Nainen, olisiko sinulle ongelma, jos mies ei kertoisi sinulle koulutustaan?
Voi olla amis. Voi olla korkeasti koulutettu. Voi olla pelkkä peruskoulu taustalla.
Miehellä on kuitenkin työpaikka (toimistotyöntekijä).
Kommentit (158)
No ainakin ihmettelisin mitä ihmeen salattavaa siinä on.
Olisi. Salaisuudet ovat ongelma. Ihmeellinen salaisuus kyllä.
Ihmiset antaa koulutukselle liikaa painoarvoa varsinkin parisuhdetta ajatellen. Niin vaan tilastojen valossa tuntuu ne kouluttautuneetkin eroilevan ja ulkoisesti kaunis paketti ja optimoitu suhde ei sekään välttämättä toimi....
Ei olisi ongelma. Ei minua kiinnosta muutenkaan jos hän olisi käynyt pelkän peruskoulun taikka yliopiston. Minulle ne ovat aivan sama asia.
Jos on työpaikka niin mitä väliä koulutuksella on?
Kyllä, koska minulle oma koulutukseni ja kouluttautuminen on tärkeää. Nykyisessä parisuhteessa mieheni sekä minun koulutukset ovat myös se oma intohimomme, jonka kanssa tulee puuhailtua vapaa-ajallakin. Miehen ala kiinnostaa minuakin, ja hänen kannustuksestaan olen opiskellut tuota asiaa itsenäisesti ja ihan kursseilla. Tästä on ollut hyötyä myös omassa työssäni.
Jos mies ei kerro koulutustaan, niin käytännössä sitä ei juurikaan ole. Mun toive kumppanin koulutustaustaksi on lukio ja jotain siihen päälle. Itse olen käynyt amk:n, ja olen FM
Vierailija kirjoitti:
Ei haittasi jos puhutaan ihan tutustumisen alusta eikä tule erikseen puheeksi. Jos salailee eikä suostu jatkossakaan kertomaan niin haittaisi. Koska se millaisessa paikassa opiskelee vaikuttaa kuitenkin ihmiseen. Ja ennen kaikkea olisi aika outoa jos ei suostuisi kertomaan missä opiskeli. Siis tavallaan salailisi 6v menneestä elämästään aikalailla täysin.
Ei kaikki koulutukset kestä kuutta vuotta...
No kyllähän tuo paljastaa miehen itsetunnon tason.
Jos olis korkeakoulutettu, niin ei hän sitä salailisi.
Missä tilanteessa? Jos kyseessä on joku satunnainen keskustelukumppani, niin ei tietenkään olisi ongelma. Jos taas olisimme tutustumassa toisiimme "romanttisessa mielessä" eli olisimme kiinnostuneet toisistamme ja alkaisimme tapailla ja tutustua, niin pitäisin todella kummallisena ellei toinen kertoisi, missä ja mitä on opiskellut.
No todellakin haittaisi, koska se paljastaisi miehen olevan joku ongelmainen oudokki.
Se on ihan yhtä tärkeä tieto alussa kuin k.rvän pituus. Ei tarvii heti aluks kuuluttaa. Selviää kyllä sit aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittasi jos puhutaan ihan tutustumisen alusta eikä tule erikseen puheeksi. Jos salailee eikä suostu jatkossakaan kertomaan niin haittaisi. Koska se millaisessa paikassa opiskelee vaikuttaa kuitenkin ihmiseen. Ja ennen kaikkea olisi aika outoa jos ei suostuisi kertomaan missä opiskeli. Siis tavallaan salailisi 6v menneestä elämästään aikalailla täysin.
Kerrotko sinä miehille body countisi etkä loukkaannu siitä, jos mies kysyy? Jos et kerro ja/tai loukkaannut, niin salailet mieheltä menneisyytesi.
Kysymys Aplle. Miksi et haluaisi kertoa koulutustaustaasi?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset antaa koulutukselle liikaa painoarvoa varsinkin parisuhdetta ajatellen. Niin vaan tilastojen valossa tuntuu ne kouluttautuneetkin eroilevan ja ulkoisesti kaunis paketti ja optimoitu suhde ei sekään välttämättä toimi....
Ainut asiallinen kommentti ketjussa. Kiitos. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko sinä miehille body countisi etkä loukkaannu siitä, jos mies kysyy? Jos et kerro ja/tai loukkaannut, niin salailet mieheltä menneisyytesi.
Joo. Nämä kaksi asiaahan ovat todellakin verrannollisia keskenään. Oikein hieno aasinsilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta mitä tarkoittaa body count?
Jos mies olisi ikäiseni, eli noin 50 vuotias, niin luultavasti en edes ajattelisi kysyä hänen koulutuksestaan. Mies olisi luultavasti tehnyt töitä jo 25-30 vuotta, joten asialla ei olisi kovin kummoista mielenkiintoa minun mielestäni. Ja vaikka hän sen kertoisikin, niin voisi olla, että unohtaisin asian samantien.
Teen työtä vanhusten kanssa ja mietin joskus, että en tiedä kuin muutamalta edes ammattia, saati koulutusta. Vaikka juttelenkin vanhusten kanssa hyvin paljon ja ihan kaikesta ihan ajan kanssa, niin joku koulutusasia on sellainen mikä harvoin tulee esiin. Meillä riittää kyllä tuhat muutakin asiaa, josta jutella.
Jos ei ole edes lukiota käytynä, niin oletan että älyltäänkin kuuluu siihen alle keskiverron porukkaan. Parisuhdemielessä oltaisiin liian erilaisia.