Eikö monet käy aamulal suihkussa tai edes pese kainoaloita???
Lueskelin tuota aamutoimet-ketjua ja monet selviytyy näköjään aamutoimista vartissa, mutta nämä ihmiset ei maininnneet aamutoimissaan muuta pesua kuin hampaiden pesun. Tuntuu tosi ällöttävältä, että joku ei siis käy aamulla suihkussa? Tai EDES pese kainaloita ja alapäätä, huh, onko tällaisia ihmisiä?
Kommentit (105)
ja YÖK muutama kirjoittelija on käynyt aamulla suihkussa ja kirjoittaa kello 16 aikaan tänne ja on omasta mielestään PUHDAS. Hyi hitto, on ollut jo 8 tuntia käymässä suihkussa... ettekö huomaa kuinka haisette ? ilmeisesti olette tottuneet omaan hajuunne !
Mä vietän päiväni käryisessä ravintolan keittiössä.
Joten työpäivän jälkeen on pakko ensin mennä suihkuun, ennenkuin voi esim. kauppaan lähteä.
Illalla ihan turha sitten käydä kun just iltapäivällä ollut.
Aamulla herään klo.5.00 ja vituttaa ihan tarpeeks kaikki aamustressi kolmen lapsen kanssa, niin siihen vielä suihku+rasvaus+hiusten laitto ja meikkaus niin saisin herätä klo.4.00
Aikaisemmin ennen lapsia, peseydyin usaan kertaan päivässä, ja se luultavasti on aiheuttanut mulle tämän atooppisen ihottuman puhkeamisen, vettä en kestäis yhtään, mutta pakkohan se on itsensä pestä.
Enkä haise. Ihmeellistä ylihysteriaa.
Atooppinen iho Käyn suihkussa noin 2-3 krt/vkossa, iho olis aivan järkyttäässä kunnossa jos kävisin joka päivä...
että atooppinen iho PITÄÄ pestä päivittäin, siis vesipestä tai pestä perusvoiteella. Ja sitten vasta rasvataan. Olisikohan sinulla siis vähän vanhentuneet ohjeet...
jos haluaisin käydä aamulla suihkussa, mun pitäis herätä joskus 4 aamulla, nyt herään 04.45. Ketä kiinnostaa aamulla 4 aikaan suihku silmät ristissä, muutenkin vituttaa nousta?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Itse käyn tietysti illalla suihkussa päivän päätteeksi. Päivän "pölyt" saa pestyä pois. Miten sitä nukkuessaan saisi itseään likaiseksi?
ja jätin pois siitä pesut. Kyllä pesen kainalot, alapään, kasvot ja jalat ennen kuin lähden töihin.
terv. se jonka työmatka kestää 7 min
itse hikoilen hyvin vähän. Kunnon hikitreenillä totta kai tulee hiki, mutta silloinkaan ei kyllä koskaan niin, että paita kastuisi kunnolla ja hiki virtaisi pitkin otsaa niin kuin monilla näkyy tulevan. Ja kyllä, minä haistan oman hikeni silloin kun esim. urheilen, mutta normaali elämässä varsinkaan talvisin ei kyllä hikoiluta.
hiki virtaisi pitkin otsaa niin kuin monilla näkyy tulevan.
Pää hikoaa lenkillä aina ensimmäisenä, kainalot, selkä ja muutkin vaatteet pysyy kuivina. ;) Auttaisikohan kalju?
Pakko tulla tähän tulokseen.
En tiedä ketään, joka ei haisisi hikilenkin jälkeen tai aamuisin ennen suihkua.
Onko tämä ketju edes totta :O
Ensinnäkin, kyllä normaalisti kaikki hikoilevat, myös yöllä! Sillä tavoin ihmisruumis toimii!
Toiseksi kyllä sen haistaa jos ihminen ei peseydy. Jos käy illalla suihkussa, ei suihkua välttämättä tarvitse aamulla, mutta toki peseytyä täytyy kuitenkin (kasvot, hampaat, kainalot, alapesu). Tosin pesemätön päänahka haisee myös, joten sekin on syytä pestä suht usein. Nämä jutut kuuluvat ihan perussivistykseen ja normaaleihin käytöstapoihin!
Kolmanneksi, ei kannata kuvitella että olisi itse jotenkin erityisen hajuton vaikka siinä onkin eroja. Itsekään en hikoile kovin paljoa, eikä hikeni juurikaan haise. Tämä siis sillä perustein, että en esim. tarvitse deodoranttia (tämän huomasin vahingossa kun sain allergiaa kainaloihin ja joudun vähäksi aikaa lopettamaan deodorantin käytön), enkä juoksulenkeillä kylve hiessä vaikka toki hikoan. MUTTA jos jättäisin peseytymisen väliin niin tottahan alkaisin haista!!! Sen huomaa hyvin esim. sairaana kun ei jaksa raahautua suihkuun.
Aikuiset naiset, ehkä olisi vihdoin aika opetella pitämään huolta hygieniastanne! Jättäkää vaikka meikkaus vähemmälle jos ei aika riitä! On puhtaus sentään tärkeämpää!
Inhottaa ajatuskin että menisin likaisena ihanaan puhtaaseen sänkyyni. Aamusuihkukin olisi kiva sen ehdottoman iltasuihkun lisäksi ihan piristävän vaikutuksensa takia, en koe olevani aamulla mitenkään nöhtäinen. Mutta tyydyn kasvojen pesuun koska en voi lykätä leikki-ikäistä, taaperoa ja vauvoja mihinkään aamusuihkun ajaksi.
En voisi kuvitellakaan lähteväni töihin tai aloittamaan yleensäkään päivää edes lomalla peseytymättä.
En voisi kuvitellakaan meneväni nukkumaan, meneväni puhtaisiin lakanoihin peseytymättä.
Ai niin, vaihdat tietysti lakanat joka päivä...
kun mene puhtaana nukkumaan. mun mielestä on tärkeintä käydä illalla suihkussa niin on koko yön ja seur. päivän puhdas. en ikäpäivänä vois nukkua käymättä suihkussa. mahtaa olla paskainen peti niillä jotka vain aamulla käy suihkussa, vai käyttekö aamuin illoin suihkussa? itse en koe siihen tarvetta. olin muuten just tunnin hikilenkillä ja illalla olen käynyt suihkussa, en haise yhtään hielle vaikken edes dödöä ole laittanut. kaikki ei ole niin saastaisia.
Sustahan lemahtaa niin järkyt hajut, ettei ole tosikaan.
eilisen pesuaineen tuoksu tulee kainaloista ja muualtakin iholta. ei hienhajua yhtään.
En voisi kuvitellakaan lähteväni töihin tai aloittamaan yleensäkään päivää edes lomalla peseytymättä.
En voisi kuvitellakaan meneväni nukkumaan, meneväni puhtaisiin lakanoihin peseytymättä.
Ai niin, vaihdat tietysti lakanat joka päivä...
kun mene puhtaana nukkumaan. mun mielestä on tärkeintä käydä illalla suihkussa niin on koko yön ja seur. päivän puhdas. en ikäpäivänä vois nukkua käymättä suihkussa. mahtaa olla paskainen peti niillä jotka vain aamulla käy suihkussa, vai käyttekö aamuin illoin suihkussa? itse en koe siihen tarvetta. olin muuten just tunnin hikilenkillä ja illalla olen käynyt suihkussa, en haise yhtään hielle vaikken edes dödöä ole laittanut. kaikki ei ole niin saastaisia.
Sustahan lemahtaa niin järkyt hajut, ettei ole tosikaan.
eilisen pesuaineen tuoksu tulee kainaloista ja muualtakin iholta. ei hienhajua yhtään.
Tai hajuaistisi on puutteellinen
Joka toinen päivä riittää silloin mainiosti.
suihkussa illalla juuri ennen kuin käyn nukkumaan. Aamulla vain pesen kainalot ja alapään. En halua aamulla herättää naapureita ja lapsia suihkussa lotraamalla koska lähden töihin jo 5.15. Mies kun herättää lapset klo 6 ja vie tarhaan. Ja siitähän naapuritkin varmaan tykkäis että kävisin suihkussa 4.30 joka aamu :D
Minä käyn monesti kaksi kertaa päivässä suihkussa mutta se aamun suihku on vain hyvin pikainen. Jos olen illalla käynyt lenkillä, käyn saunassa tai suihkussa ja pesen myös hiukset. Aamulla sitten käyn parin minuutin pikasuihkussa, jotta saan kainalot ja alapään pestyä. Joskus toki pesen vain kainalot ja alapään mutta siihen saa menemään sen saman pari minuuttia kuin kokosuihkuunkin ja on vaivalloisempaa.
Minä käyn monesti kaksi kertaa päivässä suihkussa mutta se aamun suihku on vain hyvin pikainen. Jos olen illalla käynyt lenkillä, käyn saunassa tai suihkussa ja pesen myös hiukset. Aamulla sitten käyn parin minuutin pikasuihkussa, jotta saan kainalot ja alapään pestyä. Joskus toki pesen vain kainalot ja alapään mutta siihen saa menemään sen saman pari minuuttia kuin kokosuihkuunkin ja on vaivalloisempaa.
No en mäkään aamulla kävisi kuin pikasuihkussa jos kävisin mutta en halua tosiaan niitä lapsia ennen klo 5 herättää! Meillä kun pesuhuone on yläkerrassa makkareiden vieressä (eli kuuluu tasan vaikka suihkuttelisin 2min) ja tämän kainaloiden ja alapesun suoritan alakerrassa vessassa joka sijaitsee niin kaukana makuuhuoneista että lapset eivät herää siihen ääneen.
vai onko vain aamuseksiä? =)