Muita joiden mies ei ole käynyt armeijaa?
Mun mies vapautettiin aikoinaan palveluksesta sairauden vuoksi.
Tuntuu olevan ihmeen kova pala ihmisille se, ettei joku ole käynyt armeijaa.
Harmittaa miehen puolesta, kun usein kaveriporukassa miehet vertaa inttijuttujaan, eikä yhtään huomioi miltä yhdestä tuntuu.
Kommentit (102)
Vaikka harrastaakin metsästystä ja kalastusta ja on muutenkin aika vanhanaikainen. syynä on kenties se, että mieheni kotimaassa on palkka-armeija ja monien mielestä ei edes "oma" armeija.
Suurin osa sivareista on just tällaisia vastuutaan pakoilevia oman edun tavoittelijoita. Halutaan kaikesta selvitä vähemmällä. Sivari on monta kertaa fyysisesti ja henkisesti helpompi ratkaisu kuin armeija. Tehdään oman alan töitä ja väitöskirjaa sivariaikana, hah! Siksi arvostan enemmän armeijan käyneitä kuin sivareita. Olisikin niillä joku oikea ideologinen perusta (joillakin harvoilla toki on), mutta suurimmalla osalla ei vain "kiinnosta".
hissukka, runopoika, hippi tai mitään muutakaan, mitä tässä ketjussa on liitetty sivareihin. Häntä ei vaan kiinnostanut mennä armeijaan, sivari kiinnosti enemmän.
En ymmärrä, miksi kaikkien nyt sitten pitäisi käydä armeijaa vaan sen takia, että jollain AV-mammalla on rajoittunut näkemys miehisyydestä. Mulle on ihan yks hailee, onko joku käynyt armeijan, sivarin, totaalin vai saanut vapautuksen. Ei se tee miestä taikka naistakaan. Joskus ihmettelen, miten monet ihmiset kasvaa pussissa ja näkee koko maailman vain kapean putken läpi. kannattaa hieman katsella ympärilleen, jos uskaltaa.
olen totaalikieltäytyjä-miehestäni hemmetin ylpeä. Siinä on munaa, että menee vankilaan, koska ei halua oppia tappamaan ja siviilipalveluksen kesto on rangaistusmaisen pitkä. Tienraivaaja-ainesta, jonka yli ei helposti kävellä! Vaikka ei ollut helppo se vankila-aika hänelle, ei tosin minullekaan.
olen totaalikieltäytyjä-miehestäni hemmetin ylpeä. Siinä on munaa, että menee vankilaan, koska ei halua oppia tappamaan ja siviilipalveluksen kesto on rangaistusmaisen pitkä. Tienraivaaja-ainesta, jonka yli ei helposti kävellä! Vaikka ei ollut helppo se vankila-aika hänelle, ei tosin minullekaan.
ja näyttäähän nuo ihmiset siihen kykenevän ilman opettamistakin. Eli lässytystä tuollainen selittely.
Suurin osa sivareista on just tällaisia vastuutaan pakoilevia oman edun tavoittelijoita. Halutaan kaikesta selvitä vähemmällä. Sivari on monta kertaa fyysisesti ja henkisesti helpompi ratkaisu kuin armeija. Tehdään oman alan töitä ja väitöskirjaa sivariaikana, hah! Siksi arvostan enemmän armeijan käyneitä kuin sivareita. Olisikin niillä joku oikea ideologinen perusta (joillakin harvoilla toki on), mutta suurimmalla osalla ei vain "kiinnosta".
hissukka, runopoika, hippi tai mitään muutakaan, mitä tässä ketjussa on liitetty sivareihin. Häntä ei vaan kiinnostanut mennä armeijaan, sivari kiinnosti enemmän.
En ymmärrä, miksi kaikkien nyt sitten pitäisi käydä armeijaa vaan sen takia, että jollain AV-mammalla on rajoittunut näkemys miehisyydestä. Mulle on ihan yks hailee, onko joku käynyt armeijan, sivarin, totaalin vai saanut vapautuksen. Ei se tee miestä taikka naistakaan. Joskus ihmettelen, miten monet ihmiset kasvaa pussissa ja näkee koko maailman vain kapean putken läpi. kannattaa hieman katsella ympärilleen, jos uskaltaa.
nykymaailman asiden rinnalla Suomen armeijalla on saumaa ylipäätään mihinkään, joten koko armeija tuntuu aika turhalta.
On olemassa kaikenlaisia velvollisuuksia, joita ihmiset voivat valita olla noudattamatta: toiset eivät aja liikennesääntöjen mukaan (siis vaarantavat toisten turvallisuuden), toiset kiertävät veroja, toiset kieltäytyvät näkemästä yhteyttä omien kulutusvalintojensa ja luonnon tilan välillä. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Tekopyhät av-mammat mitä te sodasta tiedätte?
Pakko oli tulla lukemaan, kun vaimo vinkkasi, että täällä kova keskustelu armeijasta meneillään.
Olen käynyt armeijan ja ollu 11vuotta muukalaislegionassa. Olen nähnyt monet sodat ja sen miten sitä siviiliväestö kärsii.
Olen itse joutunut tekemään asioita, joita en halua todellakaan muistella ja te vielä ihannoitte armeijaa, kuinka hienoa on että miehenne on sen käynyt.
Kaiken nähneenä ja kokeneena kadun armeijan ja sen muukalaislegioonan valitsemista. Olin silloin nuori ja naivi.
Täälä Suomessa ja tällä palstalla on hyvä puhua sodasta ja armeijasta, joista te av-laiset ette tiedä sitten hevonp**kaakaan.
En ole ylpeä tekemisistäni ja en todellakaan voi kehua, että tuo kokemus olisi kasvattanut minua miehenä yhtään.
Mutta helppohan täällä on asioista meuhkata, joista ei tiedä yhtään mitään.
T. Jos synnyn uudelleen niin varmasti alan sivariksi
että akat täällä keskenään vääntävät miesten jutusta.
Joillain on kyllä aika suppea maailmankuva. Älkää tehkö yleistyksiä esim. sivariudesta muutaman oman tuttunne perusteella. Annatte itsestänne tyhmän kuvan.
Tekopyhät av-mammat mitä te sodasta tiedätte?
Pakko oli tulla lukemaan, kun vaimo vinkkasi, että täällä kova keskustelu armeijasta meneillään.
Olen käynyt armeijan ja ollu 11vuotta muukalaislegionassa. Olen nähnyt monet sodat ja sen miten sitä siviiliväestö kärsii.
Olen itse joutunut tekemään asioita, joita en halua todellakaan muistella ja te vielä ihannoitte armeijaa, kuinka hienoa on että miehenne on sen käynyt.
Kaiken nähneenä ja kokeneena kadun armeijan ja sen muukalaislegioonan valitsemista. Olin silloin nuori ja naivi.
Täälä Suomessa ja tällä palstalla on hyvä puhua sodasta ja armeijasta, joista te av-laiset ette tiedä sitten hevonp**kaakaan.
En ole ylpeä tekemisistäni ja en todellakaan voi kehua, että tuo kokemus olisi kasvattanut minua miehenä yhtään.
Mutta helppohan täällä on asioista meuhkata, joista ei tiedä yhtään mitään.
T. Jos synnyn uudelleen niin varmasti alan sivariksi
mies ei ole käynyt inttiä lainkaan. Ihan vapaaehtoisesti on sivari. Mies ei halunnut armeijaan, että pääsisi opettelemaan ampumaan ihmisiä.
siellä opetetaan puolustamaan. Mitäs sun mies tekee jos vihollinen tulee tappoaikeissa tänne?
Ei siellä intissä pelkästään opeteta ihmisiä ampumaan...jotenkin sairas ajatusmaailma tuon kirjoittajalla jos tuommoisia luulee.
Ja kyllä mulle mies joka on käynyt armeijan on paljon"parempi" mies kuin sivari!!!
Tarkoituksena on kuitenkin tappaa se vihollinen.
Eläydyin taisteluharjoituksiin totisesti. Pieni nälkä ja vähäiset unet auttoivat pääsemään siihen maailmaan.
Minusta kehittyi nopeasti hyvä ampuja. Voin väittää olleeni sen vuoden parhaimpia ampujia. Aina kun ammuin, ammuin tappaakseni ja suojellakseni ystäviäni.
T: 11cm mies
Ei siellä intissä pelkästään opeteta ihmisiä ampumaan...jotenkin sairas ajatusmaailma tuon kirjoittajalla jos tuommoisia luulee.
Ja kyllä mulle mies joka on käynyt armeijan on paljon"parempi" mies kuin sivari!!!
Tarkoituksena on kuitenkin tappaa se vihollinen.
Eläydyin taisteluharjoituksiin totisesti. Pieni nälkä ja vähäiset unet auttoivat pääsemään siihen maailmaan.Minusta kehittyi nopeasti hyvä ampuja. Voin väittää olleeni sen vuoden parhaimpia ampujia. Aina kun ammuin, ammuin tappaakseni ja suojellakseni ystäviäni.
T: 11cm mies
Hän halusi todistaa jotain maailmalle ja odotti että hänestä tehtäisiin tv-dokumentti. Vaan eipä tehty, ei.
mies ei ole käynyt inttiä lainkaan. Ihan vapaaehtoisesti on sivari. Mies ei halunnut armeijaan, että pääsisi opettelemaan ampumaan ihmisiä.
ei ainakaan tapa niin kuin viholliset tekee tänne tullessaan.
Jotenkin tuntuu, että sivarit on kiittämättömiä veteraaneja kohtaan. Luulisi heidän arvostavan veteraanien uhrauksia sen verran, että armeijan käy. Olen törmännyt monenlaiseen armeijan käyneeseen ja sivariin, ihmisiä on moneen junaan!!!
Mieheni on siviilipalveluksen käynyt, enkä tiedä montaakaan ikäluokkaamme kuuluvaa joka kunnioittaisi vanhenpia ihmisiä enemmän. Veteraanien arvostus ja armeijan käyminen eivät mielestäni liity mitenkään yhteen. Ihme hihhulit täällä kirjoittelee "totuuksia" :)
Oma mieheni on kamalan herkkä, hän alkaa itkemään kun näkee Lassie -elokuvankin.
Hän ei kykene tappamaan vihollista edes päiväkirjallaan johon aina iltaisin kirjoittaa päivän tapahtumat sulkaisella kynällään.
Jos päivän aikana on sattunut jotain hirmuisen poikkeuksellista, kuten nyt vaikka tuo junaturma, niin hän itkee rinnoilleni samalla kun minä paijaan päätä.
Ihmisiä on erilaisia, toiset ovat herkempiä.
Oma mieheni ei ole käynyt armeijaa, koska on diabeetikko. Jossain vaiheessa oli käynnissä kokeilu diabeetikoiden armeijan käynnistä, mutta se epäonnistui ja keskeytettiin.
Jos mies olisi terve, niin hän olisi armeijan käynyt, mutta sitä mahdollisuutta ei ollut olemassa, eikä se tunnu häntä kauheasti hetkauttavan.
Näissä kommenteissa näkyin niin hirvittävän mustavalkoista ajatusmaailmaa, että puistattaa. Näitä arvoja sitten siirretään eteenpäin lapsille. Ei hyvä.
Itse arvostan kyllä miestä, joka on käynyt sivarin tai - hui sentään! - ollut totaalikieltäytyjä. Kannatan usein heidän kanssaan samoja arvoja. Tunnen myös sellaisia miehiä, jotka ovat armeijan jälkeen ajatelleet asioita uuteen järjestykseen ja ryhtyneet aseistakieltäytyjiksi.
En automaattisesti kavahda armeijan käynyttä, mutta enemmän kunnioitan heitä, jotka osaavat perustella hyvin, miksi valitsivat toisin.
on hieno mies. Ei halua puolustaa maataan ja perhettään vaan antaa vihollisen tappaa mieluummin perheensä.
ei ainakaan tapa niin kuin viholliset tekee tänne tullessaan.
olisi Suomellekin paljon parempi vaihtiehto.