Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ruuasta/juomasta kieltäytyminen on mielestäsi erikoista/kummallista? Onko sinua ihmetelty?ov

Vierailija
27.04.2010 |

Itse ihmettelen jos joku sanoo että viini on pahaa, tulee sellainen olo että on juonut vaan huonoja viinejä :) Lähinnä kun viinejä on niin monelaisia niin luulisi etät joka makuun löytyy sopiva. Absolutistien kieltäytyminen ei kummastuta.

Valkosipuli on minusta niin ihanaa että ihmettelen myös miten joku ei voi ollenkaan sietää sitä :)

Itse en syö salmiakkia enkä hernekeittoa, kumpaakin on ihmetelty.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini on italialainen Lambrusco Grasparossa di Castelvetro Amabile il Fojonco, pullo (0,75l) maksaa 7,94e.

Valkoviini taas on Chilestä, Luna Negra Chardonnay, 2l hanapakkaus maksaa 17,68e.

Kokeile vaan, mutta varmista, että on joku juomassa pois, jos ei maistukaan :)

24

Vierailija
22/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää ananaksesta yhtään, ihan kamalan makuista! tuore tomaatti on pahaa, mutta paistettuna menee, mutta ei tosiaan ole mitään herkkua sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lista joistakin niistä mitä en juo tai syö, mitä nyt tulee mieleen:

-alkoholijuomat

-suolakurkku

-sienet kaikissa muodoissa

-oliivit

-hapankaali

-purkkisillit ym vastaavasti säilötyt kalat, tonnikalaa syön

-fetajuusto, homejuustot

-äyriäiset

-bambunversot ym eksoottiset

-sushi

Listaa voisi jatkaa jos jaksais vielä mietiskellä :)

Vierailija
24/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. suklaa / suklaa jäätelö, varsinkin, jos siinä on suklaan paljoja niin syljen ne kaikki pois -

2. viinerit ja kaikki dallas-yms. pullat - hyi olkoon!

3. keksit - en ymmärrä ollenkaan, että miten ihmiset viitsivätkin syödä sellasia kuivia käkkänöitä -

Vierailija
25/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkin suhteen.Tätä kovasti ihmetellään. Myöskään mitkään makean ja suolaisen yhdistelmät eivät uppoa, esim ananakset pizzassa.

Vierailija
26/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitää ronkelina, niin minä joka en halua sokerisia enkä lihaa sisältäviä ruokia, en hyvin harvoin kyläillessäni oleta mitään itselleni sopivaa saavanikaan. En siis mene kylään odottaen, että minun ruokatapani otetaan huomioon. Ei siellä juhlissa kukaan juuri huomaa, jos joku ei ota yhtään mitään jos on seisova pöytä. Minusta taas on tavan vuoksi väärin pakottaa ihmisiä syömään sitä, mitä nämä eivät halua syödä. Omat eväät ovat tarvittaessa mukanakin.

Vierailija
27/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lasagnea syön ja tykkäänkin, mutta pasta kaikissa muissa muodoissaan inhottaa.

Vierailija
28/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uppoa mikään missä on hiilihappoa. Ei kivennäisvedet, limut, oluet, lonkerot tms.

Vierailija
29/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erilaisilla pullotetuilla vesillä hienostelu, kraanavesi ei kelpaa vaikka nuo pullovedet ovatkin useimmissa tapauksissa juuri tuota kraanavettä.

Vierailija
30/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tavallinen emmentalkin tuoksuu mun nenään samalta kuin viikon käytössä olleet hikiset sukat. Se haju joka esimerkiksi homejuustosta lähtee saa mulle nousemaan sapen suuhun samoin tein. Mä olen joutunut lähtemään ulos haukkaamaan happea kun viereiseen ravintolapöytää tuotiin joku sinihomejuustohässäkkä, joka tuoksui aivan aidolle yrjölle.

Graavilohta tai kylmäsavulihaa en myöskään voi syödä, enkä lohen ja kerman sekoitusta (vaikka lohi ois kypsennettyäkin). Mua vaan alkaa rankasti yököttää heti kun pistän jotain noita suuhuni.

Vierailija
31/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein joku pyytää maistamaan tai että minun lasistani halutaan maistaa, niin minusta se on ällöä.. kaikki jotka minut tuntee tietää tämän kammon :)

Vierailija
32/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakut menevät, mutta kaikki kuivat tai kuivahkot makeat leivonnaiset ovat yök. Ei siis pullaa, viineriä, torttuja, kuivakakkuja tms. Anoppi ei kerta kaikkiaan ymmärrä tuota. Samoin leipää syön hyvin harvoin, en kerta kaikkiaan pidä siitä tai koe tarvitsevani sitä. Anoppi ei voi käsittää tätäkään.

En myöskään pidä sienistä, korianterista tai kookoksesta. Alkoholijuomista mulle eivät maistu väkevät, mutta vain gini ja miedoista olut ja lonkero ovat sellaisia mitä en missään nimessä suostu edes maistamaan. Kaikkia ruokia syön kyllä, mielestäni on todella epäkohteliasta olla syömättä jos joku tarjoaa.

Eräs tuttavani ei voi sietää banaania. Jopa sen haju saa hänet melkein oksentamaan. Hänen kotiinsakaan ei saa tuoda banaania, koska hän haistaa sen vaikka sitä ei olisi edes kuorittu. Outoa, mun mielestäni.

Vierailija
33/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ällöjä ja maistan ne heti. Erityisesti kaikki "mansikanmakuiset" jutut on kamalia: mansikkajäätelö- ja karkit yms. Oikeita mansikoita kyllä syön mielelläni.

Liian sokeriset syömiset on kans kamalia eli kaikki (varsinkin kaupan valmiit) pullat ja mmunkit sun muut "herkut". Maustetut jugurtit on hirveen sokerisia, yöks, ja mehut, jos en ole itse tehnyt.

Kaikkea syön ja juon kuitenkin sujuvasti tarvittaessa.

Vierailija
34/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta ananasta voin ehkä vähän maistaa, mutta tölkkiananas on pahaa.

En pidä myöskään kauhean paljon riisistä, erityisesti riisin ja kalan yhdistelmä tökkii pahasti. Mutta sinänä tuo ei ole mikään ongelma, riisin voi vähin äänin jättää ottamatta ja syödä kala ( tai liha/kana) salaatin kanssa.

Makeat siiderit ja lonkerot ei myöskään maistu. Tai makeat liköörit.

Vierailija
35/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kummaksu muiden ruokatapoja, makuasioista kun ei voi kiistellä.

Vierailija
36/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo kahvia, vissyvettä enkä olutta. Tämä on aiheuttanut ihmetystä. Taustalla ei ole mitään erikoista, en vaan yksinkertaisesti pidä niistä kertakaikkiaan yhtään.

Vierailija
37/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan faktoista kiistele: "Tarja Halonen on Suomen presidentti" "Eipäs ole!"

Mä en kummaksu muiden ruokatapoja, makuasioista kun ei voi kiistellä.

Vierailija
38/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihmset kysyvät, että syönkö kumminkin kanaa. Kysymys on mielestäni mahdottoman kummallinen. Myös kalaa porukat eivät tunnu pitävän lihana.

Ja sitten yleensä ajatellaan, että olen allerginen tai en pidä lihasta...Kummallista että nykyaikana niin paljon yleisempi kieltäymyksen syy, eli vakaumus, ei tule mieleen..

Vierailija
39/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kyllä hankalaakin. Juustoa kun laitetaan mm. salaatteihin jotain kumman syystä. Jälkiruokana saattaa olla juustotarjotin. Hyvin monet kuorruttaa ruuan kuin ruuan juustolla. Ihan tavallisesta ravintolasta on joskus vaikea löytää juustotonta ruokaa, etenkin se vuohenjuustopökäle työnnetään paikkaan kuin paikkaan. Ja toinen inhokkini on rucola, sitäkin on muodin mukaan kaikkialla. On oikea tämän vuosikymmenen persija.

Vierailija
40/51 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo kahvia, vissyvettä enkä olutta. Tämä on aiheuttanut ihmetystä. Taustalla ei ole mitään erikoista, en vaan yksinkertaisesti pidä niistä kertakaikkiaan yhtään.

Hän sanoo usein kylässä että ihan pelkkä vesi riittää ja se on emännistä kamalan kiusalista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi