumisajoihin :-) Meillä on lapset kotihoidossa, miehen kanssa vuorotellen ja välillä yhdessäkin niitä hoidetaan. Molemmat siis tehdään vuorotyötä, mutta minä vaan puolikasta työaikaa. Passeli ratkaisu meille!

Paritonsukka *maahan lyöty ja lannistettu* ja jo 32v

Vierailija
59/133 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän kiireinen päivä, mutta pikasesti tulen muutaman rivin rustaamaan.

Nani: Hienoa, että vauvalla on kaikki ok. Ja toivottavasti se hematooma ei aiheuta kovin aikaista synnytystä. Seurataanko sitä jotenkin tarkemmin?

Lyydia: Nyt vaan nautit raskaudesta, vaikka kyllähän se tosi on että ne pelot hellittää vasta kun raskaus on pitemmällä. Ja itsekkin muistan kuinka aina kun plussan sai niin ei meinannut jotenkin sisäistää sitä että raskaana ollaan.

Paritonsukka: Toivotaan, että tähystys aika ei nyt siirry ihan mahdottomasti.

Noora: Vaikeita valintoja. Mutta kaikkeen on aina ratkaisu ja aika näyttää. Toisena hetkenä tuntuu toiselta kun taas toisena hetkenä. Eiköhän asiat järjesty tavalla tai toisella.

Äitix3: Mitä kuuluu?

Mansikkainen: Entäs mitä sinulle kuuluu?

Nyt en enään muista mitä muille piti kommentoida.

On: Eilen tissi kipu hellitti sen verran, että alkoi tänään uudestaan ja nyt myös oikea tissi on kipeä. Luin eilen edellisten kuukausien höpötyksiä ja niissä oli tissi vihlontaa ollu vähän ennen menkkoja siis tyyliin pari päivää. Mutta nää oireet tuntuu olevan joka kuukausi erillaisia. Eilen jo melkein itkua tihrustin kun niin turhauttaa koko homma. En siis usko raskauteen, mutta toivon sitä niin suuresti, että ihan pahaa tekee.

Ja olen aivan varma, että loppu viikosta tai ens viikon alussa täti tulee taas kerran ja romuttaa mun haaveet.

Olen aika sekaisissa fiiliksissä ja tuntuu taas, että mä en kestä tätä piinailua. =(

Sirppana kp 20/27

Vierailija
60/133 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea plussasta!!

Nani:höh,sais sullakin se vuotelu jo loppua.

sitte sitä omaa napaa (.)

Mulla ois ollu laskettu tossa 4.12.2010 mutta tässä kävikin nyt niin että se meni kesken ja pienet mussukat ei jaksaneet pitemmälle kuin rv 9+0 asti matkassa mukana,olo on viel aika surullinen tapahtuneen takia mut pikkuhiljaa mieli kohenee ja ei niin paljon tuo asia enää vaivaa.