Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos
kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.
Kommentit (73)
räkimään ja tartuttamaan muut, kiva kiva. Jos on kunnolla sinuiitti niin en mä ainakaan töihin kykene menemään, kun olen ihan tukossa, pää kipeä, väsyttää ja on kuumetta. Mutta ehkä sä sitten olisit tossa kunnossa ihan työkykyinen.
menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.
sukeltaja?
räkimään ja tartuttamaan muut, kiva kiva. Jos on kunnolla sinuiitti niin en mä ainakaan töihin kykene menemään, kun olen ihan tukossa, pää kipeä, väsyttää ja on kuumetta. Mutta ehkä sä sitten olisit tossa kunnossa ihan työkykyinen.
menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.
sukeltaja?
useimmiten periksi ilman antibioottia. Jos oireet ovat jo hellittämässä, ei antibioottia tarvitse syödä.
kroonistunut tilanne ja ap ei puhu sellaisesta.
täällä on jo varsin pätevät ja kätevät av-mammat toimittamassa lääkärin virkaa :-)
jälkitautina keuhkokuumeen. Hyvin usein sama bakteeri aiheuttaa ne. En enää ottaisi riskejä.
fess, tiedetään että haluan vain saikkua enkä parantua jne. jne. :-D
terveisin ap, joka aloitti sen kuurin btw
että maallikot antavat lääketieteellisiä neuvoja vaan se, ettei koskaan kukaan usko että joku täällä kirjoitteleva voisi olla lääkäri (paitsi toinen lääkäri).
melkein pätevä av-mamma niin voisitko vastata, että jos nyt syö antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen mikä ei ehkä olisi välttämätöntä niin onko se ihan maata kaatava juttu? Saisi tämäkin keskustelu viimein pisteen.
vaan lähinnä pakotti poskia. Joskus ollut niinkin paha, että pitänyt maata sängyssä päätä liikuttamatta. Eli aika "kesy" oli sillä kerralla, kun sitten jälkitautina tuli keuhkokuume. Ton kerran jälkeen olen hakenut kuurin kaikkiin poskiontelotulehduksiin. Oli sen verran voimille ottava kuukausi sairastaa ne putkeen! Saikkuakin oli kolme viikkoa.
vaan kuuri, joka jätetään kesken. Eli syödään vain pari päivää, ja lopetetaan kuuri heti oireiden helpottuessa. Tämä kuurien kesken jättäminen aiheuttaa resistenttien bakteerikasvustojen syntymisen.
Itse olen monen monta ab-kuuria elämäni aikana syönyt, ja aina tarpeeseen on tullut.
FESS tarkoittaa nenän ja nenän sivuonteloiden tähystysleikkausta.
Enempää en nyt jaksa tähän kirjoittaa. Selvitä itse loput.
T. ap
FESS tarkoittaa nenän ja nenän sivuonteloiden tähystysleikkausta. Enempää en nyt jaksa tähän kirjoittaa. Selvitä itse loput. T. ap
fess on ihan tuttu ystäväni kautta, jolle se tehtiin. Ja miksi minun pitäisi ylipäätänsä tietää siitä kaikki? Enhän ole lääkäri vaan ihan muulle alalle kouluttautunut.
t. ap
FESS tarkoittaa nenän ja nenän sivuonteloiden tähystysleikkausta. Enempää en nyt jaksa tähän kirjoittaa. Selvitä itse loput. T. ap
että maallikot antavat lääketieteellisiä neuvoja vaan se, ettei koskaan kukaan usko että joku täällä kirjoitteleva voisi olla lääkäri (paitsi toinen lääkäri).
mutta av:lla niitä ei uskota vaan maallikot vänkää jotakin ihan epäolennaista.
t. erään alan erikoislääkäri, joka ei todellakaan ole ylpeä av-surffailuistaan, mutta olosuhteiden pakosta (jalka kipsissä) lojuu sohvalla ja surffailee tylsyyttään
mutta siitä ei ole minulle juurikaan ollut apua.
useimmiten periksi ilman antibioottia. Jos oireet ovat jo hellittämässä, ei antibioottia tarvitse syödä.