Miten joku EI llaita muutamaa sataa euroa vuodessa lapsen sairausvakuutukseen? Ei ymmärrä!!!
Kyseessä NIIN pieni raha ja kyseessä lapsen terveys. Ne kenellä ei ole vakuutusta sanovat, että kunnallinen terveydenhuolto on hyvää eikä meidän mussukalle tietenkään tapahdu koskaan mitään... voi hyvää päivää. Vakuutus max noin 300e VUODESSA, sillä rahalla käy ehkä 3-4 kertaa vuodessa yksityisellä lääkärillä. Mutta entäs sitten kun jotain pahempaa tapahtuu? Joo, ei raha korvaa todellakaan lapsen terveyttä. Mutta on paljon kivempi jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin esim. töistä, jos rahantulo on jotenkin selvä. Ja kuka oikeesti vie jollekin kandille terveyskeskukseen lapsen jolla epäilee korvatulehdusta? Tavallisella korvalampulla ei nää oikeesti mitään kuin vilauksen tärykalvojen väristä, jotka voi punoittaa pelkästä itkusta. Sitten taas syödään turhia antibioottikuureja jne.... Olen aivan varma, että se muutama sata euroa olis jokaisellan perheelle vuodessa varaa laittaa lapsensa hyväksi.
Kommentit (256)
viedä lapset yksityiselle vaikkei ole vakuutustakaan. Halvemmaksi se silti näin tulee, onpa sitten laittaa rahaa muuhun kuin vakuutuksiin :)
AV-läiset ovat aivan roskasakkia, yök. Laajassa ystäväpiirissäni en tiedä yhtään lasta, joilla ei vakuutusta olisi, mutta ystäväni ovat pääasiassa varakkaita ja koulutettuja. Kuten minäkin. Tällä palstalla on heti monia, jotka sanovat lapsivakuutuksen olevan tuhlausta. Hajotkaa sosiaalipummit elämäänne! Hahhahhaa :)!!!!
kahdenlla lapsella vakuutukset,molemmilla n.250e vuodessa. toinen on 1v ja käytetty yksityisellä ainakin 6 kertaan ja ollut kerran viruksen takia sairaalahoidossa 5päivää joka maksoi meeile 280e joten siinä meni jo tuo vuoden vakuutushinta.joten kannattanut on.
lisäksi haetaan aina perusvoiteet reseptillä , ne tekee jo parisataa vuodessa ja nekin saadaan takas.
tietysti aina toivoo että ei tarvitse käyttää vakuutusta mutta sitten kun tarvii niin hyvä on että jokuu muu maksaa kuin itse.
ja esim.neuvolasta kun laitettiin allergia kokeisii niin sanottiin että menee pari kk kun lähete tulee niin ei kyllä jääty sitä odottelee vaan mentiin seurvpäivänä yksityiselle ja samantien tulokset ja rahat vakuutuksesta, ei näitä aina raaskisi jos ei olisi vakuutusta. ja varmasti otan heti kolmannelle lapsellekin jos joskus saataisiin vielä lapsi. ja kyllä julkinenkin maksaa, joka hemmetyin päivystyskäyntikin niin tulee lasku, nämä kaikki saa vakuutuksesta takaisin, samoin kaikki lääkkäet joita vaan ekuri kirj.reseptil, mä aina pyydän esim.panadoliakin lääkärin kirjottaa reseptillä jotta saadaa ilmasiks se. tyhmää ois maksaa mistään lääkkesst.
Esim. poliklinikkamaksuun sairaalassa kuuluu kaikki kokeet ja erikoislääkärillä käynnit. Ja siis hoitoon pääsyyn ei tarvitse vakuutusta.
kun teillä ei ole vakuutusta, se vakuutushan otetaan sen takia JOS jotain tapahtuu ja vakuutusyhtiöthän tekisi konkurssin jos kaikille se jokin tapahtuisi. Mun mielestä se tuo turvaa siihen että tarvittaessa pääsee tutkimuksiin heti ja voi tehdä kaikki maailman tutkimukset eikä tarvi siinä miettiä rahaa. Me asutaan Helsingissä ja täällä ainakin tuo julkinen puoli on ihan grande catastrophe jos kyse on normaaleista sairauksista ja tutkimuksista. Vakavimmista sairauksista ei onneks ole kokemusta. Mutta meillä ainakin 5v pojan vakuutus on vähän reilun 100 euroa vuodessa ja omavastuu 100 euroa vuodessa. Ja eihän noille summilla siellä yksityisellä tarvi käydä kun 1-2 kertaa + labrat niin heti on kannattavaa. Myös nuoremmalla lapsella saatiin just viikon aikana aikaiseksi yli 1000 euron lasku joten meillä vakuutuksista on ollut hyötyä. Joka tapauksessa uskoisin että jos vakuutus on niin pienemmästä menee lääkäriin.
ja etenkin jos se aika kuluu sairaan lapsen kanssa odotellessa niin mielummin odotan 5 min kuin 5h. Kerran olen käynyt päivystyksessä lastenlinnassa esikoisen kanssa ja odoteltiin siellä yhteensä viisi tuntia että päästiin ensin hoitajalle, sitten lääkärille ja vielä labraan. Toiste en sitä virhettä tee kun sama asia hoituu sillä 5 min odotusajalla. Tietenkin jos kyse on vain rahasta niin kannattaa käydä julkisella puolella mutta jos jää työt hoitamatta jos menee puoli päivää jonottaessa niin tulee siitäkin rahallisesta takkiin
171
että voi asua hyvän koulun lähellä.
Mun käy surku sun lähiökoululasta. No, onneks teillä on vakuutus, että teillä on varaa käyttää sitä yksityisellä. Toisilla kun onneksi varaa käyttää ihan omalla rahalla, eikä tee tiukkaakaan.
Pistä sä niitä roposia vaan sinne säästöpossuun, kohta teillä on taas ens vuoden vakuutusrahat koossa!
Ihan sama asia tuossa kouluasiassa. Jos haluaa parasta lapsellen, voi maksaa reilusti ja ostaa asunnon läheltä hyvää koulua. Miksi nämä mammat ei kouluasiassa välitä yhtään siitä, mikä on parasta?
Sulla raukalla ei taida olla varaa mihinkään vakuutukseen, kun et edes tunne niiden toimintaperiaatteita.
jäi varmaan minulta väliin se kurssi, jossa näitä terveydenhoitoasioita käsiteltiin.. ;-)
Kaikkea ei voi oppia yliopistossa, pitää tehdä hommia vähän se jälkeenkin...
Olin yli 40 v ja sitten lapsi syntyi keskosena viikolla 27--- en saanut oman ikäni takia etukäteen vakuutusta ja keskoselle ei kannata ees harkita sen hakemista. Vaikka poika on terve niin jos jotain tulisi niin menisi aina keskosuuden piikkiin!
Tapiolan terveysasemalla (Espoossa ;-)) ei ole vielä ikinä näkynyt humalaisia, narkkareita eikä mustalaisia vaan ihan tavallisia ihmisiä tavallisine vaivoineen. Kannattaisko muuttaa?
Miten joku ei hanki lapsilleen lemmikkiä ja miten joku ei osta lapsiperheelleen omakotitaloa?
Provosointi on oikein kivaa, mutta vittuilu se vasta taitolaji onkin.
Rahat ja vuosimaksut on kyllä Turvalle kelvannut hyvin, mutta kun tuli tarve käyttää 5 vuotiasta poikaamme nielu- ja kitarisaleikkauksessa, niin Turva ei suostunut maksamaan operaatiota ja vetosivat vain johonkin pienellä kirjoitettuun pykäläänsä ja suosittelivat menemään kunnalliseen jonoon??? Tosi outoa, varsinkin kun sama operaatio tehty toisille lapsillemme IFIN kautta ilman mitään ongelmia, joten VAROKAA TURVAN LASTEN SAIRASKULUVAKUUTUKSIA!!!
Koska siihen ei ole tarvetta. Emme asu Suomessa, vaan maassa, jossa on todella kattava terveydenhuoltojärjestelmä ja lastenlääkäri itsestäänselvyys.
Mutta siellä onnelassa se olisi kyllä tarpeen...
Jatkuvasti tässä keskustelussa toistuu harhakäsitys, että ilman vakuutusta ei voisi käydä yksityisellä. Uskokaa jo, että kyllä voi!
Me ollaan käytetty tarpeen tullen lapsia yksityisellä vaikka ei meillä mitään vakuutuksia ole.
Pari pientä leikkaustakin on lapsille tehty yksityisellä lääkäriasemalla kun ei olla haluttu jonottaa puolta vuotta julkiselle puolelle.
Kyllä ne leikkauksetkin ihan omalla rahalla saa maksaa, niihinkään ei vaadita vakuutusta.
Vakuutetut lapset muuten "sairastaa" enemmän kuin vakuuttamattomat.
Meidän lapsella on vakuutus, ei vain ole vielä 3 vuoden aikana tarvinnut kertaakaan käydä lääkärissä kun ei ole mitään sairastanut. Kyllä sen vakuutusrahan huonomminkin voisi käyttää...
vakuuttamattomat lapset sairastelivat todella paljon ensimmäisten elinvuosiensa aikana.
Sairastelut loppuivat kun löydettiin katon kosteusvahinko ja homeongelma ja saatiin se korjattua kuntoon.
Jos lapsillamme olisi ollut vakuutukset, niin oltaisiin sitten varmaan sitä 'lapset sairastaa paljon kun niillä on vakuutukset' -porukkaa ö_ö
Miten joku EI llaita muutamaa sataa euroa vuodessa lapsen sairausvakuutukseen? Ei ymmärrä!!! Kyseessä NIIN pieni raha ja kyseessä lapsen terveys. Mutta on paljon kivempi jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin esim. töistä, jos rahantulo on jotenkin selvä.
väärä käsitys lapsen sairaskuluvakuutuksesta. Ei se hoitajan tulonmenetyksiä korvaa.
tapauksessa julkiseen erikoissairaanhoitoon niin ne joilla on vakuutukset kuin me muutkin.
Mä olen kokenut sairauskuluvakuutukset ihan tarpeettomiksi. Mulla on kolme perustervettä lasta, ja sairaudet on pääsääntöisesti hoidettu terveyskeskuksessa. Muutaman kerran on käyty yksityisellä.
Me ei yksinkertaisesti tarvita vakuutusta mihinkään.
se ei tarkoita, etteikö _kukaan_ ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut kävisi tk:ssa. Mekin käydään. Mua ei pätkääkään kiinnosta, mikä on muiden potilaiden yhteiskuntaluokka.
käynyt yliopiston, niin tietäisit, että alempi sosiaaliluokka käyttää pääosin julkisia terveydenhuoltopalveluja, kun taas ylempi sosiaaliluokka käyttää pääosin yksityisiä terveyspalveluita. Mutta näinhän se menee: av-mamman oma kokemus mitätöi välittömästi tutkimustulokset. Huoh.
12 veen infektio-astmapotilaan kanssa kävin lauantaina yksityisellä, kun ei kiinnostanut päivystyksessä jonottaa ja maksoin siitä 62 euroa ja lääkkeistä Kela-korvauksen kera 15 euroa. Muuten en ole muksujen kanssa lääkärissä tänä vuonna vieraillut, lastenlääkärin tarkistuksessa vielä käydään ja yksityislääkäri sanoi hänen tarvittaessa antavan lähetteen kunnan maksamiin tutkimuksiin.
Tapaturmavakuutus on, ja siitä on maksettu meille murtuneen rautahampaan hoitokuluja, jota tosin sitäkin on paikkailtu kunnalla (kun on saatu sieltä nopeammin aika) ja maksetaan aikanaan implantti, kunta sen sijaan hoiti ja kuvasi nopeasti skeitatessa hajonneen polven.
Ei ole oikein mitään järkeä maksaa vakuutusyhtiölle jotain 3 x 200-300 euroa vuodessa, jos on perusterve muksu. Ei yksityisellä käynti nyt niin kallista ole, jos ne on n. 2-4 kertaa vuodessa eikä tarvita röntgentutkimuksia.
terv. kolmen yh
En mä itsellenikään mitään yksityistä sairausvakuutusta ole hommannut, käyn julkisella puolella lääkärissä kun on tarvis.
Me ollaan pärjätty vähän sairastelevan 3v lapsen kanssa hyvin ilman vakuutusta. Julkisen puolen terveydenhoitoon on päässyt nopeasti silloin kun on ollut tarvetta.
Terveyskeskuslääkäreistä mulla on tosi hyviä kokemuksia, erityisesti lapselle osuneet lääkärit ovat olleet muuten tähän saakka kaikki kokeneita ja viimeisimmän korvatulehduksenkin hoiti juuri siihen erikoistunut lääkäri. Putkituskin olisi hoitunut julkisen kautta helposti, onneksi ei enää tulehdukset uusineet niin ei tarvinnut sitäkään miettiä.
Ja tosiaan tuolla 300e vuodessa käy yksityiselläkin lääkärillä aika monta kertaa, enemmän kun meillä koskaan on ollut tarvetta. Mun näkökulmasta noista hyötyy vaan vakuutusyhtiöt. Eri juttu jos julkista terveydenhoitoa ei olisi - sitten huolehtisin ja paljon.
Mä esim. en tajunnut ottaa tyttärelleni vakuutusta heti vauvana. No, ilmeni sitten atooppinen iho ja ties mihin ruoka-aineisiin reagoiva ihottuma ja infektioastma ja vaikka mitä muuta. Vakuutuksen saisin toki edelleenkin, mutta kaikki edellä mainittu on tarkasti rajattu sen ulkopuolelle.
tai vain niin, että siitä on rajattu pois paljon sairauksia. Kaveri yritti ottaa vakuutusta jo raskausaikana, muttei saanut lääkityksensä vuoksi. Jos lapsella onkin jotain jo syntyessään, ei välttämättä saa sittenkään vakuutusta tai todella huonoilla ehdoilla.
sen jälkeen, kun lopetin kolmelta lapselta hoitokuluvakuutukset, olen säästänyt yli tonnin vuodessa vakuutusmaksuissa. Yksityisellä ei ole vielä ollut tarvetta käydä, mutta tällä hetkellä sinne pitäisi laittaa kolmatta tuhatta jotta alkaisi harmittaa vakuutuksista luopuminen.
mekään olla vakuutusta tarvittu yksityisellä lääkäriasemalla asiointia varten :)
Toki lapsen korvien putkitus olisi ollut hurjan paljon edullisempaa jos olisi ollut vakuutus.
Onneksi on varaa maksaa yksityiselle, jos kunnallisesta ei saa hoitoa tai jonot ovat kuukausien mittaisia. Vakuutukset oltaisiin otettu, jos oltaisiin tiedetty etukäteen julkisen terveydenhuollon heikko tila. Nyt niitä vakuutuksia on turha ottaa kun eivät enää korvaisi juuri mitään sairauksia :/