Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus! En ehdi tehdä töitäni... Anoin siirtoa toiseen

Vierailija
27.04.2010 |

työtiimiin, mutta siellä sain vain entistäkin enemmän töitä. Ihan kiva, että töitä riittää, mutta tuntuu pahalta, kun joutuu hoitamaan potilaita huonommin kuin haluaisi, kun aika ei kerta kaikkiaan riitä!

t. Nuori lääkäri

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulis olevan liikaa lisensiaatin pätevyyden vaativasta työstä, jossa vastuu on sitä luolkaa, että virheen takia voi menettää koko ammattinsa!

Vierailija
2/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saada aikaan paljon enemmän vahinkoa aikaan kuin lääkärit. Lääkärit sentään toimivat yhden potilaan kanssa kerrallaan eikä ole kymmenien ihmisten henki kyseessä sillä sekunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täällä näkynyt tuollaista liksaa. Ja lisun paperit löytyy, väikkärin tutkimussuunnitelma on hyväksytty. Ja nyt sun erehdyksesi: ei lääkäri ihan vähällä työtään menetä. Ikävä tietenkin, että asia saattaa jonkun täydellisesti hölmöilystä johtuvan virheen takia oikeuskäsittelyyn ja lakimiesten taloudelliseksi hyödyksi. JOS lääkärin jostain syystä pitäisi miettiä vastuutaan, niin siksi, että työssä voi aiheuttaa vakavia terveydellisiä haittoja. Niihin nähden oman aseman varjelu kuulostaa lapselliselta egoismilta. Mä tosin en mitenkään usko, että yksikään tk-lääkäriplanttu tekisi virheitä yhtään enempää, vaikka töitä olisi vähän vähemmän ja palkkaa aluksi vaikka kohtuulliset 2500 euroa kuukaudessa.

Vierailija
4/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan yliopistosairaalassa...ei ainakaan mulla...Samoja kokemuksia minulla kuin ap:lla, mutta ei auta valittaa, mennään päivät ilman kahvitaukoja ja tehdään liukuhihnalla. Jospa sitä sitten erikoislääkärinä olisi hieman sananvaltaa työtahtiinkin, jossain.

Pitää muistaa se, että me nuoret lääkärit (ainakaan kaikki) emme ole olleet taistelemassa isojen palkkojen puolesta, suurin osa nuorista lääkäreistä toivoisi nimenomaan hyviä työoloja ja sitä, että saisi tehdä työnstä hyvin ja hoitaa potilaat hyvin.

Vierailija
5/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin juuri tavata sen ensimmäisen asiattoman lääkärin. Onneksi en hänen vastaanotollaan. Muuhun työelämään kasvamaan tuollaiset, katsotaan sitten kun on 45 ikävuotta koossa, onko hänestä hoitamaan muiden asioita.

Vierailija
6/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla lentäjät näyttävät tienaavan pitkälti yli 10 000 euroa kuukaudessa. Perustelu on vastuu. Mä vain kysyn, montako yötä lentäjä valvoo miettien, putoaako airbussi vai ei. Tai miten tuo palkka parantaisi yöunia, jos sattuisi pelkäämään, että ilmabussin siipien liitos pettää lennon aikana. Eiköhän kyse ole siitä, että on saavutettu asema, jota hyväksikäyttämällä hiukan pumpataan rahaa työnantajalta tai asiakkailta.

Vierailija
7/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän sinnitellä vielä pari vuotta, sitten vaihdan paremmin resursoituun paikkaan. Käy sääliksi potilaita, kun niin vähän satsataan :/

ap

Vierailija
8/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppistä liukuhihnatyötä on terveydenhuollossa muuallakin. Tauot olemattomia, työajalyhennykset saa unohtaa jne.

Vierailija
9/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan syytä siirtää tämä keskustelu sinne, mihin se kuuluu.

Arvoisat nuoret lisensiaatit ja tohtorit! Olette omilla palkkavaateillanne saanut aikaan tilanteenne. Jos tyytyisitte kohtuulliseen palkkaan, teitä voitaisiin palkata enemmän, teillä olisi vapaa aikaa ja mahdollisuus lepoon. Nyt te pidätte ansioitanne tärkeämpänä kuin sitä että ihmisten sairaudet ja vammat tulevat kunnolla hoidetuiksi.

Muutkin ihmiset tekevät pitkiä työpäiviä ja kovasti työtä hyvän palkan eteen - monien opiskeluvuosien jälkeen. Lääkärin työ on arvostettua ja minulla on ollut erityinen onni. Olen vähävaraisena joutunut käyttämään lähes pelkästään kunnallisia palveluita, ja vaikka joudun käymään lääkärissä verrattain usein, ani harvoin olen saanut asiatonta palvelua tai huonoa hoitoa. Jokainen kohtaamani lääkäri on mielestäni tehnyt olosuhteisiin nähden tunnollisesti työtä. Huolehtisitte nyt vain itsestänne muutoinkin kuin taloudellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi