Voiko lapselle syöttää 3pv pelkkää puuroa? Rahaa tulee vasta torstaina,
Kommentit (54)
tosin asunnon vaihto ei auta sinua nyt.
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin painu leipäjonoon. saat perus apetta.
leipäjonon tuotteet... mitä ymmärsin.
alkoa ja tupakkaa ei ole varaa ostaa näillä tuloilla. Peruskoulussa ei ole pakko syödä hernekeittoa.
No, itse en suostu syömään edes sitä puuroa, niin jää sekin lapselle.
mistä näitä sikiää?
Mä en ole mikään talousnero ja olen todella pienituloinen (opiskelija), silti mun lapseni ei koskaan ole ilman terveellistä ruokaa. Se lapsi menee sen kaiken muun edelle.
Ja vaikka... lapsilisästä jäisi lapsen käyttöön 100e/kk, niin se elatusmaksu siihen päälle ja jo riittää rahat lapsen ruokaan ja vaippoihin yms.
Meille voi kanssa tulla syömään (tosin asutaan ihan korvessa), täällä on muutenkin tänään ruokavieraita runsaasti.
Älkääkä nyt ihan oikeasti vaan kukaan lainatko tälle mammalle rahaa, näitä nyt vaan on täällä jo nähty ihan liian kanssa.
Ota yhteyttä seurakunnan diakoniatyöhön, josko saisit heiltä ruokalapun kauppaan.
Tsekkaa paikalliset vapaaehtoisjärjestöjen ja eri uskonlahkojen ruokajakelupaikat. Ja hae sitä ruokaa lapsellesi!
ja antaa lapselle vain pelkkää puuroa.... voin kuvitella ap:n olemuksen;ylipainoinen sikaa muistuttava sosiaalipummi.
siis puhun nyt alakoulu ikäisistä.
1-6 luokkalaiset joutuu syömään. Meillä ainakin ihan peruskoulussa on opettaja vahtimassa lautastenpalautusta ja jos lautaselle jää niin takasin penkkiin pääsee.
Vie se pirpanas isälleen jos sillä olis ruokaa.
Ja kävele sinne leipäjonoon tai ota rattaat pääset ilmaseks bussiin.
lapsen käyttöön 100€..."
tota noin,olen toimeentulotukiasiakas ja joka lapsen osuus elämiseen siellä lasketaan yli 200/kk!
aikuisen,350-417e...mihin sie tunget lapsen osuudest yli 100 kuussa???
sun pitää laskea niin,että lapsen elämiseen jää se päälle 200!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja päivärahat vie vouti ja kännykkäänkin saa ladattua puheaikaa vasta torstaina. Jos tulee hätä, soitan naapurin ovikelloa ja pyydän soittamaan sille viranomaiselle, mille tarvetta on.
En mä ole noita puurojauhoja ostanut, ne on jääneet käyttämättä kaapinperälle kun on joskus tullut raahattua kotiin eu-ruokapussi.
Jee tunnen oloni varsinakiseksi palstaveteraaniksi - onko tämä nyt se "kauhumamma" joka aina tekee kaikenlaisia provoaloituksia siitä kiuinka huonosti hoitaa lastaan?
Ei kai nyt kukaan joka ei ole holhouksenalainen ole niin väpelö ettei saisi puuroon riittävillä rahoilla aikaiseksi myös muuta ruokaa... ja sen jälkeen vielä ronklaisi muiden tarjoomuksista.
Tiedät, että olet roikkunut liikaa palstalla, kun tunnistat psykomamman :D:D:D
mutta lapsi ei niitä saa syödä kun on allerginen. Minkäs minä sille voin että isukki lapsestaan välitä ja jättää elarit maksamatta. Vauvalla on muutama purkki korviketta ja joukoot vettä torstaihin asti, kaurapuurolla pärjää vauvakin.
Kysyin vaan että pärjääkö lapsi 3pv puurolla. Olis ollut ruokaa pöydässä jos isukki olis sen elarin maksanut.
elari, jonka isän olisi pitänyt viimeistään tänään maksaa. Ei ole näkynyt tilillä, eikä ole puheaikaa alkaa sille soittelemaan. Ootellaan sitten torstaita jos tulis muutama kymppi työkkärinrahaa tilille.
ei kukaan voi olla rahattomana lapsen kanssa noin, "en syö sitä en syö tätä"
joka päivälle ruoka ja kun saat rahaa ostat ne pakkaseen. ei tule tällaisia tilanteita, paitsi tietysti jos tuolaisen ei kelpaa mikään tyypin pitää saada sisäfilettä niin sitten asia on jo toinen.
Niin ja mene töihin. Siivoojan hommia saa aina ja silläkin elää.
Toi on niin tuttu tilanne meillekin ja tiedän ahdinkosi. :( Itse sain onneksi juuri töitä, mutta eka palkka tulee vasta loppukuusta. Sossussa on ollut paperit nyt jo viikon ja riidellään miehen kanssa, kun stressaa rahattomuus! Meillä on onneksi 2 pakastinta ja yleensä ainakin toinen täynnä. Ostan rahapäivänä aina kaapit täyteen edullista ja hyvää ruokaa. Jauhoja, pastaa, perunaa, porkkanaa, hiiva, lihaa, kalaa, kanaa yms, yms. Kesällä kävin marjassa ja syksyllä sienessä. Mitään ei tässä elämässä saa ilmaiseksi, joten ota neuvosta vaari ja osta torstaina kaapit täyteen peruskamaa. Lopeta tupakointi ja juominen (Jos harrastat, en tiedä?), niin säästä monta kymppiä!
Kyllä lapsi pärjää 3pv puurolla.
Mutta kannattaa ostaa kaappiin esim makaronia ja pakkaseen jauheliha ym jos joskus tulee samanlainen tilanne.
Meillä täälä pohjanmaalla kaikki lapsiperheet saa käydä hakemassa kerran kuukaudessa mannerheimin ruoka-avustuksen jossa on vehnäjauhoja, maitojauhetta, hapankorppuja, näkkileipää, ym.
Kerran kuukaudessa myöskin jaossa kunnan ruoka-avustus jossa on 3L maitoa, 2 pakettia jauhelihaa, näkkileipää ja omenoita.
Kunta painottaa että lisää hankitaan että kaikki halukkaat lapsiperheet saa.
Kysy omalta kaupungilta/kunnalta olisko sielä joku samantapainen.
eli ap:lla on ruokaa,mutta se läski? ahmii sen itse,ja antaa lapselle vain pelkkää puuroa.... voin kuvitella ap:n olemuksen;ylipainoinen sikaa muistuttava sosiaalipummi.
luulen, että ap on sellainen hoikka ja nirso ruuan suhteen. Ei ole ymmärtänyt, että lapsi kaipaa ruokaa kun ei itsekkään syö. Siksi käytti lapsen ruokarahat muuhun tarkoitukseen.
"en suostu hernekeittoa syömään eikä lapsenikaan" Kyllä nälkä ajaa syömään vaikka rottia kadulta.
Lapsi kyllä syö mitä nenän eteen annetaa, ellei vanhemmat opeta nirsoilemaan. Mitenkäs tulevaisuudessa kouluruokailu, siellä se pikku jessika joutuu syömään sitä hernekeittoa... Ei taidakkaan olla NIIIN tiukkaa jos ei perus ruoka kelpaa edes ilmaiseksi. hohoijaa. teitä uusavuttomia silkkipersheitä.
vie pullot kauppaan ja osta makaronia 30 cnt pussi ja jauhelihaa sillä 2 e. Jajätä se röökiaski ostamatta..........
Soita sille exälles ettänyt kuolee jessika nälkään kun et sika olemaksannu rahoja. huoh. Nöyrry nainen.