Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ruuasta/juomasta kieltäytyminen on mielestäsi erikoista/kummallista? Onko sinua ihmetelty?ov

Vierailija
27.04.2010 |

Itse ihmettelen jos joku sanoo että viini on pahaa, tulee sellainen olo että on juonut vaan huonoja viinejä :) Lähinnä kun viinejä on niin monelaisia niin luulisi etät joka makuun löytyy sopiva. Absolutistien kieltäytyminen ei kummastuta.

Valkosipuli on minusta niin ihanaa että ihmettelen myös miten joku ei voi ollenkaan sietää sitä :)

Itse en syö salmiakkia enkä hernekeittoa, kumpaakin on ihmetelty.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tavan gin lonkeroa enkä makeita siidereitä. En vain tykkää, minkäs sille mahtaa, valkoviiniä juon kyllä.

-En myöskään syö sisäelimiä, mutta tilanteita joissa joku ihmettelisi tulee niin harvoin, että hyvä jos muistan kenenkään koskaan ihmetelleen, en pidä niiden mausta eikä siinä sen kummempaa.

-Pitkää karkkilakkoani on ihmetelty ja yritetty väkisin tuputtaa vaikka mitä karkkeja, karkkilakkoni on kuitenkin ihan oma päätökseni, joskin perustuu hieman terveyssyihin.

Tiedän olevani muidenkin ruokien suhteen aika ronkeli, kuten esimerkiksi kaalilaatikko, kääryleet tai keitto.

Jos tarjotaan, otan vähän jos ei voi kieltäytyä tai valita muuta mutta karkeista kieltäydyn vaikka millä tuputettaisiin.

Vierailija
2/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kyläreissulla on emännät ihan hädissään mieheni vuoksi. Hänelle kyllä kelpaa mikä tahansa kylmä juoma, vaikka ihan vesi tai lasten limu. Moni sukulaiseni, joka on tuntenut mieheni jo yli 10 vuotta, kattaa edelleen miehelleni sen pakollisen kahvikupin, vaikka se jää aina ja ikuisesti käyttämättä.

Itse en voi sietää olutta. Yökkkk. : P Hajukin kuvottaa. Hernekeitto jää myös minulta syömättä. Kaikki muu kelpaa kyllä mainiosti, maistan uusia ruokia ja juomia erittäin mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on kookosta.

Vierailija
4/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ruoan(kin) suhteen tosi nirso, just sellanen, joita täällä on kritisoitu ;) En pidä sinihomejuustosta, oliiveista, äyriäisistä, sienistä, ihan nyt muutamia mainitakseni...

Vierailija
5/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syödä sianlihaa juurikin siitä syystä, etten siitä pidä. joulukinkkua en syönyt edes lapsena, kala sen sijaan ollut aina suurta herkkua :)

"Mä olen myös tosi nirso viinien suhteen - olen tähän mennessä löytänyt yhden punaviinin sekä yhden valkoviinin, joita juon ja joista voin sanoa tykkääväni. Nämä molemmat vieläpä ovat halpislaatua"

viitsitkö kertoa mitkä ovat, haluaisin kokeilla!

Vierailija
6/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastelevat kun en juo alkoholia. "Kyllähän suomalaiset juovat viinaa!!" ;) En myöskään syö punaista lihaa, en juo kahvia, mutta eipä näitä ole koskaan kummasteltu.

Vierailija
7/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinin ymmärrän ihan hyvin, ehkä ap olet jo niin vanha ette muista enää ekoja viininmaistokertojasi? Ei se nyt niin kovin hyvää muistaakseni ollut, kun joskus ruoan kanssa sitä nuorena join. Nyt maistuu punaviini, shampanja, kuohuviini ja jopa jälkiruokaviinitkin mutta valkoviinistä en edelleenkään pidä. Ei vain maistu hyvältä, vaikka olisi mitä merkkiä.

Homejuustot on aika yleinen ihmettelynaihe, kun muuten olen kaikkiruokainen. Suositut viinikuminamit (nallekarkit ja vastaavat) jää myös syömättä, sitäkin on ihmetelty usein.

Vierailija
8/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta itse en juo kahvia enkä alkoholia, en syö punaista lihaa, kanaa enkä äyriäisiä. Yritän pitää näiden suhteen matalaa profiilia, kylässä ruokaillessa jätän vaan vaikka lihakastikkeen ottamatta ja syön pelkkiä lisukkeita vähin äänin. Saatan jopa ottaa vaikka kinkkukiusauksesta perunoita tai lihasopasta perunoita ja kasviksia vaikka kotona en ikipäivänä söisi lihaan koskenutta ruokaa. Kahvinkin ryystän vähin äänin jos se on kuppiin valmiiksi kaadettu vaikka maistuukin kamalalta. Musta on tavattoman noloa jos ruokarajoitteitani täytyy alkaa puimaan, en tahdo että pidetään nirppana;) alkoholin suhteen olen ehdoton, en juo edes muiden mieliksi.

Vierailija
9/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juurikaan maitotuotteita (normaalisti ainoastaan juustoa) enkä kananmunaa. Aika harvoin kukaan sitä jaksaa ihmetellä, joskus joku kysyy esim. "no mitä sä sitten syöt" tai vaihtoehtoisesti kyselee, onko ruuanlaitto hankalaa (ei ole).

Oman ruokaympyräni sisällä olen kyllä ihan kaikkiruokainen. Ainoat ruuat, joita en ajattele vesi kielellä, on valkokaalista tehdyt lämpimät ruuat, mutta niitäkin syön kyllä ihan hyvällä ruokahalulla.

Mitähän muuta...kahvia en juo (tulee paha olo) enkä syö tai juo mitään keinotekoisesti makeutettua (poislukien xylitol-purkka, mulla menee noista maha sekaisin, lisäksi ne maistuvat PAHALTA). Muuta ei tule mieleen.

Vierailija
10/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kyläreissulla on emännät ihan hädissään mieheni vuoksi. Hänelle kyllä kelpaa mikä tahansa kylmä juoma, vaikka ihan vesi tai lasten limu. Moni sukulaiseni, joka on tuntenut mieheni jo yli 10 vuotta, kattaa edelleen miehelleni sen pakollisen kahvikupin, vaikka se jää aina ja ikuisesti käyttämättä.

Mä en kertakaikkiaan vaan saa juotua mitään kuumaa. En tajua itsekään, että mikä siinäkin on, kun jääkahvista ja -teestä pidän kuitenkin paljon.

Vierailija
11/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vallan ihmeellistä ja kummalista

Vierailija
12/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuollaisia ei ole tuttavapiirissä.Olisipa tuskaa järjestää juhlia...

Vierailija
13/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olutta,en viiniä,en konjakkia,en viskiä. en tykkää persiljasta,tillistä,valkospulista (on joissakin ruuissa kitkerää).

Vierailija
14/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei sitä kukaan ole koskaan ihmetellyt, paineita ottanut. Ihan sujuvasti mulle katetaan juomalasi ja juon mehua, limua tai vettä. No porbleemo.

En vain pysty juomaan mitään kuumaa. Tulee tosi huono olo.

Ihan kiva kuulla, et muitakin tällaisia on, itse en ole muihin livenä törmännyt.

Vierailija
15/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kyllä hankalaakin. Juustoa kun laitetaan mm. salaatteihin jotain kumman syystä. Jälkiruokana saattaa olla juustotarjotin. Hyvin monet kuorruttaa ruuan kuin ruuan juustolla. Ihan tavallisesta ravintolasta on joskus vaikea löytää juustotonta ruokaa, etenkin se vuohenjuustopökäle työnnetään paikkaan kuin paikkaan. Ja toinen inhokkini on rucola, sitäkin on muodin mukaan kaikkialla. On oikea tämän vuosikymmenen persija.

Vierailija
16/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini on italialainen Lambrusco Grasparossa di Castelvetro Amabile il Fojonco, pullo (0,75l) maksaa 7,94e.

Valkoviini taas on Chilestä, Luna Negra Chardonnay, 2l hanapakkaus maksaa 17,68e.

Kokeile vaan, mutta varmista, että on joku juomassa pois, jos ei maistukaan :)

Vierailija
17/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kananmunaa, niin keitettynä kuin paistettuna. Hyi yöks... Tosi ällöttävän hajuista ja makuista. Inhottaa jos salaattiin on laitettu kananmunanpalasia tai pasteijoihin, en voi syödä.. Ja sienetkään ei mee. Niiden koostumus ja maku on kamala. Molemmista tulee oksennus :/ Hyi ja sit vielä pinaattikeitto ja jos siinä on vielä kananmunaa niin tuplayöks !

Vierailija
18/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia koska en tykkää sen mausta eikä se hyväksi olisikaan.

Enkä todellakaan ala juoda sitä vaikka kuinka haukkuisitte ronkeliksi :D

Vierailija
19/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei miehen kanssa laiteta kahviin SOKERIA. Mies käytti ennen, mutta jätti pois samalla kun jätti maidon laktoosi-ongelman takia. Ja siitä sitä on jutun juurta löytynyt. Nyt sentään viitisen vuotta on oltu sielläkin hissukseen.. =0)

Vierailija
20/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siidereidenkin suhteen olen ronkeli, tämä on joitakin ihmetyttänyt.

Ja mansikka- sekä päärynäjäätelö: mansikka, päärynä ja jäätelö ovat hyviä mutta yhdessä eivät.