Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkikauden lähestyessä,pyyntö!

Vierailija
07.04.2005 |

Ap täällä, piiiiitkästä aikaa!

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytkö mökillä myös talvella?

Vierailija
162/191 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet talviset viikonloput ollaan saatu mökillä viettää. Nautittu aurinkoisita pakkaspäivistä, kirottu räntäkelejä, taisteltu hiiriä vastaan ja vaan nautittu rauhasta ja hiljaisuudesta.

Kesä lähestyy vinhaa vauhtia, jolloin mökkielosta pääsee nauttimaan taas kaksinverroin enemmän, sikäli mikäli avannossa käymisen sijaan tykkää enemmän lillua lämpöisessä järvessä.

Mukavia hetkiä mökillänne, vieraiden kera tai ilman!

Mökkihöperö Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olemme olleet pari kertaa mökkiyövieraina. Minua ärsytti toisen perheen kanssa, kun olimme menossa pariksi päiväksi heidän mökilleen kutsuttuna, niin he veivät meidät kauppaan ja odottivat, että maksamme puolet ruokakuluista. Uskomatonta minusta, sillä olin varannut taatusti kaksi päivää kattavat tuliaiset. Lähinnä ostin heidän lapsilleen jotain kallista.

Toisessa paikassa passattiin kuin kuningatarta. Oli monen ruokalajin tarjoilut. Huh sekin. Vähän nolotti, kun he olivat joutuneet niin raatamaan vierailumme vuoksi.

Vierailija
164/191 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta ruokapuolesta, kyllä me ja suurinosa tuttavistammekin vie yökylään mennessään - pyydettynäkin - kassillisen ruokaa mennessään. Pätkätyöt ja työttömyys on niin yleisiä, eikä välttämättä tavallisella palkansaajallakaan ole suuria summia laittaa vieraiden kestitsemiseen.

Vierailija
165/191 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla ihanassa paikassa. Tilaa ja lääniä riittää, mutta kaupunkiinkin pääsee näppärästi hummammaan. Meille tullaan " pistäytymään" , mutta jäädäänkin täysihoitoon moneksi päiväksi. Tällaisia sukulaisia ja tuttuja on monia, eivätkä ketkään näytä ymmärtävän, etteivät he ole meidän ainoat vieraamme!

Koko kesä menee vieraita passatessa ja miettiessä, milloin ehtii tehdä sen ja sen keskeneräiseksi jääneen työn. Useasti vieraissa on niitäkin, jotka osaavat oikeasti auttaa, mutta kaikista heistä on kuitenkin oma vaivansa.

Emme edes uskalla haaveilla mistään mökistä. Olemme liian avuliaita ja kilttejä ihmisiä. Tykkäämme ottaa vieraita vastaan, mutta kohtuus siinäkin kuitenkin. Pitäisi kai merkitä kalenteriin valmiiksi joku lukujärjestyksen tapainen ja sanoa pihaan körötteleville ihmisille, ettei nyt voi tulla. Siitä huolimatta suurin osa ihmisistä jäisi " hetkeksi rupattelemaan" . Eli se siitäkin illasta sitten...

Jos sittenkin hankkisi mökin jostain korvesta. Voisi huokaista edes joskus. Tai ehkä olisi parasta laittaa sekin raha matkustamiseen. Ehkei sukulaiset kuitenkaan jaksa raahautua jonnekin Espanjaan saakka =)

Vierailija
166/191 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat teille, jotka vuodesta toiseen passaatte kutsumattomia ja itsekkäitä vieraitanne. Heitänpä tähän soppaan kuitenkin myös oman versioni asiasta.

Meillä ei siis ole omaa mökkiä, mutta mieheni " mummopuolelta" tällainen löytyy. Joka kesä sinne kutsutaan, mutta nyt on jo pari vuotta vierähtänyt viimeisestä vierailusta. Ja tässä syy: " mummopuoli" viettää mökillä enemmän aikaa kuin kotonaan, siis lähestulkoon asuu siellä. Hän on - näin kauniisti ilmaistuna - hieman hankala ihminen. Piintynyt omiin tapoihinsa ja olettaa myös että muutkin hoitavat esim. mökillä asiat hänen tahtomallaan tavalla. Tietyn värinen vesiämpäri on oltava tietyssä kohdassa ja jaffapulloa säilytetään siinä porstuan nurkassa millintarkasti. Eipä siinä mitään, talossa talon tavalla.

Mutta... Mökille kun saavutaan alkaa todellinen työleiri. Vietetään siellä sitten päivä tai viikko niin joka päivälle on oma ohjelmansa, joka sisältää kaikki mökin kunnossapitotyöt. Itse mummo ei minun nähdäkseni ole vielä koskaan osallistunut em. hommiin, kunhan käskyttää. Jos uskallat huilata hetkenkään tullaan olan taakse vihjailemaan mitä hommia tänään vielä täytyy tehdä. Toki mummoa on raskaissa hommissa autettava, mutta sentään rajansa kaikella. Esim. kun oma talonrakennuksemme oli kiireisimmässä vaiheessa oli miehen lähdettävä viikonlopuksi puita tekemään, venettä nostamaan ja mitä kaikkea. Ilman palkkaa tai kiitoksen sanaa. Näihin hommiin mummo olisi saanut kylältä maksullista apua, mutta pihinä ihmisenä hän teettää työt mieluummin sukulaisillaan.

Mummo laittaa kyllä mökillä ruokaa, mutta vain makkaraa ja läskisoossia. Perheessämme on pieniä lapsia ja erityisruokavalioita, mutta mummo on ilmoittanut, että erikoisia hän ei kokkaile. Käytännössä siis tuomme kaikki omat ruokamme kahvista ja puurohiutaleista alkaen ja myös kokkaamme itse. En kehtaa antaa vanhan ihmisen tiskata, joten hoidamme myös sen ja muun siivouspuolen. Saunan lämmitykset ja veden nostot kuuluvat ilmanmuuta meille.

Tämän lisäksi mummo on viinaanmenevä ja mökillä on aina juomapuoli kunnossa (sen verran siis vieraanvaraisuutta löytyy). Paukkuja otetaan pitkin päivää ja illalla saunan jälkeen pitää istua grillin ääressä aamuun asti ryyppäämässä. Itse häivyn yleensä hyvissä ajoin nukkumaan, mutta mies ei kehtaa jättää mummoa sinne yksin törröttämään.

Tässä onkin syytä riittämiin miksi emme mökillä enää käy. Mummo on loukkaantunut kun vierailukutsuun ei vastata. Tuo ei kuitenkaan vastaa meidän käsitystämme mökkeilystä (varsinkin kun kutsu esitetään aina muodossa " tervetuloa lomailemaan" ) eikä missään nimessä lapsiperheen lomailusta. Unelmoin joskus omasta mökistä, jossa saisi puuhailla omaan tahtiin ja välillä myös ottaa rennosti ja vain lomailla oman perheen kesken. Mummopuolen työleiri taas on pahin maanpäällinen painajaiseni, johon en pienten lasten kanssa vapaaehtoisesti lähde.

Vierailija
167/191 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi mökkiä käytössä (miehen ja mun suvun vanhat).

Toisen tietää kaikki ystävät ja toisen vaan pari.

Sit kun mennään mökille (sille jota muut ei tiedä) ja kaverit soittaa että saadaanko tulla, niin vastataan että totta kai. Mut ei sit kerrota että ollaan väärällä mökillä.

Sit kaverit soittaa että mökki on tyhjä, missä olette, niin vastataan että mökillä, missä te?

Eivät sit ole kaverit enää yrittäny tulla mökkeilee, kerrasta oppivat.

Tolla konstilla saadaan olla nykyään jopa sillä toisella mökillä rauhassa.

Vierailija
168/191 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varmaan tulekaan. En kehtaa edes pyytää kavereita kutsumaan meitä tyyliin " mehän voitaiskin sit tulla sinne teidän mökille kesänä" , koska mielestäni parhaat ajat mökillä vietetään perheen kesken. Talvena ajattelimme vuokrata mökin viikonlopuksi tai kahdeksi, samoin kesällä.

Vierailija
169/191 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme maalla omakotitalossa ja kesällä ei saa olla rauhassa ollenkaan kun vieraat änkevät kylään toinen toisensa perään!

Eräskin perhe ei pidä muuten yhteyttä ollenkaan, mutta joka vuosi heinäkuussa ovat tulossa pihallemme asumaan asuntoautonsa kanssa. Jippiajee!

Äly hoi! Tämä on kotimme ja kutsumme teidät kylään kun niin haluamme. Jos haluatte meitä nähdä, niin kutsukaa meidät kylään! Kutsumme sitten itse teidät meille, jos niin tahdomme!

-kiitos

Vierailija
170/191 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan kehtaa kieltäytyä jos joku kutsuu itse itsensä kylään, vaikka oikeasti VITUTTAA. Ja tämä koskee myös läheisiä ystäviä. Niitäkin kun riittää kesällä koko kesäksi.

Vierailija
171/191 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me asumme maalla omakotitalossa ja kesällä ei saa olla rauhassa ollenkaan kun vieraat änkevät kylään toinen toisensa perään!

Eräskin perhe ei pidä muuten yhteyttä ollenkaan, mutta joka vuosi heinäkuussa ovat tulossa pihallemme asumaan asuntoautonsa kanssa. Jippiajee!

Äly hoi! Tämä on kotimme ja kutsumme teidät kylään kun niin haluamme. Jos haluatte meitä nähdä, niin kutsukaa meidät kylään! Kutsumme sitten itse teidät meille, jos niin tahdomme!

-kiitos

Vierailija
172/191 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä viimeistään tietää, että nyt se kesä on alkanut, kun AV:n legendaarinen mökkiketju nousee talviunesta..

Tervetuloa kesä!!!

Vierailija
173/191 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläpaikan omistajille... (Esim. haluttu kaupunkilomakohde...). Ethän pyydä mietä vieraiksi, jos et oikeasti halua meitä. Kokemusta on tästäkin. Meidät kutsuttiin ystäväpariskunnan järvenrantaatloon useita kertoja kylään. Matkasimme toiselta puolelta Suomea yhden pikkuisen taaperomme kanssa kylään. Toimme mielestämme erittäin hyvät tuliaiset, joista varmasti tiesimme ystäviemme pitävän. Myös ruokaa ostimme.

Perillä talon emäntä sitten teki kyllä selväksi, miten suuren edun he vierailijoille tarjoavat. Koko viikonlopun oli sellainen olo, että ruokakustannuksimme lasketaan ja että meistä oli vaivaa. ja me kun luulimme, että olisi kiva nähdä, että olisimme aidosti tervetulleita.

Mulle on tosta viikonlopusta jäänyt sellainen olo, että en ota ihmisten pyyntöjä kyläilystä niin vakavasti. varsinkin, kun perheemme on kasvanut. En halua olla vaivoiksi. Onneksi on muutama kyläpaikka, johon aina olemme tervetulleita. Näitä vierita vastavuoroisesti itse kestitsemme mielellämme.

Vierailija
174/191 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat keränneet kosteutta koko vuoden on ällöttävää...

Vierailija
175/191 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homehdutaan kerrostaloasunnossa, ei ole omaa mökkiä.

Vierailija
176/191 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissakoski (tai kissakoskentehdas, en muista kumpi)

Mullonniementie (mulla on niemi)

Hevonvitunlampi

Mulkkuvaara

Vierailija
177/191 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta hyvää pointtia oli laitettu, mutta nostan tämän, sillä miettikää miten paljon ne tarjoilut todella maksaa.

Vääntää rautalangasta: jokainen varmasti tarjoaa mielellään sukulaisille ja ystäville näiden käydessä. Mutta kun siellä mökillä käy kesän aikana toistakymmentä perhettä ja

jokainen viipyy noin kaksi päivää, miten tavallisella ihmisellä on varaa maksaa näiden kaikkien syömiset ja juomiset? Kertokaa nyt! Otatteko lainaa kesää varten vai laitatteko kaikki lomarahat näihin syöminkeihin?

Vierailija
178/191 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviturkki on heitetty ja uusi grilli odottaa sisäänajoa. Ens viikonloppuna siis tiedossa grillausta ja veneilyä Suomen suvessa...Juhannustaiat jäänee tekemättä kuitenkin.

Tänä kesänä ei vieraita näillä näkymin ole tulossa, lienevätkö lukeneet tämän ketjun? ;)

Kesätunnelmissa: Ap

Vierailija
179/191 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyseessä on ympärivuorokautiset talkoot, niin kertoisitteko etukäteen?

ja ottaisitteko töitä suunnitellessa huomioon, ettei konttoritöitä tekevä kaupunkilainen välttämättä osaa nikkaroida yhtenä viikonloppuna leikkimökkiä tuosta vaan?

t. mökkityöorja

Vierailija
180/191 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei vois juuri vähempää jotkut hikiset mökit kiinnostaa :-)!

Me mennään omalle merenrantahuvilalle, muutetaan sinne jo toukokuussa ja tullaan takas syyskuun lopussa ja tervetuloa vaan pidemmäksikin aikaa, ystävät. Siellä on kaikki mukavuudet (ja puutarhan hoidosta vastaa palkattu väki), ei naapureita lähellä, merta ja metsää riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan