Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuvista bakteerivaginooseista kärsivät

Vierailija
21.04.2010 |

Hei, miten olette saaneet tulehduskierteen katkaistuksi? Mulla on varmaan krooninen emätintulehdus. Tänään hain/sain taas lääkekuurin. Tällä kertaa geeliä. Lääkäri suositteli myös Vagi-C:tä kuukautisten kolmeksi viimeiseksi päiväksi. Onko teillä siitä kokemuksia. Sen lisäksi häpyhuulissa oli pientä nyppyä, kuulemma. Kuuluuko sekin taudin kuvaan? Lääkäri hiukan ihmetteli niitä, mutta ei määrännyt lisätestejä eikä lääkettä niihin, vaan epäili pikkuhousunsuojien hautoneen liikaa...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina alkaneet minusta antibiottikuurit + yhdyntä yhdistelmästä.

Mitä olet kokeillut? Oletko käyttänyt maitohappobakteerikapseleita, jotka laitetaan emättimeen? Sinne pitäisi saada hyvä kanta, muuten huonot bakteerit ottaa vallan.

Mikä tuo vagi-c on?

Onko tulehdus testattu sulta vai onko mahdollista, että on vain ärtynyt ja tuntuu tulehdukselta?

Vierailija
2/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolposkopian, jossa paljastui kohdunkaulakanavan polyypit. Ne poistettiin ja siihen loppuivat BV:t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis täällä. Mulla ei ole yhtään antibioottikuuria tässä takana, vaan kuivat limakalvot ja luontaisesti runsaasti valkovuotoa. Ne kai sitten helposti aiheuttavat tulehdusta. Mulla on todettu ne sekä papa-kokeella, että gynekologin vastaanotolla ihan rutiinitutkimuksissa. Aina ei ole ollut edes erityisiä oireita - sillä valkovuoto on aina riesana...

Vagi-C sisältää ainakin c-vitamiinia ja lääkäri sanoi sen jostain syystä auttavan tähän vaivaan.

Vierailija
4/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittäneet kolposkopialähetteen saamiseen (?), mutta minulla lopulta myös kaksi peräkkäistä, kuuden kuukauden välein otettua papaa oli aavistuksen epänormaaleja. Se asia haluttiin lähinnä tutkia mikroskoppilla. Sekä bakteerivaginooseihin että solumuutoksiin olivat polyypit syynä. Tilanne normalisoitui saman tien.

Kolposkopia tehtiin Naistenklinikalla ja oli ainakin mulle ihan helppo toimenpide.

Vierailija
5/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ja jälkeen yhdynnän alapään pesu sekä miehellä, että naisella. Itselläni ei ole ollut tulehdusta vähään aikaan, koska en ole harrastanut seksiä. Olen sinkku.

Pikkuhousunsuojat, tamponit ja stringit aiheuttaa lääkärin mukaan tulehduksia joten en käytä niitä.

Vierailija
6/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkovuodosta, mutta nyt olen muutaman viikon ajan syönyt karpalotiivistettä ja ongelma on poistunut. Se jotenkin suojaa ja parantaa limakalvoja. Olen ihan ihmeissäni, koska aiemmin kokeilin vaikka mitkä keinot. Noita karpalokapseleita saa luontaistuotekaupasta. Voin käydä katsomassa tuotteen nimen, jos kiinnostaa.

Vierailija
7/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että toisilla vain on taipumus bakteerivaginoosiin eli osalla se on melkein krooninen tila eikä sitä tarvitse hoitaa, jollei mitään erityisiä oireita ole.

Vierailija
8/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ilman oireita, jos kerran voidaan hoitaa pois.

Vierailija
9/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpalokapseleiden nimi olisi kiva saada,kiitti! Mulla pitäis kohta otattaa taas papa. 8 kk sitten otettiin viimeksi: luokkaa I, mutta epäselvä näyte, koska tulehdus haittasi tarkastelua.

Vierailija
10/43 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tuskimpa aina painosta riippuu. Mulla on nytkin samaa vaivaa ja painan 51 kiloa.
Ajattelin kans kokeilla tota karpalactia.

Vierailija
11/43 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä huudan teille, naiset: SOKERI POIS RUOKAVALIOSTA!!! Sokeri ja prosessoidut viljat pois ja takaan, että pääsette eroon niin bakteerivaginooseista kuin hiivoistakin. Uskokaa pois :) Suosittelen!

Vierailija
12/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi teini-ikäisenä on ollut limakalvot näin hyvässä kunnossa.

Vierailija
13/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n oireet ovat olleet vähän erilaisia eri kertoina: joskus voimakas haju, mutta yleensä runsas valkovuoto, hiukan kutinaa ja jos oikein pahaksi pääsee, vuodon joukossa voi olla oranssiin vivahtavaa vuotoa tai suoranaista veristä vuotoa - koska ne mun limakalvot on niin ohuet ja arat. Mutta tähän tulee muutos, kun haen niitä karpalokapseleita :)

Vierailija
14/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduskierre johtui liian korkeista verensokeriarvoista. Tulehdukset on usein lihavuusdiabeteksen ensioire.

Vierailija
15/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja BV:t loppuivat kokonaan, kun lopetin kertakäyttösiteiden käytön ja aloin käyttämään kuukuppia ja puuvillaisia kestositeitä. Ja tietysti pikkuhousut ainoastaan puuvillaisina.

Vierailija
16/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiva tulee helposti diabeetikolle, kun sokeri on hiivan ruokaa, sanoi diabeetikolle lääkäri. (Äidilläni hiivaa rintojen alla.)

Vierailija
17/43 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksien ja imetysten takia limakalvot ohuet ja arat (mm. pyöräilyn jälkeen tuli pieniä haavaumia aina) ja olin jonkinlaisessa hiivatulehduskierteessä, myös bakteeritulehduksia oli, menin uudelle gynelle ja hän määräsi paikallishoitoon sellaisia estrogenipuikkoja, joita kai yleensä käytetään vaihdevuosissa, en nyt valitettavasti millään saa päähäni niiden nimeä. Tarkoitus oli siis saada limakalvot kuntoon, ja kuntoon ne tulivatkin. Sain myös kunnon hiivakuurin, ja mies. Tästä on jo neljä vuotta, mutta olen vieläkin kiitollinen että se kierre katkesi. Yksi miesgyne vain vähätteli. Toivottavasti sinäkin saat apua, se on tuskastuttavaa tommonen.

Vierailija
18/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostan. Mulle on abortin jälkeen tullut ongelmaksi kuukautisten aikaan tuleva paha haju. Ei tuoksu normaalilta kuukautisvuodolta. Liittyy vain kuukautisiin. Lääkäriin olen menossa, mutta kiinnostaa jos jollakulla olisi ollut samanlaisia vaivoja.

Vierailija
19/43 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Päätin jakaa täällä, kuinka pääsin eroon vuoden kestäneestä bakteerivaginoosikierteestä. Sain lääkäriltä yhteensä kolme antibioottipuikkokuuria, joista vasta viimeinen, Dalacin-kuuri auttoi, kun kuurin yhteydessä ja kuukauden sen jälkeen söin intiimialueen maitohappobakteereita, GR-1 ja RC-14. Apteekkivalmiste nimeltään Femiflor. Samaan aikaan söin hyvien bakteerien kasvualustaa luovaa inuliinia, apteekista Lacto seven. Tätäkin valmistetta söin kuukauden vielä antibioottikuurin jälkeen. Jos oireet meinaavat ilmestyä uudelleen, käytän Multi-Gyn ActiGeliä, joka sisältää 2QR-kompleksia, joka estää haitallisten bakteeeien kasvua luonnollisesti ja turvallisesti. Sitä voi siis käyttää aina, kun lieviäkin oireita ilmaantuu. Nyt koen päässeeni eroon tuosta piinaavasta kierteestä.

Vierailija
20/43 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä parantaa kaiken. Myös pil...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi