Eikö monet käy aamulal suihkussa tai edes pese kainoaloita???
Lueskelin tuota aamutoimet-ketjua ja monet selviytyy näköjään aamutoimista vartissa, mutta nämä ihmiset ei maininnneet aamutoimissaan muuta pesua kuin hampaiden pesun. Tuntuu tosi ällöttävältä, että joku ei siis käy aamulla suihkussa? Tai EDES pese kainaloita ja alapäätä, huh, onko tällaisia ihmisiä?
Kommentit (105)
Lotratkaa te siellä suihkussa vaikka kertaa päivässä ku haisette niin pahalle! Mä käyn joka toinen päivä, yleensä illalla. Sekin on liikaa, kun ajattelee maailman vesivarojen ehtymistä!
Syynä on se, että paksun tukkani kuivaamiseen pelkästään menisi puoli tuntia, ja olen aamu-uninen. Mieluummin käyn pesulla iltaisin. Kainalot pesen erikseen jos haisevat.
Ei ihmisen kannata totuttaa itseään ylihygieenisyyteen, se ei ole terveellistä. Joillekin ylenpalttinen hikoilu tietenkin on ongelma, mutta ei se tarkoita, että se olisi sitä kaikille muille. Toisten hiki ei haise niin vahvasti kuin toisten, eivätkä kaikki hikoile herkästi.
Siis oikeastiko suurin osa ihimisistä käy joka päivä pesulla, tai ainakin av mammoista. Onneksi täällä maalla on vielä perusarvot kunnossa ja ihmisillä on saunapäivät - ei todellakaan käydä pesulla joka päivä. Ei edes vaihdeta vaatteita kuin saunapäivänä. Vedentuhlausta, sanon minä!
vaikka käyn suihkussa talvisin joka toinen päivä (kesällä päivittäin) ja yleensä aina illalla. Tietysti jos olen harrastanut liikuntaa tai muuten hionnut tai liannut itseni niin peseydyn.
Ihme herkkäneniä... Ei ihme että allergiat lisääntyy kun suihkussa juostaan ja saippualla hinkataan vähän väliä. Päänahkakin tykkää kun ei päivittäin pese.
koskapa on ennen töihinlähtöä muutakin puuhaa pienten lasten kanssa, kuin keksiä mihin väliin menee suihkuun ja kuivaa hiukset. Ehtiihän sitä muulloinkin.
käymällä päivittäin suihkussa. Ei ennenvanhaankaan ihmiset käyneet. Ei hienhaju ole vaarallista. Olen mieluummin ekologinen.
samoin lapset, tai jopa joka kolmas päivä. Tietty eri juttu jos oikeen hikisesti jotain rehkii. Mies käy joka päivä, mutta hikoileekin eri tavalla.
Alapesu, kasvot, kädet toki päivittäin, kainalot tarvittaessa.
nettikirjoituksen perusteella haiseeko hän hielle vai ei? Eikö pitäisi haistaa ensin?
aina tukkaa pestä.. ? Minä käyn aamulla pikasuihkussa, pesen kainalot, alapään ja jalat. Kasvot myös. Saan raikkaan olon.
En käy todellakaan joka aamu suihkussa. Enkä edes joka ilta. Siitä huolimatta en haise enkä kulje rasvaisessa tukassa :)
Teinit tuoksuu hormoneilta, josseivat peseydy, mutta pikkulapset eivät. Eikä terveet aikuisetkaan ihmiset eltaannu päivässä ;D En tiedä koska pitäisi nousta, jos pitäisi käydä vielä meidän kaikkien viiden aamulla suihkussa ja olla 7.30 töissä toisella paikkakunnalla..
terv. Terveydenhoitaja
minulle riittää kainaloiden ja alapään pesu kerran päivässä. Kun olen illalla pessyt, ei aamulla ole vielä mitään pestävää.
Jos yöllä hikoilee voimakkaasti, kannattaa miettiä onko makuuhuoneen lämpötila liian korkea.
hiirihiuksisia av.mammoja, joiden on pakko käydä joka aamu suihkussa ja joiden hiukset rasvoittuu niin nopeaa, että on pestävä joka aamu.
Kas kun meitä on erilaisia.
koska sillä samalla alapään, kainaloiden, naaman, jalkojen huuhtelulla hanan alla seison sitten minuutin ihan kokovartalosuihkussa. Elämäni luksusta. Ei johdu ylettömästä haisemisesta tms. Ehkä vain totuttu tapa. Hiilijalanjäljen muodostumisesta kompensoin asumalla "pienesti" yhden lapsen kanssa.
Minun pitäisi herätä aamulla neljältä, jos meinaisin käydä suihkussa ennen töihin lähtöä. Ja herättäisin siinä samalla herkkäunisen lapsen, joten ei kiitos.
Kainaloita en pese aamuisin, mutta alapesun saatan tehdä aamulla tai työpäivän aikana, mutta en sitäkään joka päivä.
En ymmärrä miten jotkut tykkäävät, että edellisen illan pesuilla voi pärjätä. Varsinkaan meikkejä ei pesemättömään naamaan voi laittaa.
vaihtoehtona on suihku tai 15min pidempään unta aamulla, ei tarvi kahta kertaa miettiä. Nukun pidempään.
Ajan linja-autoa ja joka oven avauksella sisään pölähtää pilvi maantiepölyä, aurinko paistaa ison ikkunan läpi tummiin vaatteisiin, pakokaasun haju tarttuu, tankkauksen yhteydessä (ei oo suojavaatteita) saattaa sotkeutua dieseliin.. Siinä on kyllä ihan sama, onko käyny aamulla suihkussa vai ei.
Riippuu siis myös siitä, mitä tekee, onko järkeä käydä aamuisin suihkussa. Mielummin tosiaan pesen illalla pölyt ym. pois ja nukun ainakin melkein raikkaana.. Tosin joskus kyllä miehen läheisyys johtaa siihen, että viimeistään aamulla tulee uusittua illan suihku..
Mutta kun herätys on ennen neljää, kun aamun ajan käyttö on aikataulutettu minuutilleen, ettei yhtään turhaa minuuttia liian aikaisin tarvitsisi nousta, en kyllä enää suihkuun varaa aikaa.. haisen kai sitten pahalle töissä.. mutta kukapa sen haistaa, kun linja-autot on muutenkin täynnä erilaisia hajuja..
Teidän takianne! Minkä ihmeen takia te lotraatte joka päivä vettä turhaan pesemiseen?
Hiukset rasvoittuvat paljon nopeammin, iho rasvoittuu nopeammin jos pesee joka päivä. Ihmisen ei tarvitse peseytyä joka päivä, tosi freesinä pysyy vaikka peseytyisi joka toinen päivä.
Huolehtikaa ilmastosta osaltanne, älkääkä käyttäkö turhaan vettä!!
Meillä käydään suihkussa joka toinen, joka kolmas päivä. Alusvaattet vaihdetaan päivittäin ja tottakai tarpeen mukaan käydään useammin (esim. urheilun jälkeen).
Huh teitä.
koska käyn aina iltaisin ennen nukkumaan menoa.
Yöllä en hikoile niin paljoa, että kokisin suihkun aamulla tarpeelliseksi. Aamuisin pesen hampaat, kasvot ja alapääni.
Minun mielestäni on järkevämpää käydä iltaisin suihkussa, jotta saa päivän liat pestyä. Sen jälkeen on mukava mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan.
Oikeastaan minä ihmettelen niitä jotka peseytyvät mielummin aamuisin, mutta eivat käy iltaisin suihkussa!
atooppisesta ihottumasta (ei atooppisesta ihosta), jota hoidetaan pesemällä ja rasvaamalla päivittäin. Atooppiselle iholle ei suositella toistuvia suihkuja - tuossa samassa tekstissä luki jtn "liikunnan ja saunan jälkeen kevyt suihkuttelu haalealla vedellä".
Olette kyllä aika ihme tyyppejä kun ihminen ei saisi millekään haista ja likaiseksi tulee jos ei päivään peseydy... Toisaalta, mitä enemmän pesee, niin iho tuottaa yhä enemmän rasvaa ja karsta, joka on teidän mielestä ilmeisesti sitä "likaa". Minä sen sijaan pyrin pitämään hiustenpesujen välillä 2-3 päivää, jottei alkaisi liikaa tukka rasvoittua.
Säästää aikaa aamutoimista.