Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos

Vierailija
26.04.2010 |

kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten periksi ilman antibioottia. Jos oireet ovat jo hellittämässä, ei antibioottia tarvitse syödä.

Vierailija
2/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räkimään ja tartuttamaan muut, kiva kiva. Jos on kunnolla sinuiitti niin en mä ainakaan töihin kykene menemään, kun olen ihan tukossa, pää kipeä, väsyttää ja on kuumetta. Mutta ehkä sä sitten olisit tossa kunnossa ihan työkykyinen.

menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.

sukeltaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räkimään ja tartuttamaan muut, kiva kiva. Jos on kunnolla sinuiitti niin en mä ainakaan töihin kykene menemään, kun olen ihan tukossa, pää kipeä, väsyttää ja on kuumetta. Mutta ehkä sä sitten olisit tossa kunnossa ihan työkykyinen.

menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.

sukeltaja?

Vierailija
4/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten periksi ilman antibioottia. Jos oireet ovat jo hellittämässä, ei antibioottia tarvitse syödä.

Vierailija
5/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kroonistunut tilanne ja ap ei puhu sellaisesta.

Vierailija
6/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen vastaaja siis lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on jo varsin pätevät ja kätevät av-mammat toimittamassa lääkärin virkaa :-)

Vierailija
8/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitautina keuhkokuumeen. Hyvin usein sama bakteeri aiheuttaa ne. En enää ottaisi riskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fess, tiedetään että haluan vain saikkua enkä parantua jne. jne. :-D



terveisin ap, joka aloitti sen kuurin btw

Vierailija
10/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maallikot antavat lääketieteellisiä neuvoja vaan se, ettei koskaan kukaan usko että joku täällä kirjoitteleva voisi olla lääkäri (paitsi toinen lääkäri).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein pätevä av-mamma niin voisitko vastata, että jos nyt syö antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen mikä ei ehkä olisi välttämätöntä niin onko se ihan maata kaatava juttu? Saisi tämäkin keskustelu viimein pisteen.

Vierailija
12/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä? ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lähinnä pakotti poskia. Joskus ollut niinkin paha, että pitänyt maata sängyssä päätä liikuttamatta. Eli aika "kesy" oli sillä kerralla, kun sitten jälkitautina tuli keuhkokuume. Ton kerran jälkeen olen hakenut kuurin kaikkiin poskiontelotulehduksiin. Oli sen verran voimille ottava kuukausi sairastaa ne putkeen! Saikkuakin oli kolme viikkoa.

Vierailija
14/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kuuri, joka jätetään kesken. Eli syödään vain pari päivää, ja lopetetaan kuuri heti oireiden helpottuessa. Tämä kuurien kesken jättäminen aiheuttaa resistenttien bakteerikasvustojen syntymisen.



Itse olen monen monta ab-kuuria elämäni aikana syönyt, ja aina tarpeeseen on tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FESS tarkoittaa nenän ja nenän sivuonteloiden tähystysleikkausta.



Enempää en nyt jaksa tähän kirjoittaa. Selvitä itse loput.



T. ap

Vierailija
16/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FESS tarkoittaa nenän ja nenän sivuonteloiden tähystysleikkausta. Enempää en nyt jaksa tähän kirjoittaa. Selvitä itse loput. T. ap

Vierailija
17/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fess on ihan tuttu ystäväni kautta, jolle se tehtiin. Ja miksi minun pitäisi ylipäätänsä tietää siitä kaikki? Enhän ole lääkäri vaan ihan muulle alalle kouluttautunut.

t. ap

FESS tarkoittaa nenän ja nenän sivuonteloiden tähystysleikkausta. Enempää en nyt jaksa tähän kirjoittaa. Selvitä itse loput. T. ap

Vierailija
18/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maallikot antavat lääketieteellisiä neuvoja vaan se, ettei koskaan kukaan usko että joku täällä kirjoitteleva voisi olla lääkäri (paitsi toinen lääkäri).

mutta av:lla niitä ei uskota vaan maallikot vänkää jotakin ihan epäolennaista.

t. erään alan erikoislääkäri, joka ei todellakaan ole ylpeä av-surffailuistaan, mutta olosuhteiden pakosta (jalka kipsissä) lojuu sohvalla ja surffailee tylsyyttään

Vierailija
19/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä ei ole minulle juurikaan ollut apua.

Vierailija
20/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit mitään tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän