Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos
kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.
Kommentit (73)
Antibiootilla ei kuulemma ole mitään vaikutusta poskiontelontulehduksen paranemiseen.
Ja en varsinkaan söisi kuuria, jos poskionteloita ei kuvattu. itselläni on kerran ollut tuo tulehdus ja silloin niistäessä tuli mädän ja veren sekoituksen näköistä mönjää nenästä ja poskiontelot oli tosi kipeaät. Ihan hirveään. En halua enää ikinä kokea moista.
todellakaan paikkaansa etteikö antibiootti auttaisi poskiontelontulehdukseen!
Jos on usein poskiontelotulehduksia, niin ota tavaksi huuhdella nenäkannulla ja suolavesiliuoksella 1-2 kertaa päivässä.
Moni saa ihan tuolla konstilla itsekseen paranemaan, eikä tarvitse turhaan syödä antibiootteja, joista helposti seuraa jatkuva kierre ja sitten onkin vatsavaivoja seuraavat 10 vuotta...
Mukavampaa on kun se leviää esim otsaonteloihin. Siinäkin vaiheessa kannattaa vielä olla eri mieltä kuin lääkäri.
eivät määräisi turhia antibioottikuureja? Mulla on sellainen kokemus itsellä, että yleensä juuri heiltä niitä kuureja saa halusi tai ei. Terveysasemalla taas ovat paljon tiukempia antibioottien kanssa.
ne antibiootit auta poskiontelontulehdukseen :-D
ja näihin ei antibiootti mitään auta. Sama juttu kuin korvatulehdusten kohdalla, ongelmana on se, että etukäteen ei voi tietää paraneeko ilman antibioottia vai ei.
24. tuo nyt ei pidä todellakaan paikkaansa etteikö antibiootti auttaisi poskiontelontulehdukseen!
yhden antibioottikuurin syöt??? Hei haloo... Ei kai se yksi kuuri mitään haittaakaan tee.
Eikös kuitenkin ole niin, että terveyskeskuksessa on PERUSterveydenhuoltoa ja sairaaloissa ERIKOISsairaanhoitoa?
ne antibiootit auta poskiontelontulehdukseen :-D
olla erikoisosaamista ja erikoislääkäreitä! Esimerkiksi Jyväskylästä tällaista toimintaa löytyy.
Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.
Palstalääkäreiden (joilla tuskin yhdelläkään on lääkärin tutkintoa) mukaan antibiootteja ei kannata syödä sinuiittiin. PISTE. Uskokaa av-lääkäreitä/palstamammoja mutta älkää erikoislääkäreitä.
ellei poskiontelotulehdusta ole asianmukaisesti diagnosoitu ja tulehdusarvot hälyyttävästi koholla. Minulla oli joskus antibioottiripuli ja tiedän ettei antibiootteja kannata turhan takia syödä.
Virusperäinen paranee kyllä.
Kyllä ne yleensä paranee itsekseen, vaikka olisi bakteeritulehdus Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.
odota vain, että tulehdus leviää muihinkin sivuonteloihin. otsaontelontulehdus on aika kiva, voi sitten seurata sinustromboosi ym. vieläkin kivempaa.
yhden antibioottikuurin syöt??? Hei haloo... Ei kai se yksi kuuri mitään haittaakaan tee.
clostridium difficile ja vielä sen muoto 027 on yleistynyt suomessa.
ei se välttämättä nosta mitään tulehdusarvoja ylös.
Bakteeriperäinen korvatulehdus ei parane itsestään. Virusperäinen paranee kyllä.
Kyllä ne yleensä paranee itsekseen, vaikka olisi bakteeritulehdus Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.
eikä hän niihin koskaan antibioottia saanut.
Itselläni ei poskiontelontulehdus ole koskaan lähtenyt itsestään pois. Kerran kokeilin oikein pitkän kaavan kautta. Kolmen viikon jälkeen oli se kuuri pakko syödä.. Kuurin alottamisen jälkeen olin työkuntoinen kahdessa päivässä.. turhaan siis olin ollut kolme viikkoa sairaslomalla... Harmittaa vieläkin.