++++ NELIAPILOIDEN TOUKOKUU ++++
Kommentit (133)
On tää nyt kumma porukka kun täti tänne löytää jatkuvasti:((( Onneks Noora kuulostat kuitenkin suht positiiviselta:) Mä en usko olevani noin positiivinen jos täti meillekin löytää...
Tulipa mieleeni muuten tämmöinen asia...eli onko teillä vielä säästössä vaunut edellisiltä vai onko niiden hankinta edessä sitten kun neliapila ilmoittaa tulostaan? Mistä vaunumerkeistä/malleista tykkäätte?
Mulla olis edessä aika vaikea valinta kun tykkään aika monista ;-) Meillä on ollut sekä Briot että Emmaljungat ja molempiin olin tyytyväinen. Nyt kiehtoo Brion Happyt ja Emmaljungan Duo Edget... eikä Gessleinit taikka Hartanitkaan ole poissuljettuja. Ykkösenä kuitenkin nuo Briot/Emmaljungat.
Lyydia
tuntuu siltä, että täällä neliapiloiden pinossa ei juurikaan plussia kuulu eikä näy. Aika harvinainen uutinen tuntuu täällä olevan tuo plussa. Luulisi nyt sitten jossain vaiheessa tulevan oikea plussa aalto niin, että moni peräkanaa pamahtaa paksuksi.
Noora: Siis pahoittelut tädistä. =(
Lyydia: Meillä on vaan nuorimmaisella käytössä emmaljunga scooterit, mutta nehän ei vauvalle käy joten kärry hankinta olisi sitten joskus taas tehtävä. Kokemusta on vaan briosta ja emmaljungasta. Sen verran tiiän että emmaljunga cerox kärryjä en halua (pieni tavaratila), enkä halua pehmeällä kantokopalla (rasittavaksi todettu talvivauvalla). Olis toiveena brio kombit (hyviksi todettu) tai suurin haave emmaljunga duo edge tai emmaljunga smart duo. Siis sillä isolla ja tilavalla kopalla. Tai sitten city cross ja city koppa. Muihin merkkeihin/malleihin en ole tutustunut.
Koppa osa on mulle se tärkein kriteeri, koska aikoinani hikihatussa nuttasin huutavaa talvivauvaa pehmeeseen koppaan ja aina joku vaate tms vetskarin välissä ja kun sain kärryt isommalla kopalla niin oli niin helppoa. Tavaratila on kans tärkeä. Kaupassa cerox kärryjen alaosaan tavaroita nakellu yksi kerrallaan kun ei kassi mahtunut niin muutamaan otteeseen tuli kiroiltua.
Tässä minun vaunu kokemuksia ja haaveita. =)
Ja väri haaveina ei ole muuta kuin, että ei tummansinisiä niitä on joka kadun kulmassa niin, että silmiä särkee kun näkee tumman siniset kärryt.
Mulla on kovat kriteerit kärryille ja tietenkin pitäs saada käytettynä todella siistit ja halvalla. =) Saas nähä jäiskö vauva ilman kärryjä. ;)
Sirps
Kärryistä piti tulla kommentoimaan. Täällä on ehdoton Emmaljungien liputtaja, muita kärryjä en hyväksy :)
Meillä on ollut esikoiselta asti kaikilla käytössä Emmaljunga duo edge yhdistelmät. Niissä on se kunnon koppa ja sitten ratasistuin. Aivan huiput pienellä vauvalle. Vilposa koppa kesällä mutta lämmin talvella. Sitten LISÄKSI on ollut kakkosen synnyttyä Twin city crossit. Molemmat käytössä yhtäaikaa. Tuplia tuli työnneltyä tosi paljon kolmen kokoonpanolla, vauva kopassa+kakkonen istuen ja esikoinen seisomalaudalla. Meillä kun kaikki niin peräkanaa. Tosi hyvät oli, tykkäsin. Mä olen ostanut molemmat ihan uutena, saanut sitten valita värin itse. Ja näissä arvo pysyy, myin vuosi sitten noi edget jotka oli siis ostettu 2005 ja sain niistä vielä 450e. Samoin tuplat myin syksyllä ja niistäkin sain tosi hyvin.
Myin noi vaunut sellaseen aikaan että ajattelin ettei vauvoja enää tule. Nyt meillä käytössä tuplat: Twin scooter, ne on isommille lapsille ei voi vauvaa laitta. Lisäksi löytyy ceroxit pienimmälle joissa lähinnä nukkuu päikkärit. En niistä tykkää niin että vauvalla pitäisin, ja ne on aika nuhjaantuneet.
JOTEN JOS/KUN VAUVA TULEE AION OSTAA UUDET VAUNUT JA TIETENKIN EMMEJUNGAT !! Aluksi ajattelin että ostaisin "takasin" twin city crossit mutta nyt olen ruvennut harkitsemaan... Jos ostaisinkin "yhden lapsen kärryt" ja siihen seisomalaudan sitten tälle nykyään nuorimmalle, joka on sitten jo melkein kolme. Varmaan ne on sitten taas nuo edget jos kauniin värin löydän, se on mulle tärkee.
Johan taas juttua suoltaa ;)
Noora
ollaan Sirppana taas niin samiksia ;-) Meillä on kans nyt scooterit ja ne ei tosiaan vauvalle käy. Meilläkin oli kolmosella pehmeällä kantokopalla ja talvellakun syntyi niin se oli käytössä tooosi huono. Nyt haluan ehdottomasti ison ja tilavan kopan :D Juu, ja tämä tietysti käytettynä ja halvalla *nauraa*
Lyytikki ;-)
Lyydialla onkin jännät ajat nyt käsillä.
Meinaatko jo huomenna testailla?
Nooralle pahoittelut tädin saapumisesta.
Täällä onkin ollut kova keskustelu vaunuista. :) Mä en uskalla edes suunnitella mitään kärryjuttuja enkä muitakaan vauvatarvikkeita kun tuntuisi tosi pahalta jos olisi ostellut jo jotain valmiiksi, ja vauvaa ei ikinä meille tulisikaan, niin sitten myydä niitä. Näin yhtenä yönä jopa sellaisen unen että olin synnäriltä lähdössä vauvan kanssa kotiin ja tajusin että en ollut uskaltanut ostaa vauvalle mitään valmiiksi, meillä ollut edes turvaistuinta, eikä vaippoja eikä mitään muutakaan. Näin kyllä ei pääsisi käymään jos se kauan kaivattu pikkunen meille joillain keinolla joskus vielä saataisiin. Täällä kun toi nuorimmainenkin täyttää kohta 9v niin olen muutenkin ihan ulkona minkänäköset on mitkäkin kärryt ja menopelit nykyään.
Täällä muuten loppui onneksi vihdoin ja viimein megakierto ja kp 57 vaihtui kp 1 eilen. Tässä kierrossa on nyt sitten mahdollisesti meilläkin mahdollisuus onnistua mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan. Ultra on varattuna 18.5 ja mikäli pakkasessa olevista viidestä alkiosta joku selviää sulatuksesta siirto on tarkoitus tehdä 24.5.
Tohon ammatti juttuun on ihan pakko kommentoida kun tääl olikin monta sairaanhoitajaa, mä oon kans. :)
Mansikkainen
Ooo... löysin aivan ihanat. Tän keskustelun innoittamana selasin www.emmaljunga.se taas koko illan ja nyt oli tullut uusia värejä. Löysin OMANI. Noi Edge duo yhdistelmät ja oli sellainen väri kuin: celebration white chassi. Eli sellaiset juhlavan valkoiset, aivan mahtavat. Mä en valkoista pelkää, et tahriintuis. Meillä on kotona vaaleta kangas sohvatkin vaikka pieniä lapsia. Kaiken voi pestä :) Miehelle jo sanoin että nuo mä ostan sitten. Voinhan pitää sitten ne scooter tuplat samalla, niissä saa vauva olla jo kun on puol vuotta. Kannattaa käydä katsomassa tota emmljungan sivua.
Lyydialle ainakin voin noita Edgejä suositella ja nimen omaan sport rungolla. Niissä on tilava tavarakori, saa kauppakssinkin vaivatta kyytiin. Helposti konepestävät kankaat. Tilava koppa jossa thermobase pohja. Mä tykkäsin kun se oli tosi lämmin talvelle ja eikä kesällä lämpee vaunu sisältä. Ratasistuin oli tilava, niihin menee helposti 4 vuotiaaksi asti. Ja jos uusia ei halua/raaski ostaa niin tuolla huuto.netissä niitä kyllä on sopu hintaan :)
Heh, nyt kyllä joku luulee että mä olen joku emmaljunga-edustaja täällä mainostamassa... Mutta mä oikeesti olen vaan niin tykännyt noista vaunuista. Enkä kyllä mollaa muita kärryjä koska ei ole muista merkeistä kokemusta.
Mansikkainen: Kiitos pahoitteluista! Hyvä kun uusi kierto alkoi. Toivotaan että nyt olisi mahdollisuudet ja joku alkio ainakin selviäisi. Ja sitten vielä raskaus alkais normaalisti. *peukut*
Noora kp 2/31
Noora: Nuo valkoiset on kyllä kieltämättä todella käheen näköiset. =)
Kävin katsomassa noita ja olihan siellä montakin ihan kivaa, mutta yksi esimerkki minun mieltymyksistäni oli mm. pro forest. Se oli kivan näkönen ainakin kuvassa. Mutta luonnossahan voi näyttää erillaiselta toki.
Mutta kyllä minä käytettynä kärryni joudun huolimaan kun ei kyllä ole varaa ostaa uusia kun käyttöaika jää niin lykyeksi. Scooterit mahtuu autoon joten niihin siirryttäs heti kuin mahdollista.
Mansikkainen: Pidetään peukkuja, että sulatus onnistuu ja saat kyytiläisen/kyytiläiset matkaan ja sitten vaan toivottas parasta. =)
Lyydia: Ja me taidetaan olla sielun sisaruksia monessa asiassa. Niin rupes huvittaa kun kärryissäkin ollaan samoilla linjoilla. =)
Mikäs sulla on tilanne? Ei olis enään montaa päivää jännitettävänä. Joskohan olis napannu. =) Koskas meinasit testailla jos ei tätiä kuulu, loppuviikosta???
Sirppana kp 14/27 (ei kans jaksa noita vanhoja kiertoja merkkailla olkoot sen mitä viime kierrossa)
Noora ja Sirppana: Ne valkoiset Emmaljungat on tosiaan käheet, mutta taas todettava, että munkin väri on enemmän tuo pro forest :D Sitten tykkään siitä Dark Beige Sport väristä myös tosi paljon. Kyllä mä luulen, että noi Edget on aika vahvoilla jos vaunut saan vielä ostaa:) Ja huuto.nettiä selailen jo nyt ;-)
Mansikkainen: Peukutan ihan hulluna, että pääsette nyt ottamaan huurunenän/nenät kyytiin!!!
Oma napa: On nää viimeiset päivät kyllä tosi piinaavia :/ Jotkut oireet vois puoltaa raskautta (tänään ollut etova olo ja väsyttänyt), mutta sitten on taas niitä täti oireitakin...muutama finnikin ilmaantu naamaan, joten onkohan peli menentetty... Ja noi mahakivut on kyllä melkoisia. Testata en meinaa ennen viikonloppua missään tapauksessa. Perjantaina on vasta se varsinainen tätipäivä, jos kierto olis 28 pvää...joten jos sinne asti päästään ilman niin hyvä on! Jos ei tätiä näy perjantain aikana niin sitten voin harkita testin ostoa. Jännittää kyllä ihan hulluna...ja pelottaakin taas...että miten sitä kestää jos pettymys tulee taas:/
Lyydia 27/25-28
mun osalta taas tässä...taas pukkaa tuttuja tätioireita :/ Mä en jaksa tätä...
Lyydia 28/28
Komppaan Nooraa meillä on myös nuorimmalle ostettu uutena nuo Duo Edget sporttirungolla, ja olen kyllä tykännyt. Viime talvi oli niin kylmä että moneen kertaan kiittelin et oli niin hyvät vaunut. Värinä pro lime, ei taida olla sitä enää. Ovat musta-limevihreet, ihastuttiin niihin miehen kans molemmat. harkitsin viikon verran onko väri liian raju, mut oon kyllä tykänny.
Meillä on vaan edessä tuplien osto, kun vauva ilmoittaa tulostaan koska kuopus on vasta vajaa 7kk... Että kiitollisuudella otin/otan vinkkejä vastaan. Käytettynä olen ajatellut hankkia, koska rahaa ei hirveesti ole kun tipun kotihoidontuelle, ja töihin en ajatellut mennä näiden murujen välillä. Ellei yritys nyt ihan mahdottomasti veny.
Voi Lyydia ja Sirppana mä niin toivon...
Mansikkainen,Adalat: meitä on monta...
Nooralle piti laittaa minipillereistä, en ehtinyt niitä syödä kuin vajaa 3kk, mut noi välivuodot ym. tuli siitä. Mulla on aikaisemmin ollut hormonikierukka, johon olin silloin tosi tyytyväinen, mut senkin laittamisen jälkeen oli alkuun tiputtelua mut se ne ohi muutamassa kuukaudessa. Ajattelin itte että kokeilen noita minipillereitä vielä myöhemmin uudestaan.
nyt jatkamaan aamuhommia, tsemppiä naiset!
Ofelia
Lyydia: Voihan kurjuus. Mä niin toivon, että ne ei ole sitä mitä luulet.
Ofelia: Pro lime on mun mielestä kans tosi ihana väri. =) Kaksosten kärrylöinä meillä oli juuri twin cerox kärryt ja niissä oli juuri ongelmana se tavaratilan ahtaus. Ja ne oli niin leveät isojen renkaidensa kanssa, että ei kyllä joka ovesta mahtunut. =( Muuten ihan ok kärryt, mutta nuo asiat harmitti. En tiedä olisko twin city cross kärryt paremmat noilta osilta.
On: Eilen illalla oli jotenkin tosi lannistunut olo ja olin/olen aivan varma, että ei tule tärppiä tässäkään kierrossa. =( Kaippa sitä on jo sen verta pettynyt kierroissa, että usko ja toivo alkaa pikku hiljaa vähenemään.
Mutta plussia olisi mukava saada jo tähän pinoon.
Sirppana 15/27
Kaikki oireet viittaa tätiin, joten odottelen vaan koska vuoto alkaa. Mä en todellakaan enää meinaa jaksaa tätä...mun luonteelle ei sovi tämmöinen. Olo on nyt tosi masentunut ja alan ollan entistäkin varmempi, että mussa/meissä on jotain vikaa... Aloin miettimään endometrioosin mahdollisuutta kun mulla on ollut aika kovia mahakipuja tässä jo viikon. Siihenhän kuuluu noi kivut ennen menkkoja...Äh, en todellakaan uskonut, että tää menis näin. Kuvittelin, että me nyt vaan tehdään se neljäskin...toki tiedän, että lapsia ei tehdä vaan ne saadaan, mutta kun taustalla on neljä todella helposti alkuun lähtenyttä raskautta niin...
Olo on surullinen...lannistunut...pettynyt...en jaksa uskoa, että meille enää vauvaa tulee...miks se tulis ens kierrossa kun ei tullut nytkään?? Kuitekin ovis bongattu testein ja peitot heiluneet oikeaan aikaan...tää on niin turhauttavaa!
Anteeks omanapainen pessimistinen vuodatus...olo on vaan suoraansanottuna täysin paska nyt!
Surullinen Lyydia :´(
Piti heti alkaa Lyydialle vastailee, kun tuli niin surku sun viestistä. Koita jaksaa, en edes tiedä kuinka lohduttaisin...
Voin uskoa nuo sun tunteet, mullakin on 4 helposti lähtenyttä raskautta, ja voin vain kuvitella tuon surun ja pettymyksen. Mutta asiat kääntyy joskus myös ihanasti, toivotaan että näin kävis teillä, ja pian...
Ofelia, joka haluais lohduttaa, muttei löydä sanoja
Kurjuuden kurjuus. Tää on ihan hanurista. On se kumma juttu, että tää on nyt niin vaikeeta.
Muuta en osaa sanoa.
Tuntuu pahalta puolestasi.
Lohduttava Sirps (halaa)
Tosi kurjaa *halaus* Koita jaksaa ja ajatella vaikka hetken jotain muuta, vaikka se onkin vaikeaa. Mun on vaikea lohduttaa vaikka sam oli just täälläkin, mulla ei vaan itsellä tehnyt noin kipeää... jostain syystä. kai mulla vaikuttaa se että olen innostunut siitä koulustakin syksyllä.
Mutta mä kuule luulen että vaikka nyt on kuinka voimaton ja epätoivoinen olo, niin varmaan jostain se nousee taas se usko ja toivo. Ja vaikka uho, että hitto nyt on tapahduttava jotain. Ja sehän siinä onkin kurjaa kun vaikka kaikki ajoitukset ja muut on kohdillaan niin raskauden mahdollisuus on noin 20% vaikkei olisi mitään vikaakaan :) Kumpa nyt vuoto alkais vaan heti jos kerta oireet on niin selvät on, niin pääsisi uusi kierto alkamaan. Vai oletko ihan varma että oireet on tädistä?
ON: Täällä alkaa kohta hellittä niagarat. On ollut runsaimmat vuodot ikinä! olen ollut aika äimänä. Mulla on yleensä ongelma muistaa vaihtaa tamppoonia riittävän usein kun on ollut aika huomaamattomat mun menkat... nyt oli kaksi tuntia ja läpi :/ Oli sen tiistai illan ja eilisen, nyt hiipuu... Mulla on yleensä aika lyhyet noin 4 päivää. Mua on ihmetyttänyt myös tuo että mies on ollut tosi pettynyt hutista, ehkä myös hän ajattelee että hänessä vikaa kun ei saa mua raskaaksi. Mutta nyt yritetään kunnolla koko kierto. Aateltiin että ajoissa jo aletaan joka-toinen-päivä systeemillä menemään. Ihan jo vaikka kp10 lähtien. Ja yksi mitä kanssa puhuttiin niin että kunnon tärppipäivinä kokeillaan sitä tyyny-pyllyn-alla touhuumista ja lopuksi lantio ylös - että "tavarat" valuu oikeesti riittävän pitkälle !! Nyt on pakko yrittää kunnolla.
Noista tupla rattaista vielä, ofelia niistä kyseli. Meillä on olleet twin city crossit ja ne on hyvät. Iso tavarakori ja korkeutta niin että saa kauppakassit tms. Ja olen tykännyt muutenkin, hyvä jouset. Musta nää on paremmat kun twin ceroxit, ainakin mitä kaverin kärryjä ja omiani vertasin. Ainoa miinus oli että kantokassi oli aika ahdas jotenkin siihen makuupaikkaan... mutta ratkaisin sen niin että ostin sellaisen paksun jääkarhu-makuupussin(emmalla samoja) ns. kantokassiksi. En muutenkaan liikuttele vauvaa kantokassissa vaan nostan sen sieltä pois ja kantokassi pysyy kiinteänä kärryssä. Musta helpompi näin. Tällänen makuupussi oli riittävän paksu pitämään vauva suojassa omassa tilassaa ja lämmin MUTTA riittävän "löysä" mukautumaan sinne niin ettei ollut ahdas. Kun kantokassin reuna ja pohja on niin kovat. Cityissä on täydellinen makuuasento jolloin kovapohja ei ole pakollinen. Jos ostan tuplat niin ostan city crossit takaisin. Huuto.netissä niitäkin on paljon sopuhintaan.
Noora kp 3/31
Kylläpä meillä on tässä pinossa oikein sairaanhoitajien kokoontumisajot :)
Lyydialle vielä tsempitykset täältäkin suunnalta. Ymmärrän kyllä, että turhauttaa. Itsekin olen kolmesti raskautunut tosi helposti; lähes heti kun olemme alkaneet lasta toivoa. Oikeastaan minun raskautumiseni on lähes kestovitsi kaveripiirissä; kun olen tunnustanut, että toivotaan vauvaa niin *puf* seuraava tieto onkin, että olen raskaana. Jotenkin sitä sortuu ajattelemaan, että se neljäskin vain tehdään, vaikka todennäköisyys raskautumiseen/kierto ei kovin kummoinen olekkaan. No nyt en ole kyllä kenellekkään edes tunnustanut, että neljättä toivotaan.
Vaunuja ja rattaita en ole edes miettinyt vielä. Katsellaan sitten kun on ajankohtaista. Itselläni ei mitään suuria vaunuintohimoja ole koskaan ollut.
Vieläkin lämmittää mieltä miehen mielenmuutos neljännen suhteen. Tässä on nyt ollut peittojen heilutusta varsin kiitettävästi; saapa nähdä tuoko tulosta. Toivotaan niin. Toisaalta nyt kun on selvä, että sitä neljättä toivotaan niin ei ole niin kamalan suuria "paineita" raskautumisen suhteen. Viime kierto kun oli vielä sellaista vatvomista, että en ollut varma, että jatkuuko yritys vai ei, niin oli vähän sellainen "nyt tai ei koskaan" fiilis.
adalat kp15/28 jos mennään vaki kierron mukaan tai sitten kp 15/32 jos mennään viime kierron mukaan
Ootte te kyllä ihania:) Tänne on hyvä purkaa pahaa oloa...kun tietää, että moni ymmärtää mistä kirjoitan...ja jaksaa tukea. Kiitos!
Oma napa: Ei ole täti vielä pyyhältänyt paikalle, mutta odottelen (tai en todellakaan odota!) sitä paikalle huomenna...oviksen mukaan. Ja miksi oon luopunut toivosta: Yöllä heräsin kaameaan hikoiluun, jota mulla on ollut kahdessa viime kierrossa just ennen menkkoja, rinnat ei oo kipeet, ja lämmötkin laskusuunnassa...joten ei tässä nyt oikein muuta voi kun odottaa sitä punaista paholaista :/
Oma viikonloppuni menee taas tukevasti töissä, joten toivottelen jo nyt etukäteen hyvää äitienpäivää kaikille! :)
Lyydia; joko täti on kurvannut paikalle vai älynnyt pysyä poissa? Toivon niin tuota jälkimmäistä.
Meillä mies on nyt ihan yli tohkeissaan yrityksen kanssa. Voitteko kuvitella; se laskee päiviä ja pitää tarkkaan huolta siitä, että yritystä on ainakin joka toinen päivä. Eilen kyseli, että onko merkkejä ovulaatiosta. Teki itse mieli kysyä, että kuka olet ja mitä olet tehnyt mun miehelle? Meillä nimittäin mies ei aikaisemmin ole ollut kiinnostunut kiertopäivistä tms. Peiton heilutukseen ei kyllä koskaan ole tarvinnut patistaa, mutta on ollut aina vähän sellainen "tulee kun tulee" -asenne, mutta nyt toisaan on ihan höyrähtänyt.
Miten Sirppana ja muut? Kai nyt jollain on edes jotain kerrottavaa ;)
adalat kp 16/28-32
Täti on toistaiseksi pysynyt poissa :-0 Oireet on kyllä niiiiin tätimäiset, että ramppaan vaan vessassa kurkkimassa, että joko joko... vähän semmoinen olo, että tyyntä myrskyn edellä...et kohta sitten rytisee kunnolla :/ Alkais nyt sitten jos on alkaakseen...en meinaan oikeasti enää plussaankaan usko näin oireiden perusteella...
Adalat: ihanaa kun mies on teillä noin tohkeissaan:) Meilläkään ei ole tarttenut koskaan patistella peittoja heiluttaan, mutta ei mun mies kyllä päiviä juuri laske. Toisaalta on sitten kyllä aika perillä missä vaiheessa kiertoa mennään ;-)
Mitäs muille kuuluu?
Lyydia 29/25-28
10 minuuttia ton mun aiemman tekstin lähetyksen jälkeen täti sitten saapui !!! Ei kolkutellut tai muutenkaan varoitellut, ryminällä tuli että tumpsis !!
No ihan hyvä kun tuli, päästään piinasta ja yksi testikin säilyi ens kiertoon. Vaikka raskautta toivoinkin niin nyt helpottavaa, voi ajatella taas pari viikko ihan jotain ihan muuta :) Jospa keskittyis taas "laihdutus-proijektiin" ;)
Noora kp 1/31 yk6
(Päätin nyt etten mietin noista kierrin pituuksista että mitä se on ollut useimmiten, mitä sen pitäis olla tai mitä se oli viime kierrossa - helpommalla pääsen kun laita aina sen mitä se oli edellisessä eli nyt 31pv, enkä katsele pidemmälle taaksepäin. Tässä pidän sitten oletuksen seuraavaa varten)