Alapääpyyhe... voi helvata!!!
Mieheni isoäiti ja mieheni äiti harrastavat alapääpyyhkeensä pitämistä WC:ssään sellaisella paikalla, että on suuri mahdollisuus, että lapsemme kuivattavat näihin alapääpyyhkeisiin kätensä.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kälyni?
Meillä on kotona kaksi vessaa, voitte käyttää toista niistä jos asia häiritsee. :) säilyttäähän ihmiset niitä suihkupyyhkeitäkin pesuhuoneessaan, voihan lapset pyyhkiä niihinkin vahingossa. Pelkäätkö sitäkin? Mistä tiedät mitä niihin on pyyhitty vai onko olleet vain ylllä suihkusta poistuessa. :D
En ole kälysi. Lapset muuten ovat jo niin vanhoja, ettei alapääpyyhkeestä huolta. Ja ainakin lasten isoäiti on lopettanut alapääpyyhkeensä pitämisen hollilla :) T. ap
Kankainen pyyhe miellyttävämpi kuin vessapaperi.
Kyllä minä kuivaan kullini paperilla .
Kyllä minä kuivaan kullini paperilla .
Nostan kauan sitten aloittamani keskustelun
Alapääpyyhe-ketju pian 11 v. vanha
Itsellänikin on niin. Käsipyyhe ja pyllypyyhe vierekkäin. Asun yksin joten asia ei ole ongelma. Tosin jos käy vieraita niin en yleensä muista sanoa kumpi on käsipyyhe joten osa heistä on varmaan tietämättään kuivanut kätensä alapääpyyhkeeseen.
Ja pesen siis alapään aina kakalla käydessä eli vähintään kerran päivässä, usein parikin kertaa. T.edellinen eli nr 91
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas mihinkään perseiseen pyyhkeeseen pimppiäni pyyhi, vaan wc-paperiin, jota vedetään edestä taaksepäin ja pyyhinnän jälkeen se heitetään pönttöön. Onpa kiva hinkata sitä lootaa samalla pyykeellä, johon on peräaukko kuivattu. Yyh.
Vessapaperista irtoaa nöyhtää ja palasia, kun se kastuu. Ainakin meillä käytettävästä pehmopaperista. Ehkei jostain kovemmasta. Puhdasta peräaukkoa minä sillä kuivaan, enkä p.skaista. Eikä sitä samaa pyyhettä viikkotolkulla käytetä.
Vessapaperiin kuivaan ainoastaan pakkotilanteessa eli jos olen pessyt pyllyn kylässä vessakäynnillä tai työpaikalla. Hyvälaatuinenkin paperi menee märkänä mujuksi ja osa tarttuu persuksiin kiinni.
Asun yksin, ja pyyhekategoriat ovat monet kattaen myös hiuspyyhkeen ja tietenkin muut edellä mainitut sekä jalkapyyhkeen. Onneksi kylppärin lisäksi on erillinen vessa, jossa vieraat eivät joudu mihinkään kontaktiin henkilökohtaisten pyyhkeiden kanssa. Paitsi puhtaita käsipyyhkeitä siellä on tarjolla myös talouspaperia ja kosteuspyyhkeitä.
Kylässä käydessäni pyyhin käteni vessapaperiin, koska yhteiskäsipyyhkeen käyttö ei tunnu puhtaalta.
Alapääpyyhe-aloitus täyttää 14 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vanha ketju on helmi :D Kiitos nostosta, pelastit iltani!
Ja oma mielipiteeni pyyhekeskusteluun: Kaikkein ahdistavinta mielestäni kylässä käydessä on rivi samanlaisia käsipyyhkeitä naulassa, ilman mitään infoa käyttötarkoituksesta ('kädet', 'vieras', jne). Käsienpesun jälkeen onkin sitten eräänlainen venäläinen ruletti siitä, mihin pyyhkeeseen kuivaa kätensä. Voi olla, että tulee hyvällä tuurilla kuivanneeksi käsipyyhkeeseen, tai sitten osuukin siihen appiukon persepyyhkeeseen.. you never know.
Eli minun puolestani ihmisillä saa olla pyyhettä vaikka mihin tarkoitukseen, ja ne saavat olla esillä. Ei haittaa. Mutta, hei kiltit, merkatkaa edes se käsi- tai vieraspyyhe!!!
Kuivaan kylässä vessapaperiin.
Minulla on kymmenkunta tummaa pientä pyllypyyhettä. Pesen pyllyn joka aamu ja ilta, ja pyyhin joja kerta puhtaalla pyyhkeen puolella, vain kerran edestä taaksepäin. Aamulla pyyhkeen etupuolella ja illalla pyyhkeen toisella puolella, sitten tipautan pyyhkeen koneeseen ja aamulla taas uusi pyyhe. Kukaan muu ei käytä pyllypyyhkeitäni. Hygienia auttaa mm. estämään tulehduksia. Liikaa ei saa pestäkään.
Oletko kälyni?
Meillä on kotona kaksi vessaa, voitte käyttää toista niistä jos asia häiritsee. :) säilyttäähän ihmiset niitä suihkupyyhkeitäkin pesuhuoneessaan, voihan lapset pyyhkiä niihinkin vahingossa. Pelkäätkö sitäkin? Mistä tiedät mitä niihin on pyyhitty vai onko olleet vain ylllä suihkusta poistuessa. :D