Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 HUHTIKUU

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin neuvoisitteko miten mun kannattaa toimia...

Lääkäri sanoi että noin kuukauden kuluttua keskenmenosta tulee yleensä ensimmäiset kuukautiset. Sanoi että jos haluan ja minulla vielä on jäljellä Teroluteja voisin kuukautisien alusta 14 päivän jälkeen syödä 10 päivää niitä.

Onko tässä oletuksena ettei ovista tapahdu ennen tuota lääkkeilyä, ja jos sattuu hedelmöittymään niin aiheuttavatko nuo terot sen että kuukautiset tyhjentävät hedelmöittyneen solun?

Kannattaisko mun syödä ne terot keskenmenopäivästä kahden viikon päästä 10 päivää vai jättää syömättä vallan. Oisko niistä apua vai ei kun jätti mun pohdittavakseni...

Mulla on ollu liian pitkä kierto toisinaan ja siks oon saanu noita Teroluteja, epäilen että ovis tapahtui liian myöhään suhteessa kiertoon ja siksi keltarauhashormonipitoisuuteni ei ollut otollisin alkiolle... Osaako joku sanoa tuohon jotain?

Tänään on ollu jo parempi päivä, ja alan pohtia että koska sitä uskaltaisi ryhtyä haaveilemaan uudesta raskautumisesta ihan tosissaan.

Pitäiskö niitä ekoja kuukautisia oikeesti odottaa??

Vierailija
102/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit malttanut huomiseen odottaa niinkun oli tarkoitus vaan tein äsken Clearbluen digitaalisen testin, ja alle minuutissa näytössä luki: raskaana! Apua,teen kyllä huomenna uuden testin, ihan uskomatonta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä!! Upeeta, lisää plussia!! :D Mä just päästin että tuun äkkiä vilkaseen onko tullu jo uusia kirjotuksia, aattelin et jos joku tänään jo on kirjottanu niin varmaan on plussauutisia :D

Hitto mä ilaan nyt kyl netistä testejä kaappiin odotaan! :)

Vierailija
104/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä plussatuuli on nyt tarttunut ja erittäin hyvä. Itse en edes uskalla ajatella, että voisin tällä viikolla testailla ja testi näyttäisi jotain muuta kuin negaa.

Täytyy myöntää että tein yhden vanhan testin jo la iltana, tiedän huono aika, mutta negaahan se näytti. Mutta silloin ei ollut vielä mitään oireita. Nyt nännit kipeät ja mahassa hetkittäin tunteita. Ok ne kyllä voi selittyä myös menkka oireina. Ota siitä sitten selvää. Olen päättänyt, että jos täti ei tule käymään teen testin to aamuna. Katsotaan miten pinna kestää sinne saakka ;)

Mites muilla lähipäivien jännääjillä? Onko plussia sadellut?

Vierailija
105/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma................. 2/26-29.....yk5

Chili................... 12/28-34.....yk1

Mammamuori.. 12/27-28.....yk2

Tapir.................. 18/29-31.....yk13

Tatjuska............ 24/26-29.....yk5

Ninnininnuli...... 26/33-35.....yk2

Suttu................... 27/28-30.....yk7

Mindy81............. 28/28-29.....yk1.....plussa 12.04.

Viiru.................... 32/30-36.....yk7

Vierailija
106/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindy ja tarrasukkia! :)

Täällä tosiaan täti änkesi kylään eilen. Ei merkanneet haamut tai ovisplussat nyt sitten tällä kertaa mitään, onhan se mahdollista että siellä oli hento kiinnittymisyritys ollut mutta näin nyt kävi. Harmittaa mutta minkäs teet. Positiivinen seikka ja isokin sellainen on se, että mulla oli nyt normaalin pituinen luteaalivaihe eli luget toimii sen suhteen mainiosti. :)

Ope81, tervetuloa mukaan. Jos haluat mukaan noille listoille, ilmoittelie tietosi niin lisään sut mukaan.

Viirulla, Sutulla ja Tatjuskalla onkin sitten jännät paikat, oletteko testailleet tänään? Plussatuulia puhurin lailla teille!

ninnininnuli: kyllähän se tärppi voi vielä ovispäivänäkin käydä, hyvinkin. Olikos se nyt n. 30 min kun simpoilta kestää uida kohteeseen, joten jos siellä on juuri irronnut munasolu odottamassa, luulisi että sehän on sangen otollinen hetki tärpille. Ei muuta kuin peitot heilumaan! :)

Mea: mä en tiedä noista Teroista yhtään mitään mutta mulla on tuota keltarauhasen vajaatoimintaa joka ilmenee siten, että luteaalivaihe on aivan liian lyhyt, vain 9 päivää. Sain nyt viime kiertoon Lugesteron-lääkityksen, joka auttoi edellämainitusti eli pidensi huomattavasti tuota mun luteaalivaihetta. Ja nähtävästi on myös kohdunlimakalvoa paksuntanut, ainakin nyt vuotoa tulee paaaaljon enemmän kuin mun tavallisessa lääkkeettömässä kierrossa.

Ja vaikka tämä onkin varmasti vaikeaa kun uutta yritystä haluaisi heti päästä aloittelemaan, niin ehkä kuitenkin kannattaisi odottaa ne yhdet menkat, ihan varmuuden vuoksi. Äkkiähän se yksi kierto menee, vaikka alussa aina tuntuu että siihen menee ikuisuus. :)

Vierailija
107/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikee plussapuhuri täällä tuntuu puhaltavan. Mites Tatjuskalla menee, joko olet testannut?

Me sitten Sutun kanssa odotellaan loppuviikkoon. Pidetään peukkuja, ettei tätiä näy vaan plussia riittäisi vielä:)

En muista kuka kyseli niistä lääkkeistä, mutta varmaan ainakin tuolla Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen-pinossa osaavat vastata. Heillä on kaikilla ollut tosi paljon epäonnea "vauvaprojektissa". Olen taustaillut sitä pinoa aina välillä, kun alun perin se oli heinäkuisten pino.. Ja tietysti siis saat ehdottomasti pinoutua meidän kanssa, mutta he ovat tuohon kysymykseen varmasti pätevimmät vastaamaan. Tsemppiä!

Vierailija
108/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mulla ei ole kokemusta keskenmenosta niinkään vaan mun on viimenen raskaus keskeytetty 15. raskausviikolla (18-trismomia ja kovin kovin sairas ja epämuodostunut sikiö) ja mulle sanottii sillo et ainakin kahdet menkat täytyy antaa tulla ennen uuden yrittämistä. Tuo keskeytys tehtiin iha lääkkeellisesti sillon. En siis iedä eroaako se mitenkään iha spont. keskeytyneestä. Mutta selittivät että kun odottaa hetken niin kohtu ym palautuvat ja seuraavassa raskaudessa ei sitten sen takia ole mitään riskejä enempää.. Tuo keskeytys oli viime elokuussa, nut tosiaan nyt vasta maaliskuun alusta ollaan jaksettu uudestaa yrittää!

Vierailija
109/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindy!!! Onnea oikein paljon plussasta!

Tulipa mieleeni kysymys johon toivon vastausta, jos jollain on mitään tietoa.. Eli miten kilpirauhasen vajaa toiminta vaikuttaa raskautumiseen?

Vierailija
110/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt vaan on uskottava, kun toinenkin testi näytti plussaa :) Eli en malttanut olla testaamatta uudestaan, ihan vaan varmuuden vuoksi. Mutta nyt kylllä uskon siihen, että raskaana ollaan :) Aika mahtavalta tuntuu nyt! Ja toivotaan parasta...

Onnea Mindy81! Hyppäähän kelkkaan tuonne odotuspluolen parhaaseen jengiin :)

Piinailijoille pidän edelleen pukkuja, olikos Suttu, Viiru ja Tatjuska seuraavat? Uskotaan, että plussaputki jatkuu tässä ketjussa ja vetää teidät kaikki mukaansa tässä kierrossa :)

Romalle pahoittelut tädistä, mutta hienoa tosiaan, että luteaalivaihe piteni! Lupaavalta vaikuttaa :)

chili: kilpirauhanen erittää tärkeitä hormoneja jotka vaikuttavat moneen toimintaan kehossa, joten sen toiminta vaikuttaa myös hedelmällisyyteen. Jos kilpirauhasen vajaatoimintaa on, kannattaa se hoitaa ehdottomasti! Onko sulla siihen hoitoa tai oireita?

Toivottavasti ei haittaa. vaikka käyn täällä välillä kurkkaamassa :)

Plussatuulia puhaltava,

Sabriina (rv huimat 4+2)

Vierailija
111/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidettu jo ennen kun esikoinen synty ja raskauden aikana sitä lääkitystä on nostettu. Mutta en kiinnittänyt siihen mitään huomiota koska se ei vaivannu sillon ku ensimmäistä yritettiin.

Nyt vaan on parina päivänä väsyttäny huomattavasti enemmän eikä jaksais edes pihalle mennä pojan kans. Siitä tuli mieleeni että jos tää on taas menny huononpaan suuntaan niin pitää sit lähtee hakeen apuja myös antioksidanttiklinikalta. Ne hoitaa samaa vikaa eri keinoin. On toiminu kuulemma. Tulikin mieleeni että tänään ei ole vielä sitä lääkitty, joten nappia naamaan vaan!

Vierailija
112/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mindy! Ja uusille tervetuloa.

Mealle voimia uuteen yritykseen!

Täällä piinaillaan...yhtään mitään oireita ei ole, joten tällä hetkellä kaikki on mahdollista. Testit on kaikki kulutettu ja uusia en viitsi mennä ainakaan vielä ostamaan. Sen verran taikauskoinen olen, että jos nyt painelen apteekkiin testejä ostamaan niin täti tulee ihan varmasti heti kylään :) Täytyy vaan yrittää olla tyytyväinen niin kauan kun menkkoja ei kuulu...

Aurinkoista viikkoa kaikille ja toivottavasti kohta tulee lisää plussia!!!

Vierailija
113/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epäilen tuon luteaalivaiheen lyhyyden aiheuttaneen keskenmenoni. Epäilen kun en mistään mitään ymmärrä. Miten sinulla todettiin tuo, vai oletko itse tikutellut sen tiedon?

Minusta tuntuu että joka paikassa vastaus on että "kun sinulla on todistettavasti mahdollisuus tulla raskaaksi, mitään ei tutkita jos ei tule kolmea keskenmenoa peräkkäin"....

114/214 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun joillakin yritys on tuottanut tulosta :)

Roma: joo, voisihan sitä listautua. Tässä siis tietoja meikäläisestä:

minä 28v./ mies 31v.

esikoinen: poika 07/06

yritys aloitettu: 04/10 (laitetaan nyt näin, toivottavasti toteutuu...)

Voi että, päivä päivältä on kyllä ahdistavampi olo. Haluaisin jo yrittää tai sitten edes saada tiedon työpaikasta. Mikään ei ole inhottavampaa kuin epätietoisuus!

Olen jo varulta laskeskellut ovulaation ajankohtaa ja sehän olisikin jo ensi viikolla jos kierto yhtään on samanlainen kuin ennen. Voi kyllä olla että pillereiden lopetus sotkee kierron.. Jännää ajatella, että ensi viikonloppuna olisi mahdollista raskautua jos hyvin käy! Toivottavasti päästään hommiin silloin.

Toivottavasti plussatuuli puhaltaa kovasti ja jännääjät saavat odotetun tuloksen! :)

t: Ope81 kp 5/28-30

Vierailija
115/214 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämä odottely ottaa hermoon.

Meillä siis ei plussaa eikä menkkoja. En päässyt eilen cittarin testihyllyn ohi ottamatta rtestiä mukaan. Ja tietysti vaikka kuinka vannotin tein testin jo eilen illalla. Nega. Tätiä tässä nyt sitten odottelen, bläähh.

Mites muilla onko plussatuulet ollut suotuisat?

Vierailija
116/214 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutulla ainakin siis piinaavaa, kun ei menkkoja muttei vielä plussaakaan. Koskaan ei voi tietää kuinka käy! Suttu, ja muutkin, oletteko usein käyttäneet noita markettien raskaustestejä? Onko ok?

Mä olen itse ihan pyörällä päästäni: tähän saakka kolme edellistä kiertoa niin, että ovis on ollut ihan varmasti vasta kp 17-19 ja nyt oli jo pääsiäisenä eli kp8-11....tai sitten mulla ei olekaan ovista joka kuukausi...lääkäri kyllä totesi, että verikokeissa kaikki arvot olivat niin kuin pitääkin, eli niiden mukaan ei pitäisi olla ongelmia. Plääääääääääääääh!

Vierailija
117/214 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii mun mielestä ihan yhtä hyvin. sieltä mä olen ne aina hakenu kun ne on halvempia samoin siis ovis testit! Ne on niitä liuska testejä mut jos tahtoo hifistellä niin ainahan voi hakea sen CB:n testin. Niin saatan tehdä minäkin kun haluan liuska plussan jälkeen varmistua asiasta, eli ei vielä!

Mut kuvittelisin ehkä kuitenki että se CB:n testi on herkempi ku marketti liuskat..?

Vierailija
118/214 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpäs sopivan ketjun!! Ilmottaudun mukaan jos mahtuu:)Minä 21 asun Helsingissä mies 25 poika syntyi 09 Elikkä meillä olis pikkukakkonen haavena, yritystä on ollut katsotaan nyt jääkö vain haaveksi!

Vierailija
119/214 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppu! Kiva että löysit meidät.

Ootteko jo pitkään yrittäneet toista?

Onko esikoinen syntyny missä kuussa 2009?

Meillä syntyny Toukokuussa 2009.

Vierailija
120/214 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yrittäneet viime kuusta lähtien, eli ei pitkään. Muistan kun yritettiin esikoista, kesti aika pitkään että tulin raskaaksi. Saa nyt nähdä

ei ole mikään hirveen kiirettäkään mutta katsotaan:)