Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit saa 7000e/kk ja kotiäiti 400e/kk

Vierailija
03.04.2010 |

Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa.

Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerro ihmeessä,mistä saa, niin vaihdan työpaikkaa! Ja ihan vaan tiedoksi että lääkärilläkin ne lapset odottaa kotona työpäivän jälkeen....meillä pari alle kolme vuotiasta. Vaihdetaanko osia????

terveisin erikoislääkäri

Vierailija
122/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa.

Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.

Erikoistuvan palkka on noin 3000e. Miettikää kuinka pitkä koulutus siihen vaaditaan ja mikä vastuu siinä on!

Kyllähän johtajatason lääkärit tienaavat, mutta ei toisiaan kaikki läheskään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan tuon verran, jos teen 3 päivystystä kuukaudessa (siis töitä 25 t putkeen, seuraavana aamupäivänä pääsee siis kotiin, mutta päivä menee kyllä aika lailla nukkuessa ja väsyneenä, ja jos päivystää perjantain/lauantain, niin ei edes sitä vapaapäivää tule).

Ja minäkin muuten olen äiti, ja ollut lasten kanssa kotona. Kyllä töissä on rankempaa, kiireistä, isoja päätöksiä, vastuuta. Kotona pystyi päivän järjestämään omaan tahtiinsa, tarvittaessa lepäämään, ehti lukea enemmän jne. Silti viihdyn töissä ja yritän ehtiä olla tarpeeksi lasten kanssa.

Vierailija
124/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tueta tarpeeksi! Ja samalla päivähoitopaikat täyttyy ja hoitopaikoista on pulaa. Kyllä kotihoitoon tulisi kannustaa pidempään mitä normaali äitiysloma edellyttää. Olen myös vahvasti sitä mieltä että pienet lapset voivat pääosin paremmin kotihoidossa ollessaan.

Haluaisin kovasti päättäjiltä kuulla syyn tähän uskomattoman epäoikeudenmukaiseen asiaan, joka ei mielestäni aja yhteistä hyvää eikä hyvinvointia.

Vierailija
125/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitikin ensin opiskella 6 vuotta - vähintään - ja tietty ensin katsoa, pääseekö sille alalle. Sitten siitä hommasta voisi vähän maksaakin.

Itse olen opiskellut 7,5v kahteen ammattiin (jälkimmäisen vaadittua nopeammin samalla töissä käyden) enkä nyt ota kantaa ammatti/palkka keskusteluun.

Olen kuitenkin sitä mieltä että kotiäitiyttä tuetaan liian vähän. Lapsilla tulisi olla "oikeus" olla kotona perinteisen äitiysloman kestoa pidempään.

Vierailija
126/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isän kuuluisi elättää lapset ja heidän äitinsä. Jos siihen ei perheessä ole varaa, niin ei pitäisi tehdä niitä lapsia.

Vierailija
127/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isän kuuluisi elättää lapset ja heidän äitinsä. Jos siihen ei perheessä ole varaa, niin ei pitäisi tehdä niitä lapsia.

Ei lapset ole vain rikkaiden lahja. Nyt vähän rotia kuule!!!

Vierailija
128/139 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh enkä paljoa valita. Teen omasta mielestäni tärkeää työtä, eikä sitä voi mitata rahassa. Maksan lasteni sairastumisista mielelläni lääkärille, että saan asianmukaista hoitoa. Lääkärit tekevät tärkeää työtä ja opiskelevat, jotta voivat meitä sairaita auttaa, jotka heitä sitten loppujen lopuksi haukkuvat tai arvostelevat. Oiskohan vaan niin, että kun nykypäivän ihminen kun ei ole tyytyväinen yksinkertaisesti yhtään mihinkään, mitä voidaan tarjota?

Vierailija
129/139 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa. Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.

Ehkä sitä lasta ei ole hankittu siksi, että äitiys olisi työtä? Onko yhteiskunnalla joku velvollisuus makssa siitä, että ihminen lisääntyy?

Vierailija
130/139 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia viestejä mutta mistä lähtien kotiäitiys on ollut työtä? Onhan se kiva että joku hoitaa lapsensa kotona ja on niiden kanssa illatkin. Mutta eiköhän se työssäkäyvä äitikin (tai isä) hoida niitä lapsia illalla ja tee sen lisäksi kotityöt. Tällä logiikalla siis kodin ulkopuolella ansiotyössä käyvät tekevät kahta työtä, ensin se leipätyö ja sitten vielä illalla ne samat työt mitkä se kotiäiti on tehnyt päivällä. Ja tottahan kahden työn tekemisestä nyt pitääkin maksaa enemmän.

Ihmisillä tuntuu olevan suhteellisuudentaju aika hukassa. Miksi ihmeessä siitä että hoidat omaa lastasi ja kotiasi pitäisi maksaa? Jo pelkästään äitiys- ja vanhempainvapaa on todella suuri etu Suomessa ja silloin kyllä pääsee ihan kohtuullisille ansioille jos on ollut kohtuullinen palkka.

Kotiäitiys on valinta. Jos jäät kotiin, et saa palkkaa, jos menet töihin, saat palkkaa. Yksinkertaista.

Vierailija
131/139 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit saa 7000e/kk ja kotiäiti 400e/kk

Tuliko yllätyksenä, että lääkäri saa enemmän? Jos ei, niin miksi sitten rupesit kotiäidiksi, etkä lääkäriksi?

Vierailija
132/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluumin äiti vai lääkäri. Sama kysymys kaikille muillekin.

Jos pitää valita, oletteko mieluummin koko elämänne lääkäri ja kuolette yksin 90 vuotiaana vai äiti ja kuolette lapsien ja lasten lasten ympäröimänä.

Tuskin monikaan haluaa olla lääkäri, se vaatii suunnattomia uhrauksia verrattuan äitinä olemiseen.

Vierailija
133/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kotiäitinä kahdelle lapselle ja saan 300e/kk ja päälle lapsilisät.. Elämä on valintoja, onneksi mieheni tienaa niin että voin olla kotona vielä kesän yli ja sitten palata lääkäriksi tienaamaan "7000" kuussa :D

Vierailija
134/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkä lääkärin yleissivistävä koulutus... taitaa kuulua tuohon 12 vuoteen erikoistumisopintoja... Tarkistappas tieto. Äidiksikään kuka tahansa ei voi ruveta, se ei ole niin yksinkertaista.

Vierailija
135/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on kirurgi ja hemmetisti töissä. Kenelle valitan?

Vierailija
136/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on aina ihan naurettavaa sanoa, että töistä pääsee kotiin ja kotiäiti on muka töissä illallakin. Ihan samat kotihommat sitä työssäkäyvällä on kuin kotonaolevallakin, aikaa niihin vain on kymmenen kertaa vähemmän.

Ei meillä ainakaan kukaan sotke kotia päivällä kun ollaan töissä/koulussa/tarhassa.

Tiskiäkään ei päivän aikana tule.

Aikaa kotitöiden tekemiseen on tosiaankin 10 kertaa vähemmän, mutta kotitöitäkin vain murto-osa siitä mitä kotiäiti tekee.

Ap:lle sanoisin, että kotiäitiys on oma valinta, samoin kuin ammattikin on oma valinta.

Vierailija
137/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä ja olla äiti samaan aikaan?

aivan, sinä itse

Vierailija
138/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä nyt kuitenkan vertaisi kotiäitiyttä lääkärin hommiin! :D

Vierailija
139/139 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh??!!! Kadehdit lääkärien ansioita työssään ja vertaat sitä omien lastesi hoitamiseen. Siis what??! 

"kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla."

No niin varmaan pitäis viedä, mutta ei maata sohvalla, vaan mennä töihin, jos muiden tienestejä kadehdit! Jokainwn, lääkäritkin hoitavat lapsiaan itse kotona sen aikaa kun hoitavat ja palaavat taas töihin. Tee sinäkin niin. Ei nuo ole mitenkään vertailukelpoisia asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi