Vierailija

Tuleeko asiasta riitaa? Meillä tulee, kun mies aina ensimmäisenä kiirehtii sanomaan, että hänellä jotain tosi tärkeää eikä voi olla pois.
Esim tänään olin pois päivän töistä, ja huomenna olisi tärkeä tapaaminen aamupäivästä, jonne olisi tosi tärkeä päästä. Voisin vaikka koko loppupäiväni järjestää niin, että olen kotona. No kun kysyin mieheltä, että mitä tehdään huomisen kanssa, niin hän heti sanoi, ettei voi olla pois kun on joku urakkatyö kauempana, että eikö hän muka ole jo sanonut.
Hän ei siis edes kysynyt mitä minulla on ohjelmassa huomenna. Olen itse esimiesasemassa ja mieheni on duunari. Siinä mielessä pystyn järjestelemään aika hyvin päiväni ja tekemään osan töistä etänä, mutta välillä olisi melkein pakko olla paikalla töissä. Useimmiten kuitenkin jään sairaiden lasten kanssa kotiin, koska se onnistuu helpommin, mutta minusta se on epäreilua ja väärin, että mies pitää tätä itsestäänselvyytenä.
Mielipiteitä? Tai kokemuksia? Miten sumplitte teidän perheessä työkuviot, kun lapsi sairastuu?
Ja tarkennan vielä, että ilomielin hoidan lastani kotona, ja jos saisin valita niin olisin kotiäiti kokonaan. Valitettavasti se ei vaan taloudellisesti ole mahdollista.

Sivut

Kommentit (193)

Vierailija

Meillä on aika selkeää että minä jään, kun pystyn järjestelemään omat työni ja tekemään etänä. Mies on yrittäjä ja on usein esim asiakastapaamisia sovittuna, niitä on ikävämpi lähteä siirtämään. Muutaman kerran on ollut itselläni jokin tärkeä kokous, mies on silloin kyllä jäänyt kotiin kun olen kysynyt onnistuuuko.

Vierailija

Lähes aina minä jäin kotiin, koska vaimolla on sellainen työ, että poissaolo vaatii sijaisen järkkäämisen ja minä voin tehdä töitä etänä.

Vierailija

Meillä jäädään puoliksi. Joko niin, että aamun toinen ja lounaan jälkeen toinen tai vuoropäivät.

Mies duunari miesvaltaisella alalla. Oli vuorossaan ensimmäisiä, jotka ovat hoitaneet sairaita lapsia kotona / olleet hoitovapaalla muuten. Mutta nyt on muutkin!

Vierailija

Yleensä minä, mutta jos on sovittuja asiakastapaamisia niin vaimo. 

Tosin aika usein käy, että se joka on ollut aamulla kotona lähettämässä lapsia kouluun/ viemässä päiväkotiin jää myös kotiin, jos huomaa lapsen olleen aamulla sairas ja toinen on ehtinyt jo lähteä kotiin. 

Vierailija

Mies alkoi jäädä sen jälkeen, kun minun työnantajani alkoi vaatia miehen työnantajalta aina selvitystä siitä, että hän oli ollut töissä. Koki liian raskaana noiden papereiden kiikuttamisen palkkahallintoon.

Vierailija

Ap:n mies on aika mamo. Hän selvästi pelkää mitä muut ukot sanoo jos hän jää hoitamaan tenavaa. Sano miehelle että kasvattaa pallit, ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuleeko asiasta riitaa? Meillä tulee, kun mies aina ensimmäisenä kiirehtii sanomaan, että hänellä jotain tosi tärkeää eikä voi olla pois.
Esim tänään olin pois päivän töistä, ja huomenna olisi tärkeä tapaaminen aamupäivästä, jonne olisi tosi tärkeä päästä. Voisin vaikka koko loppupäiväni järjestää niin, että olen kotona. No kun kysyin mieheltä, että mitä tehdään huomisen kanssa, niin hän heti sanoi, ettei voi olla pois kun on joku urakkatyö kauempana, että eikö hän muka ole jo sanonut.
Hän ei siis edes kysynyt mitä minulla on ohjelmassa huomenna. Olen itse esimiesasemassa ja mieheni on duunari. Siinä mielessä pystyn järjestelemään aika hyvin päiväni ja tekemään osan töistä etänä, mutta välillä olisi melkein pakko olla paikalla töissä. Useimmiten kuitenkin jään sairaiden lasten kanssa kotiin, koska se onnistuu helpommin, mutta minusta se on epäreilua ja väärin, että mies pitää tätä itsestäänselvyytenä.
Mielipiteitä? Tai kokemuksia? Miten sumplitte teidän perheessä työkuviot, kun lapsi sairastuu?
Ja tarkennan vielä, että ilomielin hoidan lastani kotona, ja jos saisin valita niin olisin kotiäiti kokonaan. Valitettavasti se ei vaan taloudellisesti ole mahdollista.

Jos miehesi on perus duunari, niin totta kai hän jää kotiin, jos sinulla on tärkeä tapaaminen. Ei kai tuosta pidä edes neuvotella?

Vierailija

Keskustellaan siitä mitä kummallakin on ja moneltako. Kun lapsi sairastuu, niin yleensä samantien sovitaan se kumpi on ensimmäisenä päivänä kotona ja kumpi sitä seuraavana, jos lapsi on edelleen kipeä. Eli aina niin, että sama henkilö ei ole kahta päivää peräkkäin. Sitten ei voi käydä niin kuin ap:lle, koska miehen olisi heti pitänyt sanoa, kumpi päivä on hänelle parempi olla kotona.

Välillä laitetaan päivä puoliksi, eli toinen käy aamupäivällä tekemässä jotain jos on tärkeää ja tulee sitten loppupäiväksi kotiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet tapaamiskumppaneiden ajattelevan, jos joudut perumaan tapaamisen sairaan lapsen hoitamisen takia, vaikka samaan aikaan miehesi olisi hyvin voinut raksaltaan jäädä pois? Meillä kyllä ihmeteltäisiin aika paljon asiaa ja ei kauhean hyvä teidän firmasta jäisi..

Vierailija

En tiedä mikä miehen ongelma oikeasti on. Hän kyllä muuten on mielellään lasten kanssa, joten ei ole mikään machokaan varsinaisesti joka ei muka voisi jäädä lapsiaan hoitamaan kotiin.

Ehkä hän on vaan putkiaivo, joka näkee ainoastaan oman tilanteensa ja sanoo sen ääneen sen enempää miettimättä? En tiedä, harmi vaan kun taas saatiin riita tästä aikaiseksi. Mies ei myönnä, että hänen tavassaan ajatella tai esittää asioita olisi mitään väärää. Päinvastoin on nyt loukkaantunut kun kritisoin häntä aiheesta ja sanoin, että nyt se on kyllä niin että on hänen vuoronsa jäädä kotiin huomenna. Jää kuin jääkin nyt sitten kotiin ja marttyyrinä pitää yllä mykkäkoulua.. Ihan kiva!

T. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat