Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapselle syöttää 3pv pelkkää puuroa? Rahaa tulee vasta torstaina,

Vierailija
12.04.2010 |

Ja luottokortteja, yms. ei ole.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee tunnen oloni varsinakiseksi palstaveteraaniksi - onko tämä nyt se "kauhumamma" joka aina tekee kaikenlaisia provoaloituksia siitä kiuinka huonosti hoitaa lastaan?

Ei kai nyt kukaan joka ei ole holhouksenalainen ole niin väpelö ettei saisi puuroon riittävillä rahoilla aikaiseksi myös muuta ruokaa... ja sen jälkeen vielä ronklaisi muiden tarjoomuksista.

Vierailija
42/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä pitää alakoulussa maistaa,mutta jättää saa kaikki jollei maistu.

Ja näin oli myös aikoinaan omassa koulussakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet työtön yksinhuoltaja niin pitäshän sun ainakin 500 e saada työkkärin rahaa (25,63 e/pv + yhdestä lapsesta 4,86 e/pv) johan tuolla rahalla saa kaapit täytyeen kuukaudeksi kahdelle.

Ja ilmeisesti saat tosiaan lapsilisän, elärit jos ukko muistaa maksaa sekä toimeentulotukea.. Ihmettelen v aan miksi et pärjää, kun muutkin saa rahan riittämään??

Vierailija
44/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tilanne mikä hyvänsä niin en ymmärrä miten rahaa ei muka ruokaan riitä!

Jätä muut laskut maksamatta ja maksa vuokra ja jätä ruokarahaa niin että pärjäät seuraavaan sossun tai Kelan maksupäivään asti.

Niin ja tietysti tupakat, biletykset ja kaikenmaailman muut ylimääräiset menot pois.

Olen itsekin ollut välillä taloudellisesti tiukoilla mutta vuokran ja ruokarahan varmistanut aina ensin ja vasta sitten muut menot.

Mene töihin ja rupea itse elättämään sitä lastasi.

Vierailija
45/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämähän onkin av. Tarkoitan hulluilla noita asiattomia kommentteja ap:lle. Ap kysyi pärjääkö lapsi puurolla kolme päivää, eikä mitäs minä nyt teen kun ei ole rahaa. Vastaus ap:lle alkuperäiseen kysymykseen: kyllä pärjää hyvin.

Vierailija
46/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteita, joissa ihmisten on selvittävä mitättömillä budgeteilla ja kaapit on jo syöty tyhjiksi. Vauvanruokaan olisi kuitenkin kannattanut varautua kuten myös vaippoihin - onko niihin rahaa...

Vierailija
47/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap:lla on ruokaa,mutta se läski? ahmii sen itse,ja antaa lapselle vain pelkkää puuroa.... voin kuvitella ap:n olemuksen;ylipainoinen sikaa muistuttava sosiaalipummi.

luulen, että ap on sellainen hoikka ja nirso ruuan suhteen. Ei ole ymmärtänyt, että lapsi kaipaa ruokaa kun ei itsekkään syö. Siksi käytti lapsen ruokarahat muuhun tarkoitukseen.

kyseessä varmasti sellainen närppijä äiti, joka ei ymmärrä, että lapsi tarvitsee ruokaa, koska itsekin elää vedellä. Tuhlaa rahat omiin huvituksiinsa ja sitten vasta ihmettelee, että voisiko lapsella olla nälkä!!

Vierailija
48/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteita, joissa ihmisten on selvittävä mitättömän pienellä budgetilla. Vauvanruokaa varten olisi kuitenkin kannattanut varautua etukäteen kuten vaippojen ostoon. Toivottavasti ap tekee sen seuraavassa kuussa...

Vierailija
49/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla viimeinen henkilö arvostelemaan muita sillä itse nyt sairaslomalaisena elän aikalailla kädestä suuhun perheeni kanssa. SILTI: miten kukaan ei osaa varautua rahanpuutteeseen edes niin, että kun se käytettävissä oleva kymppi on kädessä niin KATSOO MITÄ OSTAA?? Jokaisen perunan ja porkkanan saa ehkä säännöstellä mutta mahdotonta sekään ei ole.

Vierailija
50/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama tarjosi ruokaa jos asuu lähellä niin mitä vastaa ap. " ei menyt mitään hernekeittoa syödä"

Aika asenne vamma. Ja vastasihan moni, että kyllä pärjää puurolla. Ja moni ehdotti tekemään jonkun näköistä varastoa,ettei vastaavaa tilannetta tule. Vai eikö av:lla saa tarjota apua ja neuvoa?

On tämä vaan kummallinen palsta.

Vierailija
51/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina paikallaan. Mutta onko tämän ketjut "neuvot" asiallisia?

Vierailija
52/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha itkeä siellä etteivät kaikki ole paijaamassa päätä kun yksi ei osaa käyttää rahaa. Jo tuo mitä ap puhuu prepaid-liittymän puheajan loppumisesta, kertoo ettei kyseessä ole ihan täyspäinen ihminen...jos siis päästää LAPSIPERHEESSÄ puheajan loppumaan niin ettei saa soitettua apua tarvittaessa niin ei kyllä hyvin mene!

Vierailija
53/54 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoa tällaisen aloituksen tehnyttä ostamaan jatkossa kaappiin roimasti hyvin säilyviä ruoka-aineita.

Lisäksi mun mielestäni on asiallista sanoa, että "voit tulla meille lapsinesi syömään, jos asut lähellä".

Mielestäni EI OLE asiallista tämänkaltaisen aloituksen tekijältä vastata:

"En mä mitään hernekeittoa syö, eikä lapsikaan"

"En mene minnekään ruokajonoihin"

Yms...

Vierailija
54/54 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän IHMETTÄ ihmisten päässä oikein liikkuu? Jotkut joutuvat elämään tosi pienellä rahamäärällä ja vaikka sen miten laskisi, se loppuu kesken. Itselläni ei ole lasta, mutta opiskelijana joudun tulemaan toimeen satasella kuukaudessa. Sillä ei paljon juhlita. Pakollisten ostosten (esim. hygieniatarvikkeiden, jotka tosiaankin ovat halvimpia mahdollisia) jälkeen käteen ei jää paljon rahaa. Nytkin joudun tulemaan viikon toimeen ilman rahaa, eikä ruokaa ole. Makaroonia en enää syö, olen sitä syönyt nyt kaksi vuotta eikä mene enää alas.

Kyllä sitä toimeen tulee kolme päivää puurolla. Sitä vaan itse ihmettelen, että miten on mahdollista, että Suomessa jotkut elää niin vähällä vaikka pitäisi olla hyvinvointivaltio...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi