++++ NELIAPILOIDEN TOUKOKUU ++++
Kommentit (133)
Pikaisesti tulen vaan päivittämään että tein tänään testin, en malttanut enää kun olen ollut niin kauhuissani mahdollisesta tärpistä.
Tänään siis kp 28/31 dpo 10-12 ?? ja digitaalisella Clearbluella tein, joka näyttää aikaisin. Ja se oli onneksi negatiivinen :))) Luotan nyt sitten siihen vaikkei se 100% varmaa olekaan, mutten kyllä usko millään raskauteen. Pitäkää peukkuja että negana pysyy !!
Tulen myöhemmin kirjoittamaan lisää, täällä on ollut niin paljon ihania tukemis-kommenttejakin :)
Noora (iloisena negasta)
Erikoista näinkin päin onnitella.
Täällä lähti sitten tänään yk4 käyntiin. Harmittaa niin paljon, että ei ole tosikaan. On varmaan parasta koittaa nyt pysyä täältä palstalta pois ja koittaa "unohtaa" koko kuumeilu. Koittaa järkätä muuta ajateltavaa.
Voin miten tylsää, että täti löysi luoksesi!
Nooralle sitten taas onnittelut negasta, vaikka hassulta tuntuukin siitä onnitella. Toivottavasti nega pitää paikkansa. Itsehän testasin negan juuri ClearBluen digitaalisella testillä kp 29. Tosin en sitä aamupissasta tehnyt.
Toivotaan että parittomallasukallakin kaikki menee hyvin päin!
Omaa napaa sen verran, että väsymys on mieletöntä. Muita raskausoireita ei edelleenkään ole paitsi tämä väsymys, rintojen vihlonta, palelu ja nälkä. Lähipiirille olemme jo kertoneet plussasta. Siis sellaisille, jotka olisivat tukena jos tulisi km tms. Kukaan ei ole edes suuremmin yllättynyt uutisesta. Iloisia ovat olleet ja kovasti onnitelleet. Itse kuvittelin uutisen olevan shokeeraavampi, mutta kaipa minut sitten niin mielletään suurperheen äidiksi. :)
adalat rv 5+4
Kylläpä ihminen voi kerrankin osata olla iloinen siitä kaikkien inhoamasta tädistä. Tuli just sopivasti pelastamaan päivän, vieläpä päivää odotettua aiemmin :) Selvillä vesillä siis ollaan.
Muuten ei niin iloisia ole nämä tunnelmat täällä. Asuntopaperit laitettu ja päätökset tehty. Miehelle en ole vielä kertonut... ei edes puhuta vielä. Odotan tietoa asunnosta ja katsellaan milloin paras ajan kohta kertoa. En kiirehdi sen takia kertomisella koska saman katon alla joka tapauksessa kesä oltava, muutto olisi sitten vasta 1.9.
Vauvailut on nyt siis vauvailtu, poistan itseni tuolta listasat. ALOITTAKAA JOKU UUSI PINO, ONHAN JO KESÄKUU !!! Huomenna onkin sitten pääsykokeet kouluun. Perjantaina alkaa kirppis ja kaikki ylimäärärinen vauva-jutska saa lähteä. Että näin. Nyt olen tajunnut että vaikka olikin oikeasti ja aidosti kova halu saada vielä yksi lapsi, niin osaksi kai suljin silmäni meidän tilanteelta ja kuvittelin uuden raskauden ja vauvan tuovan onnen mukanaan joka saisi taas kaiken ehjäksi. Eihän se niin mene. Onneksi tajusin sen ennen kuin olisi ollut liian myöhäistä.
Peukkuja teille kaikille oikein kovasti !!!!
Joskus ehkä tulen kurkkimaan mitä kuuluu :)
Noora kp1 - JA NIITÄ EI TARTTE ENÄÄ LASKEA !!!
Voi että. kauheen kiirettä pitänyt enkä ole aloitusviestini jälkeen varmaan kertaakaan ehtinyt kirjoittelemaan tänne, jonkin verran lueskellut kylläkin. Joka tapauksessa plussasin juuri, kierto taisi olla neljäs tai viides minipillereiden lopetuksen jälkeen. Varovasti tässä kuitenkin edetään eikä kenellekään uskalla vielä asiasta kertoa. Tsemppiä kaikille, elämäntilanteesta riippumatta!
T:vikli80 rv 4+2
Vappu oli ja meni. Ja kivasti menikin :)
Ette arvaa mikä polte olisi hurauttaa apteekkiin testiä hakemaan. Yritän sinnitellä. Jos jaksais vielä hetken odottaa.
Mitäs muut, miten vappu meni?
Lyydia: Onko mitään oireita siellä suunnalla????
Listassa oli monta nimeä joista ei ole aikoihin kuulunut. HUHUU !!! Mitä teille kuuluu?
Huomaatteko, olen nyt niin innoissani että olen oikein aktiivinen palstalainen. Lupaan olla jatkossakin, noitten päivitysten suhteen kun kerran pinon aloitin ja muutenkin :)
Tätyy tunnustaa yksi juttu. Ostin perjantaina kirpparilta pienen vauvan haalarin ja punaiset pikku potkarit *nolo* Mutta kun... ne oli niin ihanat ja halvat. Ja ajattelin että jos ei omalle niin serkku saa tytön elokuussa niin sitten sille. Vaikka toivonkin ettei kelleen tartteis antaa. Mies nauroi vielä että hassu kun ostan vaatteita ennen kuin edes raskaan ja vielä punaiset potkarit, olettaen siis että se on taas tyttö :) Mutta minkä sitä itselleen voi :(
Noora kp 29/30 !!!!! (eikä täti oireita ole ainakaan)
Kiitos Noora kun aloitit uuden pinon. Kävin eilen pikasesti lukasemassa juttuja ja jo huolestuin, että kukaan ei avaa uutta pinoa ja kun mehän ollaankin toukokuussa aika paljon näillä näkymillä reissussa. Kiitos paljon. =)
Noora: Voi vitsi kun kuulostaa hyvältä. Sulla on ihan selkeästi tunne, että nyt on tärpännyt ja toivotaan, että tunne pitää paikkansa. Sullahan on jo päiviä niin paljon, että kohta voit hyvillä mielin tehdä testin. =)
Ja ei se ole hullua ostaa jotain pientä kirppikseltä tai niin mä luulen ainakin tai sitten minä olen super hullu kun olen haalinut kolme laatikollista vaatteita, rintareppua yms yms kun olen tosi hyväkuntoisia löytänyt pilkka hintaan. =) On kuule niin tytölle kuin pojalle. Ja jos ei tässä kohta raskaudu niin mulla on sata laatikkoa vauvan tarvikkeita ennen kuin edes saan vauvan. Sama juttu oli kolmatta yrittäessä. =)
Lyydia: Mitäs sulle kuuluu?
Adalat ja Äitix3: Jokos peitot heilunu hulluna? Ovis päivät aika lailla käsillä. =)
Ja kaikki muutkin mitä kuuluu?
On: Meidän sukuun saatiin vapun kunniaksi vauva. Miten ihanaa ja odotan innolla, että pääsen näkemään tuon uuden tulokkaan. =)
Ovis ajat on meikäläisellä ihan käsillä. Limaa pukkaa ja ovistestin viivat pikkuhiljaa tummumassa. Veikkaisin, että ovis plussa tulee huomenna tai ylihuomenna. Yritämme siis olla jälleen ahkeria. Kunpa nyt vihdoin onnais. "Haaveilee". =)
Sirppana kp 11/27-29
Kiitos tosiaan Nooralle uudesta pinosta! Mäkin ajattelin, että kai mun tarttee kohta tsempata jos ei kukaan muu pinoa aloita ;-)
Noora: Kääk, meinaatko sä nyt plussata! Jospa sä aloittaisit nyt plussa-aallon-jookos!!! Arvaappas vaan kenen kaapit pursuaa myös pieniä vaatteita...sekä tytölle että pojalle :)) Mä en pysty vastustaan niitä...ja oon mä muutaman äitiysvaatteenkin jo ostanut *nolona vähän*...mutta kun on olleet niin halpoja. Toki välillä tulee ahdistus, että jos ei enää saiskaan olla raskaana jne. Mutta vielä jaksan olla positiivinen ja ostelen ihanuuksia :D
Sirppana: Ajatteles, nyt tekin ootte taas jo oviksessa:) Yllättävän nopeasti nää kierrot aina hujahtaa vaikka tädin saapuessa meinaa maailma romahtaa. Tärppionnea nyt teillekin!!! Ois ihanaa pyyhältää odotuspuolelle samoihin aikoihin *haaveilee*
Oma napa: Niin...miltäs täällä nyt sitten tuntuu?? Outoja masukipuja ollut jo useamman päivän...eli ei semmoisia menkkakipuja vaan semmoista ihme repimistä ja särkyä alavatsalla...tietty sitä taas elättelee toiveita... Kummallista on myös se, että mulla ei ole rinnat yhtään kipeät!?!? Yleensä tässä vaiheessa kiertoa jo on... Pelottaa, että saa taas todeta, että tämäkin kierto oli täysin erilainen, mutta sekin tarkoitti vaan tätiä :( Toisaalta olen hirveän toiveikas...haluan uskoa, että mekin vielä onnistutaan. Halu olla raskaana on aivan mieletön...
Lyydia 24/25-28? yk5
Kiitos Nooralle uudesta pinosta!
Ihania kuulumisia Nanilla! Kävin täällä kurkkimassa monena päivänä ja jännäsin puolestasi. Onneksi kaikki oli ja on hyvin! Nyt vaan masua kasvattamaan oikein kunnolla :-)
Lyydia ja Noora sitten plussaakin heti toukokuun alun kunniaksi :-) Ja muut perässä...
Neliapinalle tervetuloa, ihana nimimerkki sulla!
Meille ei mitään uutta. Tähystykseen odottelen aikaa, saa nähdä tuleeko tässä kuussa niinkun lupailtiin. Menkat on valtaisat, vuodan kun niagara. Ja luulin ettei olis ollut mitään mitä vuotaa kun edellinen vuoto kesti lähes 4 viikkoa ja vaan 2 viikkoa oli välissä vuotamatta... Mutta tässä sitä siis odotellaan kesää ja katsellaan mitä tulevaisuus tuo tulleessan :-)
Paritonsukka
Olen niin innoissani. =)
Aamulla ei vielä ovistesti antanut hymynaamaa, mutta limaa tuli niin valtaisasti, että tuli tunne, että pitää tehdä ovistesti viel illalla ja tein eka halpis testin ja tulos oli sen verta vahva, että oli pakko tehä tuo clearblue ja hymynaamaa pukkas. =)
Nyt meillä alkaa sitten makkari jumpat heti illalla vaikka kyllä harjoiteltiin jo perjantai iltana.
Näyttäisi vaan nyt sitten taas tulevan noin 27 päivän kierto. Vaikka ei mua kyllä haittaa yhtään jos kierto lyhenee 2-3 päivää ainakaan näin vauvan tehtailu mielessä.
Jännätä saakin sitten reissun päällä tuleeko toivottua tulosta.
Voi kun toivon niin, että nyt tämä olisi SE kierto kun tärppää.
Omanapainen hehkutus, mutta olen taas niin fiilareissa tuosta hymynaamasta. =)
Sirps
Hyvää toukokuuta kaikille!
Meillä on nyt sitten ehkäisy jätetty pois ja nelosen yritys alkaa. Jätin migreenin estolääkkeet nyt kokonaan pois ja toivon että saan 10.päivä neurologilta hyvät ohjeet kuinka toimitaan, jos viime raskauden kaltaiset pään säryt toistuu.
Se mikä hämmentää on kuukautiskierto, olen nyt syönyt minipillereitä ja mulla on ollut nyt 14 päivän kiertoja 3 viimestä kertaa plus kaikkea mahdollista välitiputteluja. Eli tosi haasteellista on kuukautisia rueta laskemaan.
On jännää kun samaaan aikaan jännittää että mitä jos tulee heti raskaaksi (kuinka jaksaa tuon vauvan kanssa, kodinhoidon ym, ym, ym) ja samalla jännittää että jos ei tulekaan raskaaksi...
Mies pyörittelee jo nyt mulle päätään.
Eilen hoksasin myös ihan tyhmän asian, että mulla on vielä 2kg lähtöpainoon, enkä ole missään raskauden alussa painanut näin paljon. Toki laihdutin ennen poikaa 10kg, joten olen sen 8kg hoikempi nyt kuin 2. ja 3. välissä.
Kylläpä tuli omaa napaa heti aamusta.
Joku pyysi kertomaan lisää itsestä ja perheestä, mut mulla vähän sama juttu et pelkään että joku tunnistaa. Mut asutaan pienellä paikkakunnalla, omakotitalossa (eikä meillä enää kohta riittäis lastenhuoneita kaikille :) )
Mä olen äitiyslomalla omasta töistäni, olen sairaanhoitaja, ja mies on päivät töissä.
Ofelia, ihan intona
Ihana päivä. Tänään mennään sitten 30/30 !!!!
Tätiä ei näy, ei kuulu - ainakaan vielä. Arvatkaa kiinnostaisko mennä apteekkiin??
Noora
Kotiuduttu on vappureissusta ja oli kyllä kerrassaan ihanaa. Iloisia uutisia myös nelosprojektin suhteen; juttelimme nimittäin pitkään ja hartaasti tulevaisuuden näkymistä ja mies sanoi, että kyllä hän haluaa meille vielä nyytin. Itseasiassa ei edes lähtiessä ollut pakannut kumeja mukaan, joten ihan nyt sitten ollaan molempien puolelta tosissaan yrittämässä. Pois oli se kaikki "mites me sitten pärjätään" höpinä. :)
Oi, täällähän alkaa olla jänniä hetkiä käsillä. On loppukiertoa ja oviksia :) Toivotaan, että tästä kuusta tulee plussakuu. Itselläni ei mitään ovismerkkejä ole vielä havaittavissa, mutta en ole niitä kyllä koskaan bongannutkaan. Peittoja on kuitenkin heiluteltu jo nyt ahkeraan ja koskapa mies nyt haluaa maksimoida yrityksen tahti jatkunee läpi kierron.
Itsekään en viitsi kovin tarkkaan esittäytyä tunnistamisen "pelossa". Sen verran voin kertoa, että sairaanhoitaja olen minäkin ja töissä olen ollut kohta vuoden päivät kolmosen jälkeen. Mies tekee päivätöitä. Omakotitalossa asumme keskisuuressa kaupungissa.
Tervetuloa Neliapila. Oikein osuva nimimerkki tähän pinoon. :)
Ofelialle tsempit yrityksen alkuun ja toivotaan, että päänsäryt pysyvät poissa!
adalat kp 12/28(-32)
Ihanan aurinkoinen päivä ollut tänään. Ihan on fiiliksetkin heti paremmat. Eilisen meinaan rämmin taas jossain suossa...fiilis oli tosi pessimistinen ja epätoivoinen. Onneks tänään on sitten ollut jo parempi mieli.
Sirps: Onnea ovisplussasta:) On se fiilis vaan aina mahtava kun sen bongaa. Voi kun sais sen positiivisen raskaustestinkin...miltähän se sitten tuntuu:)) Onnea teille tähän kiertoon!
Ofelia: Hienoa! Teilläkin nyt sitten yritys alkanut:)
Adalat: Mahtavaa, että olette nyt miehesi kanssa samoissa ajatuksissa vauvasta:) Tsemiä teillekin tähän kiertoon!
Noora: Koska meinaat testata??? Onko sulla jotain oireita, jotka viittais raskauteen?
Paritonsukka: Toivottavasti saisit pian ajan tähystykseen *peukuttaa*
Oma napa: Täällä ollaan kovin odottavalla mielellä...ei oikein raskausoireita, mutta ei toisaalta kunnon pms-oireitakaan... Mahaa repii ja rintoja alkanut tänään sillain juilia...kylmä...tai siis tuuli tuntuu vähän kurjalta rinnoissa, välillä palelee... mutta nää nyt voi tarkoittaa taas kumpaa vaan...ja koska pikkuisen pessimistin vikaa omaan niin täytyyhän sitä taas pelätä sitäkin mahdolllisuutta, että täti pyyhältää kohta paikalle :((( Toivon ja toivon kuitenkin niiiiin kovasti, että olisin raskaana...ois se niin ihanaa:)
Lyydia 25/25-28 yk5
Tein testin nyt illalla. Ostin sen alkuillasta ja tarkoitus oli odottaa aamuun, mutta mies vinkui että heti pitää tehdä. Ja NEGATIIVINEN se tietenkin sitten oli. Mulle ihan fine mutta miestä harmitti kovasti. Mä odotinkin sitä negaa ja ajattelin että sais vaan ne menkat alkamaan. Tottakai toivoin positiivista mutta jotenkin en vaan uskonut, sittenkään.
MUTTA särkee särkee. Alamasua ja selkää kovasti, mitään ei ala. Mulla ei ole yleensä tälläistä ennakko-oireilu, vaan särkee sitten kun alkaa vuotokin. Nyt koko päivän särkenyt, koko ajan ramppaan vessassa että joko nyt. Vaan ei!
Mietin ettävoisko olla vielä mahiksia? Jos kierto olisikin palautunut sinne 32 päivään... ja silloin aavistelin oviksenkin siirtymistä... ja myöhempikin hyödynnettiin. Jos oliskin vasta 30/32 ??? *toivoo*
Anteeksi omanapaisuuteni nyt mutta olen niin pinteessä... Heti kun täti saapunut keskityn teihin muihin. I promised.
Noora kp 30/30 tai 30/32 ????? Ja yksi NEGA
Sateinen ja ankea tiistai. Koko päivä yksin lasten kanssa. Saas nähä mitä tästäkin päivästä tulee jos koko päivän sataa.
Noora: Harmi tuota negaa. Toivotaan, että vielä plussaksi muuttuisi. Minulla on yleensä kamalia menkka kipuja monta päivää ennen menkkoja, mutta viimeksi alkoi kivut juuri hitusen ennen menkkoja. Naisen kroppa on omituinen. =) Mutta katsellaan. Olin kyllä ihan varma, että tänä aamuna saan lukea sinun plussanneen.
Lyydia: Siellä on kanssa jännät päivät menossa. Kunpa nyt plussan saisit. Mahtaisi se olla upea tunne katsoa testiä jossa on se kauan odotettu tulos. Pidetään peukkuja. =)
Adalat: Hienoa, että olette nyt sitten yhteiymmärryksessä neljännen lapsen suhteen. Toivotaan, että pikaisesti tärppää nyt kun kumiukot on heitetty nurkkaan. =)
Ofelia: Onnea teillekin nyt sitten yritykseen. Ja toivotaan, että et ihan hirmuisista päänsäryistä joudu kärsimään.
Paritonsukka: Toivottavasti pääset pian tähystykseen. Nuo sinun vuodot kuulostavat kyllä todella masentavilta. Jaksuja.
Nani: Mites teillä voidaan? Koska on np-ultra?
On: Ovisplussa tuli siis toissa iltana silloin heilutettiin peittoja ja eilen aamulla, mutta nyt sitten ei enempää pystykkään kun isäntä ei ole kotona. Toivottavasti tuo riittää. Olen kyllä hieman epäileväinen kun tuntuu, että olisi ehkä vielä pitänyt. Mutta mä en käsitä sitä että ovistesteissä lukee, että hedelmälliset päivät on lh huipun päivä ja seuraavaa päivä ja että testi näyttää LH-ovulaatiohormonin pitoisuuden nousun 24–36 tuntia ennen ovulaatiota.
Eli tapahtuuko itse ovulaatio noiden tuntien aikana vai, että se alkaa viimeistään 36 tunnin kuluttua + sitten se ovulaatio aika.?
Kaikkea sitä miettii.
Eilen illalla oli kyllä vasen puoli alavatsasta ihan älyttömän kipeä. Liekkö sitten ovulaatiokipuja.
Sirppana 13/27-29
...vielä teidän juttuja, ja Nooaa tuossa jännäilin...
Noora, minulla tää viimeisin raskaus meni vähän kuin sinulla tuo vaihe. Odottelin et kk:t alkaisi kp30 testasinkin muistaaksesni kp 29 negaa...Aaltoilevaa jomotusta alamahalla ja selässä jota koskaa aiemmin ei varsinkaan niin useana päivänä ole ollut, vähän kuin menkkojen alussa mut ei kuitenkaan. Plussasin sit kp31, haalea mutta havaittava. Että älä nyt ihan vielä toivoasi heita, jospa vaikka vielä onnistasi. Pidän peukkuja!
Tekuin RuusuRouva rv 23+2
Ruusurouva: Ihanaa kuulla että sulla oli tollai.... on siis toivoa :)
Niin mulla siis tosiaan oli se nega ja tänään sorruin tekemään clearbluenkin. Se myös nega. Mutta nyt tuntuu että ehkäö se kierto onkin se pidempi. että nyt mentäis kp 31/32 jolloin testaukset olis ollut liian aikaista. Yksi testi odottaa vielä kaapissa, jota nyt oikeesti panttaan.
Mun toivoa siitä raskaudesta ylläpitää nämä oireilut joita nyt ilmennyt. Eilen jo, mutta tänään vasta tajusin että mun liivit on aivan liian pienet. Pesun jäljiltä laitoin nää kyseiset päälle eilen, ahdistaa ja on selkeesti pienet. Ei ole ikinä ollut pienet :( Ja rinnat on vähän oudot muutenkiin, ei kipeet mutta oudot. Ja kaikkein eniten ihmettelen niitä eilisiä kipuja... koskaan mulla ei ole paljoa ennen menkoja kipuja, yleensä ei ollenkaan ennen vuoto. Ja eilen särki niin pirusti, selkääkin. Ja TADAA, aamulla kivut oli poissa - ei silti vuotoa. Nyt taas ramppaan vessassa tarkistyksilla. Ihan kuivaa ja eikä säre enää. No odottelen niitä menkoja sitten "alavaksi" huomenna kp32 - ja jos ei kuulu niin testaan sitten vasta pejantaina koska mulla ei ole varaa ostella testejä enää.
Ja jos sitten muutakin kun tätä omaa napasta :)
Paritonsukka: Toivottvasti saat pian ajan ja selvyyttää asioihin.
adalat: Tosi kiva että olette nyt samoilla linjoilla vauvailujen suhteen :) Tsemppiä kovasti ja eikös sulla kohta ovis-päivät olekin !! Ja sitä "pärjätäänkö" asiaa on ihan turha spekuloida. Aina pärjää jotenkin ja asiat kääntyy parhain päin. Ja hyvä jos mieskään ei enää pärjäämisiä vatvo :)
Lyydia: Siellä kanssa jännäillään vai... eikai täti ole kolkutellut? Onko mitään uusia oireita sulla? *peukut pystyssä*
sirppana: Katsellaan tosiaan... voihan se olla että nuo kerrat riitti ja tämä olisikin SE kierto. *peukut ja varpaat pystyssä* Mä en noista testeistä tiedä, en ole käyttänyt. Olen ajatellut että tulee enemmän päänvaivaa.
Joillain on tosiaan noita masukipuja jo monta päivää ennen menkoja, mutta mulla ei ole ikinä ollut niin. Jos on ollut kipiää niin just "ehkä muutamaa tuntia ennen" ja yleensä vasta kun vuoto jo alkanut. Sehän se mua mietityttääkin.
Ofelia: Tsemppiä sinne nyt kun yritys todella alkaa !!!
Oot syönyt minipillereitä... ootko ollut niinhin noin niinkuin yleensä tyytyväinen? Mitä merkkiä sulla on ollut? Puhuit välivuodoista ja tiheistä menkoista, oliko tää nyt vaan vai onko ollut usein näin? Siksi utelen kun olen miettiny paljon noita ehkäisyasioita. Että jos ei nyt muutaman kuukauden aikana tärppää ja aloitan se koulun syksyllä, niin sitten jotain olisi keksittävä. Ja nyt noita minejä olen miettinyt.
äitix3: Mitäs sinne ??
Ja vinkkinä kaikille !! Meidän apteekkin oli nyt tullut ainakin clearblue paketteja. "Kun ostat viikkonäytöllisen testin saat tavallisen digitaalitestin kaupanpäälle" Ne on teipattu yhteen ja maksaa yhteensä 13.54e(ainakin täällä) Olin tosi yllättynyt !! Halpaa mun mielestä :)
Jään tänne kurkkimaan housuihini. Heh heh!
Noora kp 31/30-32
Monessa paikassa tuntuu satavan...vaan ei meillä. No, ilma on kuitenkin tasaisen harmaa:( Sais nyt jo alkaa ilma lämpeämään ja kesä tulla!!!
Noora: Harmitus nyt noita negoja! Mutta jospa se tosiaan olis vielä liian aikaista. Ton takia mä olen päättänyt olla testaamatta liian aikaisin. En kestä pettymyksiä yhtään enempää kun on pakko. No, eipä ole paljon tarttenut edes miettiä testaamista kun menkat on pärähtäneet päälle ja pms-oireet kertoneet niiden tulosta jo hyvissä ajoin :(
Sirppana: Löysin tämmöisen tekstin
"Paras aika raskauden alkamiselle on päivä positiivisesta testituloksesta. 2–3 vuorokauden kuluttua kohdunsuun lima muuttuu siittiöitä läpäisemättömäksi eikä tärppääminen ole enää mahdollista. On siis parempi olla yhdynnässä liian aikaisin kuin liian myöhään!" Eli kyllä pitäis teidän peiton heilutukset riittää:))
Oma napa: Ei oo tätiä vielä näkynyt..onneks. Mutta toisaalta ovisplussa tuli sen verran myöhään, että tiesinkin tän kierron olevan vähän pidempi taas vaihteeks. Olo on vähän erikoinen...niitä leukafinnejä mitä on viime kierroissa ennen tätiä tullut ei vielä ole...rinnat ei ole juurikaan kipeät...viime kierroissa on olleet... Aika kovia menkkakipuja oli tänään, joten sen pelkään tarkoittavan tätiä:( Oon ollut tosi väsynyt...toisinaan vähän kuvottava olo...mut senkin varmaan kuvittelen :D Mut joo, kaks viivaa vasta kertoo jotain. En luota mihinkään oireisiin yhtään! Ootellaan:)
Lyydia 26/25-28 yk5
Jäi viimeksi viesti kesken, kun tyttö satutti itsensä ja äidille tuli tärkeämpää käyttöä. Nyt uusi yritys paremmalla ajalla :-)
Eltemialle vauvaonnittelut!
Ja taas on saatu 1 plussaaja lisää, ONNEA Ofelia! Näinhän sen pitikin mennä että muut lähtee rytinällä perässä kun pää on saatu auki. Mansikkainen, Tuutuli ja muut mukaan myös!
Kiva kuulla raskautuneidenkin kuulumisia. Oon kyllä käynyt teidän viestejä lukemassa tuolla odottajienkin puolella :-)
Nooralla on kurja tilanne, voimia ja jaksamista! Oletteko koittaneet hakea/ saaneet apua mistään? Ymmärtääkö miehesi tilanteen vakavuuden? Hienointa tietysti olisi, että saisitte avun ja miehesi "ryhdistyisi", mutta jos se ei ole todennäköistä/ mahdollista niin teet varmasti oikean ratkaisun jos lähdet lasten kanssa. Taatusti raskasta, mutta pidemmän päälle parempi vaihtoehto. Ja muuttohan voisi olla myös hyvä herätys miehelle... Itsellä samansuuntaisia tapauksia on aivan lähipiirissä ollut pari, ja tiedän kuinka vaikea tilanne tuo on. Kun haluaisi toista auttaa muttei pysty tekemään mitään jos hoidettava ei apua halua/ tunne tarvitsevansa. Ja sitten kun haluaisi on valitettavasti monesti jo liian myöhäistä :-/ Ja pyydä apua myös itsellesi jos yhtään tuntuu että sitä tarvitset! Toivottavasti teillä kuitenkin kaikki vielä kääntyy paremmin päin, joko erikseen tai sitten yhdessä! Äläkä nyt hylkää meitä...
Omia kuulumisia… kp 31 viedään eikä tätiä näy. Mulla on kierto vaihdellut 28-32, joten katsellaan… Oireita jos hakee niin limaa on riittänyt oviksesta saakka ja välillä tuntuu alamahalla repäsyjä/ pyörähdyksiä, ei mitään normaaleja menkkatuntemuksia. Rintoja on nyt pari päivää vihlonut aina välillä, ja painontunnetta niissä on myös. Ei kuitenkaan mitään turvotusta tms. Jatkuvaa palelua on myös. Jotta suuntaan tai toiseen voi olla, mutta itsellä on kyllä jo reilun viikon verran ollut vahva tunne että raskaana ollaan. Ja se pelottaa! Ei raskaus tai vauva muuten, kovasti tervetulleita olisivat, mutta se myooma… Luin jo äitiyshoitotyönkirjasta että se hyvin todennäköisesti aiheuttaa keskenmenon, ja vaikka raskaus jatkuisikin myooma voidaan joutua poistamaan raskausaikana, mikäli alkaa kovasti kasvamaan. Ja jos synnytykseen asti päästäisiin niin sielläkin myooma voi vaikeuttaa kohdun verenkiertoa ja heikentää supistuksia. On jotenkin niin pönttö olo, kun ei vaan noudatettu sitä lääkärin määräystä käyttää ehkäisyä tähystykseen saakka. Tässähän sitten kärsitään… Testiä en meinaa vielä tehdä, jos nyt vuoto alkaa niin en sitten tiedä onko menkat myöhässä vai keskenmeno. Itsensäsuojelua tämäkin. 1,5 viikon päästä viimeistään testi on kyllä tehtävä, jos menkat ei sitä ennen ole alkaneet. Silloin mulla on aika sairaanhoitajan haastatteluun tähystystä varten, ja sillon pitää varmasti perua koko toimenpide jos raskaana olen. Toivon kyllä että pääsen sitten ainakin ultraan missä myooman koko ym. selvitettäisiin. Mutta ehkä nyt hiukan ennenaikaista tämä vielä, kun ihan "mutu"- tuntumalla mennään :-)
Paritonsukka