Miten joku EI llaita muutamaa sataa euroa vuodessa lapsen sairausvakuutukseen? Ei ymmärrä!!!
Kyseessä NIIN pieni raha ja kyseessä lapsen terveys. Ne kenellä ei ole vakuutusta sanovat, että kunnallinen terveydenhuolto on hyvää eikä meidän mussukalle tietenkään tapahdu koskaan mitään... voi hyvää päivää. Vakuutus max noin 300e VUODESSA, sillä rahalla käy ehkä 3-4 kertaa vuodessa yksityisellä lääkärillä. Mutta entäs sitten kun jotain pahempaa tapahtuu? Joo, ei raha korvaa todellakaan lapsen terveyttä. Mutta on paljon kivempi jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin esim. töistä, jos rahantulo on jotenkin selvä. Ja kuka oikeesti vie jollekin kandille terveyskeskukseen lapsen jolla epäilee korvatulehdusta? Tavallisella korvalampulla ei nää oikeesti mitään kuin vilauksen tärykalvojen väristä, jotka voi punoittaa pelkästä itkusta. Sitten taas syödään turhia antibioottikuureja jne.... Olen aivan varma, että se muutama sata euroa olis jokaisellan perheelle vuodessa varaa laittaa lapsensa hyväksi.
Kommentit (256)
enkä ole niille sairasvakuutusta ottanut, pelkät tapaturmavakuutukset. Olisi maksut tulleet aika kalliiksi.
1 Suomessa on sairauskulukatto
2 Meidän terveyskeskus toimii ihan hyvin
3 Ei mikään vakuutus suojaa lasta vakavalta sairaudelta ja niiden hoidot tapahtuu yliopistosairaaloissa, viittaan kohtaan 1.
Vakuutetut lapset muuten "sairastaa" enemmän kuin vakuuttamattomat.
Meidän lapsella on vakuutus, ei vain ole vielä 3 vuoden aikana tarvinnut kertaakaan käydä lääkärissä kun ei ole mitään sairastanut.
Kyllä sen vakuutusrahan huonomminkin voisi käyttää...
Moi,
Et voi ihminen olla tosissasi! Mikä sinä olet ketään arvostelemaan??? Voitko itse sanoa käsi sydämellä, että teet kaikkesi (et vain vakuutusten suhteen) lastesi eteen?
Kaikilla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa vakuutuksia ja Suomessa kuitenkin on (ei maaliman paras mutta silti) terveydenhuoltojärjestelmä!!! Näin ollen sinä annat suomen valtiolle ja terveydenhuoltojärjestelmälle epäluottamuslauseen!
Ja suuntaat osaltasi yhteiskuntaa suuntaan, jossa yksityinen vakuutus on välttämätön!
Minulla ei ole lapsilleni sairasvakuutusta (ei olisi varaa pistää opiskelijan tuloilla satoja euroja vuodessa vakuutusmaksuihin) ja hoitoa on saatu. Ellei ole ollut mielestäni tarpeeksi hyvää, niin sitten on valitettua ja haettu parempaa!!!
Aukaiskaa hyvät ihmiset suunne tk:ssa! Ettehän te osta kaupastakaan huonoja tuotteita!!!Mikään ei muutu eikä parane vain vaihtamalla!! Täytyy itse olla aktiivinen ja vaatia hyvää hoitoa!
Järki käteen ihmiset!!
Ei muuten sairasta kaikki muksuni on vakuutettu ja miinuksella ollaan paljon kun maksetaan vakuutus maksuja eli ÄLÄ YLEISTÄ
Minulla on mm. monta lääkäriystävää, joilla kaikilla on vakuutus lapsilleen. Ehkä se kertoo jotain. TK.ssa tosiaan käy se alin sosiaaliluokka ja en yhtään ihmettele, miksi tk:ssa työskentely voi olla todella luotaan työntävää...
Vähän vois ajatttelukykyä käyttää: kyllähän lääkäriin pääsee ilman vakuutustakin! ekä yksityiselle että julkiselle puolelle!
Mun kaveri otti vauvalleen vakuutuksen ja se vauva on nyt 18-vuotias. Ihan turhaan on maksanut joka vuosi sitä vakuutusta! Pari vaivasta kertaa on käynyt yksityisellä, eikä mitään vakavaa ole.
Sitäpaitsi lapsi on käynyt julkisella ihan täysillä.
Tuntuu tosi tyhmälle kun se äiti valittaa niistä maksuista ja siitä että kun ei ole rahaa..
Näistä ihmisistä vakuutusyhtiöt nettoaa hyvin!!
että meillä on varaa käydä yksityislääkärillä, kun lapsi sairastuu. Ollaan vaan niin terveitä ja lapsikin on ollut niin terve, että hukkaan olisivat menneet vakuutusrahat verrattuna siihen, että kerran kahdessa vuodessa maksaa yksityislääkärin omasta taskusta!
vaan lapset on viety lääkärille, kun on ollut tarvetta. Eiköhän hyvä vanhempi ole se, joka vie sairaan lapsen hoitoon. Ei siihen tarvita vakuutusta.
hoidon saaminen ei ole kiinni siitä, onko vakuutusta vai ei.
300 euroa vakuutukseen per lapsi tekee meillä yhteensä 900 euroa. Tähän lisäksi koti-, auto- ja henkivakuutukset, niin summahan olisi jo lähempänä 3000 euroa.
Kuulostaa muutenkin hurjan kalliilta vakuutukselta. Oletko varmasti kilpailuttanut vakuutuksenne kunnolla?
Tk.n on saanut ajan aina samalle päivälle lapselle. Allergia-ja astmatutkimuksiin on tullut lähetteet sairaalaan tk.sta heti kun olen pyytänyt.
Kahdelta lapselta leikattu kitarisat tk.n lähetteellä.
Pikkujutut siis hoituneet hyvin tk.ssa ja isommat sairaalassa.
En tiedä, mihin olisin vakuutuksia tarvinnut.
neljän äiti
julkisella puolella on paremmat lääkärit.
ja koska jokaisella suomalaisella on yhteiskunnan maksama sairausvakuutus.
mutta emme näe mitään järkeä miksi rikastuttaisimme vakuutusyhtiöitä tuolta osin. Maksamme mieluummin sitten tarpeen mukaan lapsen käynnit ja hoitokulut lääkärillä. Terveyskeskuslääkärille en ole lastani vielä kertaakaan vienyt ja tuskin vienkään kun en itsekään siellä asioi, lapseni on käynyt yksityisellä lääkärillä kerran ja on nyt 3,5 vuotias. Jatkossakin aion tarpeen mukaan viedä lapseni yksityiselle ja maksan koko lystin ihan ilman vakuutuksia.. Joillain on myös varaa olla ilman moista vakuutustakin.
Miksi ihmeessä pitäisi? Oikeasti vakavat ongelmat hoitaa kuitenkin yhteiskunta ja lääkekuluillakin on katto. Me maksamme hurjasti veroja ja mielellään käytämme sitten niitä lääkäripalveluita julkisella, jos vaan onnistuu. Melkein aina on päästy muutamassa tunnissa omalääkärille ja ei sitä yksityisellekään sen nopeammin pääse. Tarvittaessa on joskus täydennetty palveluita käyttämällä yksityistä.
Mun nähdäkseni yksityisellä mammat hehkuu hyvää hoitoa, kun ne lääkärit oikein rahastaa noilla vakuutuksilla. Tehdään ihan turhia tutkimuksia ja kaiken maailman jälkitarkastuksia. Sitten ollaan polleita, kun meidän Nico-Petteri kävi viime vuoden aikana 10 kertaa lääkärissä ja kolme kertaa labrakokeissa, niin kyllä se vakuutus kannatti. Niin varmaan kannatti. Sitä voisi tietenkin kyseenalaistaa, onko noissa kaikissa lääkärikäynneissä mitään järkeä. Itse en lastani tavallisesta perussairaudesta kuten flunssa tai mahatauti ala lääkäriin rahtaamaan, niin en myöskään halua vakuutuksen kautta osallistua hysteerikkojen toimintaan ja lääkäreiden rahastusautomaattiin.
ja se riittää.Terveyskeskuksesta olemme saaneet sen palvelun mitä olemme tarvinneet
mutta tulee vietyä se tuohon vieressä olevaan tk:n. Yksityiselle pitäis viedä paljon kauemmas. TK:sta on aina saanut ajan samalle päivälle kun on soittanut. Lääkärit on olleet asiallisia ja osaavia. Samat lääkärit ne on muuten yksityispuolellakin. Kerran olen esikoista yksityisellä käyttänyt ja ihan samoin tuo lapsen tutki, ei se mitään hokkuspokkustemppuja osannut tehdä.
Tk.n on saanut ajan aina samalle päivälle lapselle. Allergia-ja astmatutkimuksiin on tullut lähetteet sairaalaan tk.sta heti kun olen pyytänyt.
Kahdelta lapselta leikattu kitarisat tk.n lähetteellä.
Pikkujutut siis hoituneet hyvin tk.ssa ja isommat sairaalassa.
En tiedä, mihin olisin vakuutuksia tarvinnut.
neljän äiti
Sama täällä, lapsi pienenä sairasti korvatulehdusta, ei muuta kuin soitto terveyskeskukseen, oltiin eri kunnassa ja päästiin lääkäriin heti, ja vielä illalla.
Miten se vakuutus olis asiaa muuttanut?
Ei laskua, asia hoitui välittömästi ja lääkkeet tuli.
ja maksetaan kiltisti :)