"KISSANKULMAN NAISET"2010&2011
Kommentit (146)
Olikohan tämä joku "vanhojen tuttujen" -juttu, vai saako keskusteluun liittyä uusiakin...
Täällä varsinainen kissankulmalainen, kun tunnistan kissankulman jo meidän pihapiiristä :D
Viides lapsi tulossa perheeseen helmikuussa, kahden pojan ja kahden tytöt jatkeeksi (NYT VASTA JÄNSKÄTTÄÄ; ETTÄ KUMPIKOHAN TULEE) ja noiden kaikkien karvaisten vauvojen lisäksi hoidettavaksi.
Elämme middle of nowhere, maatilalla elukoiden ja metsän keskellä...harrastukset ja touhut löytyy lapsille pihapiiristä, kun kaikkien on tehtävä sitä, mitä ikinä pystyy ja osaa...ja siitä on joskus kaikki ihanuus kaukana:)
Tällasta meillä. Onkohan muita maatilalla asuvia äityleitä täällä? En ole törmännyt vielä. Ilmoitelkaahan!
Heippa kaikki! 08 olen palstaillut suurperheellisten listalla ja ainakin leannan nimimerkki jäänyt sieltä mieleen:)Silloin nimimerkkini oli mami@5. Meillä odotellaan nyt seitsemättä tulokasta, lapset ennestään tyttö 97, poika 98, tyttö 01, poika 03, poika 05 ja poika 08. La olisi 10.01.2011. Kovasti jänskättää jatkuuko poika sarja vai tuleeko kenties vielä neitonen;)
Mulla myös isoja vauvoja, 2 ekaa oli 4500g ja 4660g sekä tosi nopeat synnytykset. Niimpä 4 viimisintä onkin käynnistelty n. rv 39, jotta synnytys ei niin räväkkä ja nopea ja jotta mahtuvat ehjinä ulos;) Tämä toiminut kohdallani tosi hyvin, pelkkä kalvojen puhkaisu ja synnytys on alkanut itsestään etenemään. Lapset olleet siten 3500-4000g. Tälläkin kertaa sama siis edessä. Itsellä turvattu olo, kun ehtii ainakin sairaalaan;)
Asustellaan maalla mäntsälässä, maatilalla ei kuitenkaan. Naapurin hevoset "takapihalla" kuitenkin. Väsymys ja 24h kuvotus vaivannut, pikkuhiljaa alkaa helpottamaan.
Pikkuinen nähty alkurask. ultrassa ja neuvolassa kuului rv 9+1 jo sysänäänetkin:) Muutama päivä vieä ja pääsee np ultraan:) Massu pömpöttää ja kiloja alkanut tulla. Mamma vaatteissa kuljetaan jo.
Oikeimpa hyvää juhannusta kaikille! :)
mami@6 rv 11+2
Oikein lämpimästi tervetulleita olette pirre, miljera ja mami@6, ei todellakaan mikään vanhojen tuttujen juttu:)) tosi ihanaa saada "uutta verta" jos tämä LIIANKIN hiljainen palsta vähän elpyisi... Kaikille siis onnittelut tulokkaasta ja kiva kun löysitte tänne:))
Nyt vähän kiirus, maalaus hommia juuri!!
Paremmalla ajalla huomenna.
mami ja papu 13+5
Meitä vitosen odottajia alka aolemaan aika komea liuta :) Kiva tosiaan saada uutta "verta" listan jatkeeksi, vähän hiljaista täällä pakkaa olemaan. Tai kai se kesä sitten hiljentää, perheet on lomilla ja piha kutsuu. Ainoa vaan, että täällä ainakin on ollut niin kylmä viime päivinä, ettei minua ainakaan pihahommat pahemmin kutsu. No joo.. toisaalta työmaa pitää kyllä huolen siitä, ettei tarvitse muutenkaan kotiasioita miettiä, sisätöissä on kohtuullisen tasainen lämpötila ;D
Hups, jutut karkasi taasi ihan johonkin muualle. Eka ultra-aika tuli postissa eilen, ensi tiistaina sinne pitäisi porhaltaa. Ihan hyvä tuuri sikäli, etät sattuu olemaan vapaapäivä tuolloin :) Saa nähdä pääseekö mies mukaan, hän on ollut tovin työttömänä ja maanantaina hänen pitäisi aloittaa työt, voi olla ettei kehtaa heti toisena päivänä pyydellä vapaita. No, tulkoon rakenneultraan sitten aikanaan. Minua hiukan tuo ultra jännittää, mitään oireita kun ei ole ollut raskauden suhteen, ei sitten niin yhtään mitään. Edelleenkään. (paitsi ne rinnat silloin alkuviikkoina, enää ei niitäkään särje, ja se nyt oli aika pientä)Maha kumminkin pömpöttää, töissä on käytössä sairanahoitopiirin äitiyshousut, kotona mennään verkkariella ja mekoilla. Kukaan ei kuitnekaan ole raskautta vielä bongannut, mikä minusta on aika käsittämätöntä :o Tai sitten eivät joko kehtaa kysyä, tai ajattelevat että olen vaan päästänyt itseni vähän "pahaan" kuntoon.
Andrea rv 11
Pirre77 ja Mijeera,lisäsin teidät listaan mutta la:t puuttuu...
(.)
rv 33,monta mutkaa matkassa,saas nähdä koska syntyy.Myös terveys kremppaa=/
Ollaan mun vuodelevosta huolimatta uhmaamassa kohtaloa,ja lähdemme tukholmaan lasten kanssa iltalaivalla.Hiukan pelonsekaisin tuntein,mutta sup.estolääkitykset saatu ja luotan ettei tämäkään synny liian aikaisin kuten ei aiemmatkaan...
Tämä raskaus ollut todella raskas ja mua nyt jo surettaa etten tosiaan voi ajatellakaan enää raskauksia,ei kroppa eikä nuppi kestä....
Mä olin kuitenkin jo ajatellut että yksi vielä...Mutta nyt todettava että tälläistä en enää halua enkä toivo kenellekään=/
Hiljaa työstän asiaa ja yritän ajatella että lapset ovat nyt tässä ja näistä nautitaan....
Tervetuloa uudet, tähän jengiin mahtuu :)
Miljeera; meilläkin kaksi poikaa (8v ja pian 2v) sekä kaksi tyttöä (pian 6v ja 3v).
Puuh, oon nähnyt viime viikkoina niin paljon sekopäisiä unia, että ei oikein ees huvittas nukkua. Tosin viime yö teki poikkeuksen, en muista unistani mitään. Viime viikolla unissa oli teemana se, että pelkäsin menettäväni mieheni ja oli kamalaa herätä keskellä yötä siihen pelkoon.
Mamin tavoin täälläkin nyyhkytyttää aika moni asia, prinsessa Victorian puheesta lähtien ja saatan tirauttaa pari kyyneltä milloin vain. Minä, joka tunnetusti ei kovin herkkis ole!
Rakenneultraan tulikin aika ja se on 9.8. Sukupuolta kysytään, kuten kahdessa edellisessäkin raskaudessa.
Leannalle hurjasti voimia loppuaikaan!!!
Hauskaa Juhannusta kaikille! Tosin itse en nyt niin jussi-ihmisiä oo, pari koivua jos portaiden juureen laittas :D Sunnuntaina reissu edessä, kunpa olisi ilimoja..
Ananasmehu viikkojen 14+3 kera.
Mulla on hassu tilanne. En tiedä la ta tarkalleen. Menkkojen mukaan la olisi 6.2 mutta sairaalan tekemän veritestinmukaan ei. Mutta plussaa näytti pari viikkoa myöhemmin. eli jos siihen laskee niin la olisi 23.2.11 ja viides olisi tulossa. Toivon sydämestäni että jaksaa pysyä matkassa loppuun asti. Ei ole vieläkään mitään oireita mitä aiemmin on ollut. Taisin sanoa että tytöistä voin pahoin mutta pojista oli pohjaton nälkä. Oliskohan tää sittten taas poika :)
la 6.2 tai 7.2.
riippuu millä laskurilla laskee. Nla aikaa en ole vielä edes varannut :/
Katsotaan sitten mikä on "virallinen" synttäripäivä :D
Alkaa jussin vietto lähenee loppuaan! Mulla se meni ja menee edelleen sairastaessa:( En ole ikinä ollu näin kipeä... räkää on varmaan kaikki mahdolliset paikat täynnä, ja tää yskä tekee mut hulluksi!!!! Kaikki yöt menee yskiessä keuhkoja pihalle, eikä mitään kunnon lääkettä voi ottaa. PRKL!
Ananasmehu, kiva kuulla että myös muita herkkiksiä on:) Juu, Victorian häät vollotin läpi, sit aloin seuraamaan sitä kätilöt sarjaa, ja voi että, koko ajan sai itkeä siinäkin! Mä olen muutenkin kyllä tosi herkkä ihminen, reagoin vahvasti tunteilla kaikkeen, mutta tää alkaa jo olee aika humoristista:D Itkin kun nuorin katsoi dumbo piirrettyä, missä ne kiusaa sitä dumboa korvista ja sen dumbon äiti sai piiskasta kun puolusti lastaan:,,,( Ja unista sitten, juu, niitä riittää!! Näen hirveesti sellasia unia että mun miehellä on toinen nainen, ja se ei ole edes yhtään pahoillaan, kertoo vaan mulle olevansa rakastunut... mutta sitten näen myös sellasia unia jossa minä olen toisen miehen kanssa ja olo on sellanen että "voi ihme, miten mä olen tähän ajautunut, kun en ees rakasta tätä uutta miestä". Sitten näen sellasia unia että tapaan todella vanhoja yläaste aikaisia puolituttuja:D Ja siinä unessa muistan niiden nimet, ovat ihan sen näköisiä kuin 20 vuotta sittenkin, ja siis sellasia henkillöitä joita en hereillä ole edes miettinyt todella 15- vuoteen!!!! OUTOA.
Pirre, oireettomuuskin on oire;) Mulla ei ole koskaan ollut mitään klassisia raskausoireita, ja silleen on 4 tyttöä tullut:) Kyllä kaikki varmasti on hienosti!
Omassa masussa ei mitään ihmeellistä... liikkeitä en tunne, pieni kumpu on vasta, ei edes erota ne ketkä ei tiedä. Närästys on tullut jo nyt kuvioihin, yök!! se on hirveä vaiva, ja pahenee vaan... nyt heinäkuussa ei ole neuvolaa, eikä mitään. Elokuun toka vko ultra ja puolessa välissä neuvola... mahaa kasvatellessa siis!
Voikaahan paksusti kissankulmalaiset:)
Ps: Leannalle kovasti voimia loppuraskauteen!!
mami ja pieni papu 14+2
tänään lääkäri kympiltä, saa antaa kaikki tropit mitä maailmasta löytyy!!! Nyt en jaksa enää:( toissa yönä 3 h unta, viime yönä 2h unta ja loput menee yskimiseen... VITTU sanon minä.
vihanen ja väsynyt mami
nyt on käyty, poskiontelontulehdus ja siihen tropit saatu! Toivotaan että auttaa pian... Ei määränny raskauden takia kunnon yskänlääkettä, johon kyllä vähän petyin. Kun kaikki yöt yskii, sitä jo ottaa kohta vaikka kossupullon että sais nukkua... tämän kuurin pitäs vuorokaudessa auttaa.
Ja Mamille kovasti tervehtymistä. Tympeää valvoa yskimisen vuoksi :(
täällä olisi eka ultra-aika tänään. Jännittää melkolailla. Tämä raskaus kun on niin "olematon", että ei oikein uskoa enää piisaa raskauden normaalille etenemiselle. Ei oireita, ei oloja, ei mitään. Onneksi mies pääseekin nyt sitten mukaan, hänen töiden aloittamisensa lykkääntyi viikolla, vähän kivampi mennä tuonne sitten kahdestaan (mies kyllä ihmetteli mitä hän siellä tekee :D). Lisäksi hänellä on sopivasti hammaslääkäri tänään keskussiaraalassa klo 12.30, kun minulla on tuo ultra klo 14, joten hän ikään kuin on jo kaupungissa valmiiksi; ei mitään järkeä ajella sieltä kotiin, kun tuota matkaa on kuitenkin yli 20 km yhteen suuntaan. Ja onneksi nuo isommat on jo sen verran isoja (melkein 17, 14 ja lähes 12), että voin kuopuksenkin (6) jättää siksi ajaksi kotiin :)
Joten muutama tunti vielä jännitystä jäljellä, koitan jossain vaiheessa palata kertomaan jos/ toivottavasti jotain kerrottavaa on :)
Ja sujuvasti jatkan tähän nyt iltapäivällä;
eli yksi elävä sikiö oikeassa paikassa. Nyt se on vaan uskottava; meille tulee oikeasti vauva
Yritin jatkaa tuohon ed. viestiin, mutta jostain syystä jatko ei tullut näkyviin?? tai sitten se tulee joskus myöhemmin :P Koittakaa kestää :)
eli yksi elävä sikiö oikeassa paikassa. Nyt se on vaan uskottava; meille tulee oikeasti vauva
miksi ihmeessä nuo minun piiitkät viestit sensuroidaan? En jaksa enää sepustella. Eli la siirtyi, 7.1. uusia la. Ja viikkoja nyt 12+4 *huoks*
Nyt on meilläki rippijuhlat vietetty ja etelänloma lusittu! Vielä on pihahommat hiukan kesken tuolla raksalla...josko ne jaksais puurtaa ennen oikeita lomia..
Onnea taas ihanista ultrauutisista!
Uusille tervetuloa mukaan munki puolesta!
Mamille jaksuja sairastamiseen! Täälläkin ryvitään niin että aivot kohtaa lentää ulos! Niin täynnä tätäki!
Itse olin eilen "kontrollissa" tai pikemminkin vain äitiysneuvolan lekurin tarkastuksessa. Paikat on kuulemma hänen mielestään kiinni, sormelle ulkosuu auki, sairaslomalle ois passittanu jos en ois jo kotona (vaikkakin kotona töitä tekevänä) sen verran kovasti siinäki supisteli, kaikki ylimääräiset hommat pois ja muutenki höllätä. Piti sille vaan vakuuttaa että työt helpottuu tästä ja mulla on kotona 15 ja 10 v pojat "auttamassa". En nyt oikeesti tässä vaiheessa vielä halua mihkään osastolle pakkomakaamaan. Luulis että sen verran voisin kotona levähtää äkkiä osastolla oleminen menee stressin puolelle..
Pissanäyte pitää käydä antamassa ku muistas, katotaan kuulemma ettei oo tulehduksen päälle tekassut ja sen takia noita suppareita tulis...
Hirveästi himottaa mennä alennusmyyntejä nypläämään mutta pakko ois vielä malttaa oottaa ens viikon lopun rak.ultraan asti josko siellä näkyis sitte kumpi tuolla köllii, kovasti on kyllä liikkuvaa sorttia, vielä ei silti noitten läskien läpi tunnu..
nani ja juniori 19+1
Onnea andrea ultrakuulumisista:) Nyt voi sitten hyvillä mielin ilman ihmettelyjä alkaa kunnolla "odottamaan":) Meilläkin oli tänään ultra ja kaikki oli niinkuin pitää:) Vastasi juuri viikkoja, vaikka ensin olikin pitkään niin selkä suorassa, että meinasi pompata pituuden puolesta viikolla la aiemmaksi. Siitä kun vähän kipristyi enempi sikiö asentoon, niin olikin juuri sen kokoinen kuin viikot näytti, pituutta hurjat 6,5cm siis;)
Tosi kurja jos joutuu nyt helteillä sairastelemaan:( Voimia mami kaimalle ja toivottavasti lääkekuurin myötä helpottaa nopeesti! Mulla oli kanssa sitkeä ja kova yskä juuri plussauksen aikoihin ja oli kyllä niin ärsyttävää! Kesti yht. 3vkoa paha vaihe ja tuntui että keuhkot alkaa jo lentää yskimisen mukana pihalle.
Jaksamisia ja mukavia hellepäiviä kaikille!:)
mami@6 ja 7. kääpiö rv 12+1 :)
Enpäs ole vähään aikaan koneelle päässyt, huollon takia pakollisessa nettipimennossa plus kesälomareissut sen päälle. Oltihin koko perheen voimin ja yksi lainalapsikin Ahvenenmaalla tyttären jalkapalloturnauksessa. Oli ihana paikka toi Ahvenenmaa ja meillä tosi hauska viikko. Nyt ollaan kotiuduttu ja isommat tytöt lähtivätkin viikon leirille(huh, tuntuu oudolta, meillä lapset ei ole oikeen koskaan moisia harrastaneet..) ja ollaan täällä vaan poikain kera...
Meillä alun hankaluudet raskauden suhteen muuttunut odottamisen onneksi, mieskin on jo aivan onnessaan. Jälkeenpäin ollaan paljon puhuttu, miten tämä kypsällä iällä saatu yllätysplussa ensin aiheutti hyvin eriilaisia fiiliksiä, pelkoa ja kysymyksiä terveydestä jne...
Nyt kun eka ultra ja veriseerumi yhdistelmä oli ok, alkaa mieli helpottaa. Mulla tuli muuten seulan riskiluvuksi 1:4000, ja itse koin, että se oli aika hyvä, ikää kun on jo 41v. Kätilö meinaan varoitteli seulan jälkeen, että elä säikähdä jos soitto tulee, koska ikä saattaa nostaa tuon riskin siihen alle 250 joukkoon. Joten maallikkona tulkitsen veriarvot jokseenkin hyväksi... Millaisia arvoja te olette saaneet? Np oli 1,2 vko 12+0
Ajattelin kyllä mennä vielä Bruno Cacciatorelle ultraan kunnallisen rakenneultran lisäksi, sais kahden silmäparin tehot...
On se perskeles, kun en ole luonteeltani sellainen hätäilija, ja ajattelen aina positiivisesti ennenkuin toisin todetaan. Nyt tulee otettua kaikesta selvää kun ikää jo vähän mittarissa.
Ajateltiin sunnuntaina kertoa lapsille, kun tytöt tulee leiriltä. Laitan ison mansikkakakun ja kerrotaan uutiset. Aika koomista, kun lasten kaveripiirissä on kauheesti erouutisia ja me kutsutaan lapset koolle kertoakseen vauvauutisia... luulen, että ilahtuuvat, meidän tytöt etenkin on hulluina pieniin.
Ollaan aloittamassa talon laajennusta, ja odotellaan rakennuslupaa. Kaiken pitäisi olla valmiina jo ennen joulua, joten pääsen vauva-arkea aloittelemaan ihanassa tilavassa kodissa...how nice!!
Masu on kasvanut komiaksi pömpöksi, taidanpa nyt pikkuhiljaa alkaa rikkoa uutisia,luulenpa ettei ihmiset ilkeä kysyä..
Niin ja tuhannesti TERVETULOA kaikille uusille suurperheen äityleille ja mahtavia ultrakuulumisia kaikilla. Ja te potilaat parannelkaa!!
Terveisin
DolceVita ja viides villahousu 13+6
Nyt itkettää ihan oikeesti. Ei ainakaan vielä mitään apua antibiooteista, viime yönä 50min unta ja loppuyö yskiessä:( Mä oon ihan loppu jo... itkeä tihrustin yksin aamuyön tunteina surkeeta oloani.
Onnea Andrea, nani ja kaima ihanista u-uutisista:))
DC: Minä en käynyt siinä veriseulassa, mutta kyllähän tuo sinun riskiluku on todella hyvä:) Ihanaa kun teillä mies sitten pääsi mukaan fiilikseen ja voitte yhdessä odotella pikkusta.
Nyt ei lähe muuta, koitan nukkua.
mami
mitäs mieltä olette rouvat jos perustetaan kissankulmalaisille oma ryhmä tuohen vauvalehden sivustolle. eli vasemmassa laidassa nuo ryhmät. olisi kaikkien tekstit helpommin löydettävissä.
pirre 5+6
tunnistan itseni kuuluvaksi tähän ryhmään. sain viime viikolla tietäväni odottavani viidettä lastani. Olo on epätodellinen. Kotona on 8, 5 , 4 ja 4 kk vanhat lapset. Ikäero tulee nuorimiille tasan vuosi.
Autoon ei enää mahduta tälläkään hetkellä. Meillä on farkku mersu johon saa taakse kaksi lisäpenkkiä. sitten taas mahdutaan.
nyt 4+6