"KISSANKULMAN NAISET"2010&2011
Kommentit (146)
Moi Katjalah=)
Viikko sitten syntyi 2 karvapalloa,ihania.Harmillista ja yllätys oli että vain kaksi ja että molemmat vielä uroksia,meidän kun piti pitää äidille tytär.
No mutta se tarkoittaa että runsaan vuoden päästä koitetaan vielä onnea josko se narttu meillekin=)
Syötävän suloisia ovat kyllä ja jo nyt yrittävät silmiä availla!!
Missäs kohtaa mennään teidän pentukuumen kanssa??
Mukavaa kun heti löysit tänne!!sielä "toisella palstalla"on niin hiljaista että harvemmin itsekään sielä nykyään.Ei täällä vauva-lehden sivuillakaan enää nykyään ruuhkaa,sivujen muutosten jälkeen=/Mutta enempi kuitenkin!!
Kirjoittelemisiin!!!!
Nyt meillä täällä oma palsta:) kiitos Leanna8!
Eli meille tulossa minun 5 ja nykyisen mieheni toinen, LA on aattona:)) eli 24.12. Jännää on miten tulee, omat ja kuopuksen syntsät kun on 28.12.
mami ja papu 5+6
Kiitos Leanna8, kun kävit tuumasta toimeen!
Minulla on LA 30.12, eli saas nähdä tuleeko tämän vuoden puolella. Tulee kyllä varmaankin, koska mulla on sektio edessä, nehän tehdään aina muutama päivä ennen laskettua aikaa. Kaksi ekaa tyttöä oli luomua, toinen jäi aikaslailla jumiin, joten pojat päätettiin sitten leikata. Meilläkin on koirimuksen pentu 5kk. Olin just haaveilemassa toisesta, mutta tämä plussa uutinen lykätköön sitä hanketta.
Kirjuutellaan, mulla alkaa harkkakuskaukset, talo täynnä futareita...
DolceVita rv 5+0
Elikkäs jos mukaan huolitte ku meille on tulossa vasta se neljäs :) Mutta ikuisena kuumeilijana suurperhettä kuumeilen vaikka ukkokulta meinas että tää ois sitte viimenen...Mutta eihän sitä koskaan tiedä! Ja meillä kuumeillaan kans karvaisesta pallerosta ja se ois näillä näkymin tulossa meille vuoden päästä ku päästään muuttamaan tästä toisaalle. Onnea Leannalle pikkuisista! Saako udella mitä rotua teidän karvakerät on?
Meille siis nelonen tulossa ja la 22.11.2010
Onnea muuten mamille ja DolceVitalle plussista ja Katjalahille tietty vielä!
Kiitos muuten kaikille lohtusanoista ku äsken kävin kuumepuolella pinoa pitkästä aikaa lukemassa! Viikko sitte pääsin vuotojen takia ultraan ja sieltä löyty meidän pikkuinen hyvinvoivana ja heilutteli jo pikkiriikkisiä käsiän ja jalkojaan...Pelon kanssa silti joudun koko ajan elämään sillä vuoto ei ole loppunu mutta ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä ku on sellasta vanhaa verta. Eilen tuo vuoto taas lisäänty mutta väri on samanlaista...Sais kyllä loppua!
Np-ultraan kutsua ootellessa...
nani rv 10+3
Listaa täydennetty=)
nani76,meillä coton de tulear,ihana puuvillakoira
Ihanaa, että niin moni alkaa jo löytää tiensä tänne puolelle ja uskaltaa nenänsä tänne pistää. Omalta osaltani vielä hieman hermostuttaa tilanne, mutta toisaalta onhan noita ihan selviä merkkejä, joista voisi uskoa jonkun todella matkassa olevan. Pään jomotus on nyt enempi tai vähempi jatkuvaa ja illalla taas ainakin kuvittelin äklötystäkin ja turvotus - olen jo kuin mikäkin norsu...
Nani, ihanaa, että oli säikähdys vain, mutta kyllä nuo vuodot tosiaan saisivat sinullakin jo ottaa loppuakseen. Oma vuotoni on sellaista tuhrun tuhrua, joka tulee lähinnä vain paperiin pyyhkiessä ja sekin jo saa hermot riekaleiksi niin voin vain kuvitella miten inhottava sinun tilanteesi on, kun tietää mitä olet joutunut kestämään. Mutta kyllä toukka nyt varmasti on päättänyt pysyä matkassa!
Hauvamamman tilanteesta sen verran, että laskettu aika on äitienpäiväviikonloppuna. Tässä yhtenä päivänä soittelin ja kyselin kuulumisia, mamma voi hyvin ja pulskistuu. Epäilivät, että pentuja olisi tulossa enemmänkin kuin se ultrassa todettu kolme kappaletta - mikä sinänsä mutkistaisi tilannetta, kun meille sitten tulee pennuista valinnan vaikeus. Leannan perheen pikkumammalle myös onnittelut! Hienoa, että pentujen kanssa on mennyt hyvin. Ja kiitos vielä Leanna pinon avaamiseta. Minä sitä mietin moneen kertaan, mutta en uskaltanut...
Nyt mönkii eskariinlähtijä tänne viereen peiton alle, joten taidan lopetella...
Katjalah+Papu5 rv7+1
Kivaa, kun täällä on eläinten ystäviä! Meillä on kaksi vuotias bichon havanais poika ja kolme kisua:D Mä oon IHAN hulluna eläimiin!!!rakastan noita niiiin paljon, aivan lapsen asemassa ovat!
Kivaa kun NANI tulit tänne:)) tervetuloa!!
Katjalah ja nani, nuorimmaisen odotuksessa mulla oli alussa vuotoja ja tuhruttelua, kaikki meni kuitenkin hyvin, ja niin se menee teilläkin:)
Omassa navassa kaikki hyvin! Kuvotus ja huimaus helpottanut ainakin hetkeksi, tänään on maistunut ihan hyvin ruokakin.
IHANAA VAPPUA IHANILLE MAMMOILLE!! SYÖKÄÄ JA KASVATTAKAA VAUVAMASUANNE:D
mami ja pikkupapu rv6
Hyvää vappua mammat! Lapset puhaltelee palloja ja kohta tulee vieraita...Milloin meinaatte kertoa lapsille ja lähimmille ihmisille odotuksesta? Entäs alkuraskauden ultra, oletteko menossa?
Minä odotan vieläkin tuota isännän tottumista tähän uutiseen, jotenkin on vain sulatellut itsekseen ja vähän hiljaisena..huh
Noista elukoista, meilläkin on aina ollut koiria ja kissoja, nyt on kaksi kissaa ja koiranpentu, portugalin podengo. Aikaisemmin mulla on aina ollut vinttikoiria.
Kai mun pitää alkaa laittamaan pöytää koreaksi.
Oletteko muuten uraäitejä(siis lue työssäkäyviä, ei suurperheen äiteet hirveitä uraohjuksia liene... first things first..) vai kotiäitejä? Itse olen parin eri ammatin harjoittaja, mutta paljon kotona.
Mahtavaa vappua, ja kyllä olen usein kuullut monelta ystävältä alkuraskauden harmittomasta tiputtelusta...
DolceVita rv 5+1
Oli pakko kirjautua sisään, DolceVita ei voi olla totta!!!! Toinen vinttari-ihminen!!!! IIIIHANAAA! Minullakin on ollut useampia vinttareita, ja olen täydellisesti menettänyt sydämeni sille pitkäkarvaisimmalle ja jääräpäisimmälle - afgaanille...
Millainen podengo teillä on, pieni/iso, lyhyt/karkea? Esikoinen haaveilee lyhytkarvaisesta ibizasta...
Tällä erää meille tosin on tulossa lapinporokoira, kun pelataan varman päälle ja varmuuden vuoksi otetaan koira, jonka voi aikuisena pistää ulos, jos tulee allergiaongelmia. Minulla on myös FIN MVA italiaano, 12v, joka viettää eläkepäiviä vanhempieni luona (muutti sinne kun tytöllä epäiltiin myös koira-allergiaa, tuo ei kuitenkaan koskaan koiran meillä käydessä saa oireta.) Jos(kun) kaikki koiran kanssa tulee menemään hyvin niin otan taas oikean Koiran - ja se on vain ja ainoastaan AFGAANI! Ja jahka en ole enää 24/7 kiinni pikkutenavissa... Afgaanin turkissa kun on hieman työtä (nimim. kokemusta löytyy -5min vapaana, 2h risujen nyppimistä - mutta niin ihania ne ovat)
Tyttö heräsi ja huutelee, joten pakko lentää... Tuo VINTTIkoira-sana vain sai innostumaan...
katjalah+papu5 rv7+2
Vappuaatto meni mukavasti tuttavaperheen vierailun merkeissä. Tänään pitäs jaksaa vähän lenkkeillä ja tehdä kotihommia. Ilma onniin harmaa, ettei vappupiknikit hotsita... katotaan mitä keksitään.
Katjalah, noista koirajutuista, mulla on keskikokoinen karkeakarvainen podengo neiti. Aikasmoisen ihana tapaus. Meidän greyhound vanhus kuoli reilu vuosi sitten, neitillä oli ratajuoksu-ura takanaan. Eli mulla on ollut kaksi kilpa greytä ja lapsuudenkotona kaksi whippettiä. Eli tosiaan vinttikoiria olen koko ikäni katellut! Ratajuoksuihin ei olisi enää lasten takia aikaa, eikä muuhunkaan, meillä pelaa neljä lasta jalkapalloa, ja treenejä ja pelejä voi kuukaudessa olla noin 60! Eli me ollaan tosi futis faneja. Podengolle mulla ei ole suurempia suunnitelmia, luokse tulon jos oppis... dream on! Tarkotus olis pennuttaa joskus, kasvattaja toivo niin, koska pentueen ainut narttu. Ans kattoo.
Mites teidän vaput on mennyt??
Nyt isäntä paistaa pekonia, olen kasvisyöjä ja inhoan sitä hajua yök!
Kirjuutelkaa kuulumisia
DolceVita rv6
Eli näin vietän vappua... Käytiin me sentään vappumarssilla (lue käveltiin tuossa meidän korpitiellä anopin koiran kanssa).
DolceVita, minäkin olen kasvissyöjä - itseasiassa olen vinttikoiraihmisissä tavannut aika montakin kasvissyöjää... (vinttarithan sitten syövät mitä tahansa). Meillä affuneiti oli maastojuoksija - pärjäsi ihan hyvin kisoissa, joissa kävi, mutta olin vähän laiska niissä kulkemaan, joten lähinnä harrasteltiin. Ja TOKO-kentällä käytiin hämmästyttämässa palveluskoiraväkeä. Minulla oli toko-koirana varsinaisesti pk-collienarrtu, mutta aina välillä piti räväyttää afgaanin taidoilla. Ei varmaan enää kukaan sillä kentällä siihen aikaan käynyt väitä, että afgaani on tyhmä ja toivoton koulutettava. Ei todellakaan ole, kunhan on kunnon motivaattori (lue PULLAA taskussa). Italiaano aikanaan tuli sitten, kun näyttelykärpänen puri ja piti saada niihinkin kaveri (lopetin homman tuon MVA-tittelin jälkeen, kun alkoi enemmän kaksijalkaisia tulla taloon ja aika muuttui rajalliseksi). Porkkis on tulossa minulle tokoiluun ja pojalle agilityyn.
Ai niin, tämähän oli odotuspalsta ei koirapalsta... Eli omaa napaa sen verran, että nyt näyttää ja tuntuu oikein hyvälle. Vuotoja ei taas ole ollut ja illalla tuttua kurjaa oloa, mutta näin päivällä ei huomaa mitään erityistä - lukuunottamatta tuota palloa, jonka jo olen selvästi niellyt. Miten teillä muilla varhaisilla viikoilla olevilla, joko vatsat pomppasivat esiin vai onko tämä vain minun ongelmani. Ultrasta vielä, en mene varhaisultraan (jos vuodot eivät palaa) vaan ultra-aika on varattuna 21.5, jolloin viikkoja kasassa 10+1.
Johan se vappu tuli ja meni...ilma on kyllä niin harmaa että!
Laitetaankos taasen pientä esittelyä, ketä siellä nikkien takana lymyilee, onhan niitä matkanvarrella ollutkin, mutta kertaus on opintojen äiti! Eli minä olen 41v ja viides villahousu kyydissä. Isäntä on 46 ja ehkä juuri meidän iän vuoksi hän ei ole oikeen hyppinyt tasajalkaa riemusta tästä yllätys plussasta... just kun alkaa helpottamaan niin uutta tähän ja tietenkin lapsen terveys puntarissa.
No mutta minähän olen suurimman osan aikaa onnessani tästä mahiksesta, en vaan osaa vielä asiasta iloita tuon isännän kommentoimattomuuden vuoksi.. odotellaan! No sitten meillä on neljä ihanaista lasta, tytöt täyttää kesällä 13 ja 10, sekä pojat 7 ja nuorimmainen tänään 5. Ollaan tosiaan kovia urheilemaan, kaikki lapset pelaa futista ja aikaa menee paljon turnausmatkoilla, peleissä ja harkoissa. Mieskin entinen aktiivipelaaja, ja toimii valmentajana. Minä taasen rakastan juoksemista ja arkilenkkejä siiviittääkseni käyn pari kertaa juoksemassa puolimaratoneja ja yksi täysmaratoni takana.Aikasmoista hulinaa elämä tämän lauman kanssa. Meillä molemmilla vielä hyvin epäsäännölliset työt ja vuorotellen ollaan usein lyhyillä työreissuilla.
Asustellaan uusulassa ja asutaan omakotitalossa, jota ollaan just alkamassa laajentamaan(sattuipas sopivasti, kohtahan tilaa tarvitaan..)
Mutta tällaista meille, kertokaahan vähän itsestänne!!
DolceVita rv 6
Aamulla herättiin siihen että koiruus raapi pentupesän(takkahuoneen)ovea ja oli kova hätä ja kakkakin jo lattialla,ressukka kun juuri synnyttänyt ja vatsa präkää...
Aamu siis meni takkahuoneen lattiia pesten ja koiraäidin takamusta pesten;)
No mutta,tämän nimimerkin takana kirjoittaa;
Äiti 34v etelä suomesta.Aviomieskin löytyy joka paljon mukana perheen pyörityksessä
Mnne jäi mun pitkä pätkä tekstiä tuosta lopusta????????????????
Vitsiläinen ,en nyt ehdi uudelleen,lapsia ulos pukemaan!!
mies otti kolme tenavaa matkaan ja lähtivät kalaan (hakevat samalla pari esikoisen kaveria matkaan).. eli täällä ollaan kahden kesken tuon nuorimmaisen kanssa.
Sitä esittelyä hieman... Itse täytin juuri 35 ja miehelle tulee syksyllä 40 mittariin (olin suunnitellut pientä reissua porukalla isälle yllätykseksi, mutta näillä näkymin hänen 40v vuotisreissunsa suuntautuu samoihin maisemiin kuin meidän häämatka aikanaan ja minun 30-v reissu myöhemmin - eli TAYSiin synnyttämään). Lapsukaiset ovat pojat 1/97, 12/02 ja 1/09 sekä tyttö 1/05... Tyttö on atoopikko ja moniallergikko.
Kesällä muonavahvuuteen liittymässä pikkuhauveli ja jouluun mennessä näillä näkymin viides kaksijalkainen tenava. (tarkkoja jos ollaan niin esikoinen on minun ja loput sitten yhteisiä, mutta mies on ainoa isä joka esikoisellakaan koskaan on ollut, nimittäin jäin häntä odottaessani totaaliyksinhuoltajaksi). Asustellaan Pirkanmaan ja EP:n rajaseutuvilla maalla. Mies on yrittäjä ja itse olen ollut kotiäitinä kakkosen syntymästä lähtien.
Eli äiti 34v ja isi joka on kiitettävästi mukana lasten hoidossa ja arjessa.Naimisissa 14v.
Omakotitaloa asutetaan,lapsia on ne ihanat 7,tyttöjä 5(13v,12v10v,3v ja 1v5kk)ja poikia 2(5vja 8v) ja nyt ootellaan poikaa elokuuksi!
Sitten onkin lapsi luku täys(vaikka salaa haudon ajatusta iltatähdestä 4-kymppisenä)
Oon nyt monta kertaa yrittänyt lähettää tän,pitkän sepostuksen:Nyt tiivistettynä josko tulis myös esille.
varovasti kuumeilijoista tänne hivuttaudun :)
Eli viidennen laskettu aika menkkojen mukaan 20.12. Ennestään pojat 02/02 ja 07/08 sekä tytöt 06/04 ja 09/06 sekä kaksi nuorta gerbiiliherraa. Itse olen 27v ja mies 28v. Asumme tuoreessa ok-talossa Joensuun kupeessa.
Mie oon niin väsynyt ja ruokahalu on valtava vaikka koko ajan on jonkin sortin etova olo! Inhottaa. Paisun varmaan taas sata kiloa joulukuuhun mennessä :( Jotenkin nyt ei huvittaisi koko raskaus vaikka toki on tätä yhdessä haluttu.
Tuntuu, ettei oikein kukaan ole ilahtunut tästä raskaudesta ja kaikki luulee sitä vitsiksi ja PLÄÄH. Ilmeisesti meille olisi pitänyt nyt riittää kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Lapsille ei olla kerrottu, mutta ikävä kyllä anoppi oli tainnut vihjata jo isommille :/
Äh, olo on ankea, nenä valuu siitepölyallergian vuoksi ja vettä sataa kaatamalla. Vali vali..
Rv:t 6+7..
On se kiva huomata että meille kaikille tulee välillä noita huonoja päiviä, ja että on tosiaan eriasia ilmotella sukulaisille ekasta lapsesta kuin neljännestä ja viidennestä jne.. yleensä onnittelun tilalla on osanottoni maininta. Nyt en halua vielä edes ajatella miten ihmiset putoo persiilleen kun kerrotaan meidän iltatähden tulosta...hui, pitää pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mutta jokainen taplaa tyylillään, ja pitää olla liikaa välittämättä muiden ajatuksista!!
Kyllä se tästä vielä iloks muuttuu, ainakin hetkittäin!
DolceVita rv 6
Mulla on vointi loistava! Se viime viikon parin päivän kuvotus/huimaus olo taisi olla pieni vatsatauti, meillä mies ja nuorimmainen oli norossa. Koska nyt taas ihan "normaali" olo. Ei tunnu yhtään raskautetulta:) Eli samanlainen raskaus tulossa, varmaan, kuin edellisetkin. Ainoita oireita on vatsankasvu, viimisten viikkojen närästys ja suonenveto. Neuvolan tilasin, se on toukokuun lopussa ja eka ultra kesäkuun alussa. Meinaatteko muut ottaa selvää kumpi tulee? Minä meinaan... Jos nyt jostain ihmeen syystä tulisi poika välillä, niin eipä ole poijjaalle mittään!! Helpompi siis ostaa tavaraa...
Nyt hiukka kiirus, kahvetta naamaan ja puistoon:)) ihana ilma!
mami ja papu 6+3
Vaikka hieman vielä epäilyttää, uskallanko... Tuhruttelut ovat tässä olleet kiusana pitkin tätä alkumatkaa ja välillä hermot aika riekaleina. Taas meni monta päivää ilman tuhruja, mutta tänään taas ollut kiusana. JOS tämä ei nyt ala jäädä taakse niin on pakko ensi viikolla soittaa neuvolaan ja pyytää aikaistamaan ultraa, joka olisi 21.5.
Leanna, oletkin ollut mielessä, en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa taas siellä toisaalla. Vähän off topicina kysyisin, joko teillä on pikkutassuja, montako sieltä tupsahti?
Ja tuota listaa jos päivität niin minulla la kuukautisten mukaan 16.12. Tiedän kyllä tasan tarkkaan tärppipäivän ja sen mukaan la olisi hieman myöhemmin, mutta mennään nyt tuolla siihen asti, että ultra varmistaa oikean...
Munkkeja tuossa äsken paistelin ja taas sain pääni oikein kipeäksi käryillä. Minä se sitten en opi, eilen kiusasin itseäni hernerokkakäryillä ja tänään tämä.
Nyt lopetan tältä erää ja jään odottelemaan muiden ilmaantumista...
Katjalah+Papu5 rv7+0