Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos raskausajan tupakanpoltto on NIIIIN vaarallista, niin

Vierailija
16.04.2010 |

..

Ihmettelen kovasti, kun täällä on jatkuvasti puhe ko. asiasta ja on kasapäin tutkimustuloksia, kuinka tupakointi aiheuttaa sitä ja tätä.. Tunnen kolmen perheen sisaruskatraan ja jokaisessa on äiti tupakoinut raskausaikana, myöskin sisällä. Tämä tapahtui 70-80-luvuilla. Nyt aikuisena kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä, eikä heillä ole mitään sairauksia. Koulutkin ovat menneet hyvin, vaikkakaan kukaan ei ole akateeminen.

Mulle ei mene jakeluun, että jos se tupakka on niin vaarallista, niin miksi useimmissa ei näy mitään vaurioita? mistä se johtuu? voisiko joku vääntää ihan rautalangasta?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset jäävät kyllä helpommin ja nopeammin itsekin tupakkakoukkuun. Lopettaneetkin repsahtavat niin helposti, jos erehtyvät yhdenkin polttamaan. Aivojen reseptorit aktivoituvat heti, kun saavat vanhaa tuttua nautintoainetta, ja taas kierre alkaa.

Niin turhauttavaa, kun puolustelijat jaksavat täälläki jauhaa "terveistä" lapsistaan, mutta kun ei sitä tulevaisuutta ja pitkäntähtäimen vaikutuksia pysty heti näkemään. Siinähän sitten säästätte rahastoa jo valmiiksi lapsenne aikuisiän hedelmöityshoitoja varten, kun ei muuten jälkikasvua kuulu.

Vierailija
102/103 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siittiömäärää noin 30 %. Mistä on peräisin tieto että tupakka tekee lapset hedelmättömiksi, kuten täällä väitetään lähes automaattisesti, että lapsettomuushoidot on edessä? Itse en ole koskaan polttanut, mutta kiinnostaa silti, koska tiedän että tupakoivia on aika paljon ja vaikea uskoa, että vähäinen tupakointi tekisi lapset steriileiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on polttanut kahden lapsen raskausaikoina. Molemmat syntyivät melko vaikeasti epämuodostuneina. Muut lapset täysin terveitä. Ehkä sattumaa, ehkä ei. Äiti itse ainakin syyttää itseään, vaikka kukaan muu ei.

t. läheinen