Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos
kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.
Kommentit (73)
Vata jos tulehdus ei ala paranemaan muutamassa päivässä tai pahenee huomattavasti (voi olla merkki,e ttä alunperin viruksen aiheuttamaan onteloon on pesiytynyt bakteerejakin, niinkäy aika usein, jos tilanne pitkittyy)
Olen aika monesti käynyt esim. pahan yskän kanssa lääkärillä, on todettu keuhkoputken tulehdus ja olen ottanut kuuri varalle. Usein tilanne alkaa helpottamaan itsestää parissa päivässä, eikä kuuria tarvitse.
Mikäli ei menekään omia aikojaan ohi niin sitten voi olla edessä punktoiminen ja se ei ollut kaunista katseltavaa.
Toisekseen, miksi olet mennyt lääkäriin jos tiedät, että vaiva menee itsekseen ohi?
jos olo ok ja ennenkin on mennyt ohi itsestään.
tietämällä tietää. Eiköhän ole parasta tehdä niin kuin lääkäri sanoo.
ja keskustellut hänen kanssaan asiasta. Jos lääkäri olisi kuitenkin päätynyt suosittelemaan kuuria, niin söisin sen.
menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.
kerta kun on tukossa. Antibiootit eivät kyllä auta koska se on mennyt jo krooniseksi.
Kas kun elämä ei aina ole niin mustavalkoista ja toiset lääkärit määrää kuureja herkemmin kuin toiset ja paljonhan antibiootteja syödään ihan turhaan.
menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.
Olet ehkä nopeampaa työkuntoinen jos syöt lääkkeet. Nyt on sitkasta poskiontelovaivaa liikkeellä. Puhun siis kokemuksesta ja siitä mitä olen viime viikkoina töissä nähnyt. Olisit toki voinut sanoa lääkärille että et vielä halua lääkkeitä, vaan odottelet että meneekö ohi niinkuin normaalisti.
ultraa, koska se on epätarkka. Ainoan oikean vastauksen saa röntgenkuvilla, mutta se on kallista ja tk:ssa eivät sellaiseen ala.
Mulla poskiontelotulehdukset on parantuneet aina, on sitten ollut kuuri tai ei. Ja siksi en niitä syö enkä kyllä käy enää lääkärissäkään poskiontelotulehduksen takia. Viimeksi parani kuukaudessa ihan itsekseen, ei siis mikään mahdoton aika.
Ei yksityispuolen erikoislääkärit turhaan antibiootteja määrää. Sitä paitsi korvalääkäri näkee nenän spekulatutkimuksellakin onko sinuiittia, samoin jos nieluun valuun max onteloista märkää.
Ja vielä sinulle ap, jätä ihmeessä antibioottisi syömättä. Sinähän asian paremmin tiedät kuin 12 vuotta alaa opiskellut lääkäri.
Terv 10
ultraa, koska se on epätarkka. Ainoan oikean vastauksen saa röntgenkuvilla, mutta se on kallista ja tk:ssa eivät sellaiseen ala.
korvalääkäri ainakin meillä. Lisäksi on myös yleislääketieteen erikoislääkäreitä. Hyvällä tuurilla voi joskus saada päivystysajan korvalääkärille, jos joku on perunut aikansa.
siis miten sinne poskionteloon voi nähdä spekulatutkimuksella? Minulla valuu aina limaa kurkkuun mutta koskaan en ole ab-kuuria saanut poskiontelontulehdukseen, vaikka oireet on täsmänneet ihan tasan tarkkaan ja diagnoosiksikin olen saanut sinuiitin. Mutta en ikinä kuuria, en yksityiseltä enkä julkiselta.
Ei yksityispuolen erikoislääkärit turhaan antibiootteja määrää. Sitä paitsi korvalääkäri näkee nenän spekulatutkimuksellakin onko sinuiittia, samoin jos nieluun valuun max onteloista märkää.
Ja vielä sinulle ap, jätä ihmeessä antibioottisi syömättä. Sinähän asian paremmin tiedät kuin 12 vuotta alaa opiskellut lääkäri.Terv 10
antava tutkimus on rtg-kuvat poskionteloista. Antibioottia ei välttämättä tarvitse vaikka limaa valuisikin kurkkuu, jos se kerran pääsee hyvin pois poskionteloista eikä jää muhimaan sinne. Itselläni on ollut usein kyseinen tilanne, joten antibiootteja en enää syö moiseen vaivaan
En ole syönyt vaikka itekin saanut pari kertaa kuurin poskionteloiden takia.
eivät määräisi turhia antibioottikuureja? Mulla on sellainen kokemus itsellä, että yleensä juuri heiltä niitä kuureja saa halusi tai ei. Terveysasemalla taas ovat paljon tiukempia antibioottien kanssa.
tulehdus menee joka tapauksessa kohtuullisessa ajassa ohi, niin en söisi.