Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Meillä ei huusholli toimisi ellen minä vastaisi KAIKESTA! Löytyykö kohtalotovereita?

Vierailija
06.04.2010 |

Minä vastaan meillä kaikesta:

- viikon ruokalista suunnittelusta

- kauppalistan teosta

- siivouksen organisoinnista (=käskytys)

- pyykinpesusta

- huolehdin mitä lapsille tarvitaan päiväkotiin

jne jne.

Lista on loputon. Ja vastuuta on yritetty antaa: mies sai suunnitella viikon ostoslistoja viime kesänä (kun oli lomalla, muuten kuulemma ei ehdi, minä kyllä ehdin vaikka olen töissä ihan yhtä paljon kuin hän), seurauksena siitä oltiin sitten joka kerta ilman maitoa/vessapaperia ym. tarpeellista, eikä tietoakaan että olisi ollut niitä aineksia mitä viikon ruokiin tarvitaan.

Pyykinpesua on kokeiltu, tuloksena hirveä määrä värjääntyneitä/pilalle menneitä pyykkejä, suurin ongelma kuitenkin se että mies ei tajua katsoa pyykkikoreihin että pitäisikö pyykkiä pestä, kone laitetaan pyörimään vasta kun kalsarit on loppu ja pyykkiä kertynyt 8 koneellista.

Ylipäätään ihan kaikki vähänkin organisointia tai aikataulutusta vaativat asiat on minun harteillani. En osaa kuvitella millaista se edes olisi jos mies kantaisi osavastuun. Suu ymmyrkäisenä kuuntelen kavereita joiden miehet menee kauppaan ja ostaa kaiken mitä ostoslistassa on (ja jopa tekevät sen listan), huolehtivat lapselle päiväkotiin tarvittavat varusteet sään mukaan, silittävät omat kauluspaitansa, siivoavat oma-aloitteisesti jne.

Eikä VOI olla kyse siitä että vaatisin liikaa tai etten antaisi miehen yrittää. Kun se ei kertakaikkiaan vaan toimi. Sinänsä tiedän että vika ei ole miehessä, sillä hän on kotoaan oppinut boheemin asenteen että millään ei ole väliä ja mitään ei pidä suunnitella. Hän ihannoi tällaista "huoletonta" elämäntapaa, itse kyllä näen että se johtuu tasan tarkkaan siitä että appiukolla on liian pieni äo jotta mikään yllämainittu sujuisi, ja anoppi on täysin organisointikyvytön hysteerikko.

Uh. Ahdistaa niin s-tanasti että tekisi mieli lähteä pariksi kuukaudeksi lipettiin ja jättää mies pyörittämään taloa. Mutta sekään ei toimisi, koska miehen mielestä ei haittaa jos lapsi on kurakelillä tarhassa ilman kurahousuja tai jos koti on sikolätti tai jos ruoka-ajoista tai nukkumaanmenoajoista ei pidetä kiinni tai jos ei nyt olekaan maitoa tai vessapaperia kotona...

Pitäisikö tuollaista vaan sietää? Kai nyt jokaisen yli 30-v. ihmisen pitäisi pystyä huolehtimaan perusasioista?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on viikon kotityöt ja tekijä. Kyllä se varmaan osaa viedä roskat ja siivota yms. alkeellista.

Sitten teet 4-6 viikon ruokalistat valmiiksi ja kirjoitat niihin kauppalistat valmiiksi. Näin voit käyttää aina samoja itsekin, säästyy aikaa.

Jos teillä on varaa, niin pistät miehen maksamaan siivoojan 2 krt/kk, koska molempien pitää osallistua.

Itse olen hoitovapaalla. Mies ei kortta ristiin vedä kotitöiden hyväksi. Onneksi siivooja tulee, heti, kun aloitan työt.

Vierailija
2/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää se kun mies yrittää sählätä meikäläisen hyvin toimivan systeemin sekaisin! Muuttaisi omaan asuntoonsa niin saisin huseerata rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 viikon ruokalistat, kiitos! Helpottaa omiakin hommia.

Siivoja meillä käy 1krt/kk, sen lisäksi imuroidaan, mutta suurin ongelma on tavaroiden paikoilleen laittaminen. Lapsia on 3 joten tavaraa on ympäri taloa aina, mies ei vaan NÄE niitä, ei koskaan laita oma-aloitteisesti mitään paikalleen. Tyyliin jos isommilta lapsilta on pipo tippunut naulakosta lattialle, mies ei koskaan näkisi sellaista ja nostaisi ylös, vaan kuopus (1,5v) ehtisi napata sen ja kuskata ympäri taloa.

Niin kauan kun olin kotona homma oli edes jotenkin ok, mutta nyt kun minulla ja miehellä saman verran töitä, niin minä teen silti kaiken saman kuin ennnekin. Suututtaa ihan hirveästi.

ap

Vierailija
4/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa osaa ja tekee, käskystä tosin. Mies hakee ja vie lapsia hoitoon, mutta ei puhetakaan, etä laittaisi vaatteita tai päiväkotikasseja valmiiksi. Ne teen minä. Ruokaa laittaa, jos ollaan etukäteen sovittu mitä ja tavarat ostettu. Kaupassa käy, mutta lista on silloin aina mukana, minun tekemä. Pyykkiä pesee, mutta ainoastaan omiaan, koska ei ymmärrä vaatteiden lajittelua värin mukaan. Ainoa minkä on osannut, on musta pyykki ja senkin onnistui viimeeksi tohlaamaan. Huh! ja jos miehestä on kiinni, niin meidän lapset ei kävisi ulkona, ei pesulla eikä meidän vessaa esimerkiksi pestäisi koskaan, Epälen, että lakanoita ei vaihdettaisi ja lasten ruokavalio olisi suhteellisen yksipuolista.

Vierailija
5/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Meidän perhe-lehdessä oli joskus syksyllä(?) artikkeli kotitöistä, siinä oli tehty sellaiset listat kodin töistä ja molempien piti täyttää rastittamalla että kuka tekee minkäkin homman. Mä tein sellaset listat meille, hiukan soveltaen meidän perheen tarpeisiin, ja pistin miehelle täytettäväksi. Kyllä muuttu ääni kellossa! Ennen mies sano koko ajan että tekee kyllä yhtä paljon kuin minä mutta noi listat oli mustaa valkosella! Koita ap hommata se lehti jostain, suosittelen!

Vierailija
6/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi paljoa tuota 8kk ikäistä lasta pistää hoitamaan kotihommia.. :) onneks ei oo miehiä sotkemassa! :D

Vierailija
7/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei IKINÄ vaihdettaisi lakanoita eikä pestäisi vessoja!!! Nyt vaihdetaan lakanat 2-3 viikon välein (lapsilta useammin), joka kerta mies nurisee kun pyydän auttamaan pussilakanoiden kanssa että miten TAAS on vaihdettava lakanat. Vessan pesu käsittää miehen mielestä vain pöntön harjaamisen. Ei tasojen tai lavuaarin pyyhkimistä, ei edes vessanrenkaiden pyyhkimistä. Ja asiasta on puhuttu 100 kertaa mutta ei mies vaan ikinä muista että pitäisi pestä muutakin kuin paskarannut pöntöstä.

ap

Vierailija
8/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä tekee lähes mitä vaan jos käsken. Välillä olisi mukavaa vaan olla lötkötellä, kun joku toinen tekisi ajatustyön. Ja välillä sitten olenkin. Mies tekee usein herkkuruokia, mutta siihenkin taisin alunpitäen ohjelmoida hänet. Nyt se on jäänyt vähän päälle... ei haittaa. Ja moni muukin asia, jonka olen hänelle tavaksi asettanut, on alkanut jäämään päälle. Mies vaan on siitä aika tosi hauska, että kun olen opettanut 15 vuotta että la aamuna siivotaan, niin menee ihan sekaisin, jos ei siivotakaan. Hänellä kun on imurointi vastuu, niin hän sitten imuroi joka la aamu, ja silloin ei voi tehdä MITÄÄN MUUTA vaikka olisi mikä. Kun piti imuroida tök tök tök ja mies on siis ihan akateeminen korkeasti palkattu fiksu ihminen...

Vierailija
9/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä on vähän byrokraatin vikaa joten rastitustehtävät varmaan uppoaisi! :)

Mistä noita vanhoja lehtiä voisi löytää? Onkohan kirjastoissa?

ap

Vierailija
10/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin värjötellään ilman lämmitystä kun mies ei saanut aikaiseksi tilata lämmitysöljyä ajoissa. Pitää varmaan minun ruveta huolehtimaan siitäkin!

Vierailija
11/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vaan muuttamaan sukupolvien ketjua, älkää passatko kakaroitanne piloille!

Muuten, mies harvemmin näkee yhtä suurta ongelmaa - pointtihan on se, että mies sotkee SINUN luomasi kotijärjestyksen. Sinun ihanteesi, siitä on paha lähteä...

Eikö mies osaa yht'kkiä pakata tarhakassia? Oletko ominut itsellesi kaikki kotihommat, ja urputat kun mies ei salamana täytä toiveitasi?

Kaikki tuntemani isien kasvattamat lapset ovat oma-aloitteisia vähemmän hössöttäviä, mistähän mahtaa johtua? Otanta on tosin pienehkö?

Osaatko muuten koota ja asentaa polkupyörän dynamon?

Vierailija
12/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teen ruokaa fiiliksen mukaan. Miksi elämän pitää olla niin ahdasmielistä ja karsinoitua?

Vierailija
13/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä siivoaa ja tekee hommia kunhan saa aloitettua! Mutta se aloittaminen on hänelle NIIN vaikeaa! Nytkin hänen piti laittaa lapsi nukkumaan ja se oli tunnin ajan "harkinnassa". Kunnes lopulta minä totesin että pakko kai se on mun tehtävä kun mitään ei näytä tapahtuvan. Sitten äijä lopulta nousi sohvalta...

Vierailija
15/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että AINA EI JAKSA miettiä mitä syötäisiin. Ja ikävä kyllä esim. minä olen niin surkea kokki, että fiilispohjalta ei synny yhtään mitään. SIKSI.

t. listoja ehdottanut

Vierailija
16/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla kyse siitä että olisin "ominut" kaikki hommat, pyydän miestä auttamaan usein enkä kyttää perään, sitten jälkeenpäin kyllä aika usein saa korjailla miehen mokia. Tuntuu että maalaisjärki vaan puuttuu.

Ja meidän talossa ei ole montaa hommaa jota minä en osaisi mutta mies osaa! Minä vaihdan sulakkeet (toki mieskin osaa), minä sen dynamon kokoaisin jos olisi tarvis, sen jälkeen kun mies olisi 2 tuntia sen kanssa kiroillut! :)

Kyse on vaan enemmänkin erilaisista elämänasenteista ja maalaisjärjen puuttumisesta.

Mutta nuo ruokalistat: tuolla kysyjällä on varmaankin ruhtinaallisesti aikaa ravata kaupoissa? Meillä pyritään siihen että kaupassa käydään kerran viikossa jolloin ostetaan koko viikon ruokiin tarvittavat ainekset. Jos tehtäisiin ruokaa fiilispohjalta, niin olisi joka päivä työpäivän jälkeen edessä kauppareissu, eikai kukaan ole niin hullu ettei yhtään suunnittele ruokailuja? Tai sitten omistaa ison pakastimen!

ap

Vierailija
17/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla kyse siitä että olisin "ominut" kaikki hommat, pyydän miestä auttamaan usein enkä kyttää perään, sitten jälkeenpäin kyllä aika usein saa korjailla miehen mokia. Tuntuu että maalaisjärki vaan puuttuu. Ja meidän talossa ei ole montaa hommaa jota minä en osaisi mutta mies osaa! Minä vaihdan sulakkeet (toki mieskin osaa), minä sen dynamon kokoaisin jos olisi tarvis, sen jälkeen kun mies olisi 2 tuntia sen kanssa kiroillut! :) Kyse on vaan enemmänkin erilaisista elämänasenteista ja maalaisjärjen puuttumisesta. Mutta nuo ruokalistat: tuolla kysyjällä on varmaankin ruhtinaallisesti aikaa ravata kaupoissa? Meillä pyritään siihen että kaupassa käydään kerran viikossa jolloin ostetaan koko viikon ruokiin tarvittavat ainekset. Jos tehtäisiin ruokaa fiilispohjalta, niin olisi joka päivä työpäivän jälkeen edessä kauppareissu, eikai kukaan ole niin hullu ettei yhtään suunnittele ruokailuja? Tai sitten omistaa ison pakastimen! ap

mä todellakin käyn kaupassa joka päivä ja nautin siitä kun saan ostella ruokaa fiilispohjalta. ja saan aina tuoretta.

Vierailija
18/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noi läpi ja karua kieltä on: meillä mies ripustaa taulut (useimmiten), ajaa nurmikon, vaihtaa renkaat ja täyttää pissapojan, ja tekee ruokaa viikonloppuisin. Mies ei edes tiedä että on jotain sihtejä pesukoneissa joita pitäisi tyhjentää, huoh...

ap

Vierailija
19/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mutta tunnen mieheni liian hyvin ja tiedän jo etukäteen, että mistä ne rastit löytyvät. Hänen mielestään hän yleensä ja usein ostaa lapsille vaatteet. Ainakin maksaa. Hän yleensä ja usein siivoaa lasten vaatekaapit, pieneksi jääneet vaatteet pois jne ainakin tuntuu siltä, että hän parka on usein sen tehnyt. se vaan on niin, että kun Hän on jotain kerran tehnyt, se lasketaan useaksi kerraksi ja kun minä teen jonkin asian joka päivä, siitä ei kannata puhua se on jotain hääräämistä, mitä nyt naiset ihan luonnostaan kaiken aikaa tekee. En ole ap siis.

Vierailija
20/114 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä todellakin käyn kaupassa joka päivä ja nautin siitä kun saan ostella ruokaa fiilispohjalta. ja saan aina tuoretta.

Niin minäkin nauttisin käydä joka päivä kaupassa! Mutta kun painelen tuli perseen alla klo 17 päiväkotiin hakemaan lapset ja sieltä kaahaan kotiin jotta saan muksuille päivällisen eteen klo 18 niin mietin vaan että missä välissä tekisin nuo nautinnolliset kauppareissut? Onhan se tylsää ja pedanttista käydä kerran viikossa kaupassa, mutta jos sinulla on pieniä lapsia ja olet täyspäiväisesti töissä niin miten ihmeessä löydät aikaa kauppareissuille? Otan vinkin kiitollisena vastaan!!!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi