Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatriselta osastolta kotilomalla oleva vastaa hetken kysymyksiinne

Vierailija
24.04.2010 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä millaista on olla psykiatrisella ostastolla. Näköjään vielä nykyäänkin monet kutsuvat mielisairaalaksi tai hullujenhuoneeksi vaikka nuo leimaavat nimitykset ovat muisnaisjäännöksiä.

muinaisjäännöstä on kutsua mielisairaalaa mielisairaalaksi? Olen mä itekin ollut semmosessa pari kertaa, toisen kerran peräti suljetulla. Siellä hoidetaan mieltä + se on sairaala= mielisairaala.

Vierailija
22/28 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vissiin jännää ja coolia olla ihan mielisairaalassa. Vähän ku ois Jack Nicholson.

siitä millaista on olla psykiatrisella ostastolla. Näköjään vielä nykyäänkin monet kutsuvat mielisairaalaksi tai hullujenhuoneeksi vaikka nuo leimaavat nimitykset ovat muisnaisjäännöksiä.

itse olen ollut _psykiatrisella osastolla_ ja yleensä kutsun sitä hullujenhuoneeksi. Minusta yhtä ennakkoluuloista on etäännyttää asia itse aiheesta kutsumalla sitä jollainen kliinisellä termillä. Olin hullujenhuoneella hullujen seassa hulluilemassa muutaman kuukauden ja se oli ihan kivaa. Onneksi se aika on takanapäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kutsuu vaikka lataamoksi kuin sellainen jolla ei ole ollut mielenterveysongelmia.

Vierailija
24/28 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitä poliittista korrektiutta. Yleensä kuitenkin kirjoituksen (tai puheen) sävystä kuulee, onko se "lataamo" sanottu halveksivan ennakkoluuloisesti, vai ihan lämmöllä. Onhan se ihan helvetin junttia terveen kertoa vammaisvitsejä tai valkoihoisen nekrutella.

Vierailija
25/28 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa "täällä hullujen seassa".

Vierailija
26/28 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asianomaisilla itsellään on oikeus kutsua itseään esimerkiksi hulluiksi, nekruiksi tai vammaisiksi. Ja että puheesta yleensä kuulee, onko ihminen esimerkiksi ollut "hullu" vai sanotaanko asia väheksyen, halveksuen tai ennakkoluuloisesti.

Vierailija
27/28 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
28/28 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä EDELLEEN siellä?