Onko mielestäsi korrektia järkätä synttärit, valmistujaiset ym juhlat ravintolassa niin,
että vieraat maksavat itse laskunsa? Mun yks kaveri tekee aina näin, ja vähän alkaa nyppiä ostaa aina lahja ja mennä ojentamaan se kaverin valkkaamaan kalliiseen ravintolaan, ja maksaa itse ruokansa. Itse ajattelen, että sankari järkkää juhlat ja TARJOAA jotain vieraille, jotka sitten ehkä tuovat lahjoja...
Kommentit (23)
Mutta me teimme kerran näin kun emme jaksaneet järjestää mitään synttärijuhlia, mutta kavereitakin olisi kiva pitkästä aikaa taas nähdä. Varattiin siis ravintolasta pöytä ja jokainen maksoi itse laskunsa. Toi joku lahjankin, mutta ei olisi tarvinnut. Minusta parasta oli ajanvietto yhdessä.
Minulla on yksi sinkkuystävä jolla iso kaveripiiri ja lähihoitajan tulot. Hän esim piti valmistujaiset noin. Ei kai hänellä voi olettaa olevan varaa tarjota monelle? Minusta oli tosi kivaa käydä juhlistamassa tuolleen häntä.
Jos taas normaalituloinen ihminen järjestää kaikki juhlansa noin, niin kertoo pihiydestä. Ei oo pakko osallistua...
Nyyttikestit kotona saattaisivat pienituloisen kohdalla mennä läpi.
järjestää tulojensa mukaiset juhlat? Taatusti onnistuu kivat juhlat muutenkin kuin maksattamalla ne muilla ravintolassa!
EHkä satunnainen kerta, jos on joku hyvä syy, kuten rahapula JA remontti kotona tms ja asia on selkeästi kerrottu sekä vaaditaan, että lahjoja ei tuoda. Muuten outoa enkä edes menisi paikalle.
Ei todellakaan ole korrektia. Sama kuin pyytäisi kotiinsa ystäviä syömään ja pyytäisi ovella rahaa kattamaan ruoka- ja juomakustannukset. Vaikka taitaa sekin olla nykyään yleistymässä, ainakin häissä näyttää olevan jos jonkunlaista rahankerjuuta.
Eli sä et itse tehnyt juhlien eteen mitään muuta kuin soitit yhden puhelinsoiton ja maksoit omat ruokasi? Todella moukkamaista.
mutta minä en ole niin nipo että mokomasta asiasta olisin kyräillyt. Itse maksoi kyllä oman annoksensa, ja oltiin keskihintaisessa paikassa, josta oli mahdollista tilata myös kympin annoksia tyyliin keitto tai kanansiivet eli en tiedä onko nyt niin kamala juttu.
järjestää tulojensa mukaiset juhlat? Taatusti onnistuu kivat juhlat muutenkin kuin maksattamalla ne muilla ravintolassa!
ei ole korrektia jos järjestämällä järjestää tällaiset juhlat.
Mutta jos soittaa parille kaverille "hei lähdetäänkö yhdessä juhlistamaan mun valmistumista ravintolaan x", niin mikä ettei. Lahjaa ei kait kukaan tuollaisessa tilanteessa odota...
että vieraat maksavat itse laskunsa? Mun yks kaveri tekee aina näin, ja vähän alkaa nyppiä ostaa aina lahja ja mennä ojentamaan se kaverin valkkaamaan kalliiseen ravintolaan, ja maksaa itse ruokansa. Itse ajattelen, että sankari järkkää juhlat ja TARJOAA jotain vieraille, jotka sitten ehkä tuovat lahjoja...
Jos mä kutsun juhlimaan ravintolaan, niin kyllä minä olen se joka maksaa. Näin se mun mielestäni menee - ja jos mut joku kutsuu, niin se kutsuja maksaa.
Näin on meidän tuttavapiirissä aina ollut.
että jos järjestää esim. synttärit niin että haluaa kutsua kaverit ja varaa sieltä pöydän, niin synttärisankarin joka täyttää esim. 26v tulisi maksaa koko kaveripiiri. Haloo!
Eri asia jos on häät ym, mutta jos lähetään juhlimaan kaverin synttäreitä ja kaveri on senverran fiksu, että etukäteen varaa esim. kabinetin, että kaikki pääsee samaan paikkaan, niin tottakai jokainen tuo lahjan ja maksaa syömiset ite.
Meillä ei edes häissä tarjottu muita alkoholijuomia kuin alkumalja, muuten vain ruoka ja kahvit+kakku ja alkoholittomat. Baarista sai sit jokainen ostaa jos halusi alkoholipitoista juomaa.
Aika outoa. Kyllä mun mielestä on ihan o.k mennä juhlistamaan jonkun kaverin synttäreitä ravintolaan niin että maksan omat ruokani. Miksi ystäväni pitäisi maksaa mun ruuat? Aikuiselle ne lahjatkin on tyylin kirja jne joka nyt on arvoltaan aika vaatimaton. En mä kyllä enää ihmetttele miksi sosiaaliset tapahtumat ovat Suomessa niin hiljaisella mutta jos yhden pitää maksaa 10 ihmisen ravintolasafkat jotta voi viettää kavereiden kanssa synttäreitä niin en enää ihmettele.
Tuttuni kutsui minut häihinsä, jotka vietettiin eräässä hotellissa, jossa oli yleinen vuodenaikajuhla, jonne olisi pitänyt ostaa pääsylippu (kallis tietysti) Emme todellakaan menneet.
Todella ahnetta järjestää juhlat, joissa vieraat joutuvat maksamaan kulunsa.
häissä köyhäily ärsyttää. Että pitää ostaa omat viinat kalliista baarista. Kyllä on paljon hauskempia olleet sellaiset häät joissa on tarjoilu ja joihin tuleminen ei maksa! En kyl ite kehtais häävierailla mitään maksattaa... Eiks voisi vaikka bändistä tinkiä tai jostain saatanan tiarasta =DD
Mun mielesät aikuisten synttäri, paitsi ehkä joku "pyöreet" on ihan vaan tekosyitä mennä porukalla ulos. Ei meidän kaveripiirissä aikuisten kesken mitään synttärilahjoja ostella, ellei ole joku aivan erityinen syy, et keksii jotain tosi osuvaa tms. Mihin sitä mitään tavaravuorta edes laittaisi, jos ilta vaikka jatkuu ravintolasta jonnekin?
Häät, sukujuhlat, ehkä isommat tai virallisemmat valmistujaisetkin on vähän eri asia.
Niin ja kylä me sitten kututaan kotiimme kavereita illalliselle ihan muuten vaan, jos siltä tuntuu. Ja lahjojakin ostelen antamisen ilosta sit, kun tulee joskus eteen jotain mitä tietää varmaksi, että joku tykkää, ilahtuu tai tarvitsee. Kiakilla vaan on jo kaikkea, joten ei tule eteen kovin usein.
Ei sen juhlimisen pidä olla mitään vaihtokauppaa, et paketti illallisesta, ruusu skumpasta...
Itse en ole järjestänyt, mutta parikin kaveria on pitänyt synttärit juuri noin.
Ovat tosin muotoilleet kutsun malliin "ei lahjoja", eli paikalla oleminen on ollut se lahja :).
se on sitten eriasia, jos haluaa vetää kunnon kännit, että maksaa itse mitä baarista ostaa jos ravintolassa baari on.