Mökkikauden lähestyessä,pyyntö!
Kommentit (191)
syödään vielä lounas ja sitten lähdetään kohti mökkiä. Arvioitu saapumisaika klo.15. Luvassa tikanheittokisaa, arteen etsintää, saunomista ja uimista. Grillaustakin.
Lapset menevät hoitoon koko viikonlopuksi, joten ihania, romanttisia hetkiä luvassa ihan kaksin miehen kanssa!
Joo meillä oli ilotulitusta kesäkauden päätteeksi. Täytyy taas uutena vuotena jemmata ensi syksyksi a-tarvikkeita. Hauskaa oli.
Jospa se kesäkin sieltä joskus tulisi.
mökki valmistuu ja appivanhemmat asuvat mökkipaikkakunnalla. Toivottavasti eivät ole koko ajan tuppaamassa. Haluaisin rauhassa laittaa mökkiä mieleisekseni enkä kaipaa anoppia siihen höseltämään.
kun juhannusvieraat saapuvat :(
Minä suorastaan nautin niistä ihanista, kuulaista syksy aamuista, joista saa mökillä nauttia.
Viime viikonloppuna kurjet lähtivät pois...heille vilkuteltiin ja kovasti toivotettiin tervetulleeksi taas seuraavana vuonna.
Ja ne ihanat syystyöt...vielä muutama mansikan taimi maahan ja tyrnit pakkaseen...sitten vain talvea odottamaan:) Ihanaa talvella hipsiä kynttilän valossa ulkosaunaan kylpemään..
meillä oli yksi kesä viikoksi mökki ja kaveriperhe tunki 3 päiväksi sinne passattavaksi ja kaiken lisäksi vielä riitelemään keskenään. Oli kiva kun eivät edes maksaneet mitään vuokrasta, ruokaa oli pieni kassi mukana ym. Mitään eivät tuoneet yhteiseen käyttöön. Kiva loma kun mulla oli sinä kesänä vaan ja ainoastaan 1 viikko lomaa.. Noh, enää ei olla tekemisissä sen verran rupesi perheen touhut kyrsimään.
Mutta miten ihmeessa vuokramokin sijainti on tullut kaveriperheen tietoon? Jos lomaa oikeasti on vain viikko, etukateen voi jarjestaa asioita ja varmistaa, etta sen viikon voi levata.
Hieman vastuuta myos omasta toiminnasta ja omista paatoksista.
Sillä kehumisen kun jättää väliin niin tiedossa on monta rauhallista kesää...
Tämä on hauska. Kammoja ovat nuo käsittämättömät jauhamiset aiheista lasten tukistaminen, vauvan hoitoon vieminen liian aikaisin, kotiäitien paremmuus etc. joita täällä jauhetaan kyllästymiseen asti. Kukin tavallaan ja " täydelliset" heittäköön itseään pienillä kivillä;)
Itse en ollut tähän ketjuun mitään vielä kirjoitellut. Vain lukenut ihan mielissäni ja mielenkiinnolla.
Me olemme kesämökkiläisinä oppineet kutsumaan tuttuja mökillemme siten että kerromme mitä odotamme heiltä. Esim jos on " lähimatkalaisia" että ottavat omat liinavaatteet mukaan. Ja monesti kerron että " sitä ja tätä löytyy, omat kaljat pitää tuoda" Tähän syynä se että mökkimme saaressa ja kaljojen raahaaminen on aika työlästä.
Ihanaa! kesään ei enää niin pitkä aika. Jihuu!!
Ihana kesäloma vietetty mökkeillen. Tuli saunottua, grillailtua, veneiltyä, luettua pino kirjoja, laiskoteltua ja uitua. Järvivedessä kun taas hiuksensa pesi kuukauden päivät niin ovat nyt ihanan pehmeät. Olo on muutenkin mitä mainioin.
Kyllä maalla oli mukavaa!
Elokuun pimeitä, lämpimiä iltoja odotellen: Ap
Minun mieheni juuri yksi päivä ilmoitti, että " Hei, sanotaan kavereille, että me tullaan teidän mökille ens kesänä." Minä sanoin siihen, että on täysin sopimatonta kutsua itse itsensä toisten mökille.
Meillä oli kerran mökkivieras, joka ei tuonut mitään tuliaisia (mielestäni kuuluu asiaan tuoda esim. viinitonkka, jos on useamman päivän tai saunatuoksuja tai jotain). Hän arvosteli kaikkia ruokiamme. Rikkoi yhden huonekalun: ei tarjoutunut korjaamaan tai korjauttamaan. Rikkoi yhden polkupyörän: jälleenkään ei minkäänlaista aikomusta korvata. Rikkoi yhden riippumattotelineen: ei aikomustakaan korvata.
Arvosteli kaikkia ruokia mauttomiksi. Ei osallistunut ruoanlaittoon tai siivoamiseen tms.
Lähtiessä keräsi tyhjät pullot kaapista ja vei ne mukanaan, koska " niistä saa hyvin rahaa."
Arvatkaa kutsuimmeko uudestaan?
Tietäisin ainaki itseni vievän ruokaa ja grillattavaa mukanani, siivoavani omia jälkiä, laittavani ruokaa. Mutta kutsuja ei tule niin en kutsu itse itseänikään vaan vietän kesän kaupungissa.
Olet tervetullut ja hauska mökkivieras! Osaat kunnioittaa muiden mielipiteitä ja omaisuutta, kannat kortesi kekoon mitä ruokaan jajuomaan tulee, ja olet valmis jopa joskus likaamaan kätesi. Et pingota liikaa, vaan osaat rentoutua - ja annat muidenkin tehdä samoin. Mitä muuta voisi isäntäväki vieraaltaan toivoa?
TESTI LÖYTYYPI: http: // plaza. fi/ellit/testit-ja-kyselyt/testit/millainen-mokkivieras-olet
Olet tervetullut ja hauska mökkivieras! Osaat kunnioittaa muiden mielipiteitä ja omaisuutta, kannat kortesi kekoon mitä ruokaan jajuomaan tulee, ja olet valmis jopa joskus likaamaan kätesi. Et pingota liikaa, vaan osaat rentoutua - ja annat muidenkin tehdä samoin. Mitä muuta voisi isäntäväki vieraaltaan toivoa?
Olet loinen. Et auta, et tuo muuta kuin ehkä olutta tullessasi, et pakonkaan edessä yritä olla muille mökkiläisille mieliksi. Tulet kun lystäät ja olet yleensä liian pitkään. Kerran sitä jaksaa vielä katsoa, mutta pian se mukautuvaisinkin mökin avaimet omistava jättää kertomatta, milloin pitää kesälomansa.
Auttaisi, jos miettisit vähän miltä tekosesi muista tuntuvat. Tee siis parannus ja yllätä ystäväsi iloisesti. Tarjoa muille viimeistä kylmää olutta, kysy että sopiiko, ennen kuin ilmestyt jonkun tontille, tuo oma makuupussi mukanasi ja röyhtäile vähän vähemmän. Siitä se lähtee!
http: // plaza. fi/ellit/testit-ja-kyselyt/testit/millainen-mokkivieras-olet
On myös mökkejä jotka ovat lämpimiä ympärivuoden ja joissa on pyykinpesukone.... Tai tuodaan lakanat kotiin pestäväksi ja viedään seuraavan kerran mukana....
Jussiksi mökille pitkästä aikaa. Kivaa! Lapsetkin oottaa ihan innosta soikeana.