"KISSANKULMAN NAISET"2010&2011
Kommentit (146)
kun odottajia ilmoittautuu mukaan.Jotenkin oli niin orvon näköiset rivit...
Vai onko parempia ehdotuksia,Katjalah(oot ennenki päivitellyt pinoja),muut?
Mitäs kuuluu?
Mä repäsin ja tilasin alkuraskauden ultran, joka on siis tänään iltapäivällä!! JÄNNÄÄ!!!
mami ja papu
Onpas taasen ihanan keväinen ilma.. wish..
Jokatapauksessa mieli on hyvä ja onnellinen olo tästä raskaudesta. Isännän kanssa on puhuttu ja otti viikon, kun mies jo alkoi tottua ajatukseen. Aina hän on lapsirakas ollut, eikä aikaisemmin ole jarrutellut, ikä ja miehen taloudellinen vastuu vaan vähän painaa puntarissa. Minulla kun on tapana ajatella että kyllä me pärjätään..
Mulla on tosi hyvä olo, hiukan hiukoo jos maha on aivan tyhjä. Oliskohan tyttö tulossa. Poikaraskauksissa on ollut hieman pahoinvointia ja tytöistä ei. Kyllähän kahden viimeisen ollessa poikia, tyttö olis ihana, mutta niin olis poikakin.
Muistatteko saako alkuraskaudessa syödä rautaa, tiedän että se on vähän alhainen?
mamiof4 mahtavaa kun pääset kurkkaamaan pientä, laita viestiä kun tulet!!
Hyvää päivän jatkoa ja kirjuutelkaa!
DolceVita rv5+5
Dolcevita: Meillä meni samalla tavalla, viikon verran, parikin mies oli selvästi kovin huolissaan ja mietteissään... eilen juteltiin taas asiasta, ja suurin huoli hänellä on miten synnytys menee, ja onko vauva sitten kunnossa, selviänkö minä synnytyksestä. Meillä on siis vain tuo kuopus yhteinen jonka synnytys oli luvalla sanottuna paha:( joten ei ole ihme että pelästyi ekakertalaisena... taloudesta mies kanssa kantaa suunnatonta huolta, ja minä kanssa olen sellanen että aina me ollaan pärjätty:)) No, eilen sitten miekkonen antoi "siunauksen" ajatukselle mennä varhaisultraan, ja illalla kun käytiin nukkumaan, sanoi hän että "hyvää yötä kulta...(hetki hiljaista) hyvää yötä pikku vauva" Ihana mies:)) Mulla kanssa olo loistava, ei mitään oloja! Ja mulla siis 4 tyttöä;) Alkuraskaudessa ei suositella rautaa koska se saattaa lisätä pahoinvointia ja närästystä... en muuta syytä ainakaan tiedä että miksi ei saisi syödä! Laitan viestiä kyllä illalla...
mami
Onnea Mamille ultraan!
Tänään on ollu kurja päivä olon takia..eilen näytti jo paljo paremmalta mutta noin se vaan kostautuu..Ja tosiaan vielä ku tuo vuoto ei ota loppuakseen, menee hermot ihan tosissaan...sydänsykkyrällä saa olla koko ajan ku se ei ole vaan tuota tuhrua ku välillä hulahtaa ihan ihan kunnolla..(ja tietty oot just silloin jossain kaupassa yms)
Vai että pientä esittelyn poikasta...Elikkäs me ollaan Lahdesta (vielä toistaiseksi siis, tarkoitus olisi muuttaa vuoden päästä takaisin tuonne P-Pohjanmaalle..(hurjaa), johan täällä on ehitty 14v asua..)
Perheeseemme kuuluu mun (34v) ja ukkokultani (36v) lisäksi pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 eli ekoja rippijuhlia vietetään ens kuussa..
Mää täällä ootan kutsua np-ultraan ku kuuta nousevaa eikä vielä tänäänkään se tullu postissa :( toivottavasti ei kovin kauaa enää viivy ku eilen tuli rv11 täyteen..
Koiruleista: teillähän on tuttuja rotuja :) ystävillämme on kans kaks havannankoiraa (äiti ja tytär) ja uutta pentuetta yrittivät tälle keväälle mutta ei onnistunu. Muuten koiraystäviämme löytyy kääpiömäyräkoirista, labbiksesta ja saksanpaimenkoirasta..lapsista tietty tuntuu jo että kaikilla muilla on jo koira paitsi meillä.. Läheisin koiruli on yks noista kääpiömäyriksistä ja se on meidän äitin pitkäkarvainen Bella 0,5v! Varsinki tuon kuopuksen kans ne on ihan ylimmät ystävät! Valitettavasti ne asuu just tuolla 400km päässä minne kyllä ollaan siis muuttamassa. Käytiin tosiaan pikkumiehen kans kahestaan Lahden koiranäyttelyssä tuossa viikko sitten ja sieltä tuliaisena pikkumies sain aimo suukon yheltä nöffiltä ja sitä se jaksaa joka välissä kertoa ku sai märän suukon isolta sesseltä :)
Täytynee mennä ruuanlaittoon, pikkumiehellä alkaa olla varmaan nälkä.
nani 11+1
JEE!!!!! Kaikki kunnossa!! Pieni ihmisen alku köllötteli oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja, sydänkin siellä jumputti menemään:)) Kaikki niin hyvin kuin olla voi tässä vaiheessa. Gyne sanoi että kun näillä viikoilla saadaan noin vahva syke ja kokovastaa viikkoja, ei ole mitään syytä pelätä ettei raskaus jatkuisi normaalina loppuun asti:)) OLEN ONNELLINEN!!!
mami ja pikkunen 6+4
Ihanaa kuulla hyviä uutisia!
Itsekin pohdin tuota alkuraskauden ultraa, sain ekan neuvolan viikolle 11, ja siitä viikko eteenpäin olis np ultra. Oletin että koska olen 41v. saisin lapsivesipunktion automaattisesti, mutta näin ei olekaan. eli vain jos np ultrassa on jotain..
Mitäs toi alkuraskauden ultra maksaa suurinpiirtein? Pitäskö, pitäskö..
DolceVita rv 5+5
Jos huolettaa ja haluat mielenrauhan niin ehdottomasti suosittelen:) Oli ainakin mulle rahanarvoinen tieto, maksoi alle sata euroa. Tämä siis helsingissä ja sisälsi gynen tutkimuksen.
mami taas....
Alkuviikko onkin mennyt sellaisissa merkeissä, että ei ole paljon kerinnyt konetta avaamaan, maanantai oli kerhoilupäivä ja eilinen meni sitten kokonaan Tampereella Taysissa maitoaltistuksessa tuon 5-v allergikon kanssa.
Mamille onnittelut hyvistä uutisista! Itse aion odottaa kuitenkin sitä neuvolan ultraa 21.5, eipä täällä korvessa ole mitään mahdollisuutta mihinkään muualle ultraan mennäkään. (tai no eläinlääkärillä on ultralaitteet, mutta tekisiköhän tuo minulle ultrausta...)
Leanna: kyllä ainakin minusta tuo lista on hyvä tuollaisenaan, jos uusia tulee niin hyvin saa lisättyä paikalleen.
Ja sitten vuodatusosuus OFF TOPICIA, mutta kun ottaa niin pattiin!:
Kukahan vihoviimeinen älykääpiö on keksinyt allergisille lapsille tehtävät altistukset? JA miksi oi miksi lääkärit eivät voi uskoa lapsen vanhempia ja lopettaa altistusta heti siihen paikkaan, kun nämä sanovat, että NYT on jo aivan selviä oireita havaittavissa! Vaan tilanne pitää vetää siihen pisteeseen etteivät normaalit allergialääkitykset enää auta ja on iskettävä adrenaliiniruisketta?
Oltiin siis eilen Tampereella tuon 5-v allergikon kanssa maitoaltistuksessa ja parin annoksen ajan tyttö touhusi ja leikki ihan normaalisti. Sitten alkoi nenä vuotaa jo huomattavasti ja kasvot punoittivat reilummin. No, lääkäri vain hieman pienensi viimeistä annosta, mutta määräsi sen kuitenkin annettavaksi.
Tyttö meni väsyneeksi ja lopetti leikkimisen, istuttiin siinä lueskelemassa... Sitten päästiin lääkärille ja lääkäri hieman epäröiden sitten suostui lopettamaan altistuksen ja tyttö sai atarax-lääkityksen. Palasimme lueskelemaan ja odottamaan, että saadaan lähteä kotiin. No siinä istuessa sitten tilanne meni siihen pisteeseen, että iho lehahti kauttaaltaan ja hengitys muuttui työlääksi. Oma lääkäri ohimennessään tuli katsomaan tilannetta ja läheisestä huoneesta juoksi toinenkin lääkäri paikalle ja sanoi, että hänen mielestään tässä olisi ruiskeen paikka. Onneksi se ruiske loppujen lopuksi auttoi, mutta vieläkin on paha mieli lapsen itkettämisestä.
Ja kaikkein kamalinta asiassa se, että vuoden päästä pitää taas altistaa, nimittäin jos maito ei ala sopia, edessä on siedätyshoito...
Niin ja omaa napaa sen verran, vuotoja ei ole ollut, kuvotus hyvin maltillista, mutta nyt on iskenyt muutamassa muussakin alkuraskaudessa vaivannut himokkuus... Tai miestähän tuo enemmän vaivaa, kun ahdistelen... mutta ei ole valittanut asiasta nyt eikä aiemmissakaan.
No se siitä, pitää antaa tilaa muillekin......
Katjalah+Papu5 rv7+6
PS... vielä KOIRAmammasta, sillä on kuulemma supervaltava masu, pentuja varmaan kymmenen kolmen sijasta... Tällä viikolla päivänä minä hyvänsä syntyvät, lauantaina 63vrk kasassa.
Eli huomenta vaan.
Katjalah olipas inhottava kokemus teillä, lääkärihän veti tuon ihan överiksi! Ei varmaankaan ole tarkoitus tuohon pisteeseen tehdä. No voi, toivottavasti neitille ei jäänyt kammoa!
Tuosta alkuraskauden ultrasta vielä, minäkin luulen, että maltan(yeah right..)odottaa tuonne np ultraan, mikä on 17.6.Eli siis tosi pitkään. Eilinen oli tosi oireeton, mutta nyt on mukavasti paha olo, joten kyllä mä uskon ja luulen, että kaikki ok.
Katjalah, mulla on ollut etenkin poikaraskauksissa tuo armoton himokkuus oireena, vaikka olis ollut kuinka väsynyt ja silmät ristissä piti vielä vongata.. hah hah. Saas nähdä onko sellanen tulossa. En kyllä muista tyttöjen kanssa niin mahdotonta hormooni myllerrystä!
Mutta nyt ei auta kun aloitella päivän hommat ja palailla koneelle illemmalla!!
Haaskoo päevee kaikille!
DolceVita rv 5+6
Yääh, että on ollut pahapahapaha olo kolmisen päivää! Ykänny en ole, kaukana se ei oo ollut, mut pyörryttää, nälättää, yököttää, heikottaa, väsyttää ja sitä rataa. Hetken on hyvä, kunnes taas mennään :( Hajutkin tuntuu voimakkailta, kaiken kukkuraks itellä ilmavaivoja ja sekin ällöttää.
(Tänään on ollut hieman parempi päivä, toivon, että Berocca plus alkais auttaa, kun olen 3 päivää sitä napsinut).
Ja tuhrua mullakin, ruskeeta vuotoa. Pari päivää sit vain paperiin jäi jälkeä, tänään oli tullut housuunkin :( Vaikka tätä on ollut joka raskaudessa näillä viikoilla, silti jännittää.
Olen tässä pelännyt jo tuplaraskauttakin, kun on niin paha olo. Mutta mulla näköjään olo pahenee sitä mukaa, monesko raskaus on.
Anteeksi, en taida osata kuin valittaa! Tuntuu vaan tässä pahan olon keskellä niin kaukaiselta koko vauva. Eka nla on viikon päästä.
Voikaa te muut hyvin miun puolesta!
Rv:t 7+2.
voi että olen onnellinen, meille on viimeyönä syntynyt vauva!!!!!!!! Siis sellainen pieni, musta pörröinen hauvavauva!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koiramamma synnytti neljä pentua yksin koppiinsa ja oli hyvin selvinnyt hommasta. Pennut oli aamulla siirretty sisätiloihin, mutta vielä ei ole tietoa kumpaa sukupuolta ovat.
Ananasmehulle voimia pahoinvoinnin kourissa taisteluun.
Itse olen niin onnen huurussa nyt ettei mitään rajaa!!!!!!!!! Sieltä se minun "äitienpäivälahjani" tupsahti maailmaan!
Ananasmehu: Mikä vointi? tuhruttaako vielä? Sekin on muuten kaksosraskausoire:))
ONNEA KATJALAH PERHEENLISÄYKSESTÄ!!!!
Meidänkin jengi kasvaa kesäkuussa uudella karvalapsella, meille tulee neljäs kissa:) Ihana pieni pallero! Täällä vointi on oikein mainio, ei mitään vaivoja tai oireita, paitsi että uni tulee kyllä ennen kymmentä illalla. Normaalitilassa mä olen sellanen yökyöpeli... meille kävi sellanen lottovoitto että kuopus pääsee yksit.pph:lle 5h/pvä, alottaa kahden viikon päästä!! Olen tosi ilonen siitä, asutaan sellasessa paikassa että kotiäitejä ei ole kovinkaan paljon, pelkkiä tyssä kävijöitä, niin pääsee tyttö leikkimään ja minä saan levätä/siivota tai mitä vaan sen aikaa!! On ihan luxusta sittenkin kun vauva syntyy, kun se alku on sellasta kun on... pääsee prinsessa kuitenkin "normaaliin" elämään vaikka pieni onkin syntynyt! OLEN HIRVITTÄVÄN KIITOLLINEN TÄSTÄ:))
Nyt aletaan pukemaan ja puistoon!
mami ja papu rv7:D
Oihhh! Onnea Katjalahille hauvavauvasta! Aivan ihanaa! Ja joo tiedän nuo alistukset...meilläki noita piti tehdän nuorimmaisen kans ja monesti ku useampaa piti kokeilla. Meillä tuo oireili suolella joten allergiaoireet tuli vasta päivän parin päästä joten tosi hyvin auttoi siellä polilla noita altistella...saman tiesi jo etukäteen kotona kokeiltuna..Mutta nyt meillä menee jo hienosti, ainoastaan kananmunaa ei voi syödä ku aiemmin meiltä oli pois marjat, hedelmät, viljat, osa kasviksista ja lihoista..oikeastaan me syötiin vaan maissia ja possua siinä vaiheessa...
Ananasmehulle jaksuja huonoon oloon ja tuhruiluun! Mulla melkein sama homma, eka raskaus vaan veti pohjat jolloin oksensin koko ajan ekat 16vkoa! Niin miten ihmeessä kroppa ei muka totu näihin vaan oireet pahenee joka raskaudessa?? Voihan se olla että niitä sulla kaks ois..
Dolcevitalle jaksuja taas ultran oottelluun...täällä tosin yks joka ei todellakaan ois jaksanu ootella plussasta (15.3) ekaan ultraan eli np-ultraan 18.5, never! Eka ultrahan mulle tehtiin 9.4 ja seuraava 22.4 noiden vuotojen takia.
Mamille onnittelut ihanista ultrauutisista ja hoitopaikasta! Mää hain kans tuolle nuorimmalle hoitopaikkaa 2x/vko ja puolipv ennen ku tiesin oottavani. Tuo alkas vasta tosin elokuussa. Voi olla että käy vaan kokeileen ja otan hänet sitte taas kokonaan kotia ku vauva syntyy..
Täällä pahaolo ei enää ole niiiin voimakasta ku aiemmin, vähän alkanu helpottamaan, muttei loppunu oo ehei..Sen sijaan väsymys ja tuo vuoto ei ota loppuakseen, eilen taas lorahti ja tietty ku kaupassa oltiin lasten kans. Hermot menee ihan kunnolla ku saa pelko persiissä olla koko ajan! Ja rakkauselämä on täys nolla vaikka päänuppi toivos muuta :/
Tänään soitin yksityiselle puolelle ja koitin sille omalle lekurille saada ees peruutusaikaa ku netin kautta varatessa vapaatajat oli vasta 2vkon päähän. Noh viikonloppu pitäs kärvistellä ku maanantaiksi sain onneksi ajan! Np-ultraanki aikaa on vielä toista viikkoa ja sitte viikot onki jo yli 13 ja ei se kätilö kuitenkaan osaa sanoa mitään tuolle vuodolle ku vaan mittailee vauvaa. Voihan se olla että ihan turhaan meen mutta en vaan pysty enää olemaan coolina että kaikki on hyvin vaikka voihan toki ollakkin..
Töitä pitäs tehä ja viikkosiivous (ei vaan jaksais!), ukkokultaki tulee tänään työmatkaltaan kotiin..
nani rv 11+4
Mulla tuli tänään 26 viikkoa täyteen!Se on sellainen mukava rajapyykki!Jos nyt sattuis syntymään,olis jo aika hyvät mahikset selvityä,vaikka ei tässä mitään syntymistä odotella seuraavaan 12:sta siikkoon....
Ens viikko mulla meneekin oman navan kanssa juoksuun.ma on 4D ultra,ti on sokerirasitus(yöks)ja ke neuvolalääkäri.
Mulla on varmaan 60kg jo puhki,että sen 10 kg jo tullut painoa ja mua harmittaa hirmusti kun painoa vaan tulee vaikka kuinka estelis;)
Mites teillä muilla,ei varmaan näin alkumetreillä vielä oo painoa paljoa tullut,mutta esm edellisissä raskauksissa,nousiko paino paljon??
Leanna: Sulla on jo mukavasti viikkoja täynnä:) Tiedätkö tai meinaatko ottaa selvää kumpaa sorttia olis tulossa? Mulla on tullu joka raskaudessa 7-13 kiloa painoa. Kaikki vauvat on ollu 4 kiloa tai yli, joten ei hirmusesti ole tullu. Kaikki paino on aina jääny synnärille! Mä ohjaan työkseni liikuntaa ja harrastanu aina sitä paljon. Syön myös terveellisesti... kerran viikossa mä herkuttelen:)
Mä kävin ostamassa parit äitiyshousut jo:D Eipä niille vähään aikaan ole käyttöä vielä, mutta oli niin söpöt:) Onko teillä muilla hankintoja vauvaa varten tehtävä? Meillä vaatetta tarttee (jos tulee poika) sekä muutamat lakanat ja vaunut. Ja tietysti kaikkea pientä ihanaa:)
Huomenna äitienpäivä, isot likat lähti shoppailee mulle lahjaa! Meinaavat tänään laittaa mulle saunan, kaikkia hoitoja ja mansikoita ja elokuva:) Ihania ovat.
mami ja mimmiliiga
Iltaa taasen, eipä ole paljoo kerennyt tietskarilla istuskeleen.. tänään kaksi lapsista ollut jo jalkapalloturnauksessa, yksi treeneissä ja kuopuksen 5-vuotisia juhlitttu ensin kavereiden, sitten sukulaisten voimalla..huh huh
Leanna, sullahan on tullut tosi vähän painoa! Mulla on tullut kahdesta 18kg ja kahdesta 13kg. Kyllä ne kilot olleet ihan tarpeen, kaikki on karissu pitkän imetyksen myötä. Liikun kyllä paljon, ja kuopuksen ollessa kuukauden ikäinen aloin treenaamaan maratoniin, ja nyt olenki juossut 5 vuotta.
Onpas ihana viettää huomenna äitienpäivää pikku salaisuus masussa... huomaan, ettei ole kiirettä kertoa kellekkään, koska tiedän saavamme osaksemme kauhunsekaista surunvalittelua. noh, jospa nyt ei kuitenkaan (ainakaan meidän kuullen..)Meinaattekos käydä tosiaankin kurkkimassa vauvan sukupuolta, itse haluan tietää, jos kertoovat rakenne ultrassa.
Mamiof4, ihania nuo teidän isot tyttäret, minkäs ikäisiä he ovat? Meillä tytöt 10 ja 13, ja heistä on kyllä hurjasti apua..
Hauskaa iltaa ja hyviä äitienpäiväkahveja
DolceVita rv6+2
Dolce Vita:me kerrottiin raskaudesta mun äidille ja miehenäidille 12+ viikolla ja muut saivat kuulla joskus viikkojen 18-20 välillä.Lapset tietty tiesi,ihme etteivät vuotaneet asiaa;)
Mulla kanssa ei ollut kiire sitä kertomaan,vieläkään ei varmaan kaikki sukulaiset ja tuttavat tiedä;)
Me kysyttiin sukupuolta ultrassa tai no nähtiin itse jo ennen kun ultraaja ehti mitään sanoa:)On jo tullut niin tutuksi nuo ultranäkymät.Meille siis tulossa 3:s poika!
Ollaan aina kysytty ja aina on r-ultran arvio mennyt nappiinsa.
Kyllä musta 10 kg painoa viikolla 26+ tuntuu paljolta,kun 13 viikkoa vielä aikaa jäljellä.Multa aina tippunut kyllä raskauskilot kaikkinensa mutta kun varsi on lyhyt,ylimääräiset kilot tuntuu kurjilta ja vatsakin yleensä valtaisa.
No toivotaan että loppua kohdan nousu tasaantuu tai hidastuu;)
Mä imetin tätä nuorinta 13,5 kk,eli raskausviikkoon 12 asti.Muita oon imettänyt 3kk-9kk ja toivon voivani imetää tätä nuorinta ainakin sen vuoden.
Mut nyt miehen kainaloon kun taloa alkaa olla hiljainen=)
IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ TEILLE IHANAT ÄIDIT:))
Leanna: Paljon onnea pojasta:)) teillä veljessarja kasvaa!
Isot tytöt on kohta 15, 13 ja 11. Oli ihan huippu ilta, mulla oli "kleopatran kylpy" jalkahoitoa, saunassa kynttilät, suklaanaamio, hiusnaamio ja sit laitettiin vielä hiuksia, kurkut silmille jne... lahjaksi sain yöpaidan jossa lukee "meidän mutsi on ihg:D" saippuaa, erikoiskahvia, pöytäliinan ja laulun "Äidin sydän". Itkin vuolaasti...
Hienosti olette imettäneet, olen ihan kateellinen. Mä en ole koskaan oikein "osannut" sitä, nuorinta imetin JOPA 3kk ja olin tosi ylpeä itsestäni. Mua peloteltiin aina siitä että tulee allergioita ja korvatulehduksia ja kaikkea kun en imettänyt isoja tyttöjä kun häthätää 2 viikkoa, mutta ei ole kyllä miään allergioita eikä korvatulehduksia kellään ikinä:o!
Synnytystä pelkään ekaa kertaa ihan mielettömästi... ton nuorimman synnytys kun oli kaikkea muuta kun hieno kokemus... se tuska ja pelko ei ole unohtunut... pelottaa ihan sikana, samoin miestä.
ps: meillä ei vielä tiedä kukaan muu paitsi lapset. En jaksa sitä taivastelua mitä mun äidiltä ainakin tulee:( näkee sitten kun vatsa kasvaa...
mami ja tytöt
Meidän nuorin syntyi 12/08=)
Onnea ananasmehu plussasta!
Ei taida olla muita kesällä vauvaa saavia suurperheellisiä????
Leanna8 rv 25+3