Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko turhiin huostaanottoihin,

Vierailija
23.04.2010 |

Esim. miesystäväni kaverilta otettiin tyttö väliaikaiseen huostaan, isänsä mielestä "turhaan". Kaikille hän tätä toitottaa. Ja kuuntelijat nyökkäilee, "sellaisiahan ne sossut on".

Totuus on, että mies on täysi juoppo (ryyppää ennemmin, kuin hankkii ruokaa tai maksaa laskuja). Kotona ei tytölle välillä mitään ruokaa. Kämppä täys sikolätti, vessanpöntttö ihan musta, ei vessapaperia, pyykkiä sikinsokin joka huoneessa varmaan 10 koneellisen verran. Tytön kaikki vaatteet rikkinäiset ja pahinta, myös tosi likaiset. Omaa rahaa tytölle/harrastuksiin ei tällä kaverilla ikinä liikene. Ja nyt se muka hyvää hyvyyttään otti, ilmaiseksi kun sai, tytölle kissan. Musta se on elänrääkkäystä, kun sitä ei hoideta. Ja sitten siellä kämpässä ramppaa, ja myös yöpyy niitä juoppokavereita)nyt tällä kundilla on parhaana kaverina naapurin mustalaiset), pilveäkin polttelevat. Kuinka siinä pärjää 15 v murkku?

Sanoin kaverille suoraan, että ehkä sen tytön on ihan hyväkin rauhoittua siellä vastaanottokodissa. Minäkun olen siinä kämpässä niin monesti käynyt ja tiedän totuuden. Hän suuttui mulle ja haukkuu mua nyt miesystävälleni.

Miettis itse käyttäytymistään...

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaksi työntekijää, jotka tapasivat meidät

Vierailija
142/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on sossu.

Ollut muuten tuossa virastossa aiemmin töissä, nyt ei ole enää ls-puolella. Hän sanoi, että noin siellä juuri tehdään: Jos ei heti saada jotain, jätetään tapaus auki "vaikeana" ja toivotaan, että ilmoituksia tulee lisää tai tilanne muuten kärjistyy jotenkin tms. Ja tämä johtava sosiaalityöntekijä itse totesi sitten hallintokantelukäsittelyssä pyytäneensä lisää ilmoituksia mm. neuvolasta, jotta saisi käynnistää jutun uudestaan niillä vaihdetuilla työntekijöillä.

Sinä saat vapaasti uskoa mitä haluat. Ymmärrän kyllä että perusturvallisuutesi järkkyy näistä jutuista, mutta sillehän minä en voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen nämä työntekijät totesivat, että ilmoitus on heistä aiheeton. Siihen se sitten jämähti. Sen jälkeen emme tavanneetkaan ketään, eikä meidän yhteydenottoihin vastattu.

Vierailija
144/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö meinattiin huostaanottaa kun oli kasiluokalla ja poissaoloja oli vähän alle 100. Oli myös jäänyt kerran poliiseille kiinni alkoholista. Huostaaottoa ruvettiin valmistelemaan. Tytön vanhemmat palkkasivat asianajan ja saivan prosessin keskeytettyä. Heikompaa olis viety kuin pässiä narussa. Nyt tyttö on lukion ekalla ja ihan kiva tyttö, asiat ok.

Samaan aikaan toisella paikkakunnalla poika teki 2 pahoinpitelyä, poissaoloja oli yli 200. Sossu vain puhutteli. Tänä päivänä se poika on ihan hunningolla.

Tiedän myös perheen jossa on alkoholiongelmaa, perheväkivaltaa, sossut tietoisia ja perheessä 2 pientä lasta. Siellä ne "onnellisina" elelee kotona vaikka mun mielestä niiden lasten paikka ei ole tällä hetkellä kotona. Ei lasten tartte mitään puukkohippasia katsella.

Elämä on epäreilua!

Vierailija
145/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat vapaasti uskoa mitä haluat.

ylipäänsä. Ensin sossut ei suostu tapaamaan ja sitten onkin tavattu ja ylipäänsä tässä tulee tätä tietoa nyt niin tipottain ja ristiriitaisesti että takuulla olet joku jolla vaan on päähänpinttymä asiasta ja tarinan lähtökohtana joku netistä luettu juttu jonka yksityiskohtia keksit yhä kamalammaksi sitä mukaan kun uppoat suohon.

Vierailija
146/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on sossu. Ollut muuten tuossa virastossa aiemmin töissä, nyt ei ole enää ls-puolella. Hän sanoi, että noin siellä juuri tehdään: Jos ei heti saada jotain, jätetään tapaus auki "vaikeana" ja toivotaan, että ilmoituksia tulee lisää tai tilanne muuten kärjistyy jotenkin tms.

Ja onpa tosiaan kätevää ette teillä sattuu olemaan perhetuttu joka sattui olleen juuri tuolla ls-puolella töissä että oikein sisäpiirin tietoa. Oh please....

Vierailija
147/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huomaat jääväsi alakynteen.

Ilmoitukset käsitellään niin, että perhe kutsutaan sinne ja sitten päätetään käynnistetäänkö selvitys. Tämä meillekin tehtiin. Nämä kaksi työntekijää totesivat sen aiheettomaksi, mutta johtava sosiaalityöntekijä päätti käynnistää selvityksen.

Suomessa johtava sosiaalityöntekijä vastaa käsittelyistä, sosiaalityöntekijät tekevät sitä käytännön työtä.

Me siis käytiin siinä alkutapaamisessa, mutta koko sen vuoden varsinaisen selvityksen aikana ei tavattu eikä tavoitettu ketään.

Vasta melkein vuoden päästä soittivat ne puhelut, jotka vei 10 minuuttia ja siihen se roikkuminen loppui. Ja loppuyhteenvetoon todettiin, että "meidän panos oli jäänyt liian vähäiseksi".

No kaipa se noilla metodeilla jää...

Vierailija
148/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni ovat jo aikuisia, fiksuja, onnellisia ja tasapainoisia. JOS nykyinen huoli-systeemi olisi ollut olemassa 20v sitten, olisi lapseni otettu huostaan ja varmaan moneen kertaan.

Elämässä oli kriisejä, kuten hyvin vaikea ero, enkä jaksanut aina keskittyä ihan kaikkeen. Elämään kuuluu joskus vaikeat asiat ja epätäydellisyydet vanhempana. Aina ei mene hyvin, mutta aina noustaan, se on elämää.

Sensijaan, että päiväkodin tädit olisivat keränneet huoli-listaa, he sanoivat reilusti suoraan, että me tiedetään että sulla on vaikeaa nyt, mutta suihkuta noi muksut useammin, ne haisee. Kiitin muistutuksesta ja ryhdistäydyin heti nolona. Kerta sanominen riitti. Puhuttiin ihminen ihmiselle, pitämättä mua mitenkään hulttiona, vaan tajuttiin, että joskus on vaikeaa. Nykyään tuosta tehtäisiin ls-ilmoitus, ja helvetti irti muun stressin päälle. Yhdeltä lapselta on myös katkennut jalka pihaleikeissä, nykyään sekin olisi epäilyttävää, silloin lekuri hoiti jalan ja pahoitteli jonoa. Että pihaleikeissä katkesi, ei kukaan lähtenyt siitä, että tässä on nyt jotain epäilyttävää..Silloin oli systeemi, että murtumien kohdalla tapahtuma kysyttiin myös lapselta itseltään, eli henkilökunta osasi ihan itse kohdata potilaan ja arvioida, mitä tapahtui. Eikä nähnyt mörköjä kaikkialla.

En ikinä haluaisi omata pieniä lapsia tänä päivänä, nämä huoli-listat ja tuntemukset ovat todella kummallisia ja epämääräisiä. Ja myös epäinhmillisiä.

Vierailija
149/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai nyt normaali akateeminen perhe voi tuntea yhden sosiaalityöntekijän? Mitähän ihmeellistä siinäkin on?

Vierailija
150/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nähnyt mörköjä kaikkialla.

Vierailija
151/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni ovat jo aikuisia, fiksuja, onnellisia ja tasapainoisia. JOS nykyinen huoli-systeemi olisi ollut olemassa 20v sitten, olisi lapseni otettu huostaan ja varmaan moneen kertaan. Elämässä oli kriisejä, kuten hyvin vaikea ero, enkä jaksanut aina keskittyä ihan kaikkeen. Elämään kuuluu joskus vaikeat asiat ja epätäydellisyydet vanhempana. Aina ei mene hyvin, mutta aina noustaan, se on elämää. Sensijaan, että päiväkodin tädit olisivat keränneet huoli-listaa, he sanoivat reilusti suoraan, että me tiedetään että sulla on vaikeaa nyt, mutta suihkuta noi muksut useammin, ne haisee. Kiitin muistutuksesta ja ryhdistäydyin heti nolona. Kerta sanominen riitti. Puhuttiin ihminen ihmiselle, pitämättä mua mitenkään hulttiona, vaan tajuttiin, että joskus on vaikeaa. Nykyään tuosta tehtäisiin ls-ilmoitus, ja helvetti irti muun stressin päälle. Yhdeltä lapselta on myös katkennut jalka pihaleikeissä, nykyään sekin olisi epäilyttävää, silloin lekuri hoiti jalan ja pahoitteli jonoa. Että pihaleikeissä katkesi, ei kukaan lähtenyt siitä, että tässä on nyt jotain epäilyttävää..Silloin oli systeemi, että murtumien kohdalla tapahtuma kysyttiin myös lapselta itseltään, eli henkilökunta osasi ihan itse kohdata potilaan ja arvioida, mitä tapahtui. Eikä nähnyt mörköjä kaikkialla. En ikinä haluaisi omata pieniä lapsia tänä päivänä, nämä huoli-listat ja tuntemukset ovat todella kummallisia ja epämääräisiä. Ja myös epäinhmillisiä.

Mä olin teininä kiltti, silti kokeilin alkoholia ja kerran jopa varastin kaupasta. Nykysysteemin mukaan mut olis huostaaotettu tai ainakin oltais oltu sossun asiakkaita.

Vierailija
152/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai nyt normaali akateeminen perhe voi tuntea yhden sosiaalityöntekijän? Mitähän ihmeellistä siinäkin on?

yhden sosiaalityöntekijän juuri siitä toimistossa missä itse on kafkamaisesti piinattavana. Lisäksi tämä sossu on ah niin sopivasti perhetuttu, joka pystyy kertomaan kafkamaisia tarinoita siitä miten AINA kun tulee sellainen ja tällainen tapaus toimitaan sellaisella ja tällaisella tavalla - jo tämä idea todistaa koko jutun pelkäksi tarkoitushakuiseksi huuhaaksi.

Vierailija
153/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omalta paikkakunnaltaan.

En minä kertonut, että tämä meidän tuttumme olisi mitään kafkamaisia tarinoita kertonut. Sen kertoi, että tällainen tarkkailuun jättäminen on normaali käytäntö.

Jos et usko, kilautapa omaan sosiaalitoimistoosi ja kysy.

Vierailija
154/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden sosiaalityöntekijän juuri siitä toimistossa missä itse on kafkamaisesti piinattavana. Lisäksi tämä sossu on ah niin sopivasti perhetuttu, joka pystyy kertomaan kafkamaisia tarinoita siitä miten AINA kun tulee sellainen ja tällainen tapaus toimitaan sellaisella ja tällaisella tavalla - jo tämä idea todistaa koko jutun pelkäksi tarkoitushakuiseksi huuhaaksi.

Eihän toi nyt mitenkään mahdotonta ole. Toinen tuttu on espoon sossussa töissä. Serkku on savossa erään kaupungin sossussa töissä. Ei toi nyt mitenkään kummaa mun mielestä ole että joku tuttu on töissä siinä paikassa missä itse on asiakkaana.

Vierailija
155/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää tämän sattuessa ollut siellä töissä, oli ollut aiemmin.

Vierailija
156/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon sossu voi olla melko varma että joku antisossuhörhöyden harrastaja on linjoilla.

Vierailija
157/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä kirjoittelee paljon pk-seutulaisia...

Meidän tapaus ei sattunut Espoon sossussa, enkä minä tunne sieltä ketään.

Vierailija
158/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon sossu voi olla melko varma että joku antisossuhörhöyden harrastaja on linjoilla.

Ihan oikeesti! Sähän olet ihan vainoharhainen.

Vierailija
159/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin näissä sossukeskusteluissa. Plups plups plups. Kaikista Suomen lukuisista sossuista. Kuuluu hardcore-sossunparjaajan perusohjelmistoon. Aika hyvä shown sulla tänä iltana, arvon sossuvihamielinen.

Vierailija
160/178 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että tässä loppupäässä on tasan kaksi kirjoittajaa. Joka tapauksessa en kuule usko sanaakaan sun tarinasta enää. Nyt menen petiin tuhlaamasta aikaani tällaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan