Mistä ruuasta/juomasta kieltäytyminen on mielestäsi erikoista/kummallista? Onko sinua ihmetelty?ov
Itse ihmettelen jos joku sanoo että viini on pahaa, tulee sellainen olo että on juonut vaan huonoja viinejä :) Lähinnä kun viinejä on niin monelaisia niin luulisi etät joka makuun löytyy sopiva. Absolutistien kieltäytyminen ei kummastuta.
Valkosipuli on minusta niin ihanaa että ihmettelen myös miten joku ei voi ollenkaan sietää sitä :)
Itse en syö salmiakkia enkä hernekeittoa, kumpaakin on ihmetelty.
Kommentit (51)
Tosin en tykkää siideristä, oluesta, lonkerosta. No pääsääntöisesti mistään alkoholijuomista.
Ne vaan yksinkertaisesti maistuu pahalle.
Myös kahvi ja tee on mielestäni todella pahoja.
Kyllä näitä aina välillä hämmästellään.
Minä pidän kyllä lakritsista ja jäätelöstä, mutta en niiden sekoituksesta. Mielestäni se on yhtä pahaa kuin esim kaurapuurojäätelö tai ketsuppijäätelö.
juo kahvia, vissyvettä enkä olutta. Tämä on aiheuttanut ihmetystä. Taustalla ei ole mitään erikoista, en vaan yksinkertaisesti pidä niistä kertakaikkiaan yhtään.
T: kasi (tosin teetä juon, mutta APUA, jos siinä on bergamottia!)
niiden tilalle kylmää vettä. Se tuntuu ahdistavan ihmisiä..
eivät uppoa. En vain opi juomaan niitä.
Muuten maistan mielelläni ihan kaikkea (no, jotkut hapansilakat tai ankanmunat, joissa sikiö sisällä eivät luultavasti uppoaisi, samoin jotkut toukat) ruoaksi luokiteltavaa.
jos ei syö tai juo mitä kyläillessä tarjotaan.Ihne vinkujia nykyisin:"en syö lihaa, en syö sitä, en juo tätä". Ottakaa perkele omat eväät mukaan.
ja se herättää kummastusta. Monesti etenkin joulun alla miehen vanhemmat soittelevat, että kai mä sentään joulukinkkua syön kuitenkin, vaikka luulisi heidänkin jo tajuavan, etten syö - on sitä tässä kuitenkin jo kuusi vuotta miehen kanssa oltu yhdessä ja joka joulu on aiheuttanut tätä samaa vänkäystä. Usein ihmiset myös kysyvät, olenko muslimi vai juutalainen, eli olettavat taustalla olevan uskonnollisen vakaumuksen. En ole kumpaakaan, vaan aivan tuiki tavallinen ev.lut.kristitty, joka vaan ei tykkää sianlihasta ja on todennut, ettei sitä ole pakko syödä, jos ei halua.
Mä en myöskään juo olutta, mutta ei sitä ole juurikaan ihmetelty. Mä olen myös tosi nirso viinien suhteen - olen tähän mennessä löytänyt yhden punaviinin sekä yhden valkoviinin, joita juon ja joista voin sanoa tykkääväni. Nämä molemmat vieläpä ovat halpislaatua, ja kotiin en ikinä osta muita viinejä, mutta usein kuitenkin maistan, jos jossakin tarjotaan viiniä. Enemmän tätä viininirsoiluani on ihmetelty kuin oluen juomattomuuttani, muttei sitäkään nyt niin kovin.
suklaa on hyvää ja jäätelö, mut suklaajätski ei ole
Varsinkin punainen. En erityisemmin pidä mistään alkoholijuomista ja en usein otakaan mitään, joka kummastuttaa muita. Kahvia en juo ja se on joistakin kummallista.
Sokerin välttämistä kyllä kummeksutaan. Sitä kun on niin monessa.
Lihattomuuttakin on näemmä vaikea ymmärtää, "etkö syö edes jauhelihaa"
oli merkki sitten mikä tahansa (monta kokeiltu, sama juttu). Valkkari taas menee ongelmitta.
Joskus olen vähin äänin jättänyt lautaselle isot paprikan palat salaatista. Ja rahkaa sisältävät kakut on aika tuskallisia syötäviä. Hedelmäsalaatti (sellainen niljakas coctail-kimara) on myös yksi suurimpia inhokkejani.