Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos raskausajan tupakanpoltto on NIIIIN vaarallista, niin

Vierailija
16.04.2010 |

..

Ihmettelen kovasti, kun täällä on jatkuvasti puhe ko. asiasta ja on kasapäin tutkimustuloksia, kuinka tupakointi aiheuttaa sitä ja tätä.. Tunnen kolmen perheen sisaruskatraan ja jokaisessa on äiti tupakoinut raskausaikana, myöskin sisällä. Tämä tapahtui 70-80-luvuilla. Nyt aikuisena kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä, eikä heillä ole mitään sairauksia. Koulutkin ovat menneet hyvin, vaikkakaan kukaan ei ole akateeminen.

Mulle ei mene jakeluun, että jos se tupakka on niin vaarallista, niin miksi useimmissa ei näy mitään vaurioita? mistä se johtuu? voisiko joku vääntää ihan rautalangasta?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo alkoholijuomia,käyttää huumeita tai tupakoi, minusta se on lapsen pahoinpitelyä. Tällaisilta äideiltä pitäisi se lapsi ottaa samantien synnytyslaitoksella pois. Tällainen äiti ei ole kykenevä huolehtimaan omasta lapsestaan, jos jo raskaus aikana altistaa hänet vaaralle. Lapsi, varsinkin syntymätön on täysin puolustuskyvytön, joten kyseessä on vakava pahoinpitely.

Vierailija
42/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstallakin olen :) . En ajatellut sen olevan vaaratonta, tunnen vain useita tavallisia aikuisia, jotka ovat altistuneet tupakalle, ja ihmettelen, miten se on mahdollista.

ja sairastuneet esim. syöpään. Uskoisin, että myös korvaongelmat ovat lähes sääntö niillä lapsilla, joiden vanhemmat ovat röökanneet raskaus- tai pikkulapsiaikana.

Tiedät itse varmaan tupakan vaikutusmekanismit, mm. sen, että se tunkee häkää verenkiertoon, jolloin happi veressä jää vähemmälle. Ota nyt aikuinen ihminen järki käteen ja mieti, miten järkevää on altistaa kehittyvää sikiötä noille asioille.

Mutta niinhän se näissä asioissa on, että röökimutsi/huumemutsi/viinamutsi tietää asiat paremmin kuin asiantuntijat ja tutkijat, koska olisihan se rasittavaa luopua omasta nautintoaineestaan vauvan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aiheuttaisi lapselle mitään muuta, niin hänellä voi olla syntymän jälkeen vieroitusoireita. Jo se on syy olla polttamatta. Miettikää kuinka vaikeaa itselle on se tupakoitni lopettaa vieroitusoireiden vuoksi!

Vierailija
44/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 4 lasta alkoivat polttamaan teini-iässä, ja eipä ne mitenkään erikoisen sairaita ole, vielä ainakaan...

terveysongelmia. Turha miettiä mistä ne syövät ja muut taudit kumpuaa, jos altistuu tupakalle vuosikymmeniä.

Vierailija
45/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikainen tupakointi vaarantaa sikiön terveyden. Tupakan sisältämät myrkyt kulkeutuvat napanuoran välityksellä sikiöön. Sikiön kannalta haitallisimmat aineet tupakansavussa ovat häkäkaasu, nikotiini ja raskasmetallit.

Nikotiini saa aikaan kohdun, istukan ja napaverisuonten supistumisen, mikä johtaa sikiön hapensaannin heikkenemiseen. Sikiön veren nikotiinipitoisuus voi olla jopa korkeampi kuin äidillä. Häkä puolestaan heikentää veren hapen kuljetuskykyä ja tuloksena on krooninen hapenpuute. Hapenpuute vaikeuttaa solujen jakautumista ja kudosten kasvua.

Tupakansavun sisältämät syanidi, kadmium ja lyijy ovat myös merkittäviä sikiön kasvuhäiriön aiheuttajia häkäkaasun ja nikotiinin ohella.

Vierailija
46/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vauvalle joka syntyi nyt tammikuussa, annettiin kolmet pisteet:8-9-9. Piti kommentoida..

Vierailija
47/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Ihmettelen kovasti, kun täällä on jatkuvasti puhe ko. asiasta ja on kasapäin tutkimustuloksia, kuinka tupakointi aiheuttaa sitä ja tätä.. Tunnen kolmen perheen sisaruskatraan ja jokaisessa on äiti tupakoinut raskausaikana, myöskin sisällä. Tämä tapahtui 70-80-luvuilla. Nyt aikuisena kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä, eikä heillä ole mitään sairauksia. Koulutkin ovat menneet hyvin, vaikkakaan kukaan ei ole akateeminen. Mulle ei mene jakeluun, että jos se tupakka on niin vaarallista, niin miksi useimmissa ei näy mitään vaurioita? mistä se johtuu? voisiko joku vääntää ihan rautalangasta?

Mulla sekä miehelläni ovat vanhemmat polttaneet raskausaikana ja sen jälkeen. Meillä on kummallakin 2 sisarusta. Meillä KAIKILLA on puhjennut astma ja allergiat, siis kummassakin perheessä kaikilla lapsilla.

Sen lisäksi miehelläni anopin tupruttelusta johtuen erittäin alhainen siittiömäärä ja niistäkin vähistä vain osa hedelmöittämiskykyisiä. Näin ollen on erittäin epätodennäköistä, että koskaan saamme lapsia.

Tarpeeks rautalankaa?

Vierailija
48/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon sanottiin että täysiä kymppejä ei saa ketään.

Vierailija
49/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kuinka vaikeaa itselle on se tupakoitni lopettaa vieroitusoireiden vuoksi!

Vierailija
50/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tupakanvaaroista höyryävät, ovat itse niitä äitejä, jotka voi ihan hyvin ottaa raskausaikana pullollisen tai kaksi lonkeroa vaikka joka viikko. Mitä siitä mukaan vauvaan menee? =D Minäkään en ole ikinä kuullut/nähnyt tupakasta mitään aiheutuneen, mutta olen nähnyt mitä pienikin alkoholinkäyttö voi tehdä vauvalle. Siinäkin on todettu olevan MYRKYLLISIÄ aineita vauvalle ja kyllä on alkkis jos ei voi olla tipaton 9kuukautta! Ugh!

En raskaanaollessa tai muutenkaan, et se siitä teoriasta... :DD

Vierailija
51/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tupakanvaaroista höyryävät, ovat itse niitä äitejä, jotka voi ihan hyvin ottaa raskausaikana pullollisen tai kaksi lonkeroa vaikka joka viikko. Mitä siitä mukaan vauvaan menee? =D Minäkään en ole ikinä kuullut/nähnyt tupakasta mitään aiheutuneen, mutta olen nähnyt mitä pienikin alkoholinkäyttö voi tehdä vauvalle. Siinäkin on todettu olevan MYRKYLLISIÄ aineita vauvalle ja kyllä on alkkis jos ei voi olla tipaton 9kuukautta! Ugh!

enkä polta ollenkaan. Tuomitsen täysin molemmat asiat raskauden aikana. Kyseessä on päihdeäiti, joka pitäisi laittaa pakkohoitoon. Alkoholin tai tupakan käyttö raskausaikana on lapsen kemiallista pahoinpitelyä. Ja jos sinä et ole nähnyt, mitä haittoja tupakka voi aiheuttaa, niin sehän ei siis tarkoita sitä, etteikö niitä haittoja voisi esiintyä. Tupakoiva äiti on huono äiti. Piste.

Vierailija
52/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua odottaessaan. Olen perheen (ja tietääkseni myös lähisuvun) lyhin. Olen kärsinyt masennuksesta. En oikein osaa keskittyä mutta mitään ei ole tältä saralta tutkittu.

Minulla on ollut krooninen nuha melkein syntymästä asti. Minulla on myös kuiva, atooppisuuteen taipuvainen iho ja olen allerginen kissoille.

Itse tulin raskaaksi nopeammin(heti) kuin olisin odottanut enkä ollut vielä lopettanut tupakointia kokonaan. Vähensin heti raskaustestin jälkeen tupakointia reilusti ja hankin nikotiinipurkat yms joiden avulla lopetin muutamassa viikossa.

Vierailija
53/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa sen verran että elämäni ensimmäiset 13 vuotta minulla oli jatkuvasti myös korvatulehduksia ja toisesta korvasta on kuulo huonontunut.

Liekö sitten tupakan aiheuttamia vai ei... pikkusiskonikin on jo aikoja sitten kasvanut minusta ohi eikä muilla sisaruksilla ole mitään.. äiti nyt vain sattui polttamaan koko minun odotusajan koska hänellä oli niiiiiiin vaikeeta...

Vierailija
54/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan todistettu, että tupakointi aiheuttaa syöpää, sun muita tauteja. Miten ihmeessä se EI olisi vaaratonta ihmisen taimelle, jolle vasta rakentuu kaikki osat??

Sivuhuomautus: itsekin tupakoinut, mutten koskaan raskausaikana, enkä todella puolustele tai ihannoi millään tavalla entistä tupakointiani.

Nyt kun katson kaupungilla, varsinkin naisia, jotka tupakoivat, he näyttävät typeriltä.

Vierailija
55/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla raskausaikana ja yhden ei. Nämä kaksi, joiden odotusaikana on poltettu on allergisia lähes kaikelle ja molemmilla on myös astma. Kolmas lapsista sen sijaan ei kärsi näistä vaivoista. Luulemme, että juuri tupakointi raskausaikana on aiheuttanut allergiat. Entinen työkaverini, joka on kovin allerginen, kertoi myös äitinsä polttaneen raskausaikana.

Vierailija
56/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon sanottiin että täysiä kymppejä ei saa ketään.

lapsen syntymäpisteet? Noinko kuvittelet, että voit huokaista helpotuksesta aiheuttamiesi ongelmien suhteen, kun vauva syntyy terveennäköisenä? Kaikkea sitä ihmiset miettivätkin huojentaessan omaatuntoaan. Mulle syntymäpisteillä ei ole mitään merkitystä vauvan toivuttua synnytyksestä.

Vierailija
57/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen syntymäpisteet? Noinko kuvittelet, että voit huokaista helpotuksesta aiheuttamiesi ongelmien suhteen, kun vauva syntyy terveennäköisenä? Kaikkea sitä ihmiset miettivätkin huojentaessan omaatuntoaan. Mulle syntymäpisteillä ei ole mitään merkitystä vauvan toivuttua synnytyksestä.

Mut kun aiheeseen menit, niin keskimmäinen (josta en polttanut) omaa meillä atooppisen ihon ja allergiat. Katsotaan kuinka sairas tästä juniorista tulee, joka sekin on jäänyt ilman nikkisannoksiaan.

Vierailija
58/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan todistettu, että tupakointi aiheuttaa syöpää, sun muita tauteja.

Vierailija
59/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
60/103 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti ei voi vieroitusoireiden takia lopettaa, mutta laittaa vastasyntyneen vauvansa kärsimään vierotusoireista synnyttyään! Voiko itsekkäämpää tekoa olla? Tupakoiva odottaja ei ansaitse lastaan eikä ole edes mikään äiti.