Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, ahdistutko jos tuntematon mies luo sinuun katsekontaktin?

Vierailija
21.09.2024 |

Otsikossa kysymys. Yritän itse nykyään aina katsoa maahan tai muualle varsinkin jos vastaan tulee nuori nainen, en katso kohti. Aiemmin on valitettu tai katsottu murhaavasti takaisin kun olen vahingossa tai ajatuksissa katsonut päin, mutta nykyään ymmärrän olla asian suhteen varovaisempi. Ymmärrän täysin että varsinkin nuoret naiset joutuvat kokemaan paljon ahdistelua ja häirintää miehiltä, mutta kyllästyttää että kaikki miehet joutuvat siitä kärsimään. No elämä on.

- Kolmekymppinen mies

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vastaan nyt suurimman osan nuorten naisten puolesta: en halua että kukaan tuntematon mies katsoo minuun päin jos tulee esimerkiksi kadulla vastaan. Olen joutunut kärsimään niin paljon ahdistelusta. Mielestäni on täysin oikein että kaikki miehet joutuvat kärsimään seurauksista vaikka kaikki eivät ahdistelisikaan.

Vierailija
2/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu, koska en katsele epäkiinnostavia ihmisiä. Menee tuijotukset hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvempi nyt normaalista katseesta ottaa nokkiinsa, yleensä nää on tollasta irsasta toljottelua se ei ole sama asia kuin pikainen katsekontakti. 

Vierailija
4/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun ohittaa ja sattuu katseet kohtaamaan niin ei ahdista. Jos istuu julkisissa jotain vastapäätä ja se tuijottaa koko ajan niin alkaa ahdistaa.

Vierailija
5/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon mies ei voi ottaa minuun katsekontaktia, sillä katson maahan tai on aurinkolasit. Siinähän katsoo, koskea ei saa. Siitä teen rikosilmoituksen. 

Vierailija
6/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukut taas miehiltä ja 50-60v naisilta jotka eivät ymmärrä mitään ahdistelusta?

Kysymys on täysin aiheellinen

50-60v. naiset ovat olleet nuoria naisia, ahdistelu ei ole mikään uusi ilmiö.

Vierailija
7/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAUTIN 

Vierailija
8/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Vastaan nyt suurimman osan nuorten naisten puolesta: en halua että kukaan tuntematon mies katsoo minuun päin jos tulee esimerkiksi kadulla vastaan. Olen joutunut kärsimään niin paljon ahdistelusta. Mielestäni on täysin oikein että kaikki miehet joutuvat kärsimään seurauksista vaikka kaikki eivät ahdistelisikaan.

Tästä ei voi antaa ylänuolta eikä alanuolta. Ensimmäinen kokonainen virke on OK: nykymaailmassa on parasta, että miehet ja naiset pitävät toisiinsa sellaisen etäisyyden, ettei minkäänlaisiin harhaluuloihin tule minkäänlaista aihetta. Mutta viimeinen virke on täyttä potaskaa: kenenkään ei kuulu joutua kärsimään muiden tekemisistä - eikä sellaista edes tapahdu enää sen jälkeen, kun ihmiset ovat oppineet säilyttämään etäisyydet jo oman etunsa vuoksi.

Vierailija
9/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan hirveästi tuijottelee ihmisiä silmiin, etenkään tuntemattomia. Eli jatsekontakton luonnetta menevät ihan ohi. 

Vierailija
10/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saisi katsekontaktin niin pitäisi sen katsottavan myös lukita katseensa katsojaan. Ohimennen katseitten kohtaaminenon väistämätöntä eikä siitä normaali ihminen hermostu. Miksi hermostuisi, se tyyppi jäi jo useamman askeleen päähän kadulla kävellessä. Creepyt tuijottavat ääliöt voi jatkossakin tuijottaa, en katso siihen suuntaankaan. Jos taas ollaan paikassa mistä ei pääse pois ja joku tuijottaa rävähtämättä niin eipä kaunistella, ei sellainen tuijottaja normaali ole. Siinä pitää vähän muuttaa omaa paikkaa ettei tuijottaja enää näe suoraan. Joku toinen mieshenkilö väliin on aina hyvä vaihtoehto.

Vierailija
11/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa.

Katson luontoa tai ihmisten koiria, kauneutta.

Vierailija
12/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää katsekontaktia ainakin pari-kolmekymppisiin naisiin. Ongelmaksi muodostuu se että nuoret naiset tuijottavat minua :D sen huomaa sivusilmällä vaikka itse pyrin välttämättän katsekontaktia. Olen siis itsekin vielä melko nuori.

Vierailija
13/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän välttää katsekontaktia ainakin pari-kolmekymppisiin naisiin. Ongelmaksi muodostuu se että nuoret naiset tuijottavat minua :D sen huomaa sivusilmällä vaikka itse pyrin välttämättän katsekontaktia. Olen siis itsekin vielä melko nuori.

Myönnän itsekin että saatan katsoa miestä pitkään tai jopa tuijottaa jos hän on esimerkiksi hyvin pukeutunut ja erottuu joukosta, mutta en siltikään halua että mies katsoo minuun päin.

Vierailija
14/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Silloin ei häiritse tai ahdista, jos miehen lähestyminen olisi toivottavaa, mutta silloin, jos syntyy vaikutelma etten tahdo ollavuorovaikutuksessa kyseisen miehen kanssa, niin ahdistaa.

Vierailija
15/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun minä katson naisia silmiin he jää tuijottaa ja alkavat hitaasti hymyilemään.

M36

Vierailija
16/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama paitsi aina katson takaisin.

M36

Vierailija
17/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko mies pitkä ja komea vai ruma ja lyhyt

Vierailija
18/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukut taas miehiltä ja 50-60v naisilta jotka eivät ymmärrä mitään ahdistelusta?

Kysymys on täysin aiheellinen

Ai ei tiedä vai? Ei kuule ollu yhtään mitään suojaa kehittyvillä tytöillä kännisiä ukkoja vastaan. Aina tilaisuuden tullessa ruuhkaisessa paikassa joku puristi berberistä, toinen ahdisteli seinää vasten yrittäen suudella väkisin. Kummasti siinä itsesuojeluvaisto sai harjoitusta ja oppi välttämään tiettyjä tilanteita. Autoilla oli myös ukkoja kyyläämässä ja viheltämässä kadulla kulkeville varhaisteineille ja raksamiehet oli kunnon äijiä vaan, kun vihelsi fitfiuuuu tytöille ja joskus kiusallaan naisillekin. Tämä on ihan jotain muuta kuin likaiset tai minkälaiset katseet. 

Vierailija
19/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saisi katsekontaktin niin pitäisi sen katsottavan myös lukita katseensa katsojaan. Ohimennen katseitten kohtaaminenon väistämätöntä eikä siitä normaali ihminen hermostu. Miksi hermostuisi, se tyyppi jäi jo useamman askeleen päähän kadulla kävellessä. Creepyt tuijottavat ääliöt voi jatkossakin tuijottaa, en katso siihen suuntaankaan. Jos taas ollaan paikassa mistä ei pääse pois ja joku tuijottaa rävähtämättä niin eipä kaunistella, ei sellainen tuijottaja normaali ole. Siinä pitää vähän muuttaa omaa paikkaa ettei tuijottaja enää näe suoraan. Joku toinen mieshenkilö väliin on aina hyvä vaihtoehto.

Ohimennen katseitten kohtaaminen voi olla hyväkin asia, jos se antaa puolin ja toisin varmuuden siitä, että kumpikin huomaa väistää, ettei törmätä. Joskus myös siitä, kumpaan suuntaan toinen aikoo väistää. Tuli vain mieleen pienenä sanaleikkinä siitä väistämätöntä-sanasta.

Vierailija
20/111 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten katsoo. Ei normaali katsekontakti mitään haittaa. Jos ihastus katsoo ohi mennessään, niin se varsinkaan ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme