Lääkärit saa 7000e/kk ja kotiäiti 400e/kk
Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa.
Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.
Kommentit (139)
opiskele lääkäriksi ja lopeta itku.
Pilkkaat lääkäreitä, kehitysvammaisia(lievästi), kommunisteja ja meitä konservatiiveja. Elä viitsi vetää meitä lokaan. Sinä et kuulu meihin.
osaat kyllä kirjoittaa todella hienosti suomea, kaikki pilkutkin paikallaan. Ja suurista historiallisista ismeistäkin olet oikein kovasti kiinnostunut. Hienoa! Sinulla on tulevaisuutta! Mutta provoilla et vielä kunnolla osaa.
Ja pari yhdyssanavirhettä. Mutta ei mene kuitenkaan läpi.
Täälä ihmiset oikolukee lievästi kehitysvammaisten tekstejä ja selvästi aliarvioi heidän taitojaan kirjoittaa. Ei helvetti toivottawasti ette ole lapseni opettajia... Sairasta
Olen kommunisti minäkin. Sama palkka kaikille oli elokuva avaruusseikkailu 2001 teemana. Kommunismi on tulevaisuutta ja ihmisen ahneus ja valheellisuus vielä kitketään jalostuksella pois.
pointti tuli selväksi.
Kaikille sama palkka myös kehitysvammaisille.
Sisimmissäni tiedostan tämän en vain halua itse luopua hyvinvoinnista vähempiosaisten takia. Se merkitsisi sitä että eläisin muutaman tonnin vähemmällä palkalla.. Ei se käy on niin paljon osteltavaa ja tuhlattavaa.
Sinällään ymmärrän kyllä. Onneksi en ole lievästi kehitysvammainen tai lukihäiriöinen.
Minulla kävi hyvä tuuri. Miksi haluatte viedä onneni? Purjehdusveneeni, lomamökkini yms
Vaikea kuvitella, että kehari pystyisi kirjoittamaan noin sujuvasti.
Olen syntynyt lievästi kehitysvammaisena.
Vamma on hyvin lievä mutta vaikuttaa älykkyyteen ja loogiseen päättelyyn.
En koskaan menestynyt opiskeluissa vaikka panostin niihin paljon. Hädin tuskin selvisin peruskoulusta. En kykene koskaan opiskelemaan itseäni lääkäriksi vaikka niin tahtoisin ja se oli haave ammattini lapsena.
Minulle tuli aivan itku tuosta kommentistasi. Olet äärettömän julma kun tuollaista sanot.
Olen kotiäiti, en koskaan kykene selviytymään haastavista opinnoista. Takana on pätkätöitä, lähinnä siivoilua ja sen sellaista. Myös näissä yksinkertaisissa töissä tunnen itseni turhaksi. Minua pitää neuvoa ja vahtia että käytän oikeita pesuaineita ja pesen oikealla tavalla vaikka sen vessanpöntön.
Vaikka työnantaja ei näytä sitä niin aistin että minusta on vain ylimääräistä huolta töissä, kun pitää neuvoa ja kyselen paljon koska en ymmärrä työnkuvaa.
Nyt jo 40 vuotiaana olen omaksunut kommunistisen ajattelutyylin ja minusta on äärimmäisen väärin ettei kotiäiti tai muukaan duunari saa samansuuruista palkkaa kuin lääkäri.
Minä olen yhtä arvokas kuin lääkäri ihmisenä! Minä ja moni muu.
Turha vedota ettei raha määritä sitä kuka olet...Minä ansaitsen saman kuin muut! En koskaan saavuta samaa edes kovalla opiskelulla, en koskaan. Ja te ahneet pidätte rahoistanne kiinni kuin korppikotkat.
Minä niin halveksun teitä ja koko kapitalistista elinkeinoutta. Halveksin ja haluan rahanne! Minä ansaitsen myös saman.
kuin jonkun muun joka tekee tyonsa ilman neuvontaa ja vahtimista? Sinun tyopanokseesi tarvitaan kahta ihmista.
Hyvahan se on haluta toisilta rahat pois mutta sellainen yhteiskunta kaatuisi pian omaan mahdottomuuteensa.
Elämme vielä kivikautta. Joskus tilanne muuttuu ja tajuamme toistemme parasta. Myös kehitysmaita ajatellen. Sääli että joukossamme on vielä kivikautisia ahneita lihansyöjiä jotka haluavat parhaimman rintapalan itselleen eivätkä suostu jakamaan saalista kuten heimokultuureissa tehdään. Liha pilkotaan koko heimon kesken.
Tälläisissä heimoissa ei ilmenny ylilihavia yksilöitä tai sellaisia joilla on kaksi taulutelevisiota tai sellaisia joilla ei ole edes taulutelevisioita saati varaa maksaa televisiolupaa.
Maailma muuttuu ja ihminen jalostuu sen mukana. Te jotka vastustatte samansuuruista palkkaa olette menneisyyttä.
Hyvästi menneisyys.
sähköpostiyhteydessä Pohjois-Koreaan. Se ei ole puhtaasti kommunistinen valtio. Juche on eri asia. Opiskelisit vähän. Mutta eihän sinun tarvitse opiskella kun raha virtaa. Opiskelit vain tarpeesi mukaan.
Olen vapaa yksilö päättämään siitä missä minä asun ja missä kävelen. Odotan innolla sitä hetkeä kun koetat voimakeinoin siirtää minut P-Koreaan. Katsotaan miten käy.
"vastasin agressiivisesti agressiiviseen viestiin jossa minut tahdottiin poistaa kotimaastani"
Muuta pohjois-Koreaan. Muuta kommarimaata ei taida enää ollakaan. Vaikea kuvitella, että kehari pystyisi kirjoittamaan noin sujuvasti.
Olen syntynyt lievästi kehitysvammaisena.
Vamma on hyvin lievä mutta vaikuttaa älykkyyteen ja loogiseen päättelyyn.
En koskaan menestynyt opiskeluissa vaikka panostin niihin paljon. Hädin tuskin selvisin peruskoulusta. En kykene koskaan opiskelemaan itseäni lääkäriksi vaikka niin tahtoisin ja se oli haave ammattini lapsena.
Minulle tuli aivan itku tuosta kommentistasi. Olet äärettömän julma kun tuollaista sanot.
Olen kotiäiti, en koskaan kykene selviytymään haastavista opinnoista. Takana on pätkätöitä, lähinnä siivoilua ja sen sellaista. Myös näissä yksinkertaisissa töissä tunnen itseni turhaksi. Minua pitää neuvoa ja vahtia että käytän oikeita pesuaineita ja pesen oikealla tavalla vaikka sen vessanpöntön.
Vaikka työnantaja ei näytä sitä niin aistin että minusta on vain ylimääräistä huolta töissä, kun pitää neuvoa ja kyselen paljon koska en ymmärrä työnkuvaa.
Nyt jo 40 vuotiaana olen omaksunut kommunistisen ajattelutyylin ja minusta on äärimmäisen väärin ettei kotiäiti tai muukaan duunari saa samansuuruista palkkaa kuin lääkäri.
Minä olen yhtä arvokas kuin lääkäri ihmisenä! Minä ja moni muu.
Turha vedota ettei raha määritä sitä kuka olet...Minä ansaitsen saman kuin muut! En koskaan saavuta samaa edes kovalla opiskelulla, en koskaan. Ja te ahneet pidätte rahoistanne kiinni kuin korppikotkat.
Minä niin halveksun teitä ja koko kapitalistista elinkeinoutta. Halveksin ja haluan rahanne! Minä ansaitsen myös saman.
Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa.
Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.
Sä hoidat OMAA lastasi OMASSA KODISSASI. Mene töihin, jos liksaa haluat.
ja itse olen tullut vallan mainiosti toimeen sillä. Muutaman kuukauden kituuttaminen kotihoidontuella ei ole mikään vaikea tehtävä, jos toisella on edes ok palkka. Kaikkihan eivät jää kotiin loppuelämäkseen. Lääkäreiden tuloilla pidempi kotonaoleminenkin tosin on varmasti taloudellisesti mahdollista.
Ja sitten kun on molemmat töissä, on ihan helppo matkustella lapsen kanssa. Meillä ei kyllä lapsiin ole mennyt mitään järkkysummia rahaa, en oikein ymmärrä, mihin viittaat. Suurin kustannus on päivähoitomaksut.
että sukulaiseni on lääkäri ja tienaa 7000e kuukaudessa. Heillä kaikki on kallista huonekaluista ruokiin ja matkustavat koko ajan ja elävät leveästi.
Kun ensimmäinen lapsi syntyy tulee varmaan järkytyksenä miten pienet tuet on ja millaista elämä on oikeasti. Kotiäitinä tekee oikeasti raskasta työtä surkealla palkalla ilman vapaata.
En ole kateellinen säälin enemmän pariskuntaa jolle raha on kaikki kaikessa ja jotka eivät tiedä oikeasta elämästä mitään ja paljon siihen lapseen kuitenkin menee rahaa. Sitten ei enää matkustella.ap
eikä - asiasta toiseen - 7000 e/kk palkalla edes "elä leveästi".
Miksei esim dippainsinöörejä jotka tienaavata 10.000 e / kk?
Mä en vertaisi työstäsaatua rahaa ja tukea keskenään. Ennemmin vertaisisin muihin kotona oleviin esim. tyttömiin. Miksi työttömyyskorvaus on isompi kuin kotihoidontuki vaikka työtönhän saa sen rahan ilman, että tekee mitään niinkuin esim. hoitaa lastaan, jotta ei täytä kunnallista hoitopaikkaa.
Toinen on sitten se, että tässä yhteiskunnassa kannustetaan enemmän yksin asumiseen kuin muihin yhteiskunnalle halvempiin muotoihin. Kuten esim. työmarkkinatukeen vaikuttaa puolisontulot. Mun mielestä perheille voisi tukea antaa enemmän, kuin yksinäisille.
Se että lääkäreillä on isot tulot, kannustaa onneksi vain kouluttautumaan ja etsimään työtä.
Se että lääkäreillä on isot tulot, kannustaa onneksi vain kouluttautumaan ja etsimään työtä.
sehän se idea on. Ei työtön ole omasta halustaan kotona, kuten kotiäiti. Kyllähän kuka tahansa voi päättää haluta olla kotona, mutta en mä oikein tajua, miksi siitä pitäis sitten muiden maksaa.
Mä en vertaisi työstäsaatua rahaa ja tukea keskenään. Ennemmin vertaisisin muihin kotona oleviin esim. tyttömiin. Miksi työttömyyskorvaus on isompi kuin kotihoidontuki vaikka työtönhän saa sen rahan ilman, että tekee mitään niinkuin esim. hoitaa lastaan, jotta ei täytä kunnallista hoitopaikkaa.
Toinen on sitten se, että tässä yhteiskunnassa kannustetaan enemmän yksin asumiseen kuin muihin yhteiskunnalle halvempiin muotoihin. Kuten esim. työmarkkinatukeen vaikuttaa puolisontulot. Mun mielestä perheille voisi tukea antaa enemmän, kuin yksinäisille.
Tuntuu ihan helvetin epäreilulta koska raskasta työtä lapsenhoitokin on. Lääkäri pääsee joskus kotiinkin äiti on töissä 24 tuntia vuorokaudessa. Aliarvostettua kotiäitien työ kai pitäis vaan viedä lapsi tarhaan hoidettavaksi ja maata itse päivät sohvalla.
Meidän naapurissa asuu lääkäri ja hän on ensin päivän töissä, sitten illat/viikonloput tekee niitä kotiäidin hommia. Ihan yhtä lailla 24 h työtä siis.
Periaatteessa juu, kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia. Mutta kun niitä lapsia on, niin yhteiskunnalle tulee kalliimmaksi hoitaa lapset päiväkodeissa, kuin maksaa äideille(tai isille) siitä, että hoitavat kotona. Mutta nyt kun monet haluavat olla kotona, mutta kun siihen ei ole varaa, jäävät mielummin työttömiksi vaikka heillä ei ole aikomustakaan hakea töitä. Samoin kuin ei osalla työttömistä lapsettomistakaan ole aikomustakaan hakea töitä.
älä enää jaksa, pilkkaat niin kehitysvammaisia kuin kommareitakin.