Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ahdistava laivareissu Tallinnaan :o(

Vierailija
08.04.2010 |

Tyttö halusi laivalle, ja tehtiinkin päivän trippi Tallinnaan. Vauva 5 kk oli vaunuissa. Laiva oli täynnä eläkeläisiä, ja voi juma mitä kommenttia sain kuulla noilta mummoikäisiltä tädeiltä!

Oltiin tax freessa ja tsekkailtiin tuotteita. Yhtäkkiä alkaa täti siunailemaan miehelleen suureen ääneen, että "kauheaa kun toi äiti TUHEHDUTTAA vauvansa!" Tän se sanoi metrin etäisyydeltä minusta. Kysyin, että "anteeksi mitä?". "No kun toi lapsi on ton kaiken alla tuolla!" Vauva känisi uni-itkua vaunuissa, jossa oli harso kuomun edessä rauhoittamassa! Ei mitään muuta. Kai mä nyt jotain tajuan helvetti.

Täti jatkoi paapattamista miehelleen, että "kauheaa..", ja olin uudelleen, että "MITÄ??" Täti kivahti "ei mitään!" Mä sanoin, että pitää, nainen, huolen omista asioistaan vaan.

Sitten olin syöttämässä vauvalle sosetta. Eiköhän kaksi vieressä ollutta tätiä silmät kiiluen ruvennut ohjeistamaan, että "pitää nyt syöttää sitä vauvaa rivakammin, kun se kitisee!" "Mitä sä syötät sille?"

Koko ajan ne jotain kommentoi, ja mä kiehuin. Hymähdin vaan ja yritin jatkaa syöttämistä.

Mikä vaivaa noita eukkoja? Miksei saa rauhassa hoitaa kakaraansa, ilman että joku kyylää silmä kovana ja kommentoi?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa annoin sosetta 10 kk vauvalle joka äänteli omiaan välillä. Selailin välillä lehteä kun vauva maisteli lusikallisia kun ei kunnolla nälkäinen vielä ollut. Niin eikös pöytään änkeä "vanhempi rouva" neuvomaan kuinka minun pitäisi olla enemmän vuorovaikutuksessa vauvan kanssa ja vastailla hänen äninään että oppii myöhemmin paremmin puhumaan. Nopeutin syömistä ja lähdime pois.

jos äiti touhuilee omiaan ja lukee lehteä ja siinä välissä aina syöttää lusikallisen. Sen syöttöheteken voisi varmasti ihan oikeasti olla läsnä lapselle? Sinänä tuo "rouva" oli ihan oikeassa, että vuorovaikutus noissa tilanteissa on tärkeä - ei pelkästään kielen kehityksen kannalta vaan myös lapsen omakuvan kannalta.

kun kys. rouva ei ole jatkuvasti seuraamassa perheen elämää, niin ei pitäisi mennä pätemään muutaman minuutin tarkkailun peusteella.

tuskin on yksi ja ainutkertainen tilanne. Luulen, että suurimmalle osalle äideistä ei tulisi edes mieleen lueskella ja siinä välissä antaa aina lusikallinen vauvalle ilman että olisi läsnä. Surullisen kuuloista ja kertoo paljon lapsen ja vanhemman suhteesta.

ei kerro mitään heidän suhteestaan. Suurimmalle osalle äitejä tuskin tulisi tuollainen keittiöpsyka edes mieleen. Sä olet sairas.

Jos ei osaa argumentoida niin sitten voi vain kirjoittaa, että kommentoijahan on sairas =)

Vierailija
2/95 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän jokainen ,minkä takia sitä harsoa kuomun edessä pidetäään.Minusta tuntuu, että ystävyydessä sanoi, mutta sinulla oli huonopäivä ja käsitit väärin.Olen itsekin sanonut jotain ystävällistä vauvoista,eikä äiti ole suuttunut.EHkempä sinua risoi,kun piti vauva ottaamukaan, et saanut lukea rauhassa ,kun piti huoltaa vauvaa.Etkö päässyt ostelemaan, niinkuin eläkeläiset.Ja vielä en ikukuuna päivänä ottaisi vauva ikäisiä ,minnekkään laivaristeilylle, vauvan paikka ei ole isoissa väkijoukoissa.Kaikki pöpöt tarttuu helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin että vauva etsii unta. Minut haukuttiin julkisesti huonoksi ja välinpitämättömäksi äidiksi jonka pitäisi heti pikimmiten mennä syöttämään vauva tai vaihtamaan sen vaippa.

Ilmoitin syöttäneeni juuri 9 min sitten ja vaippa on puhdas. Katsoin nopeasti vaipan.

Ehkä seuraavan kerran alan huutamaan. Huudan nopeasti HE!!! Jos vielä pulputtaa niin huudan aina joka lauseen päälle HE! HE!

Vierailija
4/95 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa uskomattoman kuvan suomalaisten kommunikointitaidoista, sekä näiden ulkopuolisten kommentoijien, että pikkulasten äitien että heidän miestensä. Että yleensä puututaan ja paheksutaan kaikenlaista, on tosi moukkamaista, mutta se, että siihen vastataan tahallisesti tosi rumasti, kertoo enemmän näistä äideistä. Ja sitten mies huutaa päälle kovaan ääneen jos ei jutut miellytä?!

Näistä saisi monta sketsiä aikaiseksi, mutta vaikea uskoa että oikeassa elämässä ihmiset käyttäytyisi näin oudosti ja absurdisti. Tuntuu että moni on tosi hukassa itsensä kanssa.

Vierailija
5/95 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka oikea paikka olisi suljetulla.

Ehkä seuraavan kerran alan huutamaan. Huudan nopeasti HE!!! Jos vielä pulputtaa niin huudan aina joka lauseen päälle HE! HE!

Vierailija
6/95 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sössöttäjää näkymättömänä. Kohtelen häntä kuin naapuriani rappukäytävässä. Kävelen ohi tai seison paikallani ja kuvittelen etten kuule koko lurjusta.

Ei ole minun vika jos hän pitää minua vajaana tai kuurona. Hän on rasisti.

Vierailija
7/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti kyllä toooosi rankalta.

Kaksi kertaa joku mummo kommentoi jotain.

Sympatiat ovat puolellasi.

Vierailija
8/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita juttuja lukiessa ei tarvitse ihmetellä, miten moni syvästi inhoaa kaikenlaista kommunikointia muiden ihmisten kanssa ja muiden maiden ihmisten smalltalkkia, eikun anteeksi paskanjauhantaa. Onneksi Suomi on niin harvaan asuttu maa, että tällaiset yksilöiden yhteentörmäykset voi rajoittaa kauppareissuihin.

Mutta en kyllä ymmärrä, miksi haluatte sosiaalistaa lapsianne viemällä ne virikehoitoon, vaikka olette itse kotona. Sehän on teidän logiikkanne vastaista täysin. Eikö pitäisi välttää kaikkia mahdollisia kontakteja, että puhumattomuuden pyhä sideharsorätti säilyisi suomalaisten naamojen edessä seuraavankin sukupolven vaalittavaksi?

Vierailija
9/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita juttuja lukiessa ei tarvitse ihmetellä, miten moni syvästi inhoaa kaikenlaista kommunikointia muiden ihmisten kanssa ja muiden maiden ihmisten smalltalkkia, eikun anteeksi paskanjauhantaa. Onneksi Suomi on niin harvaan asuttu maa, että tällaiset yksilöiden yhteentörmäykset voi rajoittaa kauppareissuihin.

Mutta en kyllä ymmärrä, miksi haluatte sosiaalistaa lapsianne viemällä ne virikehoitoon, vaikka olette itse kotona. Sehän on teidän logiikkanne vastaista täysin. Eikö pitäisi välttää kaikkia mahdollisia kontakteja, että puhumattomuuden pyhä sideharsorätti säilyisi suomalaisten naamojen edessä seuraavankin sukupolven vaalittavaksi?

ne tietää että kotona ei ainakaan opita sosiaalisia taitoja ,kun ne äideiltäkin puuttuvat!:)

Vierailija
10/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suomalaiset niitä tarvitse!

Suomen pitää pysyä suomalaisena! Ulkomaanpelleillekin rättituppo suuhun että oppivat!

ne tietää että kotona ei ainakaan opita sosiaalisia taitoja ,kun ne äideiltäkin puuttuvat!:)

Vierailija
11/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* käärii murjottajan pehmeisiin puklurätteihin ja pusuttelee taas iloiseksi omaksi itsekseen *

oi, onneksi sinä olet niin fiksu ja filmaattinen ja sanavalmis!

Vierailija
13/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoin kaikkia espanjalaisia ja mitä lie, joiden mielestä toisten haukkuminen päin naamaa on small talkkia! Mutta näinhän se usein onkin, yleensä ulkomaalaiset ovat huonokäyöksisiä, eivät suomalaiset. Kommentoivat, vähättelevät ja ivailevat. Siinäpä sitä sivistystä.

Vierailija
14/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* käärii murjottajan pehmeisiin puklurätteihin ja pusuttelee taas iloiseksi omaksi itsekseen *

kun kökkii päivät kotiäitini, järjestelee puutarhajuhlia ja kahvittelee muiden lähiörouvien kanssa kun mieheltä ei enää huomiota saa kun sekin on koko ajan vaan töissä hankkimassa elantoa, jotta rouva pääsisi pätemään. kateellinen oon!

Vierailija
15/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi sinunkin kokeilla, saattaisit yllättyä mitä se oikeasti on! On oikeasti kasvattava kokemus!

kun kökkii päivät kotiäitini, järjestelee puutarhajuhlia ja kahvittelee muiden lähiörouvien kanssa kun mieheltä ei enää huomiota saa kun sekin on koko ajan vaan töissä hankkimassa elantoa, jotta rouva pääsisi pätemään. kateellinen oon!

Vierailija
16/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateelliset perähikiän mammat alkaa taas haukkumaan "fiksuja ja filmaattisia" ulkomaan asuvia.

tää ketju on kohta ihan legenda.

pitäiskö ottaa yhteyttä johonkin lehteen?

toimittajia varmaan kiinnostaisi...

no,onneksi mä olen ainakin saanut nauraa.ehkä muutama muu myös!

Vierailija
17/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi sinunkin kokeilla, saattaisit yllättyä mitä se oikeasti on! On oikeasti kasvattava kokemus!

mutta onneksi oon elämässä jotain muutakin saavuttanut niin ei tarvii sillä päteä.. mutta meitä on moneen junaan ja osa jää laiturillekin.

Vierailija
18/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tosi kätevä täällä omakotialueella.

PIngotin verhon vaunun ympärille tiukasti napakoilla solmuilla, joten vauva oli turvassa linnuilta, ötököiltä ja kissoilta ja mitä ikinä pihassa liikkuikaan.

Ilma vaihtui ihanasti vauvelin vaunussa.

Vaunuissa oli sopivan varjoisaa ja viileää säällä kuin säällä.

Vesisateella päälle voi pingottaa vielä vaunun sadesuojan, joka ympäröi vaunua pyöreästi ja vesi valui todella hyvin pois vaunun päältä kävelylläkin.

Harso toimi myös turvakaukalon päällä hyttysverkkona kesällä.

Kun vauva kasvoi isommaksi, vaunun ympärille pingotettu valoverho toimi putoamista ja vaunuista kaahimista estävänä turvaverkkona.

Ja ekologinenkin ratkaisu oli, sillä verhot olivat vanhat ja aikansa eläneet, eli vielä jatkui niidenkin käyttöikä tässä uudessa käyttötarkoituksessa.

Vierailija
19/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on myös wannabe-ulkosuomalainen. Kaikki vähänkin ulkomaalaiselta haiskahtava pitää lytätä niin hyvin kuin taitaa. Onneksi kyseisen perähikiän puolustusjärjestön kenttäveteraanin verbaaliset taidot eivät päätä huimaa.

Vierailija
20/95 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on myös wannabe-ulkosuomalainen. Kaikki vähänkin ulkomaalaiselta haiskahtava pitää lytätä niin hyvin kuin taitaa. Onneksi kyseisen perähikiän puolustusjärjestön kenttäveteraanin verbaaliset taidot eivät päätä huimaa.

ulkosuomalaisten jutut?

ja kyllä täällä on enemmänkin niitä jotka lyttää kaiken missä vaan mainitaan sana ULKOMAAT,(hui apua nyt ne provosoituu taas!)

ettei siihen kyllä tarvita mitään mt-potilaita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi