Psykiatriselta osastolta kotilomalla oleva vastaa hetken kysymyksiinne
Kommentit (28)
Perussairautena maanis-depressiivisyys.
kateellinen, mä olen vaan depressiivinen. Enkä voi sanoa, että mikään asia olisi kivaa, toisin kuin sinä.
Onko sulla lapsia, jos niin miten he ovat suhtautuneet sairauteen tai osastolla olemiseen (että olet pois kotoa)?
Onko sulla käynyt minkä verran vierailijoita osastolla?
Millä ihmeellä sä olet saanut hoitoa?? Kun mä käyn vaan psyk.polilla ja sielläkin kerran kahdessa kuukaudessa eikä esim. pakottava tarve terapiaan riitä Kelalle ja...*pää sanoo poks*
hypomaniaa ei tavata kaksisuuntaisilla!!!!!!!!!!!
Ihan päivystyksen kautta pääsin hoitoon, kun oli paha ahdistus päällä. Avohoitoa takana reilu kolme vuotta, joista parisen vuotta tällä diagnoosilla. Masennusdiagnoosilla alkoi.
Lapsi asuu tämän ajan isällään ja käy tapaamassa minua n. kerran viikossa osastolla. Normaalisti lapsi asuu joka toisen viikon kanssani. Kukaan ei kai varsinaisesti kaipaa. Avomies, sisko, vanhemmat ja muutama kaveri on käyneet osastolla moikkaamassa.
Vastaan huomenissa, jos tulee vielä lisää kysymyksiä.
unilääkkeeksi? Montako eri lääkettä menee päivittäin?
Vedätkö niitä nappeja kaksin käsin ja sit kamapäissäisi nuuskit pikkuhousujasi? Oletko joskus kuvitellut olevasi appelsiini? Pelkäätkö pieniä koiria? Voisitko kysyä lääkäriltä heti loman jälkeen kumpi voitti?
Kolmea eri lääkettä syön + tarvittavat. Diagnoosista vajaa kaksi vuotta ja eka sairaalajakso.
Osatolla herätään kahdeksaan mennessä, sitten aamulääkkeet ja aamupala. Huoneiden ovet tunniksi lukkoon. Aamupalaveri, jossa ilmoittaudutaan esim. musiikki- ja käsityöryhmiin, jos sulla on oikeudet osallistua niihin. Yhdeksältä ja viideltä saat kahden hoitajan läsnäollessa soittaa omalla puhelimellasi yhden puhelun ja lähettää yhden tekstiviestin. N. klo 11 lounas ja klo 16.30 päivällinen. Klo 13.30 väipala (hedelmä) ja päivälääkkeet. Ovet lukossa klo 12-13 ja klo 19-20. Iltapala ja iltalääkkeet klo 19. Telkkaa saa katsoa koko päivän klo 22 saakka, silloin saa yölääkkeet ja alkaa hiljaisuus. Kahvia saa keittää itse klo 11-12 ja klo 17-18.
että tulit vastailemaan :)
ilmeisesti tulla ei ole ksokan ollut "kunnon" maniaa, mutta oletko koskaan hypomanian aikaan tehnyt mitään "tyhmää", kuten tuhlannut yli varojesi tai muuta? miten olet selviytynyt masennusjaksoista? oletko tyytyväinen saamaasi hoitoon sairaalassa? millaisia hoitajia ja millainen lääkäri on?
haluatko kertoa, missä päin asut?
Itse sain suljetun tarkkailujaksollakin käyttää kännykkää ihan vapaasti.Muut kamat oli lukkojen takana. Ulkoilemaan hetkeksi pääsin tosin vain vanhempieni seurassa.
Itse sain suljetun tarkkailujaksollakin käyttää kännykkää ihan vapaasti.Muut kamat oli lukkojen takana. Ulkoilemaan hetkeksi pääsin tosin vain vanhempieni seurassa.
Ainakaan reilun kahdeksan vuotta sitten ei Hesperian avo-osastollakaan saanut olla omaa kännykkää. Puhelut hoidettiin yleisöpuhelimesta, joka oli osastolla.
on vissiin jännää ja coolia olla ihan mielisairaalassa. Vähän ku ois Jack Nicholson.
Ainakaan reilun kahdeksan vuotta sitten ei Hesperian avo-osastollakaan saanut olla omaa kännykkää. Puhelut hoidettiin yleisöpuhelimesta, joka oli osastolla.
Eipäs nyt palata historiaan.
t.yks joka on kolunnut kymmeniä osastoja
on vissiin jännää ja coolia olla ihan mielisairaalassa. Vähän ku ois Jack Nicholson.
siitä millaista on olla psykiatrisella ostastolla. Näköjään vielä nykyäänkin monet kutsuvat mielisairaalaksi tai hullujenhuoneeksi vaikka nuo leimaavat nimitykset ovat muisnaisjäännöksiä.
Reilu kaksi viikkoa olen ollut reissulla, niin kivahan se oli kotiin tulla.