Naamaan tullut näppylä - saako poistettua jollain voiteella?
Pieni näppylä nenän vieressä. Puhtaasti kosmeettinen haitta mutta alkanut vähän ärsyttää. Saako jollain voiteella tms. häviämään?
M65
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile finnilaasrareita.
Kiitos. Pitääpä kokeilla.
Enen vanhaan näppyjen päälle laitettiin hammastahnaa. Nykyää laittaisin kortisonia sisältävää voidetta, mikälinäppylä on ehjä, ei pintarikkoa.
Antamasi tiedot ovat aika niukat. Voi olla ihomuutos, johon eivät auta mitkään voiteet. Voi olla aivan hyvänlaatuinen myös - iho nyt ei vain pysy samanlaisena aina. Aloita menemällä apteekkiin - siellä saat jo alkuarvion sen suhteen, onko jokin voiteella hoidettava asia vai jotain muuntyyppistä.
Kuulostaa enemmän ihosyövältä kuin finniltä. Lääkäriin!
Mahdoton sanoa näkemättä! Näppylä voi tarkoittaa montaa asiaa akselilla finni- okasolusyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Antamasi tiedot ovat aika niukat. Voi olla ihomuutos, johon eivät auta mitkään voiteet. Voi olla aivan hyvänlaatuinen myös - iho nyt ei vain pysy samanlaisena aina. Aloita menemällä apteekkiin - siellä saat jo alkuarvion sen suhteen, onko jokin voiteella hoidettava asia vai jotain muuntyyppistä.
Juu, näin ajattelin tehdä.
Ap
Näppyjä ei kannata yrittää diagnosoida itse. Mä yritin poistaa väärällä metodilla ja lopputulos on näppyä isompi keloidi eli kohoarpi.
T. Valelääkäri
Vierailija kirjoitti:
Näppyjä ei kannata yrittää diagnosoida itse. Mä yritin poistaa väärällä metodilla ja lopputulos on näppyä isompi keloidi eli kohoarpi.
T. Valelääkäri
Millä metodilla yritit?
Ap
Kokeile finnilaasrareita.