Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö lääkärin määräämän antibioottikuurin vai et, jos

Vierailija
26.04.2010 |

kyseessä on poskiontelontulehdus? Sain lääkäriltä kuurin, mutta jotenkin se tuntuu ylimitoitetulta. Mulla on usein poskiontelontulehduksia, jotka menee ohi omia aikojaan. Nyt en mielestäni ole edes pahasti tukossa, mutta korvalääkäri määräsi kuurin, kun hänen mielestään toinen puoli on tukossa. Mitään rtg-kuvia ei otettu tms.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.

sukeltaja?

Vierailija
62/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

37. poskiontelontulehdus on niin paikallinen tauti, että ei se välttämättä nosta mitään tulehdusarvoja ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on vanhemmilla ihmisillä on muuten hoitamattomien bakteeritulehdusten seurauksena kehittynyt liimakorva -> pysyvästi lapsena vaurioitunut kuulo. Näin mm. tädilläni.

Äidilläni oli lapsuudessa lukuisia korvatulehduksia

Bakteeriperäinen korvatulehdus ei parane itsestään. Virusperäinen paranee kyllä.

Kyllä ne yleensä paranee itsekseen, vaikka olisi bakteeritulehdus Niin kuin paranee korvatulehduksetkin.

eikä hän niihin koskaan antibioottia saanut.

Vierailija
64/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räkimään ja tartuttamaan muut, kiva kiva. Jos on kunnolla sinuiitti niin en mä ainakaan töihin kykene menemään, kun olen ihan tukossa, pää kipeä, väsyttää ja on kuumetta. Mutta ehkä sä sitten olisit tossa kunnossa ihan työkykyinen.

menin lääkäriin, että tarvitsin sairauslomatodistuksen, koska en kuitenkaan ole työkuntoinen.

sukeltaja?

Vierailija
65/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin mieluummin punktoida kuin söisin antibioottia. Antibiootit sekoittavat suolistoflooran pitkiksi ajoiksi.

Vierailija
66/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä kuule sellainen huoli, että jos tauti leviää otsaonteloihin niin a vot!

37. poskiontelontulehdus on niin paikallinen tauti, että ei se välttämättä nosta mitään tulehdusarvoja ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kylläkään ole röntgen sen paremmin kuin ultrakaan, vaan punkteeraus!



Niin ja ap:n kysymykseen: söisin kuurin, jos korvalääkäri on sitä suositellut.

Vierailija
68/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuurin on kerran alan erikoislääkäri määrännyt niin söisin sen. Ihan oikeasti, jos nyt syöt yhden ab-kuurin niin se tuskin maata kaataa! Eri asia, jos sulla ois jatkuvasti sinuiitteja ja jatkuvasti ab:t päällä. Mutta ilmeisesti niin ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söisi kuuria mihinkään mikä paranee itsestään. Jos ei ole taipumusta otsaontelontulehduksiin niin älä syö antibioottia ap! Jos olet jo ehtinyt yhden tabletin ottaa niin lopeta siihen!!!

Vierailija
70/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran korvalääkäri on sitä mieltä, että kuuri on tarpeen niin sitten se on. Eri asia jos asiaa olisi pähkäillyt joku tk:n kandi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi ihan kertalaakista sinne otsaonteloihin levitä kuin myös sphenoideihin. Ei tuota silmien yläpuolella olevaa aluetta ihan turhaan ´kuoleman kolmioksi´sanota.

Summa summarum kuitenkin täällä kaikkitietävien av-mammalaisten palstalla (monikohan on edes yo-tutkintoa kummempaa suorittanut?) on että antibiotit ovat myrkkyä ja paha asia, varsinkin jos oikein erikoislääkäri on näin määrännyt.

Vierailija
72/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tokihan av-mamma on pätevämpi kuin erikoislääkäri? ;-)

Kyllä se voi ihan kertalaakista sinne otsaonteloihin levitä kuin myös sphenoideihin. Ei tuota silmien yläpuolella olevaa aluetta ihan turhaan ´kuoleman kolmioksi´sanota.

Summa summarum kuitenkin täällä kaikkitietävien av-mammalaisten palstalla (monikohan on edes yo-tutkintoa kummempaa suorittanut?) on että antibiotit ovat myrkkyä ja paha asia, varsinkin jos oikein erikoislääkäri on näin määrännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/73 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän ei siis osta sarvikuonoa ja käytä sitä estämään poskionteloiden tulehtumista.



Mä söisin tämän kuurin, mutta jatkossa hoitaisin itseäni niin ettei niitä enää tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme