Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit saa 7000e/kk ja kotiäiti 400e/kk

Vierailija
03.04.2010 |

Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa.

Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden palkat ovat alasta ja erikoistumisasteesta riippuen julkisella sektorilla noin 3000-4500 euroa kuussa. Päälle tulevat toki ylityökorvaukset päivystyksistä. 7000 euron ansiotasoon täytyisi käydännössä tehdä yli 80 tuntia viikossa töitä iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä, siis päivystää kaikki joulut, pääsiäiset ja juhannukset läpensä. Tosin sitäkään ei nykyisten ylityökattojen aikana oikein voi tehdä keplottelematta. Tuollaisia ansioita toki joskus myöskin väläytellään, mutta silloin puhutaan lääkäreiden KOKONAIS ansioista. Siis ansioista, jotka syntyvät virkatyöstä, päivystyksistä ja ylitöistä SEKÄ yksityislääkäreiden yksityisvastaanotosta, eli yritystoiminnasta. Se tarkoittaa yleensä kaiken valveillaoloajan käyttämistä työntekoon. Ja jos joku noin paljon saakin, niin kannattaa muistaa, että hän maksaa siitä silloin yli puolet veroja. Siis kustantaa maksamillaan veroilla melkein melkein kymmenen kotiäidin tuet!!!

saa ihan tavallisena tk-lääkärinä, ilman erikoistumista ja ilman päivystyksiä 6000. Itse peruspalkka on jotain 4000, mutta päälle tulee väestövastuulisä ja jokaisesta toimenpiteestä saa erilisen korvauksen.

Vierailija
62/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jokaista ajatusta haluan vain todeta, että minusta lääkäreille saisi maksaa sen 400 euroa/kk siihen asti, että oikeasti OSAAVAT jotain!!! Nykyään kun äitinä menen vaikka lapsen kanssa lääkäriin, olen MINÄ usein se, joka tietää, mikä lasta vaivaa ja miten se hoidetaan.

Missä mun palkkani siis tästä konsultaatiosta on?? Nykyään tuntuu, että harva lääkäri oikeasti osaa hommansa, vaikka kuinka monta vuotta ovat opiskelleet.

Ja ei, minä en ole kouluttautumaton kotiäiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten edes vaivaudut lääkäriin jos kerran tiedät mikä lasta vaivaa? Vai oletko sinäkin yksi niistä minista, jotka ovat sitä mieltä että joka nuhaan ja yskään pitää saada antibiootti, se auttaa aina?

Vierailija
64/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä sentään on vastuu toisen ihmisen hengestä.

Mun mies kestittää asiakkaita kosteilla lounailla firman piikkiin, puhuu puhelimeen ja neuvottelee, ja saa 9500 euroa kuussa. Työaika 9-16, tosin joskus kyllä iltatöitä.

Minä vaihdan kolmen lapsen paskavaipat (vanhin tosin alkaa olla kuiva pian), siivoan, pyykkään, silitän miehen paidat, teen ruuan, ylipäätään pyöritän meidän kotia ja palkka siitä aika mitätön, lapsilisätkin kun ohjataan lasten tileille ja rahastoihin. Odotan innolla sitä että pääsen alipalkattuun työhöni, tulee sentään vähän enemmän rahaa. Kampaajalla oon käyny 1,5 v sitten koska en raaski kun omaa rahaa ei ole. Jotenkin nöyryyttävää ois pyytää mieheltä.

Vierailija
65/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan on ihan älytöntä, ettei kotiäitiys ole mahdollista Suomessa näillä verotuskäytännöillä. Jos verotusta kevennettäisiin miehiltä lapsiluvun mukaan tai olisi perheen yhteisverotus, kotiin olisi paljon helpompi jäädä.

Vierailija
66/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon töissä 10 tuntia ja siihen päälle samat kotihommat kun sulla, enkä saa kotihommista yhtään palkkaa. älä valita, ite oot osas valinnu.

Vierailija
67/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jokaista ajatusta haluan vain todeta, että minusta lääkäreille saisi maksaa sen 400 euroa/kk siihen asti, että oikeasti OSAAVAT jotain!!! Nykyään kun äitinä menen vaikka lapsen kanssa lääkäriin, olen MINÄ usein se, joka tietää, mikä lasta vaivaa ja miten se hoidetaan.

Missä mun palkkani siis tästä konsultaatiosta on?? Nykyään tuntuu, että harva lääkäri oikeasti osaa hommansa, vaikka kuinka monta vuotta ovat opiskelleet.

Ja ei, minä en ole kouluttautumaton kotiäiti.

miksi sen lapsen sinne lääkäriin raahaat?

Oletatko lääkärin olevan joku selvännäkijä joka näkee äidin naamasta mikä lapsella on?

Vierailija
68/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja (työskennellyt sydänosastolla yms), joten en päivääkään vertaisi sh:n, saatika sitten lääkärin työtä kotiäidin työhön!! Kyllähän hoitsut ja lekurit pääsevät joskus työssä helpolla (harvoin), mutta kyllä kotonakin pääsee (yh:t asia erikseen). Tämä kotona olo on kuule lomaa verrattuna siihen työhön ja vastuuseen, mitä hoitoalalla on. Siis toki lapsistakin on vastuu, mutta se on erilaista. Kotona voit siirtää kotihommia, töissä ei voi siirtää esim. potilaalle lääkkeen viemistä (joka voi pahimmassa tapauksessa kuolla ilman lääkettä). Kotona toki ei rahaa niin paljoa saa kuin töissä, mutta tämäkin nääs on vapaaehtoista..tietty kaikilla ei töitä niin vaan ole tarjolla. Eli älä ap vertaa näitä "ammatteja" (toinen on, toinwen ei) keskenään.

Vierailija
69/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kotihoidontuella ollessa tulot noin 250 euroa/brutto/kk, päälle lapsilisät jotka toki saa töissä ollessakin.

No itselläni oli jo tuolloin ammatti ja menin töihin ja opiskelin ohessa lisää. Nyt on palkka noin 3000 euroa/kk.

On se minusta ihan ymmärrettävää ettei omien lasten hoidosta makseta.

Vierailija
70/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hyöty yhteiskunnalle on siitä että sinä hoidat nimenomaan yhtä-kahta mukulaa kotonasi sen sijaan että veisit hoitoon? Tietysti jos hoitelet siellä puolta tusinaa alle kouluikäistä, niin onhan se silloin edullisempaa yhteiskunnalle kuin niiden vieminen hoitoon

Kahden lapsen kokopäiväinen hoito maksaa yhteiskunnalle keskimäärin noin 2000 euroa. Jos kotihoidontukea maksetaan 400 euroa, niin yhteiskunta säästää kahden lapsen kohdalla noin 1600 euroa.

Lääkärin tuloista maksetuilla veroilla ehkä päästäänkin +/- -tilanteeseen, eli maksetut verot kustantavat päivähoidon menot. Kuinka monen muun ammattiryhmän kohdalla päästään tähän?

Vierailija
71/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hyöty yhteiskunnalle on siitä että sinä hoidat nimenomaan yhtä-kahta mukulaa kotonasi sen sijaan että veisit hoitoon? Tietysti jos hoitelet siellä puolta tusinaa alle kouluikäistä, niin onhan se silloin edullisempaa yhteiskunnalle kuin niiden vieminen hoitoon

Kahden lapsen kokopäiväinen hoito maksaa yhteiskunnalle keskimäärin noin 2000 euroa. Jos kotihoidontukea maksetaan 400 euroa, niin yhteiskunta säästää kahden lapsen kohdalla noin 1600 euroa.

Lääkärin tuloista maksetuilla veroilla ehkä päästäänkin +/- -tilanteeseen, eli maksetut verot kustantavat päivähoidon menot. Kuinka monen muun ammattiryhmän kohdalla päästään tähän?

Eihän siitä lapsesta mitään makseta. Ne rahat menevät esim. päiväkotien rakennuskuluihin, pk-lasten ruokkimiseen, pk:n henkilökunnan palkkoihin jne. Tällä logiikalla pitäisi kotona lapsiansa hoitaville maksaa vaikkapa asuntolainan lyhennykset ja tuoda ruoka kolme kertaa päivässä taksilla kotiovelle, niin sitten oltaisiin tasoissa. On se elämä vaan niin kauheen epistä!!!!

Vierailija
72/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä lapsesta mitään makseta. Ne rahat menevät esim. päiväkotien rakennuskuluihin, pk-lasten ruokkimiseen, pk:n henkilökunnan palkkoihin jne. Tällä logiikalla pitäisi kotona lapsiansa hoitaville maksaa vaikkapa asuntolainan lyhennykset ja tuoda ruoka kolme kertaa päivässä taksilla kotiovelle, niin sitten oltaisiin tasoissa. On se elämä vaan niin kauheen epistä!!!!

Eikös tässä ollut kyse siitä kumpi tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi, eikä siitä mitä kotiäidin tulisi saada jotta "oltaisiin tasoissa".

Vierailija
73/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tuntuu aina näissä kotiäiti vs. uraäiti keskuteluissa unohtuvan: Myös uraäidin työpäivä jatkuu kotona. Siis kun aina kotiäidesitä sanotaan että ovat 24/7 duunissa. Luuletteko te että uraäiti tulee kotiin ja katselee illat telkkaria, ettei lapset valvota öisin? Ero on siinä että jos yö ollaan valvottu lasten kanssa, aamulla laitetaan kuteet niskaan ja lähdetään "toiselle" työpaikalla.

t. nykyinen uraäiti, entinen kotiäiti, aika aikaansa kutakin

Vierailija
74/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa saa tästä ajattelusta millään kiinni. Mun mielestä on käsittämätöntä luksusta olla kotona lasten kanssa ja siitä vielä joku maksaa puhdasta riihikuivaa rahaa.

Ja taas toisaalta: yhteiskunnan kannalta on tietenkin järkevää mitä useampi tekee tuottavaa työtä, jotta saadaan välttämättömät peruspalvelut hoidettua. Yhteiskunnan kannalta ei ole järkevää kannustaa koulutettuja ihmisiä olemaan kotona vuosikausia laulamassa körö körö kirkkoa, vaikka se olisikin aivan ihanaa.

Vaikka päivähoito maksaa sen 2000 euroa tai mikä summa se onkaan, niin kannattaa ottaa huomioon, että vanhemman työpanoshan voi olla moninkertainen. Näin siis esimerkiksi jos vanhempi on vaikka timpuri, opettaja, lääkäri, sairaanhoitaja jne. Heidän työpanoksensa arvo on merkittävästi suurempi kuin päivähoitokustannus.

Tietysti jos ei aiokaan mennä töihin ikinä, niin silloin on yhteiskunnalle edullisempaa että on kotona sillä kotihoidontuella.

Vierailija
75/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas toisaalta: yhteiskunnan kannalta on tietenkin järkevää mitä useampi tekee tuottavaa työtä, jotta saadaan välttämättömät peruspalvelut hoidettua. Yhteiskunnan kannalta ei ole järkevää kannustaa koulutettuja ihmisiä olemaan kotona vuosikausia laulamassa körö körö kirkkoa, vaikka se olisikin aivan ihanaa.

Vaikka päivähoito maksaa sen 2000 euroa tai mikä summa se onkaan, niin kannattaa ottaa huomioon, että vanhemman työpanoshan voi olla moninkertainen. Näin siis esimerkiksi jos vanhempi on vaikka timpuri, opettaja, lääkäri, sairaanhoitaja jne. Heidän työpanoksensa arvo on merkittävästi suurempi kuin päivähoitokustannus.

Pääkaupunkiseudulla kunnat ainakin mielellään hoidattaisivat lapset kotona, koska päivähoito syö niin tuhottomasti rahaa. Että tiedä sitten.

Vierailija
76/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se uraäideillä sen helpompaa ole. Se on vaan eri tavalla rankkaa kun käy töissä.

Minulla on kokemusta sekä kotiäitiydestä että uraäitiydestä ja pakko sanoa että molemmissa on omat haasteensa.

Helpoinn vaihtoehto olisi tietysti tuo ap:n ehdottama "lapset tarhaan ja äiti kotiin".

Taitaa ap olla loman tarpeessa =)

Vierailija
77/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotiäiti on muka töissä illallakin. Ihan samat kotihommat sitä työssäkäyvällä on kuin kotonaolevallakin, aikaa niihin vain on kymmenen kertaa vähemmän.

niitä kotihommia on paljon vähemmän kun kotona ei kukaan ole sotkemassa :)

Vierailija
78/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskele lääkäriksi ja lopeta itku.

Vamma on hyvin lievä mutta vaikuttaa älykkyyteen ja loogiseen päättelyyn.

En koskaan menestynyt opiskeluissa vaikka panostin niihin paljon. Hädin tuskin selvisin peruskoulusta. En kykene koskaan opiskelemaan itseäni lääkäriksi vaikka niin tahtoisin ja se oli haave ammattini lapsena.

Minulle tuli aivan itku tuosta kommentistasi. Olet äärettömän julma kun tuollaista sanot.

Olen kotiäiti, en koskaan kykene selviytymään haastavista opinnoista. Takana on pätkätöitä, lähinnä siivoilua ja sen sellaista. Myös näissä yksinkertaisissa töissä tunnen itseni turhaksi. Minua pitää neuvoa ja vahtia että käytän oikeita pesuaineita ja pesen oikealla tavalla vaikka sen vessanpöntön.

Vaikka työnantaja ei näytä sitä niin aistin että minusta on vain ylimääräistä huolta töissä, kun pitää neuvoa ja kyselen paljon koska en ymmärrä työnkuvaa.

Nyt jo 40 vuotiaana olen omaksunut kommunistisen ajattelutyylin ja minusta on äärimmäisen väärin ettei kotiäiti tai muukaan duunari saa samansuuruista palkkaa kuin lääkäri.

Minä olen yhtä arvokas kuin lääkäri ihmisenä! Minä ja moni muu.

Turha vedota ettei raha määritä sitä kuka olet...

Minä ansaitsen saman kuin muut! En koskaan saavuta samaa edes kovalla opiskelulla, en koskaan. Ja te ahneet pidätte rahoistanne kiinni kuin korppikotkat.

Minä niin halveksun teitä ja koko kapitalistista elinkeinoutta. Halveksin ja haluan rahanne! Minä ansaitsen myös saman.

Vierailija
79/139 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusasioihin keskittyvä elämä on ihan oikeasti kaikkein onnellisinta! Oikeasti on pieni murto-osa ihmisistä, jotka edes elävät hyvinvointivaltioissa. Suurimmalla osalla ihmisistä on asiat huonommin kuin meillä täällä Suomessa. Suomalainen työtön siivooja elää todellista luxuselämää Afrikan tai Venäjän köyhänä huonoon perheeseen syntyneeseen verrattuna.

Ikävähän se tietysti on, kun tälläkin palstalla moni leveilee rahoillaan, mutta ei se oikeasti onnelliseksi tee, ei ne matkat eikä vaatteetkaan. Rakkaus, hyvät ihmissuhteet, riittävä lepo, kiva puuhastelu on ne perusasiat, jotka pitää ihmisen onnellisena.

Vamma on hyvin lievä mutta vaikuttaa älykkyyteen ja loogiseen päättelyyn. En koskaan menestynyt opiskeluissa vaikka panostin niihin paljon. Hädin tuskin selvisin peruskoulusta. En kykene koskaan opiskelemaan itseäni lääkäriksi vaikka niin tahtoisin ja se oli haave ammattini lapsena. Minulle tuli aivan itku tuosta kommentistasi. Olet äärettömän julma kun tuollaista sanot. Olen kotiäiti, en koskaan kykene selviytymään haastavista opinnoista. Takana on pätkätöitä, lähinnä siivoilua ja sen sellaista. Myös näissä yksinkertaisissa töissä tunnen itseni turhaksi. Minua pitää neuvoa ja vahtia että käytän oikeita pesuaineita ja pesen oikealla tavalla vaikka sen vessanpöntön. Vaikka työnantaja ei näytä sitä niin aistin että minusta on vain ylimääräistä huolta töissä, kun pitää neuvoa ja kyselen paljon koska en ymmärrä työnkuvaa. Nyt jo 40 vuotiaana olen omaksunut kommunistisen ajattelutyylin ja minusta on äärimmäisen väärin ettei kotiäiti tai muukaan duunari saa samansuuruista palkkaa kuin lääkäri. Minä olen yhtä arvokas kuin lääkäri ihmisenä! Minä ja moni muu. Turha vedota ettei raha määritä sitä kuka olet... Minä ansaitsen saman kuin muut! En koskaan saavuta samaa edes kovalla opiskelulla, en koskaan. Ja te ahneet pidätte rahoistanne kiinni kuin korppikotkat. Minä niin halveksun teitä ja koko kapitalistista elinkeinoutta. Halveksin ja haluan rahanne! Minä ansaitsen myös saman.

Vierailija
80/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole vielä valmiita tähän. Moni elää kuin eläin pellossa. Emme voi edes kovalla työllä saavuttaa samaa kuin eräät. Luonto on antanut meille tietyt lähtökohdat selvitä.

Ihmisen tulisi välittää muista ihmisistä. Tämän takia jokaiselle kuuluisi samansuuruinen palkka työstä.

Ammatit ovat kutsumus, nyt tämä palkka järjestely antaa väärän kuvan ja vääränlaiset ihmiset opiskelevat lääkäreiksi. Lääkäreinä voi toimia täysin kyvyttömät henkilöt. Sellaiset joilla ei ole empatiakykyä. Heidän ammattinsa olisi oikeasti sotilas tai ulosottaja.

Ammatti valkikoituu yhteisössä luonnollisesti luonteenlaadun mukaan. Ei sen, minkäsuuruinen palkka kiinnostaa. Se on väärin.

Tämän takia yhteiskunta ei toimi, kun lääkäreinä, politikkoina, opettajina, poliiseina toimii vääränlaiset persoonat.

He ovat tavallaan urhreja myös joten toivoisin sinulta ymmärrystä hyvä lievästi kehitysvammainen, ajatteleva äiti.

Vamma on hyvin lievä mutta vaikuttaa älykkyyteen ja loogiseen päättelyyn.

En koskaan menestynyt opiskeluissa vaikka panostin niihin paljon. Hädin tuskin selvisin peruskoulusta. En kykene koskaan opiskelemaan itseäni lääkäriksi vaikka niin tahtoisin ja se oli haave ammattini lapsena.

Minulle tuli aivan itku tuosta kommentistasi. Olet äärettömän julma kun tuollaista sanot.

Olen kotiäiti, en koskaan kykene selviytymään haastavista opinnoista. Takana on pätkätöitä, lähinnä siivoilua ja sen sellaista. Myös näissä yksinkertaisissa töissä tunnen itseni turhaksi. Minua pitää neuvoa ja vahtia että käytän oikeita pesuaineita ja pesen oikealla tavalla vaikka sen vessanpöntön.

Vaikka työnantaja ei näytä sitä niin aistin että minusta on vain ylimääräistä huolta töissä, kun pitää neuvoa ja kyselen paljon koska en ymmärrä työnkuvaa.

Nyt jo 40 vuotiaana olen omaksunut kommunistisen ajattelutyylin ja minusta on äärimmäisen väärin ettei kotiäiti tai muukaan duunari saa samansuuruista palkkaa kuin lääkäri.

Minä olen yhtä arvokas kuin lääkäri ihmisenä! Minä ja moni muu.

Turha vedota ettei raha määritä sitä kuka olet...

Minä ansaitsen saman kuin muut! En koskaan saavuta samaa edes kovalla opiskelulla, en koskaan. Ja te ahneet pidätte rahoistanne kiinni kuin korppikotkat.

Minä niin halveksun teitä ja koko kapitalistista elinkeinoutta. Halveksin ja haluan rahanne! Minä ansaitsen myös saman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi