Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"KISSANKULMAN NAISET"2010&2011

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänpä nyt pitkästä aikaa tännekin pinoutua. Meillä on tämän läppärin kanssa ollut hieman erimielisyyksiä viimeaikoina ja tuppaa hävittämään kirjoituksiani.

Toivotaan, että Mamin säikähdys on aiheeton ja kaikki menee kuitenkin hyvin. Itsehän säikyin alkuviikkoina useamman kerran, kun oli sitä inhottavaa tuhruttelua, onneksi se nyt on pysynyt poissa. Minulla on aiemmissakin raskauksissa tuota ollut ja esim. esikoisesta tuota tuli vielä joskus rv14 ja säikähdytti kunnolla. Halaus sinulle, kyllä se varmasti siitä loppuu.

Ja sitten omat kuulumiset, eli nyt olen sitten käynyt siinä varsinaisessa oikeassa ensimmäisessä ultrassa (edellinenhän oli vain neuvolan terkan tekemä, jossa vain katsoi sikiöiden määrän ja raskauden keston). Tällä kertaa asialla vieraileva tähti, eli lääkärisetä, joka käy meidän terveyskeskuksessa nykyään kerran kuussa ja tekee nuo np- ja rakenneultrat.

Niskapoimuasia ei etukäteenkään jännittänyt lainkaan, meillä kun on jo päätetty, että lapsi otetaan vastaan sellaisena kuin hän on. Lääkäri yritti saada poimua mittattua, mutta totesi loppujen lopuksi, että poimu on niin olematon ettei siitä yksinkertaisesti voi ottaa mittoja. Eli sen asian suhteen ei pitäisi sitten olla epäselvyyksiä. Merkintänä kortissa np0. (Jos jotain olisi pahasti pielessä niin kyllä se turvotus jo tässä vaiheessa olisi näkynyt)

Itseäni jännitti etukäteen ihan mielettömästi se, mikä on kohdunkaulan/suun tilanne - tuostahan olen nähnyt jopa painajaisia, että olisi jo pehmeä ja aukeamassa, mutta onnekseni moiset menevät ihan kuvittelun piikkiin. Eli napakka oli ja pituutta oikein mukavasti, suut kiinni niin sisältä kuin ulkoakin kuten tässä vaiheessa pitääkin. Minulla oli mukana muistitikku, jolle olin ajatellut kuvia asentaa, mutta tällä kertaa en niitä saanut, kun kyseinen lääkäri on juuri menossa hakemaan uuden koneen, tuossa vanhassa ilmeisesti jokin häikkä tallennuksissa - lupasi sitten rakenneultrasta antaa kunnon kuvia matkaan.

Nyt on pakko lähteä katsomaan, joko ulkosalla nukkuva kuopus on heräilemässä ja postille. Hyvää päiväjatkoa kaikille!

Vierailija
82/146 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa,voin kertoa että itse vuosin verta raskauksissa nro 6 ja 7.

kuutosen kohdalla jopa tosi paljon kolmeen otteeseen,viikoilla 5,6 ja 8.Verta tuli holahtamalla ja siteen jouduin laittamaan housuun.olin varma että se on nyt sitten tässä,mutta niin vaan sinnikäs sissi ultrassa löytyi.Raskaus sujui hyvin loppuun asti ja verenvuodoille ei löytynyt syytä.

Seiskan kohdalla vuosin kertaalleen rajusti,kesti ehkä tunnin puolitoista ja meni ohi.Ultrassa oli kaikki hyvin ja taaskaan vuodon syytä ei koskaan saatu tietää...

Aiemmissa raskauksissa en ollut koskaan vuotanut verta,eikä mulla oo koskaan ollut keskenmenoja,niin voit arvata että itsekin silloin todellä säikähdin!

Tämä raskaus taas sujunut vuodoitta.

Tosiaan,ei se veren vuoto aina merkitse huonoa ja niin nyt todella toivon sinullekin!!!!

Katjalah,onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!!

Paljon sulla niitä viikkoja olikaan?

Leanna8 ja rv 29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamille jaksuhalit!

Mie kirjotin pitkän litanian eilen, näköjään tullu vaan pikkupätkä :/ ..kele, eikä nyt kerkee.

Vierailija
84/146 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsempeistä, tulee tarpeseen:(

Huomenna menen 8 gynelle tarkastaa että onko kaikki hyvin...

Ravaan koko ajan vessassa katsomassa onko verta, ei ole ollut enää... ajatukset menee tuhatta ja sataa. Itkettää ja huolettaa. Voiko sitä toivoakkaan että 5 kertaa kävisi niin hienosti että kaikki menee hyvin loppuun asti?

Sekainen mami

Vierailija
85/146 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettoman yön jälkeen silmät ristissä pääsin vihdoin gynelle, itketti ihan kauheesti ja olin ihan hermoraunio, kunnes gyne käänsi ruudun mulle ja katseltiin pientä aamujumpan tuoksinassa:)) Kaikki oikein hyvin!! Syke oli hieno 160-170, istukka kuulemma erinomainen ja toimii täydellisesti:)) Vastasi viikkoja 10+1, mutta ei sitä muuteta päivän takia. Olen helpottunut!!!

mami ja pikku papu rv 10

86/146 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamille onnea ihanasta ultrauutisesta! Ja kovasti jaksuja vuodon kans! Täällähän tuota vuotoa kesti 5vkoa ja nyt on ollu pari päivää rauhallista sillä saralla mutta luultavasti vielä lorahtelee...

Katjalahille myös onnittelut ultrauutisista! Me on kans päätetty ettei mhinkään keskeytyksiin lähetä, olen ottanut nuo ultrat vähän siihen malliin että jos jotain löytyy niin tää mamma ottaa asiasta sitte selvää ja koittaa valmistautua (niin hyvin ku se koskaan on sitte ees mahdollista) sitten henkisesti siihen mitä edessä mahdollisesti tulee olemaan ja tietty aina on mukava kurkata tuonne masuun ja katella omaa pienokaistaan.

Mitäs teidän hauvavauvalle kuuluu? Jokos saitte valittua omanne?

4nEmolle tervetulotoivotus!

Hui kauhia ku luin tuon DolceVitan viestin niin mää jo pelkäsin että jätät meidät! Tais vaan sivut tehdä tepposet :) Ihana kuulla että ukkokultas alkaa sopeutumaan ajatukseen viidennestä!

Omppuli: Tuo ultra löytyy ihan keskussairaalatasolta eli pitäs mun mielestä kyllä tuolla tasolla olla viimestä huutoa laitteet...en tiiä sitte oliko ultraaja vaan niin huono vaiko laite paska. Mutta kuiteski Hemossa tehty oli ihan eri tasoa.

Meilläki istutaan sokerirasituksessa eteisaulassa eli ootustilassa aina testien välillä ja lapussa vielä luki ettei tilasta saa poistua...siis apua oikeesti eikö ulkonakaan enää saa käydä vetämässä raikasta ilmaa ettei oksu lennä? Mullahan tuo ihanuus on ootettavissa ens ti..yöks..ja ei mulla koskaan oo ollu mitään häikkää noissa arvoissa vaan tuon sukurasitteen takia näin alussa meen.

Ananasmehulle kans onnittelut sydänäänten löytymisestä!

Jaksuja Leannalle! Onhan se pitkä aika se 10vkoa mutta jospa se kesällä menis nopsaan? Mullahan tuo edellinen oli elokuinen ja sitä edellinen keskonen niin koko kesänä en oikein uskaltanu mennä minnekkään ku tuossa keskosraskaudessa tuli äkänen ja hätänen toksemia jota siis pelkäsin tuossa edellisessäki tulevaksi..mutta siis jospa pikkainen tuliski vähän aikasemmin jos vielä povaavat isoa poikaa, jos ei sekään jaksa masussa ihan la:han asti olla..

ON: mulla alko sitte supparit jo ja ihan ovat muuta ku harjoitus sellaisia...ostin uudet äippäfarkut ja musta tuntuu että nää painaa tuonne alas jotenki ja aiheuttaa noita, mutta ku nää on oikeesti ihanat pökät enkä tahtois luopua näistä...Mutta jospa nuo menis ohi...

Väsy painaa edelleen täällä, se sais jo väistyä! On niin hektiset 4vkoa eessä että tarttis lisävoimaa...Raksalla vedetään viimesiä hommia (pitäs olla valmis 15.6), viikon päästä esikko lähtee riparille tuonne pohjanmaalle ja me mennään valmistautumaan juhlien tekoon sinne kans, sen jälkeen tosiaan pitäs olla raksa luovutuskunnossa ja 19.6 kamat pitäs olla pakattuna lomaa varten...Kiirettä pukkaa mutta huokasen sitte koneessa ja vedän lonkkaa tuon juhannusviikon Rodoksella...

Nyt nurmikon kylvöön sinne raksalle ku on niin hyvät kylvöilmat (lue: tihkusade :/)

Mukavat viikonloput vaikkei ilmeisesti ilmojen puolesta sellaista ole ootettavissa..

nani rv 14+4 (tekonimi edelleen puuttuu)

Vierailija
87/146 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.. mistäköhän täällä oli juteltu... Kyllä niitä tuossa alkuyöstä luin läpi, ja tarkkaan. Mutta ei näin aamupuolella muista enää mitä illalla on tehnyt :D

DolceVita ainakin tuntuu tehneen päätöksen, onnea siitä :) Tietysti nuo on isoja asioita, ja kun ikääkin alkaa jo kumminkin olemaan.. Mutta kai elämä kantaa? Siihen einakin minä uskon :)

Seulonnoista kanssa oli puhetta. Minä olen autuaan tietämätön edelleen kaikista seulonnoista. Tehdäänkö nykyään kaikille halukkaille sekä np- että rakenneultra? Paljonkohan on paikkakuntakohtaisia eroja? Meillä siis ei ole neuvolassa (tietääkseni) mitään ultralaitteita, vaan kaikki ultrat tehdään keskussairaalassa. Silloin kun odotin esikoista ei ultrattu kuin tarvittaessa. Käytännössä siis ei välttämättä kertaakaan raskauden aikana. Toista odottaessani oli vaihtoehdot joko np- tai rakenneultra. Rakenneultran valitsin. Plus kokoarvioinnin loppuraskaudesta, kun esikoinen oli iso (ja senkin sain vaan vaatimalla, lähetteeseen lääkäri kai merkitsi synnytyspelon, vaikkei siitä varsinaisesti ollut kyse. Pelkkä iso, 4950g/ 53,5cm, lapsi ei riittänyt) Tyttöä odottaessani oli minulla se vuotoepisodi rv 10, jolloin suositeltiin np- ultraa, ja siihen menin. En muista että olisi mitään rakenneultraa sen lisäksi, voi olla että muistan väärin. Ja sitten tietty kun vedet meni rv 36 ultrattiin. Kuopus syntyikin Ruotsissa, ja siellä tehtiin rakenneulrta. Plus alkuraskauden aikana, kun minulla oli keuhkokuume. Siis keuhkot lähinnä ultrattiin, mutta ohimennen lääkäri katsoi myös sikiön. Lähinnä kai olisiko ollut menossa kesken tjtn, olisi saatu oikeat keuhkokuvat otettua. Ultralla kun ei nähnyt keuhkokuumeen laajuutta, ja se jäi vähän "Herran haltuun" koko hoito. No, hyvin parani, ja lapsikin on terve :)

Neuvola-aikaa en edelleenkään ole saanut aikaiseksi. Ensiviikon olenkin sitten hyvin tiiviisti töissä, joten soittelusta ei tule mitään (soittoaika keskellä päivää, päiväuniani en uhraa). Jos sitten seuraavalla viikolla soittelisi. Ehkä :D

Meillä alkaa muutenkin aika tiivis alkukesäaika, mitenköhän tässä jokapaikkaan repeää? Ensiviikonloppu on vapaa, sunnuntaina tosin tulee kuopuksen iki-ihana kummitäti auttamaan talon/ pihan puunaamisessa rippijuhlia varten. Seuraavan viikon vapaat on to-pe, ja ne vietän partioleirillä Ryttylässä (missä lie sekin on??). Lauantaista sitten taas töihin, kunnes vapaat alkaa torstaista (17.6.). Ja tuo väli torstaista sunnuntaihin on varmaan aika hektinen. Meillä vietetään rippijuhlia sunnuntaina. Sitä ennen pitäsii piha siivota, talo siivota, tehdä pari pientä remppajuttua loppuun, raivata tavaroita remontin jäljiltä, leipoa ja kokata juhlapäiväksi. Toivottavasti serkut pääsee auttamaan edes edellisenä päivänä! Ja juhlakalulta puuttuu tietysti vaatteet, isoveljen vaatteet ei tietenkään nyt kelpaa, vaikka niitä muuten siis käyttääkin. Eikä minullakaan ole varmaan mitään sopivaa. Se mekko mitä aikanaan suunnittelin ei mahdu jostain kumman syystä päälle :o Mihin väliin tuossa mitään neuvolaa edes mahduttaisi?

Niin, olen varsin tyytyväinen tähän oireettomaan alkuraskauteen. Pysyköön tällaisena, vaikka toisaalta se melkein tarkoittaa poikavauvaa meille. Vähäsen sitä tyttöä olisin toivonut, tänään (tai eilen) viimeksi kun lastenvaatekutsuilla hipelöin kaikkia ihania mekkoja sun muita.

Vähän tämä sepustus nyt taas levisi, vaikka ihan pari riviä ajattelin sepustaa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Andrea 7+

ps.. Apua?! Tuon rv:n laskemiseksi kaivoin netistä jonkun laskurin, en minä noista viikoista jaksa kirjaa pitää. No jokatapauksessa.. samainen laskuri väitti että ä- loma alkaisi jo 8.12?! Siis suomeksi olisin loman jälkeen 3 kk töissä, ja jäisin pois. Sehän on ihan juuri. Jotenkin olin asennoitunut joulusukluun. Meillä osasto menee kiinni aina jouluksi, sulku alkaa osittain viikko ennen joulua, eli joulukuun puolessa välissä, noin. Mutta tuo olisi siis aikaisemmin? Ja kun minä en todellakaan ajatellut töissä puhua tästä odotuksesta mitään ennen väliaikaista osaston vaihtoa ja lomaa. Nyt tuo aika tuntuu todella lyhyeltä...

Vierailija
88/146 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia äitylit!

Ollaanpas pudottu aika alas, taitaa olla kaikilla kesäkiireet käsillä. Koululaisilla on vuoden urakka ohi, meidän tytöille 3. ja 6. luokkalaisille tuli oikein hyvät tokarit. Ekaluokkalaisella ei vielä olekkaan numeroita, joten vaikeampi arvioida. Nyt sitten puhalletaankin meidän perheessä jalkapallokausi oikein kunnolla käyntiin, ensi viikolla on tytöillä 5 päivää kestävä Stadi Cup turnaus, ja sen jälkeen tasasesti kaikilla turnauksia ympäri suomea koko kesän... No mikäs siinä, hienoa kun tuo 13v. tyttökin jaksaa vielä innostua ja juosta treeneissä, niitä on kuitenkin 5 kertaa viikossa..

Meillä isäntä alkaa tosiaankin tottua ajatukseen vauvasta, otti vain oman aikansa!! Ajattelin kertoa lapsille 17.6, kun tuo eka ultra on käyty. Ens viikolla jo neuvolakin. Ei mulla kyllä ole pelkoa, ettei mahassa ketään olisi, sen verran komia on tuo vatsan kumpu! Yksi ystävistäni jo onnittelikin minua muutama päivä sitten, sanoi heti huomanneensa...

Vointi on erinomainen, olen vieläkin jaksanut käydä juoksulenkeillä, en kovin pitkillä ja rauhallisella tahdilla.

Oli tossa aikaisemmin puhetta seuloista, itse haluan kaiken mahdollisen tarjotun, ikärasitteen takia. Mitenkäs tuo possupiikki, aiotteko ottaa??

Monet tuntuu tässä rakentavan ja meilläkin alkamassa omakotitalon laajennus, pitäs olla loppusyksystä valmis, ihanaa!! Kyllähän meille sitten vauva mahtuu.

Mutta kaikenkaikkiaan mieli on hyvä ja masu kasvaa ja kesäkin kaikenlisäks...

Kirjuutelkaa mammat, pidetään pino pystyssä, eiköhän me saada tuolta kuumepuolelta kohta lisää väkeä!

Hauskaa kesäpäivää

DolceVita ja viides villahousu rv10+3

Vierailija
89/146 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ikävän hiljainen tämä meidän pino:(( ei sitten itekkään tule kirjoitettua, kun on niin hiljaista pinossa....

Kiva kuulla DolceVita, että teillä on asiat mallillaan:) Kyllä se miekkosen tuki ja hyväksyntä on niin tärkeätä... Seuloista sen verran että kumpikin ultra ilman muuta otetaan, ja jos jostain "kiinni" jäisi niin kaikki tutkimukset otan mitä tarjotaan. Possupiikistä en ole ihan satavarma miten teen, jos sen tarve tulee/sitä tarjotaan.

Oma olo on hyvä... pikkusen on massu kasvanut:) mahallaan tuntee ihan pienen vauvamahan, siitä se kasvaa! Mitään vuotoja ei ole ONNEKSI enää ollut, rr mulla on ihan kauhean matala, mutta sen kanssa on oppinut elämään, kuuluu mulla raskauteen aina, toki normaalistikki on jo matalat paineet. Paljon vaan kahvia ja salmiakkia ja malttia kun pitää ylös nousta:) Torstaina sitten nt-ultra, kivaa!!!!!

Voikaahan paksusti!

mami ja papu rv 11+4

Vierailija
90/146 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään oo saanu aikaseks kirjotettua, kun ultraa jännitin. No, eilen se sitten oli ja kaikki hyvin :) Pieni vastasi viikkoja, aika unelias oli, mutta pikkasen tuuppimalla kääntyili ja heilutteli raajojaan. Hassua ?

Olo on hyvä, illalla iskee se megaväsy, mutta pahasta olosta ei ole tietoakaan.

Ja ainiin, ekat liikkeetkin on bongattu. Viime pe makasin mahallani ja kuulostelin melskausta. Varmasti auttoi asiaa valtava pissahätä, rakko painoi kohtua :D

Oikein hyvää vointia kaikille!

Vitosen rv:t 12+1

Vierailija
91/146 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ananasmehu iloisista ultrakuvista ja tuloksista:) Jos nää joulukuun lapset on jotenkin lepposia, meillä oli tänään ultra, ja myös sai tuuppia toista jumppailemaan:)) Kaikki oli hienosti, vastasi päivälleen viikkoja, turvotusta niin vähän että ei saanu oikein mitattuakaan:D OLEN ONNELLINEN!! Elokuun eka viikko sitten rakenneultra. Sitä odotellessa! Minä en liikkeitä ole vielä tuntenut, nuorimmaisesta tunsin muistaakseni noin 13+ jotain.

mami ja papu 11+6

92/146 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpas minäkin päivittämään ja päivittelemään :) kuulumisia tänne, jos saatais vähän pinkkaan eloa! Ensin kaikille iloiset onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, sykkeitä löytynyt vino pino ja poimuissakaan ei ole ollut moittimista, hyvä juttu :)

DolceVita: Kiva kuulla, että elämä tasaantunut, niinhän se näköjään tekee, kun antaa ajan hieman kulua... Kyllä meillä ukko on vielä huolissaan, mutta yllätyksekseni ei niinkään siitä taloudesta, josta oletin, vaan minun "pääni kestävyydestä". Ymmärrän kyllä, kun taustalla on kuitenkin se minun vaikea masennus, enkä tiedä palautuuko sellaisesta koskaan täysin ennalleen. Olen kovasti yrittänyt rauhoittaa puhumalla paljon, ja sanonut, että olen oppinut tarkkailemaan itseäni ihan eri tavalla ja reagoin kyllä heti, jos tuttuja oireita alkaa ilmetä.

Nanille voimapuhalluksia! Teillä aikamoista pyöritystä siellä. Olehan varovainen niiden suppareiden kanssa ja muista huilata välillä :) Ihanaa olis lähteä etelään... Haaveeksi jää varmasti seuraavien vuosienkin aikana, jos ei tule lottovoittoa. Nyt on kaiketi "pakko-ostolistalla" se isompi auto, ja kiva jo löytynytkin, mutta ei ne ilmasia ole ei. Meille kun ei mitään "känkkänöitä" tule, ilmoitti isäntä eli kaikki suht edulliset merkit kuten Kia, Opel ym. saa unohtaa.

Mites muuten sinun sokerirasitus? Mulla oli nyt ti, ja oli koko ajan ihan uskomattoman hyvä olo! Iloinen uutinen olikin, että kaikki arvot pysyivät hienosti rajoissa, ja nyt sitten porskutellaan kohti seuraavaa, toivottavasti elämäni viimeistä, rasituskoetta sitten 24-28 -viikoilla ;)Mullahan tohon ajaa tää järkyttävä ylipaino!

Kävin minäkin np-ultrassa ja sen mukaan kaikki ihan ok. Poimu oli jotain 1,4, mutta eipä tuo sanonut mitään, että kai ihan ok. Muuten koko ja osat vastasivat ihan viikkoja, näytti muutaman päivän myöhemmäksi l.a:n, mutta ei sitä lähdetty muuttamaan. Itsestä tuntuu, että kaikki kyllä takuulla huomaa jo, kun on niin "tynnyriolo". Mies on ilmeisesti "rallattanut" vaikka kenelle, mun äitikin kuulemma tietää jo, mutta mitään ei ole sanonut. Liekö tuo hyvä vai huono asia, tiedä sitten. Minä en ole puhunut, kun kahdelle läheisimmälle ystävälleni ja yhdelle veljelle, kun nähtiin naamatusten. Kivempi heille sanoa, kun näkee, eikä tympeästi puhelimessa. Jos tämä tästä etenee, niin eiköhän nuo ajastaan huomaa muutkin ihmiset :)

Rakenneultra ihan elokuun alussa ja sit saan ajan siihen kohdunkaulan seurantaan, täällä kun on sellainenkin käytäntö, kun on tehty konisaatio. No kiva, että on hyvissä käsissä, vähän kuitenkin jännittää kun sairaala vaihtu tän muuton myötä. Se KYS kun on niin valtavan suuri laitos, että aina meinaa eksyä :) Suunnistus ei todellakaan kuulunut vahvimpiin lajeihin kouluaikaan (istuttiin kaverin kanssa kivellä röökillä ja sit "kiristettiin" rastit niiltä, jotka ne oli hakenut...Ihan kauheita oltiin! Ihanaa kuitenkin, että nyt tämä samainen ystäväni, jonka kanssa 12 vuotta tahkottiin koulutietä, odottaa omaa esikoistaan syntyväksi lokakuussa

93/146 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei kai tässä muuta kun tulkaahan minun laillani jorisemaan vaikka joutavia jos ei muuta :D Pakko lähtee suunnittelemaan jotain evästä, kun kohta saapuu nälkäisiä bändileiriläisiä kotiin. Kun tää väsymys vaan joskus loppuis...

-ompula ja Yllis, ööö rv 13 ja jotain?-

Vierailija
94/146 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huijaa kun huimaa... paineet 90/58 :(( aika kauhea olo!! suolaa, kahvia ja salmiakkia nassuun!

Näettekö te unia vauvasta? Mä en ole koskaan nähnyt mitenkään ihmeemmin unia odotuksen aikana, mutta tässä odotuksessa näen aivan hirvittävästi ja ihan pöhköjä unia:D Lähinnä sellasia jossa vauva veivaa ihanhulluna mahassa ja välillä sen huuto kuuluu mahan läpi!! YÖK!! ja joka unessa on sellanen tietosuus että se on poika...

Me ostettiin vähän aikaa sitten kanssa uusi auto, ja ostettiin kyllä sellanen kian käkkänä:) (ennen ollut vaan volvoja) tämän vuoden malli ja meidän mielestä kyllä tosi hyvä peli. Mä en kyllä hirveesti välitä mikä kottero pihalla seisoo, kuhan kulkee eteenpäin ja jarrut toimii:))

maalaisomena: Koska sulla on ollut masennus? osaatko sano mikä sen aihutti? miten jakselet sen kanssa? (sori jos utelen)

Nyt kattomaan liviltä vatsasta maailmaan:)

mami ja papu rv 12, ohho!!!!!

Vierailija
95/146 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... moi vaan mulle!

Tunnin päästä hampilääkäri, porataan:((( mä pelkään ihan mielettömästi hammaslääkäriä, kamalin asia maailmassa.

mami

Vierailija
96/146 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti töistä kirjoittelen. Eka neuvola oli tänään (tai eilen), ja ihan hyvä mieli jäi siitä.

Papruja täyteltiin hirveä läjä. Isompien lasten kokoja th hiukan hämmästeli, "lupasi" mahdollisuutta kokoarvioon loppuraskaudesta. Itse en sitä niikään tärkeänä pidä (ennen la:aa), koska miulla nuo arviot ovat aina heittäneet alas päin. Mutta jos yliaikaiseksi ei sitten päästettäisi. Sokerirasituksen pääsen niin ikään, lasten koon vuoksi ja oman painonikin tällä kerralla. Tosin riittää sitten keskivaiheilla tuo, koska minulla on kahdesti tehty, eikä niissä ikinä ole mitään olut. Sukurasitettakaan ei ole (muuhun kuin isoihin lapsiin). Toiveeni olla käymättä lääkärilla (jos kaikki sujuu hyvin) sai positiivisen vastaanoton myös. Itseasiassa th oli samaa mieltä kanssani; ennen kun ei ultrattu oli lääkärin tutkimus ainoa tapa todentaa raskaus ja arvioida sen kestoa. Nykyisin kun ultrataan on tuo lääkärin tutkimus vähän turha :) Ilokseni myös kuulin, että täälläkin pääsee kotiutumaan pian (alle vrk kuluttua) synnytyksen jälkeen. Mikä sen mukavampaa.

Tubi- altistusasiaa vielä mietitään, mrsa- näytteitä ei tarvitse ottaa koska olin kuopuksen synnytyksen yhteydessä alle vrk:n sairaalassa :)

RR oli 101/68, hb 120 ja pissa puhdas. verikokeet otettiin. Lähete lähti niskapoimu-ultraan ja seuraava aika kuukauden päästä.

Autoasiasta ainakin oli keskusteltu. meillä on käytössä vain tavis- farkku, eikä me siihen kyllä mahduta. Toisaalta ei nuo teinit pahemmin meidän kassa enää ajele. Toive olisi jossain vaiheessa löytää kohtuuhinnalla pikkubussi tai vastaava. Mutta katsellaan nyt. Muita aiemmin keskusteltuja en muista- kyllä ne luin. Meillä valmistaudutaan ensiviikonloppuna toisikon rippijuhliin, ja nämä työtkin tässä painavat päälle. Onneksi olo on mitä mainioin, en oikein voi käsittää tällaista. Mahapömppö on ainoa asia joka kielii raskaudesta :) Töisä vaihdoin suosiolla ä-housuihin, tavallisten kanssa ei voi enää istua.

Vierailija
97/146 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoa nostelen....

Andrea, mä kanssa suhtaudun tohon koko arvioon aika skeptisesti, ei ole oikein pitäneet paikkaansa:) heittoa on ollut noin 500 g aina kiloon asti, ja juuri alaspäin. Mull kanssa isoja olleet nämä tyttäret. Ihan uteliaisuudesta, miksi et halua lääkärikäyntejä?

Täällä ei mitään uutta, tai tätä rempan poikasta tehdään vieläkin... käytiin tilaaasssa makkareihin kaapit, jotka elokuussa sitten tullaan laittamaan:) maalia vielä ja vähän sisustamista, niin sitten on tämä koti valmis. IHANAA!

Vointi on hyvä, väsy alkaa väistymään, pesänrakennus on alkanut nostelemaan päätänsä:) Liikkeitä en tunne vielä, mutta pieni kumpu tuntuu jo masussa! Itkuherkkyys on tässä raskaudessa potenssiin tuhat!!!!! Tytöt on vähän ihmissään kun kyyneleet irtoo kaikesta:D

Mami jonka viikot paukkuu, rv 13!!!!

Vierailija
98/146 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun päivät menee pikaseen!

Olo on ihan hyvä, eikä iltaväsykään ole niin rajua kuin hetki sitten vielä. Nooh, maha pömpöttää kiitettävästi, vaan eipä tuo nyt niin haittaa. Mitenköhän parin kuukauden päästä?!

Viime tiistaina oli sokerirasitus ja arvot oli ok. Seuraava sitten syksyllä, yäk. Neuvolakin oli samaan aikaan eikä tuollakaan ihmeitä. Seuraavan kerran terkalle sitten hieman ennen rakenneultraa.

Viikon päästä lähetään reissuun, kun vihdoinkin päätettiin kohde, joka on Muumimaailma. Olisihan tuonne 600km matkaa, mut onneksi voidaan yöpyä miun äitillä puolessa välin. Viimeksi ollaankin käyty kesälomareissulla 2007 Legolandissa, että johan tässä kai voi jossain käydäkin.

Sitten alkaa synttärihuuma, kun toka täyttää 6v ja kuopus 2v eli kakkua tiedossa :)

Vointeja kaikille! Mulla rv:t 13+6.

Vierailija
99/146 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka viikonloppu on kyllä takana! Perjantaina toisikko päätti olla tulematta kotiin yöksi. Oli ilmeisesti juonut eikä sitten uskaltanut tulla. Tai päästää minua hakemaan. Jos tämä olisi eka kerta, olisin varmaan pelästynyt, mutta kun ei ollut... puolen päivän aikaan lauantaina sitten soitteli isäänsä hakemaan kotiin. Mä voisin jättää tuon teini-iän väliin.

No lauantai leivottiin ja siivottiin kämppää, mun serkku tuli avuksi. ja mies laittoi tuon alakerran wc/ suihkuhuoneen kuntoon vieraita varten. Ja sunnuntai valkeni onneksi aurinkoisena, sain aamulla istutettua kesäkukat ja laitettua pari muuta asiaa kuntoon pihassa ja sitten päästiin kirkkoon katsomaan konfirmaatiota ja viettämään juhlaa sukulaisten kanssa. Vieraita oli ihan riittämiin, oli kiva nähdä serkkuja joita en ole nähnyt varmaan 10 vuoteen, ja heidän lapsiaan en ikinä :) Rippilapsikin käyttäytyi oikein mallikkaasti, ja kaikki meni kaikenkaikkiaan tosi hyvin. Nyt vähäsen vielä väsyttää, onneksi tämä päivä on ollut vielä vapaa. Huomisesta alkaakin sitten 6 pv:n työputki. Ja mies pääsee raksalle töihin, aloittaa viikon päästä :)

Mami kyseli sitä lääkäriasiaa. mä en vaan näe siinä lääkärintarkastuksessa mitään järkeä :) Th pystyy katsomaan ne asiat, mitkä oikeasti on raskauden kannalta tärkeitä, paineet ja pissat sekä sikiön tarjonna nsitten myöhemmin. Noita ei lääkäri juurikaan katsele. Rutiini- sisätutkimus normaalisti etenevässä raskaudessa on musta enemmän riski kuin jotenkin hyödyllinen asia. Kantaani vaikuttaa se, että 3. lapsi syntyi rv 36+3, vedet lähtivät tiputtamaan vuorokautta ennen, ja viimeinen lääkärin tarkastus (jossa kaikki oli ok, eikä merkkiä ennenaikaisuudesta) oli tehty pari päivää ennen. Olisiko tuo rutiinitutkimus vaikuttanut synnytyksen käynnistymiseen??? Ja 4. lasta odotin Ruotsissa, jossa ei tehty ainoatakaan sisätutkimusta koko raskauden aikana, lääkärin näin kahdesti koska tarvitsin sairaslomaa loppuraskaudesta. Joten olen enemmän kuin onnellinen kun minua ei tuonne lääkäriin painostettu :) neuvolaseurantaa pidän kuitenkin tärkeänä :)

Andrea rv 10+

Vierailija
100/146 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala flunssa päällä meillä kaikilla:( Nuorin tuli ekaksi kipeäksi (ekaa kertaa 2,5 vuotiaana!!!) sitten minä perässä, sitten isot tytöt ja nyt tänä aamuna miekkonenkin valitti kurkkuaan... tosi inhottava tauti, kurkku on ku turkkilaisen rekkakuskin rukkanen ja pää täynnä räkää... kesällä ei ole kivaa sairastaa!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri, kaikki hienosti! Vauvelilla oli vähän aamujumppaa menossa, sykkeet 155-165. RR matala, pissat puhtaat. Sain SI-rokotuksenkin samalla. Katotaan tuleeko siitä reaktiota sitten tämän flunssan perään...

Andrea, hyvä ja perusteltu vastaus:) Toi on kyllä ihan totta kaikki mitä kirjoitit. Itse en ollut edes ajatellut että lääkäristä "saisi" kieltäytyä! Minä myös pidän neuvolaseurantaa todella tärkeänä.

mami ja papu 13+4