Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos

Vierailija
26.04.2010 |

kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehdus menee joka tapauksessa kohtuullisessa ajassa ohi, niin en söisi.

Vierailija
22/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vata jos tulehdus ei ala paranemaan muutamassa päivässä tai pahenee huomattavasti (voi olla merkki,e ttä alunperin viruksen aiheuttamaan onteloon on pesiytynyt bakteerejakin, niinkäy aika usein, jos tilanne pitkittyy)



Olen aika monesti käynyt esim. pahan yskän kanssa lääkärillä, on todettu keuhkoputken tulehdus ja olen ottanut kuuri varalle. Usein tilanne alkaa helpottamaan itsestää parissa päivässä, eikä kuuria tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei menekään omia aikojaan ohi niin sitten voi olla edessä punktoiminen ja se ei ollut kaunista katseltavaa.



Toisekseen, miksi olet mennyt lääkäriin jos tiedät, että vaiva menee itsekseen ohi?

Vierailija
24/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olo ok ja ennenkin on mennyt ohi itsestään.

Vierailija
25/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämällä tietää. Eiköhän ole parasta tehdä niin kuin lääkäri sanoo.

Vierailija
26/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskustellut hänen kanssaan asiasta. Jos lääkäri olisi kuitenkin päätynyt suosittelemaan kuuria, niin söisin sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.

Vierailija
28/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menit lääkäriin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta kun on tukossa. Antibiootit eivät kyllä auta koska se on mennyt jo krooniseksi.

Vierailija
30/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun elämä ei aina ole niin mustavalkoista ja toiset lääkärit määrää kuureja herkemmin kuin toiset ja paljonhan antibiootteja syödään ihan turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.

Olet ehkä nopeampaa työkuntoinen jos syöt lääkkeet. Nyt on sitkasta poskiontelovaivaa liikkeellä. Puhun siis kokemuksesta ja siitä mitä olen viime viikkoina töissä nähnyt. Olisit toki voinut sanoa lääkärille että et vielä halua lääkkeitä, vaan odottelet että meneekö ohi niinkuin normaalisti.

Vierailija
32/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraa, koska se on epätarkka. Ainoan oikean vastauksen saa röntgenkuvilla, mutta se on kallista ja tk:ssa eivät sellaiseen ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poskiontelotulehdukset on parantuneet aina, on sitten ollut kuuri tai ei. Ja siksi en niitä syö enkä kyllä käy enää lääkärissäkään poskiontelotulehduksen takia. Viimeksi parani kuukaudessa ihan itsekseen, ei siis mikään mahdoton aika.

Vierailija
34/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityispuolen erikoislääkärit turhaan antibiootteja määrää. Sitä paitsi korvalääkäri näkee nenän spekulatutkimuksellakin onko sinuiittia, samoin jos nieluun valuun max onteloista märkää.

Ja vielä sinulle ap, jätä ihmeessä antibioottisi syömättä. Sinähän asian paremmin tiedät kuin 12 vuotta alaa opiskellut lääkäri.



Terv 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraa, koska se on epätarkka. Ainoan oikean vastauksen saa röntgenkuvilla, mutta se on kallista ja tk:ssa eivät sellaiseen ala.

Vierailija
36/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvalääkäri ainakin meillä. Lisäksi on myös yleislääketieteen erikoislääkäreitä. Hyvällä tuurilla voi joskus saada päivystysajan korvalääkärille, jos joku on perunut aikansa.

Vierailija
37/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten sinne poskionteloon voi nähdä spekulatutkimuksella? Minulla valuu aina limaa kurkkuun mutta koskaan en ole ab-kuuria saanut poskiontelontulehdukseen, vaikka oireet on täsmänneet ihan tasan tarkkaan ja diagnoosiksikin olen saanut sinuiitin. Mutta en ikinä kuuria, en yksityiseltä enkä julkiselta.

Ei yksityispuolen erikoislääkärit turhaan antibiootteja määrää. Sitä paitsi korvalääkäri näkee nenän spekulatutkimuksellakin onko sinuiittia, samoin jos nieluun valuun max onteloista märkää.

Ja vielä sinulle ap, jätä ihmeessä antibioottisi syömättä. Sinähän asian paremmin tiedät kuin 12 vuotta alaa opiskellut lääkäri.

Terv 10

Vierailija
38/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antava tutkimus on rtg-kuvat poskionteloista. Antibioottia ei välttämättä tarvitse vaikka limaa valuisikin kurkkuu, jos se kerran pääsee hyvin pois poskionteloista eikä jää muhimaan sinne. Itselläni on ollut usein kyseinen tilanne, joten antibiootteja en enää syö moiseen vaivaan

Vierailija
39/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt vaikka itekin saanut pari kertaa kuurin poskionteloiden takia.

Vierailija
40/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät määräisi turhia antibioottikuureja? Mulla on sellainen kokemus itsellä, että yleensä juuri heiltä niitä kuureja saa halusi tai ei. Terveysasemalla taas ovat paljon tiukempia antibioottien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä