Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies varasti lapsen rahat!

Vierailija
11.05.2010 |

Ai helv.. kun mua ...tuttaa!

Mies tarrvi johkin omiin juttuihnsa rahaa ja otti lapsen vaivoin säästämät eurot 90ekee. eikö edes myönnä.

Lapsen rahoihin ei mun mielestä kosketa ei ikinä eikä missään tilanteessa!!! Ei ei ei!!

Ihan itkupotkuraivari olotila.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei viety kaikkia kun oli käydä nimppariraholla ostamassa kevätvaate. totta, etä pitäs antaa äijälle kenkää.

Mä olin piilottanut rahat sellaseen paikkaan että lapsi ei niitä oo voinut ottaa. Miehen on tarvinnut lompakko nähdä. Lompakko oli meidän vaatehuoneessa eikä lapsi ees käy meidän makkarissa puhumattakaan että kävis vaatehuoneessa. Lapsella ei ollut mitään aavistusta mihin oon lompakon kotona laittanut. Reilu viikko sitn laiton sinne 10 euroa ja nyt lompakkoo ei oo misssään.

AP

Vierailija
2/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus kaveri jonka mies huolehti perheen elatuksesta (vuokrat, sähköt, ruuat yms.). Kaveri käytti rahansa (kelan pvraha) vaatteisiin, herkkuihin yms. ja laittoi myös lapselle vähän säästöön. Hänellä ei ollut mitään käsitystä perheen menojen maksuista ja miten hänen opiskeleva miehensä maksoi vuokran, automenot, sähköt, puhelimen laskut yms. Eräänä päivänä hän huomasi kun mies oli ottanut lapsen tililtä vähän rahaa ja raivosi ihan hulluna. Mies hissukkana nieli kaiken ja meni vanhemmiltana hakemaan tuon rahan lainaksi...ja jatkoi taas opiskelijana (+ kesätöillä) perheensä elatusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei viety kaikkia kun oli käydä nimppariraholla ostamassa kevätvaate. totta, etä pitäs antaa äijälle kenkää. Mä olin piilottanut rahat sellaseen paikkaan että lapsi ei niitä oo voinut ottaa. Miehen on tarvinnut lompakko nähdä. Lompakko oli meidän vaatehuoneessa eikä lapsi ees käy meidän makkarissa puhumattakaan että kävis vaatehuoneessa. Lapsella ei ollut mitään aavistusta mihin oon lompakon kotona laittanut. Reilu viikko sitn laiton sinne 10 euroa ja nyt lompakkoo ei oo misssään. AP

Varmista, ettei lapsi sittenkin itse olis sen löytänyt...

Vierailija
4/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä lompakko piti piilottaa?

Meillä mies vei lapsen 5 eurosen. Eka seteli, minkä siivouksessa auttamalla ja roskia viemällä sai. Ja äijä kehtasi sen viedä!!!!!!!!!!!!!! Ennemmin vaikka lainaa naapurilta tai ottaa pikivipin kuin kosketaan lapsen työllä ansaitsemaan ja tarkoin säästämään rahaan.

Sapetti niin, että sai kaikki kuulla asiasta. Tosin miehen suku käänsi asian niin, että minä ylireagoin. Olisivatpa olleet paikalla, kun 7 v itki kadonnutta rahaansa...

Vierailija
5/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei käy meidän makkarissa eikä varsinkaan vaatehuoneessa. Äsken just istuin ja mietin onko lapsi ollut yhtään yksin kotona tällä välilä kun viimeks lompakolla kvin. Ei oo eikä meillä oo käynyt yhtään kaveriakkaan muutakun viikonloppuna käväs pihassa. Kukaan ei käyny sisällä. Lapset oli vaan hetken tarmpoliinilla ja sit kaveri lähti.

Soitin miehelle ja se väitti kivan kovaa ettei oo ottanut. Ehkä ne ei katoo kun tuhka tuuleen.

Vierailija
6/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt sattuu oleen epäluotettava mies joka valehtelee minkä kerkee. Millon mitäkin, pikkujuttuja ja isoja juttuja.

Vierailija
7/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes 0,50e.

90e on minullekin iso raha, vaikka käyttötilillä on aina 5000-7000e ja muilla tileillä 100 000-300 000e, muista sijoituksista puhumattakaan.

Toiselta ei oteta lupaa kysymättä senttiäkään, kaikkein vähiten omalta lapselta.

Vierailija
8/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilanteessa, jossa en voi avata lapsille omia tilejä, joille sitten voisin siirtää heille tulevaisuutta varten pesämunaa verottomana.

Ex-vaimoni tyhjentää tilit välittömästi.

Vierailija
9/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voit kyllä avata tilit mutta käyttöoikeuden jätät vain itsellesi kunnes lapset ovat täysikäisiä ? Oletko kysynyt asiaa pankista ?

Ainakin rahastosäästämisellä onnistuu koska voit laittaa rahastoon rahaa ja nuo rahastot erääntyvät ennalta sovittuna päivänä (esim. kun lapsi jo täysikäinen) ja voit merkitä edunsaajiksi lapsesi. Kukaan muu ei pääse niihin käsiksi kuin sinä. Ja jos kadut ja tarvitkin itse rahoja voit nostaa rahoja ennen tai muuttaa edunsaajaa.

Vierailija
10/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei lompakko ole tippunut minnekkään piiloon tai joutunut joidenkin vaatteiden väliin ?

Jos mies valehtelee jatkuvasti niin itse en kyllä jaksaisi sellaista liitossa.

Tsemppiä. Toivottavsti asia selviää.

Vierailija
11/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilanteessa, jossa en voi avata lapsille omia tilejä, joille sitten voisin siirtää heille tulevaisuutta varten pesämunaa verottomana.

Ex-vaimoni tyhjentää tilit välittömästi.

Eli, jos haluat, niin ex-vaimolla ei ole oikeutta lapsen tiliin ja varmaan kannattaa laittaa siihen myös, ettei myöskään lapsella ole siihen oikeutta. Sinun itsesi ei tarvitse edes tarvittaessa käydä pankissa, mikäli haluat itse tallettaa tai nostaa rahaa tililtä, vaan tili liitetään sinun verkkopankkiin. Mikäli nostoja (ainakin meidän pankissa) on max 10/, tili on maksuton ja korko 2% eli tällä hetkellä enemmän kuin lainan korko.

Vierailija
12/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhteishuoltajuus, lasten tileihin on käyttöoikeus molemmilla vanhemmilla, elleivät yhdessä päätä, että vain toisella on käyttöoikeus tiliin/nostetaan rahoja molemmat yhdessä. Yksinhuoltajalla ainoastaan yksin käyttöoikeus.

Toki voi avata tilin lahjoitustarkoituksessa, eli lapsi saa nostaa rahat 18v täytettyään, mutta kenelläkään ei ole ennen sitä käyttöoikeutta. Vanhemmilla aina tiedonsaantioikeus ainoastaan.

Vakuutussäästäminen on sitä, että olet itse vakuutuksenottaja ja voit sen kautta lahjoittaa lapselle varoja (=lapsi on edunsaaja).

Vierailija
13/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi pankkitililtä nostamassa pankkikirjan kanssa. Viimeinen nosti oli kyllä säälittävä: muutamia kymmeniä pennejä. Menivät pikkusiskon rahat iloiseen elämään.

Lisäksi yhtenä jouluna varasti rahalahjan, jonka sain vähävaraiselta sukulaiselta. Olisiko ollut n. 5 tai 10 markkaa. Sinne meni.

Muutenkin sellainen ihminen, joka on aina lainaamassa, maksattaa toisilla. Nykyisin pyyhkii taloudellisesti hyvin, mutta ei ole esim. näitä varastamiaan rahoja koskaan tarjoutunut maksamaan.

Vierailija
14/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen olis syytä maksaa rahat kiltisti ja pian lapselle takaisin.

Vierailija
15/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainasko vai varasti. onpa teil pienest kii ku 90eurosta elämä.

pistä se maksaan takas

Vierailija
16/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kenelläkään aikuisella voi olla talous niin sekaisin, että pitää viedä lapselta alle sata euroa?

Vierailija
17/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainasko vai varasti. onpa teil pienest kii ku 90eurosta elämä. pistä se maksaan takas

eihän se elämä niistä rahoista ole kiinni. mies teki väärin, kun OTTI LAPSEN SÄÄSTÄMÄT RAHAT ILMAN LUPAA!

että osaa olla yksinkertaista taas.

Vierailija
18/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomi on täynnä lapsiperheitä joille voi olla todellista tarvetta 90 eurolle, sehän on iso raha. Minun isäni tapasi rikkoa säästöpossuni säännöllisin väliajoin, sai sieltä varmaan 10-20 mk.

Miten kenelläkään aikuisella voi olla talous niin sekaisin, että pitää viedä lapselta alle sata euroa?

Vierailija
19/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vähistä rahoistani, joita sukulaiset silloin tällöin Kultapossu-tililleni laittoivat, ei jäänyt mitään jäljelle. Jäi pelkkä tilikirja, jossa oli pano, otto, pano, otto, pano, otto... Summat eivät olleet isoja, tyyliin 10-15 mk/krta, mutta sinne ne rahat menivät. Vielä aikuisenakin minua sylettää tuo raukkamaisuus, että pitää lapsen rahoihin kajota.

Vierailija
20/29 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ainakin ihan minimivaatimus tai ukko kuutamolle..!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme