Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit saa 7000e/kk ja kotiäiti 400e/kk

Vierailija
03.04.2010 |

Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa.

Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu loppui siihen, kun laitettiin faktat peliin... Tyypillistä!

Vierailija
2/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvammainen ihminen voi kylläkin opiskella siinä missä muutkin, koska on olemassa heille tarkoitettuja ammatillisia oppilaitoksia...avustajaankin olet oikeutettu että josko lakkaat ruikuttamasta ja rupeat hommiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvä kirjoittaja (vammani syystä), mutta olen kovasti yrittänyt saattaa äidinkielen kurssini päätökseen.

En voi mitään huonolle ulosannilleni. Olenhan kehari ja halveksittu toisinajattelija teidän silmissä.

Vierailija
4/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee puhdasta, intohimotonta tietoa kehiin, loppuun "keskustelu". Toisaalta se on sääli.

Vierailija
5/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni itseään kehariksi väittävä on erittäin älykäs.

Mielestäni on älykkyyttä ja luouvuutta nähdä asiat eri tavalla kuin kaikki muut.

Ja juuri näin tässä ketjussa tekee tämä kehari ja kommunisti (sori luin huonosti, ovatko yksi vai sama henkilö?)

Naiset ovat oppineet halveksumaan itsäeän ja pitämään huonompana sitä mitä tekevät. lastenhoito ja kotityöt pitäisi mennä siinä sivussa. varmasti moni lääkärikin on huomannut pääsevänsä 100 kertaa helpommalla töissään kuin parin lapsen kanssa kotona.

Vierailija
6/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniko pärjää tuosta vai useamman lapsen kasnsa ilman kokemusta?

mutta kuka vaan voi alkaa lääkäriksi. tämä on nähty valelääkärikohun myötä. on vaan hiljaa ja laittaa lähetteitä kokeisiin ja katsoo kirjasta mihin sairauksiin oireet viittaavat ja laittaa lähetteitä tutkimuksiin ja jos ei jotain tiedä, kysyy talossa pisimpään olleelta hoitajalta.

lääkäri on yksi ammatti muiden joukossa. ei yhtään vastuullilsempi kuin kotiäidin tai mikään muukaan.

Vierailija
7/139 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä näkökulmaasi. Kun itsellä on kokemus ja tieto sekä äidin vastuusta että koulutetun ammattilaisen vastuusta, tulee mieleen - ei verrata näitä kahta tai mitätöidä niistä kumpaakaan - vaan vain todeta, että vertailu on mieletöntä.

Faktapohjalta taas - äidiksi pääsee, jos on onnekas ja saa lapsen. Lääkäriksi pääsee - siis oikeaksi lääkäriksi - kun on opiskellut vaaditut määrät ja sen lisäksi saanut ammattikuntaa valvovalta toimijalta laillistetun ammattilaisen aseman ja oikeuden harjoittaa ammattia toisen ohjauksen ja valvonnan alla. Sekään ei tietenkään vielä riitä, vaan kahden vuoden tämänkaltaisen työssäolon jälkeen lääkäri vasta saa harjoittaa ammattiaan itsenäisesti, eli vaikka hoitaa vapaa-ajallaan potilaita.

Vastuusta tämä sinänsä ei kerro mitään, mutta tavallinen tie lääkäriksi on aika paljon monipolvisempi kuin tavallinen tie äidiksi.

Viime kädessä edellisen kaltaisten kirjoitusten mitätöivä, alemmuudentuntoinen sävy on surullinen. Kunpa me kaikki voitaisiin vaan ihan rauhassa tehdä töitämme ja olla iloisia siitä, että muut tekevät omia töitään.

Vierailija
8/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyteen yksi pano, joten eikö ole ihan reilua, että lääkärit tienaa enemmän kuin kotiäiti?

Hahhah,tää oli aivan loistava!!! =D repesin totaalisesti... Kerrankin joku sanoi osuvasti niinku asia on... Toivoo kuopiossa lääkäriksi opiskeleva 25v nainen!

Vierailija
9/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut lääkärit vielä vetävät tuota liksaa töistä ja saavat olla sitten vielä äitejäkin. On se NIIIIIIIN väärin!

(No, kai kaikki ymmärsi, että tämä yritti olla vitsi.)

Vierailija
10/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan silti ap:lle.. kenellehän se raha on tärkeää, sille lääkärille vaiko sinulle? sinä kuitenkin kadehdit sitä lääkäriä koska hän saa niin isosti rahaa. ja turha väittää vastaan, avauksessasi kuitenkin mainitset kaksi asiaa jotka on "epiksiä": raha ja työn raskaus.

olen itse epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä ravintola-alalla. lapseni on tarhassa muutamana päivänä viikossa, tienaan kuussa n.1100-1900e riippuen tunneista. ja minua ei todellakaan kiinnosta paljonko lääkäri saa palkaa!! mielestäni on erittäin hyvä asia, että heille maksetaan niinkin vaativasta ja raskaasta työstä hyvä korvaus. veikkaisin kuitenkin että kakkavaipan vaihtamisen ja tähystysleikkauksen tekemisen välillä on pienoinen vaativuustason ero ;)

Vierailija
11/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertoohan se yhteiskunnan arvostuksesta että kotiäiti saa vain 400 euroa vaikka tekee raskasta työtä. Kuka enää jaksaa lapsia hoitaa kotona jos täytyy rahan perässä juosta koska se ei riitä mihinkään? Moni äiti olisi varmasti onnellisempi ja tulisi hyvin pienelläkin toimeen jos olisi joskus rahaa ostaa muutakin kun leipää alennuksesta. Kuka teidän verot maksaa sitten kun olette vanhoja jos ura on paljon tärkeämpi kaikille kuin lapset? ap

Ymmärrätkö että Suomessa oleva äitiysvapaa käytäntö, jolloin SAA olla lapsen kanssa kotona 9kk on ETUOIKEUS!

Menisit asumaan muualle maailmaan jossa äitiysvapaa saattaa olla peräti 2 VIIKKOA, niin ymmärtäisit kuinka etuoikeutettu olet kun SAAT olla hoitamassa lapsiasi kotona.

Äitiysloman jälkeen kun Suomessa SAA vielä jäädä hoitovapaalle, ja siitäkin yhteiskunta maksaa sen verran että jotenkuten tulee toimeen.

Onpa kamalaa tosiaan!

Äitiysvapaalla olo ei ole TYÖ (vaikka se siltä saattaa tuntuakin), vaan ETUOIKEUS jota ei suurimmassa osaa maailmaa edes tunneta.

Vierailija
12/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuit kaivamaan? Ihan hyvä silti :)

äitiyteen yksi pano, joten eikö ole ihan reilua, että lääkärit tienaa enemmän kuin kotiäiti?

Hahhah,tää oli aivan loistava!!! =D repesin totaalisesti... Kerrankin joku sanoi osuvasti niinku asia on... Toivoo kuopiossa lääkäriksi opiskeleva 25v nainen!

Vierailija
13/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi äitiyslomaa, ja loput kotihoidontuella. Nyt jo takaisin töissä, kun lapset 4v ja 5v. Kuukausipalkkani olisi tuon yli 7000 e/kk. Mutta vähemmän maksavat, kun teen vain 4-päiväistä työviikkoa...

Vierailija
14/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sukulaiseni on lääkäri ja tienaa 7000e kuukaudessa. Heillä kaikki on kallista huonekaluista ruokiin ja matkustavat koko ajan ja elävät leveästi.

Kun ensimmäinen lapsi syntyy tulee varmaan järkytyksenä miten pienet tuet on ja millaista elämä on oikeasti. Kotiäitinä tekee oikeasti raskasta työtä surkealla palkalla ilman vapaata.

En ole kateellinen säälin enemmän pariskuntaa jolle raha on kaikki kaikessa ja jotka eivät tiedä oikeasta elämästä mitään ja paljon siihen lapseen kuitenkin menee rahaa. Sitten ei enää matkustella.

ap

No tuskin heillä on rahasta pulaa vaikka lapsen tekisivätkin;-) Voihan äiti mennä äitiysloman jälkeen töihin. Ja hänen äitiyspäivärahansakin määräytyy palkan mukaan eli on aivan toista luokkaa kuin peruskoulun nippa nappa läpäisseen ennen raskautta työttömänä olleen äidin.

Et sinä voi tietää onko raha heille kaikki kaikessa, tuskin olisivat valinneet lääketiedettä jos niin olisi. Olet vain kateellinen ja siksi haluat nähdä heidät pinnallisina!!! Eivätköhän he ammatissaan näe sitä "oikeata elämää" ihan kylliksi. Tuskin sinusta edes olisi siihen ammattiin mutta palkan ottaisit avosylin vastaan.

Kommenteillasi osoitat vain kuinka pikkusieluinen olet! Et varmaan kateudessasi kestäisi sitä totuutta että he paljastuisivat paitsi varakkaiksi myös syvällisiksi;-)

Vierailija
15/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskele lääkäriksi ja lopeta itku.

Vamma on hyvin lievä mutta vaikuttaa älykkyyteen ja loogiseen päättelyyn.

En koskaan menestynyt opiskeluissa vaikka panostin niihin paljon. Hädin tuskin selvisin peruskoulusta. En kykene koskaan opiskelemaan itseäni lääkäriksi vaikka niin tahtoisin ja se oli haave ammattini lapsena.

Minulle tuli aivan itku tuosta kommentistasi. Olet äärettömän julma kun tuollaista sanot.

Olen kotiäiti, en koskaan kykene selviytymään haastavista opinnoista. Takana on pätkätöitä, lähinnä siivoilua ja sen sellaista. Myös näissä yksinkertaisissa töissä tunnen itseni turhaksi. Minua pitää neuvoa ja vahtia että käytän oikeita pesuaineita ja pesen oikealla tavalla vaikka sen vessanpöntön.

Vaikka työnantaja ei näytä sitä niin aistin että minusta on vain ylimääräistä huolta töissä, kun pitää neuvoa ja kyselen paljon koska en ymmärrä työnkuvaa.

Nyt jo 40 vuotiaana olen omaksunut kommunistisen ajattelutyylin ja minusta on äärimmäisen väärin ettei kotiäiti tai muukaan duunari saa samansuuruista palkkaa kuin lääkäri.

Minä olen yhtä arvokas kuin lääkäri ihmisenä! Minä ja moni muu.

Turha vedota ettei raha määritä sitä kuka olet...

Minä ansaitsen saman kuin muut! En koskaan saavuta samaa edes kovalla opiskelulla, en koskaan. Ja te ahneet pidätte rahoistanne kiinni kuin korppikotkat.

Minä niin halveksun teitä ja koko kapitalistista elinkeinoutta. Halveksin ja haluan rahanne! Minä ansaitsen myös saman.

Kukahan enää opiskelisi lääkäriksi jos saa saman palkan kotona makaamalla;-) Antakaa mun kaikki kestää!

Harvasta on niin vaativiin opintoihin ja niin vastuulliseen työhön kuin mitä lääkärin työ on.

Kyllä palkan pitää määräytyä työn vaativuustason mukaan!!! Lääkäreille suon ilolla heidän palkkansa, siksi ihmettelenkin miksi et kadehdi joitain optiomiljonäärejä jotka saavat rahansa pelkällä sijoitustoiminnalla eli käytännössä tekemättä juuri mitään. Sensijaan hyökkäät arvokkaan ammattiryhmän kimppuun joka on osaamisellaan varmasti tutkinut ja hoitanut sinunkin vammaasi. He tekevät arvokasta työtä, se sinun tulisi nähdä ja lakata kierimästä itsesäälissä!!!

Vierailija
16/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan silti ap:lle.. kenellehän se raha on tärkeää, sille lääkärille vaiko sinulle? sinä kuitenkin kadehdit sitä lääkäriä koska hän saa niin isosti rahaa. ja turha väittää vastaan, avauksessasi kuitenkin mainitset kaksi asiaa jotka on "epiksiä": raha ja työn raskaus.

olen itse epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä ravintola-alalla. lapseni on tarhassa muutamana päivänä viikossa, tienaan kuussa n.1100-1900e riippuen tunneista. ja minua ei todellakaan kiinnosta paljonko lääkäri saa palkaa!! mielestäni on erittäin hyvä asia, että heille maksetaan niinkin vaativasta ja raskaasta työstä hyvä korvaus. veikkaisin kuitenkin että kakkavaipan vaihtamisen ja tähystysleikkauksen tekemisen välillä on pienoinen vaativuustason ero ;)

Totta! Ap:lle ei muka raha ole kaikki kaikessa ja silti mankuu 7000e tuloja itselleen. Ei voi nauramatta olla;-) Uskomatonta tekopyhyyttä!

Vierailija
17/139 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkäriäiti tekee 10-14h päiviä sekä julkisella että yksityisellä puolella, jotta saa ton 7000 bruton,. Vastapainoksi lääkäriäiti vie sillä isolla palkallaan perheen alpeille hiihtäm ään keväällä ja se onkin vuoden ainoita hetkiä nähdä lapset.

En olis kateellinen-kova on hinta

Vierailija
18/139 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotiäidin rooli on oma valinta, se ei ole ansiotyötä josta jonkun pitäisi maksaa. Sama koskee myös lääkärin ammattia: oma valinta, josta joku maksaa, koska se on ansiotyötä.

Lapsia ei ole pakko tehdä, eikä kotiäitinä pakko eikä ole pakko ruveta lääkäriksikään. Täysin oman valinnan seurauksia kaikki.

Vierailija
19/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisko on erikoislääkäri, apulaisylilääkäri, ja jos ei ole töissä, niin melkein ainakin päivystää. Työ on epäsäännöllistä, ja on jäänyt perhe perustamatta, eikä edes koiraa voi hankkia, kun ei voi olla sille riittävästi seurana tai pysty huolehtimaan perustarpeista työn takia.

Kyllä sillä tienaamisella voi olla kääntöpuolensakin. Ei ne kotiäidin asiat ole niin huonosti, riippuu siitä, mitä pitää tärkeänä.

Vierailija
20/139 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin 12 vuotta ja nyt erikoislääkäri. Päivystyksiä 3x24h kuussa + normaali virka-aikatyö. Kuukausiansiot päivystyksien kanssa n 10 000e, vähän vaihtelee mut vuositasolla ansiot 115 000 - 120 000e.

Olen myös kahden lapsen äiti eli koti ja muksut huolehdittavana. Mieskin siinä sivussa. Työ raskasta ja vaativaa mutta tykkään. Elämästäni yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi