.:¨' * ' ¨MARRASMURUJEN huhtikuun loppu ¨' * ' ¨:.
Kommentit (64)
Seuraava ultra on sitten rakenneultra juhannusviikolla.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Kian 12+1
Heippa taas.
Eli tänään oli np-ultra, veriseulan päätin jättää välistä. np oli 1,4mm pää-vartalomitta 49,8mm ja noin muuten kaikki näky mitä pitikin ja normaalilta näytti. Laskettu aika pysy täysin samana kun mitat täsmää. Seuraava ultra onkin vasta 22.6.
Itelle jäi jotenkin outo olo tiedosta että siellä miun mahassa sätkii joku hyvin touhukkaana ja mien tunne mitään kuitenkaan. Ehkä se tästä helpottaa, lähinnä iloinnut että kaikki vaikuttas olevan hyvin :)
Muuten olo vähän parantunut, huimaus vain on ja pysyy.
Onyxi 11+6
Heissan! Sitte ois se np-ultra, ja nään että pitääkö viikot paikkaansa.
Surullista että niin monelle on mennyt kesken :( Se on rankkaa.
Piparilla: Mulla jännittää siksikin kun haluan tietää että vieläkö siitä mun toisesta pussista on jäännöksiä sisällä. Ei ole vuotanut pois. Mutta maha on niin turvonnut, ei ihan normaalin kokonen näille viikoille. Luulen että mulla on sama edessä kuin sulla, että vuotoa tulee jossain vaiheessa. Mutta paljon viisaampi olen sitten torstaina.
Muut oireet alkaa olla poissa jo, mutta millä ihmeellä tän väsymyksen taltuttaa!? Välillä on päiviä että jaksaa vaik mitä puuhailla, ja sitten on näitä päiviä ettei jaksas mitään.
No, tilasin just uuden pyörän :) Jospa se sais minuun uutta puhtia! Tenavat ainakin innolla odottaa että pääsee mamman kans polkeen :)
t:biita-78 ja 11+5
Käytiin viime viikolla ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Pikkuinen oli 30 mm mittainen ja pienet kädet ja jalat touhotti kovasti. Laskettu aika pysyi samana vaikka mitat oli muutaman päivän edellä.
Nyt voi vähän huokaista ja keskittyä hurjaa vauhtia kasvavaan mahaan :)
Uneliini rv 10+1
Tervetuloa uudet marraskuiset :).
Pahoittelut keskenmenoista :(( nyt riittää ne uutiset!! ei enempää!
Piparillalle: Onneksi toinen vaavi voi hyvin. Voin vain kuvitella teiän kauhunhetkiä :( voi järkky!
Omaa napaa: paha olo senkus on ja pysyy :/. Välillä on hyviä hetkiä /päiviä ja välillä taas saa oksu kurkussa ja naama vihreenä huokailla. Olen kuitenkin sinnikkäästi käynyt töissä, kun en saikullekaan haluaisi jäädä.. Uskon ja toivon että tämä helpottaa tässä pikapuoliin! esikoisesta kuvotus lakkas rv 13-14 joten enää max. 2vkoa....ehkä....äääh!
Töissä siis muutamat jo tietää odotuksesta, joten voin rauhassa puhista ja ravata vähän väliä sekä syömässä että vessassa ;D. Ja juu...kyllä tämä pötsi alkaa väkisinkin jo puskea kaiken kansan ihailtavaksi, joten muutaman viikon sisään paljastun lopuillekin. Edelleenkään en ole ehtinyt ostamaan housuja, vaikka pitäisi. Työpäivien jälkeen ei kertakaikkiaan jaksa yhtään mitään muuta kuin rojahtaa sohvalle ja vapaapäiviä ei 1,5 viikkoon ole juurikaan ollut.
Kunhan tämä kuvotus nyt edes loppuisi... *huokaus*
Mukava kuulla muidenkin ultrakuulumisia :). Tulkaahan kaikki kertomaan sitämukaa kun olette käyneet! Ja muutenkin rohkeasti sieltä taustalta vain pinon jatkoksi!!!
Onko joku muuten kiinnostunut perustamaan suljettua ryhmää? Esikoisen odotusaikana meillä oli sekä yahoossa että hotmailissa s-postilistat. Mitäs muita vaihtoehtoja on? tietääkö joku? :)
Nyt suihkuun ja valmistautumaan iltavuoroon :P. Luulen, että on taas 'rämpimistä' tämäkin ilta :/ olo on taas aika kamala...
Adelaide & Vintiö rv 12+4
Hirveän paljon tullut taas surullisia uutisia ;( Suuret lohtuhalit kaikille murunsa menettäneille!
Täällä on kans eletty kauhunsekaisia hetkiä kun viikko sitten lorahti housuun ja paljon! Verta tuli tosissaan ja ajattelin että taas menee kesken! Verta tuli niin kauan ku sitte sieltä tipahti sellanen neliskanttinen klöntti (2x4cm) mutta sen jälkeen enää tuhrua. Soitin neuvontapuhelimeen että mitäs teen ku näin pääsi käymään niin ohjas mut päivystykseen ultraan. Noh siellä oli sellanen "äijä" joka tuumas vaan ettei tuota kannata lähteä ultraamaan, saman asian ajaa ku teet raskaustestin parin päivän päästä...Ite ihan shokissa enkä osannut hälle sanoa että tosiaan testin tekeminenhän auttaa (yhdessä km:ssä mulla testi näytti positiivista vielä 2kk km:n jälkeen). Seuraavana päivänä soitin neuvolaan ku aika oli perjantaiksi ja täti onneksi anto ajan neuvolalekurille torstaille. Siellä ultra oli tosi vanha mutta aika pian lekuri käänsi näytteen mulle päin ja sanoi että täällä näyttäs olevan kaikki hyvin! Pienen pienet kädet ja jalat olivat kehittyneet sitte viimesimmän ultran ja siellä ne jo kovasti heilui! Itku siinä kyllä tuli! Eli tällä hetkellä kaiken pitäisi olla hyvin, tuhrua tulee edelleen ja lemmenleikit ovat niin kauan kieletty ku vuotaa.. Mitään näkyvää syytä ei vuodoille löytyny mutta kertoi että joskus saattaa vuotaa ku istukka alkaa muodostumaan, ihan uus juttu mulle tuo..
Onnea taas kaikille jotka ovat np-ultraan asti ehtineet ja ihania uutisia sieltä saaneet! Ite vielä oottelen kovasti sitä aikaa sinne. Verikokeissa tarttis käydä tällä viikolla jossain vaiheessa niin ovat sitte valmiina ultrassa. Sokerirasitukseenki meen viikoilla 12-16 ihan omasta aloitteestani, tuota painoa on paljoN! ja sukurasitetta löytyy, vaikkei itellä koskaan sokereiden kanssa oo ongelmia ollutkaan niin aattelin käydä tuon tekemässä poisalta, jos vaikka säilyis puhtainpaperein tälläkin kertaa.
Päivittelin tuota listaa vielä, katelkaa onko virheitä!
Suljetusta listasta en osaa sanoa mitään ku en ole koskaan sellaisella kirjoitellu...fb:ssäkään en ole ollenkaan..
nani rv 10+1
pvm78 vai meniköhän nikki oikein.. pahoittelut kovasti ettette saa marrasvauvaa ;(( Toivottavasti tärppää pian uudestaan!
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Jossain vaihees tuntu, et tää päivä ei tuu ikinä, mut tulihan se.. Mekin käytiin ultras :) Kaikki ok, 6 sentin pötkäle siellä oli ja aikas rauhallinen tapaus, piti mahaa vähän velloa, että sai vähän kääntyyn mittausten ajaksi ja voi, kun oli ihana nähdä, kun pieni liikku!! Niskaturvotus jotain alle 1,5 ja la pysyi samana, tarkalleen oli päivät ultran kuin menkkojen mukaan! Ja ne ihme riskiluvut oli hyvät..!
Nyt vaan pientä kasvatellen ja toivoen, että kaikki jatkuis hyvin ja ois terve pieni! Samoin toivon muille!
Emmuli rv 12+3
ensi viikolla sitten pääsen vihdoin viimein np-ultraan :) kiljaisin onnesta kun sain postissa kirjeen 3 viikon odottelun jälkeen :D
jännittää ja tuntuu välillä, että onko tämä edes totta, mutta ensi viikolla tuokin asia selvinnee ja todentuu.
Mulla on ollut todella kamalia päänsärkyjä, lääkkeitä en ota vaikka kuinka sattuu...mutta pää on ihan kosketusarka ja tuntuu että pönttö ei toimi ollenkaan...väsyttää, väsyttää ja väsyttää...koska tää loppuu? eikai tässä auta muu kuin mennä saigonille, rauhoittumaan, koska työstä ei tule oikein mitään kun joka paikkaa kolottaa....
hyvää loppuviikkoa kaikille ja hauskaa vappua!
mimmumamma
21 täytän ja mies täyttää 28.
kolmas lapsi, esikko 06/08,kakkonen 04/09
LA 17.11. KOKS
nyt 10+6 ja pahoinvointi on ihan hirmuinen ollut jo niin kauan ettei pysty ees muistaa. välillä on ollut pari päivää että ei oo ollut mitn mut sen jälkeen on taas olo ollut ihan hirmuinen ! ultrassa käyty, la siirtyin ensimmäisestä oletuksesta kahdella viikolla eteenpäin. JOTEN VIEL ON PAHOINVOINTII KESTETTÄVÄÄN ! AAARGH.
Odottavan aika on pitkä, suosittelen niihin päänsärkyihin eka kuumaa suihkua ja sen perään pimeää huonetta ja kylmää käärettä otsalle. Kärsin itse migreeneistä ajoittain ja raskaana kun ei saa kunnolla lääkitä niin tuo on auttava keino. Meillä on pakkasessa semmoisia kylmäpusseja jotka pakastetaan aina sitten uudestaan. Niin joku semmoinen olisi sulle hyvä, ja jos et semmoista saa niin hernemaissipaprikaa otsakkeelle ja horisontaaliin mars!
Ei muuta, täällä kaikki hyvin!
9+1
Koitan vain tuleeko viesti perille. Oon monena iltana kirjoittanut ja sit lähettäessä on viesti hävinny kuin tuhka tuuleen,tympii.. No jospa tää nyt onnistuis niin vois kuulumisiakin laittaa:)
selja 13+3
mun kuulumisten laitto. Taas heitti mut pihalle. Mikähän siinä on,onko liian pitkä viesti? Ompas tylsää kun melkeen puoli tunisa kirjoitin..
selja taas
moi kaikille, harmi kuinka monella on ollu ikäviä uutisia. Siksipä vähäsen hermostuttaakin huominen neuvolalääkäri!! Ja ultra on heti perään ylihuomenna. Toivottavasti saan kertoa ihania uutisia. Lienee vainoharhaa pelätä mitään, koska viimeksikin kaikki meni raskaudessa hienosti, eikä oireita kuten vuotoja ole. Mutta pieni elämä on niiiin hauras. Närästys ja öklötys on helpottanu jkv, tosin on muistettava syödä muutaman tunnin välein, tai iskee armottoman heikko olo. Mahtaako kellään olla yhtä korkeella hemoglobiini kun mulla, 165? Mistä johtuu? Tai siis hyvähän se vaan on, eipä tarvii rautaa syödä! Maha toimii muutenkin varsin hitaanlaisesti nyt, rautatabletit kuulemma vaan pahentas sitä... Noh, palailen lähiaikoina uudestaan uutisien kera! Hyviä vointeja kaikille!
Sisko29, rv 11+1
Mulla on kans paljon systeemi takunnut, monesti pätkäisee mun tekstin keskeltä ja näyttää vaan alun... Siitä oppineena otankin aina kirjoittamastani tekstistä kopion muualle, että jos häviää johonkin bittiavaruuteen, on teksti kuitenkin tallella ja voin yrittää uudestaan!
Yksi minkä oon huomannut on että joskus se tökkii, jos tekstissä on ollu jotain erikoismerkkejä...
Älä lannistu, ettei jää sun kuulumiset meiltä saamatta : )
Kian 12+3
Tännekin syntyy vauva marraskuun lopussa. Tunteet on pinnassa ja tuntuu niin hyvältä :)
Viikot 6 ja 7 meni tosi huonosti voiden, mutta nyt ollaan viikolla 9 ja tuntuu jo tosi hyvältä :) Vauva on paljon toivottu ja kauan yritetty, joten tätä onnea ei voi uskoa todeksi.
Laskettu aika ois 29.11, ensimmäinen vauva meille.
Eilen oli ensimmäinen neuvolalääkärikäynti. Oli kiva yllätys kuulla, että ultrakäyntejä tulee olemaan vielä rakenneultrankin jälkeen lisää. Normaalistihan ainakin meidän kaupungissa kuuluu vaan se np- ja rakenneultra ohjelmaan. Mutta koska esikoinen on syntynyt (hätä)sektiolla, tulee mulle kuulemma loppuraskaudessa ylimääräisiä ultrakäyntejä, joissa tarkkaillaan, että sektiohaava kestää hyvin. Kiva niin, pääsee sitten näkemään vaavia useamminkin : )))
Tänään on meillä tosi jännä päivä, aiotaan nimittäin kertoa meidän esikoiselle (4 v 10 kk). Hän on jo tosi kauan toivonut pikkusisarusta, joten uutisen pitäisi olla kyllä hänelle iloinen! Viime äitienpäivänä sain lahjaksi piirrustuksen, joka oli dagiksessa piirretty. Aiheena oli "Meidän perhe". Siihen oli tyttö piirtänyt äiti, pappa, hän itse ja lillasyster... Eli toiveissa ja ajatuksissa on jo kauan hänellä ollut.
Aiotaan salaa videoida kertomishetki ; ) Saas nähdä, minkälainen reaktio irtoaa : )
Kian 12+3
Meillä tyttö 5v, omasta aloitteestaan lupasi pyhästi, että "mä en sit koskaan kiusaa sitä vauvaa"! Saas nähdä =)
No, neuvolalääkäri oli tänään, siitä en tullu paljon hullua hurskaammaksi. Sydänääniä ei saatu kuuluun, kohtu oli kyllä suurentunut vastaamaan viikkoja. Sentään ei tarvi odottaa huomista pidempään, että saa ultrassa varmistuksen. Ei tämä nyt hirveesti pelota, mulla on vähän vararavintoo, ja kaikella kunnioituksella se doppleri näytti kyllä 90-luvun valmisteelta. Odottelen huomiseen seuraavia uutisia!
Sisko29, 11+2
Turvotusta oli 1,3mm joka on hyvä lukema. Ei lähelläkään sitä riskirajaa. Joten hyvä mieli! Vauva oli nukkumassa. Ihan vähän liikuskeli. Kätilö sitä herätteli ravistelemalla mun mahaa. (tosi kivaa kun olin juuri syöny) Mutta vauva vain käänsi kylkeä :D Mutta sydän löi hienosti. Vauvalla oli mittaa päästä peppuun 5,3mm ja siihen lisäksi on jalat. Ihana oli kun vauva hipsutteli suutaan peukalolla. Ihan kuin yritti laittaa peukkua suuhun :) Niin ihana kokemus oli se ultra kun helpotti heti tietää että vauvalla on kaikki näillä näkymin ainakin hyvin.Viikoiksi se mittas 12+0 Sen sijaan että olisi pitänyt olla 12+1, mutta noin vähäisellä heitolla ei laskettua aikaa aleta muuttamaan. Joten mun laskettu aika on nyt 10.ja 11.11. (+-2vko)
Hauskaa Vappua kaikille!
Sori, en oo ihan niin seko päästä mitä tuosta tekstistä vois kuvitella! Vaikka onkin Vappu! :D
Ensinnäkin iso lohtuhalaus pmv78:lle ikävien uutisten takia... : ( Tuollaisia kuulumisia ei haluaisi koskaan joutua lukemaan...
Itsellä yksi "välietappi" saavutettu, tänään oli nimittäin aamulla np-ultra. Kaikki oli hyvin, ei niskaturvotusta ja näin ollen riskiluku oli normaali. Pää-perämitta oli 56 mm, viikkoja nyt siis 12+1. Oli kyllä massussa NIIN touhukas kaveri, että huh huh : ) Ei ollut hetkeäkään paikoillaan! Ei meinannut hoitaja saada edes kuvaa napattua, kun oli niin menossa vaavi koko ajan ; )
Ihana oli taas saada varmuus siitä, että kaikki on kunnossa masuasukilla