Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos

Vierailija
26.04.2010 |

kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei poskiontelontulehdus ole koskaan lähtenyt itsestään pois. Kerran kokeilin oikein pitkän kaavan kautta. Kolmen viikon jälkeen oli se kuuri pakko syödä.. Kuurin alottamisen jälkeen olin työkuntoinen kahdessa päivässä.. turhaan siis olin ollut kolme viikkoa sairaslomalla... Harmittaa vieläkin.

Vierailija
42/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootilla ei kuulemma ole mitään vaikutusta poskiontelontulehduksen paranemiseen.

Ja en varsinkaan söisi kuuria, jos poskionteloita ei kuvattu. itselläni on kerran ollut tuo tulehdus ja silloin niistäessä tuli mädän ja veren sekoituksen näköistä mönjää nenästä ja poskiontelot oli tosi kipeaät. Ihan hirveään. En halua enää ikinä kokea moista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan paikkaansa etteikö antibiootti auttaisi poskiontelontulehdukseen!

Vierailija
44/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on usein poskiontelotulehduksia, niin ota tavaksi huuhdella nenäkannulla ja suolavesiliuoksella 1-2 kertaa päivässä.



Moni saa ihan tuolla konstilla itsekseen paranemaan, eikä tarvitse turhaan syödä antibiootteja, joista helposti seuraa jatkuva kierre ja sitten onkin vatsavaivoja seuraavat 10 vuotta...

Vierailija
45/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampaa on kun se leviää esim otsaonteloihin. Siinäkin vaiheessa kannattaa vielä olla eri mieltä kuin lääkäri.

Vierailija
46/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät määräisi turhia antibioottikuureja? Mulla on sellainen kokemus itsellä, että yleensä juuri heiltä niitä kuureja saa halusi tai ei. Terveysasemalla taas ovat paljon tiukempia antibioottien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne antibiootit auta poskiontelontulehdukseen :-D

Vierailija
48/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näihin ei antibiootti mitään auta. Sama juttu kuin korvatulehdusten kohdalla, ongelmana on se, että etukäteen ei voi tietää paraneeko ilman antibioottia vai ei.

24. tuo nyt ei pidä todellakaan paikkaansa etteikö antibiootti auttaisi poskiontelontulehdukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden antibioottikuurin syöt??? Hei haloo... Ei kai se yksi kuuri mitään haittaakaan tee.

Vierailija
50/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kuitenkin ole niin, että terveyskeskuksessa on PERUSterveydenhuoltoa ja sairaaloissa ERIKOISsairaanhoitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne antibiootit auta poskiontelontulehdukseen :-D

Vierailija
52/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla erikoisosaamista ja erikoislääkäreitä! Esimerkiksi Jyväskylästä tällaista toimintaa löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.

Vierailija
54/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalääkäreiden (joilla tuskin yhdelläkään on lääkärin tutkintoa) mukaan antibiootteja ei kannata syödä sinuiittiin. PISTE. Uskokaa av-lääkäreitä/palstamammoja mutta älkää erikoislääkäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei poskiontelotulehdusta ole asianmukaisesti diagnosoitu ja tulehdusarvot hälyyttävästi koholla. Minulla oli joskus antibioottiripuli ja tiedän ettei antibiootteja kannata turhan takia syödä.

Vierailija
56/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusperäinen paranee kyllä.

Kyllä ne yleensä paranee itsekseen, vaikka olisi bakteeritulehdus Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.

Vierailija
57/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota vain, että tulehdus leviää muihinkin sivuonteloihin. otsaontelontulehdus on aika kiva, voi sitten seurata sinustromboosi ym. vieläkin kivempaa.

Vierailija
58/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden antibioottikuurin syöt??? Hei haloo... Ei kai se yksi kuuri mitään haittaakaan tee.

clostridium difficile ja vielä sen muoto 027 on yleistynyt suomessa.

Vierailija
59/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se välttämättä nosta mitään tulehdusarvoja ylös.

Vierailija
60/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeriperäinen korvatulehdus ei parane itsestään. Virusperäinen paranee kyllä.

Kyllä ne yleensä paranee itsekseen, vaikka olisi bakteeritulehdus Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.

eikä hän niihin koskaan antibioottia saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän