Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lila] Aamukahvia tässä hörpiskelen aurinkoisessa keittiössä ja samalla kirjoittelen :) Taas tuli hyvin nukuttua... ??? kuudelta vasta heräsin ja aloin pyöriä... sillon masuvaavi kyllä piti mua hereillä jumppatuokiollaan.

[color=orange] (saa nähdä toimiiko nää värit)

Sellanen tuli mieleen... kun luin eilisillan pinoa, että mitä mieltä, hyvät pienten lasten äidit, olette niistä lapsityranne ym. ohjelmien jutuista ja ohjeista... oletteko kokeilleet ja onko ollut hyötyä... vai onks ne vaan niitä telkkarissa tehtyjä " mukamas" juttuja? Itsellä kun on vaan tämä yksi tyranni masussa vasta niin ei ole oikein kokemusta miten sitä sitten kasvattaisi... vinkkejä siis...

[color=red] Kipukynnyksestä... mulla ainakin on ihan sika matala kipukynnys... olen aina vinkumassa kaikesta pienestäkin... sen takia vähän synnytyskin jänskättää vaikka toisaalta olisi ihana pärjätä mahd. pitkälle ihan liikkuen, ammeessa ym... kun ne kaikki lisälaitteet ja seurannat, mitkä epiduraalissa tarvitaan ei paljon houkuttele. Täytynee mennä vissiin tilanteen mukaan... kuitenkin olen jo synnärin ovelta ruinaamassa puudutuksia :D

[color=blue] Ninni rv 32+3

Vierailija
2/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet] ei toiminut toi " lila" komento... toimiskohan tää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]

Ihanaa, lämpöä ja apaa!!

Mulle on tullut varmaan joku aikuisiän lukihäiriö.. Ihan älytön mäyrä kirjotusvieheitä..

Ihmetys, miten olenkaan hereillä tähän aikaan!! Voipi olla tuo keli:)

Eilen sain sitten siivottua koko huushollin, mikä suurena ihmetyksenä sekin. Osaan yllättää itsenikin, kun viime aikojen vetämättömyys on ihan tajutonta. Kai tää on vaan joku virus ja menee AIVAN VARMASTI ohi! :)

[color=green]

Älkää Kerttukaimat väsykö väsymykseen, kyllä jossain välissä tää olo teihinkin tarttuu.. Se tulee tosi nopeeta, ja luulen, että kaikkoaa samaa vauhtia! Heh:) Ja raskaana saa olla vetelä! Sehän on sitä ns. oman kehon kuuntelemista ja rauhoittumista!

[color=blue]

Mitäs Ninni siellä pähkäili.. Ai niin, niistä kipukynnyksistä. Mun kipukynnys on jossain varpaan kynnen alla, siis tooosi matala!! Valitan kaikesta pienestäkin! Kipulääkitystä en ekaan kerenny saamaan, kun kohdunkaulan puudutuksen, (mikä lie oikealta nimeltä).. Piikin jälkeen sanoi, että kannattaa rentoutua suihkussa, niin supistuksiakin saadaan.

Minähän tein niin ja tullessa pesulta, oli poika jo punkeemassa pihalle.. Äkkiä sängylle, porukkaa valmiiks.. Kaksi ponnistusta ja siihen se syntyi..

Juu, helpolla pääsin!! Tää ei välttämättä tule sitte ihan noin kivasti..

[color=coral]

Poika painoi 3500kg ja pituutta 51cm, eli normikokoinen vauveli.. Tää seuraava ei mikään pikkuvauveli ole, joten voivat käynnistää aiemmin. Saapas näkee, mitä kenkä tekee.. Synnytyssuunnitelma tehdään 30.5. kesäkuun alussa voidaan jo käynnistää, vaikka 22.6. on se la.

Joo joo, oma napa - paras napa.. Minä vaan ite täällä kirjoittelen.. Annetaan muillekkin tilaa! Lähden kauppaan ja tulen taas sivuille.. Kivaa päivää rakkaat Kertut ja nauttikaa ilmasta!

Love MariAnn 33+ kääk, mikä päivä..

Vierailija
4/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]Täällä istuskellaan koneella naputtelemassa. Mies pelaa jotain autopeliä ja likka kattoo ihan innoissaan. Suoritin tuossa aamusella (häpeäkseni) noin viikon tiskit. Hitto kun ei ole saanut aikaiseksi, mut nyt on hyvä mieli=) Onhan tuo keittiökin ihan toisen näkönen.

Eilen en ehtinytkään kirjottelemaan ja nyt pinon pikaisesti lukaisin läpi. Karvat on vallanneet mun mahan ja posket. Onneks ovat sellasta vaaleeta haiventa. Toivottavasti lähtevät yhtähyvin pois, kun likan syntymän jälkeen. Saman oon huomannu Mariadeen kanssa (outoa on) eli sääristä karvat on melkein hävinneet. Häpypuoli sitten rehottaakin sillai et ei tiedä miten ajelis, kun ei sinne näekään. Mies ei suostunut tohon ajeluun... joten täytyy hakea jotain petentti ratkaisua=)

Turvotusta ei ole ollut vielä jaloissa, mut eilen oli ekaa kertaa sormukset tiukat. Mähän en yleensä töitten takia käytäkkään, mut on nyt ollut viimeviikosta taas kädessä, kun kotona on oltu. Kohta koitan mitä yön jälkeen sanoo sormet.[/color]

[color=blum]Olihan täällä veikkailtu, kuka kerttusista ensiksi jakautuu. Vaikka Lillillä ja Mionalla on suhteellisen hyvät piikkipaikat, on kuulumiset olleet niin hyviä, että taitaa tulla joku yllätysnimi vielä ohi. Voisin tarjoilla tähän vaikka tuota Äitimiia=) Ei olekaan täällä hetkeen kirjotellut, mut oli vaavi silloin niin iso jo. Tai sitten tuo Mariadee kiilaa koko porukan=) Tosiasiassa on todella hyvä, kun kukaan ei ole pienillä viikoilla vaavia saanut, joten odotellaan vuoroamme;-)

Lytte ja Masukki 34+0 (jes)

Vierailija
5/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana herätä lämpöön ja aurinkoon, kun taas voi niistäkin pienin palasin nauttia! :)))

Ninnille noista lapsityranni-jutuista:

En kovin montaa jaksoa ole katellu, mutta kyllä ne on mun mielestä aika selkeitä perusjuttuja, joista voi jokainen ottaa opikseen.

Joku kerta oli juttua omista tavaroista huolehtimisesta. Meillä on alettu jo heti kävelemään ja kyykkimään opittua harjoittelemaan lelujen keräämistä ja omista tavaroista huolehtimista. Kukkia ja muitakaan en ole suuremmin suostunut keräilemään pois. Kun jaksaa olla vähän aikaa tiukkana, niin on paljon helpompaa niin kylässä kuin kotonakin.

Hassu kirjoittaa näin, mutta " mukava" kuulla että muillakin on jalat kipeenä ja turvoksissa. Mulla on jalat turvotuksen takia melkein kipeämmät kuin liitoskivut! Ja viimekesänä ostin Prismasta sellaiset ihanat vaaleanpunaiset pistokas-sandaalit, joilla nyt jalkojani viilentelen.

Ja tuuletus: Jaksoin huilitauoin eilen tehdä sen vauvan tilkkupeiton ja pinnasänkyyn uudet päätypehmusteet. Ulkona sain kolme pientä kukkapenkkiä laitettua kevätkuntoon. Tänään ajattelin vielä yhden laitella hissuksin.

Ja jäätelönhimosta:

Kyllä! Antibioottikuurin takia ruoka ei oikein maistu, mutta jäätelöä syön vähän liiankin kanssa. Eilen (hävettää tunnustaa) pistelin poskeeni kaksi pikarillista Valion Hurmaava Kahvi-jäätelöä. Aivan ihanaa! :)))))))))

Painogallup:

Mikä teillä muilla on tilanne: Paljonko on tullut painoa nlan ekasta punnituksesta?

Itellä meni eilen kymppikilo rikki. Vähän hirvittää, mutta tiedän että siinä on rutkasti turvotusta. Huoh.

Ja pinotumis-jatkosta:

Kyllä tulee ontto olo, jos ei enää kesäkuun jälkeen kuule teistä ihanista ihmisistä mitään! Perustetaan vain viikkopino vauvapuolelle tällä meidän tutulla nimellä. Olisi mukava kuulla, miten kaikkien pikkukerttujen elämä lähtee sujumaan! Ajatelkaa: Kohta me kellitään viltillä pihapuitten alla nyytit kainalossa ja nuuhkitaan kesätuulia!

Ja itsestä tuntuu, että just oksenneltiin syyspimeissä aivan urakalla! :))))

Aurinkohalaus!

Miona 35+3

(Huh! Kohta on 36 täynnä -mitenkähän sen käynnistyksen käy? Entä jos meillä tosiaan on jo tiistai-iltana vauva? Nyt alkaa itkettämään ilosta ja hämmennyksestä... Vauveli... Meijän poitsu...

---Ja siitä tosiaan taitaa tulla Mikael, enkeli, kullannuppu! :)))))))))))

Vierailija
6/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariann, täällä on oltu kyllä niiin vääsyneitä, et liekö enää mitään kauheen tehokkaita kohtauksia tulee... Jotain sellasta voi puuhata pitkin päivää, missä ei tarvii paljon ajatella, ja lyhyitä rutistuksia, mut armoton väsymys on kyl iskenyt. Aamullakin kun herää, on jo valmiiksi väsynyt.

Pitäisi nyt pestä vauvanvaatteet, kun on hyvä ilma, eikä vielä siitepölyjäkään varmaan vielä kauheesti ulkona, vai onko jo? Siihen liittyenkin teille, jotka olette jo pesseet,

G: Pesittekö kaikki äitiyspakkauksen vaatteet samassa pyykissä, vai erottelitteko värejä? (Ja millaisiksi menivät pesussa?)

Näyttäis aika vaaleilta kaikki, tietty ihan valkeet vois laittaa valkopyykkiin. Tosin ilman pesuaineita pesen kaikki.

Niin, hain sen pakkauksen suurella jännityksellä eilen, ja kuinkas ollakaan, vanha sieltä tuli! Ensin kun avasin laatikon, ihastelin, et onpa nätti makuupussi, sitten tajusin, et voi sentään, tää onkin vanha. Mut kun kotona sitten rauhassa katselin niitä vaatteita (avasin siis jo postin pihalla paketin, kun olin niin utelias!!!), niin nehän olikin aika ihania kaikki. Ei se haalarikaan niin paha ollut ollenkaan, ukonkaan mielestä ei. Muuten kyllä kritisoi jo ennenkuin oli nähnyt muuta kuin makuupussin, et miks pitää olla 80-luvun vaatteita matkittu... Mut tykkäs sitten sekin esimerkiksi siitä keltaisesta potkuhaalarista. Musta se on kivan keltainen, samoin se collegepuku on kivempi kuin tossa uudemmassa. Ja oli ainakin 60cm vaatteita kivasti. Voi olla, et jos joku haluis haalaria vaihtaa, voisin vaihtaakin uudempaan, mut periaatteessa olen ihan tyytyväinen. Kun vielä tuttipullonkin sai, niin ei tarvi niitäkään sitten niin montaa kaupasta ostaa (todennäköisesti jossain vaiheessa pari kuitenkin tarvitsee). Makuupussi on kivempi myös kuin uudessa mun mielestä, sellanen ajattomampi. No, ei teitä varmaan nää pakkauslöpinät jaksa enää kauheasti kiinnostaa, joten lopetan nyt tähän.

Voi kun saisi jotain järkevää tänään aikaiseksi. Ei vain sisällä malttaisi kauheasti puuhata, kun ulkona on niin nätti ilma taas.

Nauttikaa auringosta!

Summerska rv34

Vierailija
7/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se 10kg oo paljon mittään tässä vaiheessa (riippuu tietty vähän pituudesta, mitä on odotettavissa), mut mulla se on jo kaukana takana... Kun ei kovin paljon 16kg ylittyis, niin oon tyytyväinen (keskivaiheilla tuli painoa yhtäkkiä aika hurjastikin, mut välillä sain vähenemään kun jätin kaikki makeat pois - nyt on taas vähän päässyt luistamaan käsistä...).

Summerska

Vierailija
8/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tulla vähän omanapainen teksti. olo sen verran huono, ettei jaksa nyt mitään romaania kirjoittaa :)

viime päivinä olen ollut vähän huonovointinen. enimmäkseen henkisesti, mutta myös ihan oikeasti kipeäkin. siis vauvan takia paikat ollu kipeet ja välillä aika tuskasta... varsinkin jos on innostunut haravoimaan yms. mut tuohon henkiseen puoleen...

viime viikolla kirjoitin siitä, kun tuli pojan isovanhempien kans erimielisyyksiä niistä syömisistä. ja laitoin sit sähköpostia aiheesta molemmille isovanhemmille. omat vanhempani suhtautuivat tosi asiallisesti ja ymmärtävästi. mutta appivanhemmat veti hirveen herneen nenään. nyt on sit välit niin, että he eivät ilmeisesti mielestään voi ottaa poikaa edes hetkeksi hoitoon, kun pitäisi asettaa pojalle rajoja. ihan hirveeltä tuntuu, kun poika tykkää niistä tosi paljon ja ne pojasta, mutta minusta on tosi inhottavaa, kun eivät kiellä poikaa ikinä ja syöttävät kaikkia herkkuja, kun poika vaan pyytää. miten voi jättää lapsen hoitoon, kun tuntuu, ettei voi luottaa siihen, että säännöistä pidetään kiinni? ja itsekin ilmaisivat asian niin, että meidän pitää sit olla aina pojan mukana siellä asettamassa rajoja.

ehkä toi on pieni asia, mutta olen sen takia jo monta päivää ollut ihan p****na. tosi surullinen olo, jos ei voi enää normaalisti olla tekemisissä niiden kanssa. aiemmin ollaan kuitenkin ihan hyvin tultu toimeen, vaikkei mitään sydänystäviä ollakaan. ja suoraan kasvokkain keskustelu ei onnistu, he haluavat vain antaa asian olla ja unohtaa. mut mä en voi unohtaa, sen verran ikävään sävyyn kirjoittivat s-postia (miehelleni, ei mulle suoraan).

toi on sit aiheuttanut aika paljon supistelujakin. kun ahdistaa, niin ihan selvästi se vaikuttaa myös niihin. ja nyt mua vähän huolettaa, kun ihan aamusta asti on supistellut melkoisen kipeästikin. ja mahakin toimi (mitä se ei ole tehnyt normaalisti koko raskauden aikana...). kun eiks toi mahan toimiminen voi olla merkki lähestyvästä synnytyksestä? toivottavasti ei nyt kuitenkaan ois siitä johtuvaa. mies ois vielä tänään illalla menossa keikalle ja baariin vikaa kertaa ennen vauvaa. ja mielelläni päästäisin sen sinne, on jo kauan sitä odottanut.

no, jospa tästä olo helpottaisi pikkuhiljaa. ainakin supistuket on nyt vähän laantuneet (väli on pidentynyt aika paljon), kun olen tässä sohvalla pötkötellyt puolisen tuntia...

mukavaa lauantaita kertuille!

gabriela rv 34+1

Vierailija
9/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsityrannit-ohjelma: mä katon joskus sitä ihan huvikseen ja esimerkiksi se jäähy ja palkintohommeli toimii ihan käytännössä. Lisäksi voi sitten paukutella " henkseleitä" kun itellä on niin ihanat kullannuput ja on onnistunut edes hiukan paremmin niiden kasvatuksessa.

No etukäteen ei kannata hirveesti tehdä päätöksiä mun mielestä, kasvatus tule ihan luonnostaan ja miehen kanssa kannattaa neuvotella ja sopia asioita valmiiksi, miten kannattaa joissain asioissa toimia-siis hyvää keskustelua ja kompromisseja jo valmiiksi ja sitä kautta selkeä yhteneväinen linja kasvatukseen.

Jari Sinkkosen kirjat todella hyviä, suosittelen. samoin uusi kirja, " curling-vanhemmat" on hyvä tätä päivää ja elämämenoa kuvaava opus.

Tässä mun aatelmia aiheesta!

Kipukynnys: mulla aika korkea, luulen taas selviäväni pelkällä ilokaasulla, saas nähdä sitten!

nyt terassille löhöämään ja kohta valmiiseen pöytää syömään mun äidin luo!

Vierailija
10/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tullu nyt 8,5 kg, mut nyt turvotksien takia epäilen et se nousee tosi nopeesti ylöspäin!

Vierailija
11/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MariaAnn: ihan mielenkiinnosta kyselen, jos haluat vastata, että mikä sinun vauvan painoarvio on? Minulla on sama tilanne eli puolentoista viikon päästä mietitään käynnistystä (la 3.6.) Nyt torstaina rv 35+5 painoarvio oli 3000-3100g ja se ei taas sen lääkärin mielestä mikään ihan hirveän iso ollutkaan. Eli en tiedä yhtänn mihin päädytään. Itse en hirveästi käynnistystä hauluaisi, mutta saas nähdä.. (minullakin edellinen oli 3,6 kg ja 51 cm)

Summersnow: Kyllä siitepölyä on jo ihan reippaasti ilmassa (leppä ja koivu) että niiskuti niiskuti. Toinen juttu sitten on, että haittaako se, jos ei perheessä ole taipumusta allergioihin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

äitimiia rv 36 (jossain vaiheessa en kyllä kuvitellut edes näin pitkälle pääseväni, mutta hyvä näin :)

Vierailija
12/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin läpi tuon ystäväkirjan ja innostuin pinoutunumaan minäkin. Siellä on paljon mielenkiinotoisen tuntuisia tyyppejä, jotka ilmeisesti taustailevat. Taustalla olen ollut itekin, mutta oon aika tiivisti seurannu keskusteluja.

Miona kyseli painosta ja mulle on tullu noin kymmenen kiloa tähän mennessä. Käsittääkseni se on aika normaali määrä. Tosin uskon, että mullakin siitä on iso osa turvotusta. Onko muita neuvottu litkimään vettä turvotukseen? Mulle sanottiin neuvolassa että voi yrittää vähän lisätä veden juontia, mutta ystävälle oli sanottu, että täytyisi juoda 3-4litraa vettä päivittäin. Neljä kuulostaa musta aika hurjalta tämän muutenkin hurjan vessarallin kanssa :)

Maha-asukkien vilkkaudesta tällä onkin jo puhuttu jonkin verran, mutta entäs te joilla on lapsia, miten masuajan vilkkaus jatkuu syntymän jälkeen? Itellä nyt mahassa suht levoton ja rajun tuntuinen tapaus ja välillä vähän pelottaa, että kuinka hurja lyyti sieltä on tulossa. Tilaa ei enää ole juuri nimeksikään, mutta ei tunnu tätä tytteliä haittaavan. Onko muilla masussa toosi vilkkaita tapauksia?

Miestä nauratti kun synnytysvalmennuksessa oli seurannut isoja masuja ja muualla oli vaikuttanut rauhalliselta, mutta oma piti kokoajan sellaista showta, että masu kupli :)

Kuitenkin ihanaa, että vauva potkii ja sillä on kaikki hyvin, koska mullahan todettiin viikolla 20 suht hälyyttävä ennenaikaisuuden riski ja siitä lähtien on täytynyt hyssytellä liikkumisiaan. Nyt kun mennään jo 34+ niin uskaltaa jo vähän tehdä muutakin kuin hiipiä :)

Mahtavaa on myös huomata se, että vointi on suht hyvä. Uskon, että se johtuu hyvinkin pitkälle siitä, että äippäri on alkanu, eikä tarvii murehtia työasioita. Onneksi.

Kivaa lauantaita kerttuset!

Anna 34+1

Vierailija
13/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten illalla jaksanu miestä oottaa kotia, oli puolilta öin kotiutunu, vähä tympäs, kuvittelin ihan tosissaan ettei siellä mene ku reilu tunti korkeintaan. Ja sain maltettua mieleni etten valittanu asiasta ollenkaan...

Aamuyöstä ihmettelin kun taas sattu mahaan, no kylelläni maatessa hokasin rueta laskemaan ja joka kerta laskin 20en... ja päättelin supistuksiks... Ei se muuta voi olla.. Tässä nähään taas et eipä sitä tiiä vaikka yhen on jo maailmaan saattanu...

PainoG: Ekasta neuvolasta on 3,9kg tullu, mut alkuunhan se laski joten jos siitä laskee niin 7,5kg. Keskiviikkona seuraava neuvola, saas nähä... Poikaa oottaissa tuli muistaakseni 8-9kg ja sillon laski alkuun vielä enemmän..

Mä katoin aiemmin niitä lapsityranni ja lapsijulmurit(?) ohjelmia ja jäähypenkki oli sellanen mitä vois itekki käyttää jos tarvis vaatii... Tuntuu että niiiin kiltti tuo poika, ettei pahemmin tarvii komennella... Nyt on pukemisen kans ruennu vehtaamaan, varmaan huomannu etten yhtä helposti enää saa puettua...

Iltapäivälle ja illalle luvassa mummulassa olo, mies lähtee pelaamaan kiekkoo parin sadan km:n päähän ja illanvietto siihen päälle... Mut sanoin sille et parempi ku nyt menee eikä kesällä... Enkä jaksa riitaa haastaa ku näin tyyntä muuten.. :)

En jaksa muistaa mitä aioin kommentoija. Muutaman muuttopussukan oon saanu pakattua ja jos pari lisää saisin aikaseks ennenku lähetään... Hitaasti mutta varmasti...

Suhmura 35+2

Vierailija
14/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Heissan kerttuset,

Onhan taas mahtava ilma. Ainut vaan se kun tuntuu, että itse hikoilee kahta kauheammin kun on vähän lämpimämpi. Kengät mahtuu jalkoihin, että sen takia ei tartte sandaaleja pitää, mutta muuten jalat hikoaa niin ettei tule tolkkua.

Puhetta on taas ollut vaikka mistä esim. kastemekoista. Meillä on ns. perinne mekko siinä mielessä, että miehen puolelta kaikki tämän polven serkukset on siinä kastettu eli tämä meidän poitsu on sitten kahdeksas. Oman suvun puolella ei koko kastemekko olekaan, kun ei kuuluta kirkkoon eikä meitä siis ole kastettu.

Sitten tuohon karvoitukseen eli mullakin posket on untuvakarvaa täynnä ja maha samoin. Osittain voi tietty vaikuttaa sekin, että poikaa odotan, kun en muista tytöistä samalla tavoin karvoittuneeni.

Entäs tuo paino, mulla sitä on tullut liki 20 kiloo, että ihan mukavasti. Omasta mielestäni syön ihan normaalisti, mutta ilmeisesti kuitenkin makeaa ihan liikaa... Täytyy sitten vaan jossain vaiheessa rehkiä, että pääsee liika kiloista eroon, en jaksa nyt niitä stressata.

Summerskaan voisin yhtyä tuossa väsymys asiassa, musta kanssa tuntuu aamulla kun herää, että voisi samantien ruveta päikkäreille niin väsyttää koko ajan. Jospa tämä ois vaan kevät väsymystä ;)

Lapsityranneja en ole katsonut, vaan eiköhän niissä ole jotain perääkin niissä ohjeissa. Kaikki ei tietysti sovellu kaikille, mutta soveltaen kyllä.

Mies lähti tyttöjen kanssa anoppilaan savusaunan kiuasta korjaamaan ja minä jäin kotiin raivaamaan vielä noita talvikamppeita. Vaatteet on jo kondiksessa, mutta kengät pitäis vielä käydä läpi. Keksis vaan vielä mihin ne tyrkkää, kun tuntuu, että tilat loppuu.

Joo, ehdottomasti pinoudutaan sitten jollain keinoin tuolla vauvapuolella jahka sinne asti päästään, muuten tulee vieroitusoireita.

Krisselle voimia mahataudin kanssa, hengessä mukana olen, se kun on yksi niistä inhottavimmista taudeista mitä olla voi. Jaksuja.

Täytynee palata sorvin ääreen. Viikonloppuja kerttuset!

-Magpie 36+1-

Vierailija
15/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Jos aloittaisi kommentoimalla heti ne jutskat jotka muistaa...[/color]

[color=red][b]gabriela[/b] Johan sulla on kurja tilanne! Harmillista kun aikuiset ihmiset menee ihan " lapsen" tasolle jos joutuu jostain sanomaan. Niiden pojun isovanhempien olis syytä tajuta, että juuri rajat ne on jotka lapselle rakkauden määrän osoittaa. Silleen mä sanoin mun miehen vanhemmille, kun meillä oli vähän sama tilanne joku aika sitten. Ei tosin päässyt kovin pahaksi kärjistymään. Jos ymmärsit mitä tarkoitin, oon välillä vähän huono tässä kirjallisessa ilmaisussa :) Tsemppiä kuitenkin, että saat asiat vielä oikenemaan.

Siitä lapsityrannit/pikkujulmurit ohjelmasta. Siinä on sellaisia juttuja ollut mun mielestä aika paljon, jotka pitäis olla ns. itsestään selvyyksiä. Pöydässä istutaan ja syödään, ei pelleillä tms. Vanhempia kunnioitetaan, karkki ei ole ruokaa jne.. Joka kerta mä hämmennyn yhtä paljon, miten siihen tilanteeseen on ajauduttu??! Samoin kuin Mionan perheessä, meilläkin tyttö on heti kynnelle kyetessään siivonnut lelunsa ja pitää muutenkin tavaroistaan huolta. Lapselta ei voi odottaa samaa järjestystä kuin aikuiselta (esim aviomieheltä :)) mutta lapsen pitää mun mielestä kyllä jo pienestä sisäistää tuollaiset asiat.

Mutta siis itse ohjelmassa on kyllä munkin mielestä paljon hyviä juttuja, jotka kannattaa laittaa korvan taakke.

Painosta.... Sitä on tullut ihan h...sti, n.14kg huh huh. Vielä olis 7-9viikkoa aikaa painoa kasvattaa.... Esikosta sain sen 27kg, mutta nyt ajattelin jäähä alle 20.[/color]

[color=green]Sitten omaan napaan... Mulla alakaa olla tooosi tukalaa tään masun kanssa. Jotenkin tuntuu että vatsa ei ole viime aikoina juurikaan kasvanut, mutta vauva senkin eestä. Mua sattuu ihan joka liike jonka tuo pikkusälli tekee. Siis oikeesti sattuu, vedet tirahtaa silmistä :/ Sitten niinkuin jo eilen valitin, heppu on niin ylhäällä, että hengitys on vaikeeta. Onneksi mulla on lääkäri maanantaina, kontrolli kohdunsuulle, mutta aattelin samaan reissuun mahduttaa näät muut vaivani. Mulla on 5.6. synytystapa-arvio, silloin viikkoja on 37+3, mutta silloin aikanaa ultrassa se oli reilu viikon isompi. Ja sf-mitta kertoo omaa kieltään, samoi kuin tää olo. Joten haluaisin lähetteen äippäpolille jo hiukan aiemmin. Auttaisikohan itku ja valitus :D

Pelottaa vaan tuo vaavin koko niin kovasti, esikko oli 3,5kg ja 48cm, mutta silloin mentiinkin keskikäyrillä ja olo oli hiukan toisenlainen....

Laitoin tänään vihdoin parvekekukat ja oon niin iloinen siitä asiasta. Hiukan myöhemmin pitäis pestä nuo parvekelasit, nyt kun siihen paistaa suoraan arska niin on aika hyödytöntä.

Mies lähtee tänää jonnekin lattianvalutalkoisiin ja tulee vasta huomenna kotiin. Ihanaa kun saa olla illan ihan omassa rauhassa :) Kävin ostamassa hiusvärit ja aattelin myös kulmat ja ripset värjäillä. Harmi kun ei oikein tuo jalkojen hoito itseltä onnistu :(

Mukavaa lauantaita kaikille!

Helmis ja Onsku 33+3[/color]

Vierailija
16/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea, että kaikki kerttuset ovat vielä kasassa. Joku kyseli tuosta karvoituksesta. Mulla kanssa mahassa kasvaa sellaista vaaleaa untuvaa ihan urakalla ja säärikarvat taas eivät juurikaan kasva, merkillistä...

Mulla nyt muutama päivä ollut tosi tukalaa. Supistelee ja kipeesti. Eilen ajattelin jo, että näinköhän se lähtö tulee. Mutta ei ainakaan vielä. Tänään tuntuu, että jotakin lorahtelee välillä pöksyihin. Mietityttää, että onkohan se lapsivettä. Mä en tosiaankaan tiedä, milloin pitäisi lähteä näytille.

Esikoinen syntyi viikolla 35. Silloin tiesi tasan tarkkaan, että nyt on mentävä kun lapsivedet lorisivat sänkyyn. Viime viikolla oli lääkäri. Ja silloin kohdunkaula oli sentin ja kohdun suukin hiukan auennut. Sanoi, että voi syntyä milloin vaan tai sitten ei..... Pitäisi vissiin käydä sairaalakasseja pakkaamaan, jos se lähtö vaikka yllättääkin. Voi kun se vauveli vielä ainakin pari viikkoa pysyisi tuolla masussa. Peukut pystyyn!

Vointeja kaikille!

bombo ja kurre rv 33 + 5 ja tyttö 11/01

Vierailija
17/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuossa äsken tehtyä pikaimuroinnin, muuhun ei nyt inspistä löydy. Oli kauhea määrä pölyä ja kissan karvoja lattialla kun oltiin melkein viikko poissa kotoa ja taas ensi yönä lähdetään muutamaksi päiväksi pois. Kävin eilen huoltoyhtiössä kertomassa nimenmuutoksesta ja kysyin samalla isännöitsijän mielipidettä sokeritoukka ongelmaan. Mur! Eipä kuulemma ole taloyhtiön päänsärky. Sanoi mulle että ala siivoomaan useammin tai pura keittiön sokkeli ja laita sinne pesuliuos joksikin aikaa ja sitten silikoonia lattian ja sokkelin väliin. Ei ne sitten enää kiusaa... Oon kyllä sitä mieltä että jos niiltä yhden reitin tukkii niin sit ne keksii uuden paikan tulla esiin. Sen ukon mielestä taloyhtiölle ei kuulu mikään mistä oon valittanut. Edellinen taloyhtiö oli paljon ihanempi siinä mielessä.

Painogallup: itsellä ei ole tullut kuin 4kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Oon siihen tosi tyytyväinen kun tota ylipainoa oli jo ennestään liikaa. Pinnistelin pääsiäisestä asti vähällä sokerilla ja vaalealla viljalla kun sokeriarvot oli koholla. Nyt kun saatiin häälahjaksi ihan hirveästi suklaata, ei näpit oo pysyny niistä erossa. Nyt hiukan itsekuria tähän mammaan!!!

10 minuuttia vielä ja sit alkaa aika-ajot!

Venla82 & Eppu 32+4

Vierailija
18/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Kävin tänään kampaajalla laitattamassa tummaa väriä ja vaaleita raitoja. Tuli tosi hyvä lopputulos. Opiskelija teki työn ja hinta oli -50%, eli 48e. Teki tosi hyvää työtä, oon tosi tyytyväinen. Ostin sit samalla mammahameen ja pari t-paitaa. Hame on semmoinen, että sitä pystyy hyvin käyttämään myös synnytyksen jälkeenkin.

Painogallup: Tähän mennessä tullut 6,5kg. Tuntuu, että painonnousu kiihtyy loppua kohti, kohta varmaan turvotukset nostaa sitä edelleen. Mut ei se mitään, kyllä niistä kiloista pääsee!

Mies vaan tossa katsoo formuloita, pitäisköhän lähtee ulos lukemaan tenttiin. Tyhmää istua sisällä kun on niin mahtava ilma. Lupas se mies, että lähdetään satamaan limpparille kun formulat loppuu.

Tytteli-83 rv 34+3

Vierailija
19/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=7D26CD] helmis: kiitti tsempityksistä! kai tässä nyt vaan on pärjäiltävä noiden appivanhempien kanssa. vaikka voi olla, että äitienpäivänä saa mies ja poika keskenään siellä käydä, ja mä jään siksi ajaksi oman äitini seuraksi. ei ihan vähään aikaan tee mieli niitä nähdä, jos vaikka omakin mieli vähän rauhottuisi ennen sitä. kesällä kai se on pakko sit vauvaa niillekin esitellä, vaikka mieluummin pysyisin niistä kaukana :(

painogalluppiin: mulla on tullut jo 14,5 kiloa. ei tosin neuvolan vaa' an mukaan, kun luotan enemmän omaan vaakaan, kun siinä käyn aina aamulla ennen syöntiä ja ilman vaatteita, niin eivät vaikuta tulokseen. mut aika hurjalta tuo minusta kuulostaa, ainakin verrattuna muiden kiloihin :/ toivon että kokonaispainonlisäys pysyis alle 20 kilon, niin pääsisi niistä kiloista sit joskus eroonkin. vaikka kyllä mä uskon imetyksellä ja normaalilla liikunnalla niistä pääseväni eroon. en jaksa hirveetä stressiä tuosta aiheesta vetää, vaikka esikoisesta tuli koko raskausaikana sen verran kiloja kuin nyt on tullut.

(.) voi nyt paremmin kuin aamulla. olenkin koko päivän lepäillyt vaan. ukkokulta on ihanasti jaksanut pojan kanssa touhuta kaikkea kivaa, kaupungilla kävivät ja toivat äitillekin jätskiä tuliaiseksi :) taitavat molemmat yhtä innoissaan olla, kun ulkona voi koko päivän leikkiä ja pelata jalkapalloa :)

ai niin, siitähän mun piti kertoa, kun eilen ekan kerran harjoittelin sitä välilihan hierontaa ja venytystä. ei se hirveän miellyttävää ollut, mutta ajattelin sen kuitenkin ottaa jokailtaiseksi rutiiniksi, niin sit synnytyksessä vois olla vähemmän epämiellyttävää. tai että ei ainakaan repeis niin helposti. onko muut kokeillut/ aiotteko kokeilla tai peräti harrastaa sitä päivittäin?

mukavaa ja rentouttavaa lauantai-iltaa kaikille!

gabriela rv 34+1

Vierailija
20/23 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä mennyt niin vauhdilla etten ole kerennyt edes tänne...vieroitusoireita jo :).

Oltiin koko perhe nyt sitten mukana herran lätkäharrastuksissa ja pakko myöntää että ihan kiva päivä vaikka niin tuota herran harrastusta aina toisinaan inhoankin.

Annajm kyseli masuasukin vilkkaudesta sitten syntymän jälkeen. Meillä esikoinen oli tosi rauhallinen mahassa, pelästyttikin monet kerrat kun ei mitään tuntunut liikkeitä. Ja synnyttyään tuo poika ei ole kyllä paikoillaan pysynyt ;). Tyttöä kun odotin niin maha heilu alvariinsa ja hermotkin mulla meni toisinaan kun vauva vaan jumppas ja sätki päivät ja yöt, niin tosi rauhallinen tyttö sitten syntyi! Nyt tämä kolmas on vielä villimpi kun tuo tyttömme joten mielenkiinnolla odotan mitä tästä seuraa...erittäin kiltti ja rauhallinen tyttö??

Mitähän muuta piti kommentoida, enpä muista, taidan painua saunaan ja sitten lapsille herkut pöytään, karkkipäivä nääs eikä olla keritty vielä edes karkkia syödä, ai jai...

Niin paino G: mulla on nyt tullut 7kg kun kävin neuvolassa juuri pari päivää sitten, oon ihan tyytyväinen ettei ole enempää vaikka oon aika huolettomasti kyllä syönyt etenkin nyt loppua kohden. Alussa olin paljon tarkempi herkkujen suhteen, nyt tuntuu että voisin elää " kylmillä" herkuilla, eli nyt on maustetut viilit erittäin POP! Ja jäätelökin maistuu, muttei kyllä mitään himoa siihen, suklaaseen kyllä on himo....

t. mariadee 32+1