Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLMOSTEN HUHTIKUU

01.04.2010 |

Heipä hei pitkästä aikaa.

Aloitan uuden ketjun huhtikuulle...

Siirryin taustailemaan pari kuukautta sitten, mutta silti olen kyllä roikkunut ihan liikaa vauva-sivuilla. Meidän piti pitää vauvatouhuissa taukoa, mutta yritys on kyllä jatkunut koko ajan, ja pettymyksiä on tullut. Nyt taas piinaviikko käsillä, ja testit ostettu kaappiin. En käsitä, miten sitä jaksaisi odottaa kiltisti kuukautisten oletettuun alkamispäivään, eikä testailla liian aikaisin...

Miten olette tehneet alkoholin kanssa? Vieläkö piinaviikolla uskaltaa viiniä juoda pääsiäisenä? Testi tuskin näyttää mitään ennen maanantaita, mutta toisaalta en haluaisi alkoholia juoda yhtään, jos vaikka olisinkin raskaana. Toisaalta miksi olisin nyt raskaana, kun en ole tähänkään asti ollut. Aika pessimistiset tunnelmat päällä.

Oireita olen kuvitellut itselleni joka kierrossa juuri piinaviikon aikoihin, tällä kertaa yritän (huom yritän!) pitää jalat maassa.

Onnittelut kovasti plussanneille!

Rusettiina, kp 23/27-29, yk 6

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä!

Onnea Misu ja äitykkäinen! Perästä tullaan toivottavasti pian.

Greippimehua kävin taas ostamassa, sitä join jo aikaisemmissa kierroissa, mutta ei ollut mulla mitään vaikutusta. Mun mielestä se on kyllä ihan hyvää, joten ei kai siitä haittaakaan ole.

Tilasin nyt raskauskeijusta muutaman liuskaraskaustestin. Ne on kyllä niin paljon halvempia kun apteekin testit, että ehkä „joudun“ taas vähän etuajassa testaamaan. Ovistestejä en vielä tilannut, ehkä ensi kierrossa sitten, jos ei vieläkään tärppää.

Pää on ihan täynnä taas vauvajuttuja, kylläpä aika menee hitaasti. Mulle vauva nyt heti, kiitos!

Rusettiina, kp 8/28, yk7

Vierailija
62/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden jälkeen tuli sulla nk. tyhjennysvuoto. Sen jälkeen alkoi sulla luomukierto. Eli kyllä sulla se 26pv oli siis kans luomukierto. Eli laskisin sen mukaan kaiken varalta ne ovistikut, jos sulla vaikka sattuiski oleen joka toinen kierto lyhyempi (kun joillakin on niin, riippuen siitä kummasta munasarjasta irtoaa siinä kierrossa).

Tosin pillereiden jälkeen saattaa kroppa hakea vielä koko kiertoa niin, että tiedä vaikka sulle tulis nyt pitempiki kierto. Pillerit voi joillakin sekoittaa elimistö vaikka vuodenki verran eteenpäin. Mä lopetin e-pilsut vuonna 2002 kesällä ja seuraavat reilut puoli vuotta mun kierrot oli 23-42 :P Kumminki sit ku alotettiin yritys, niin sattu tärppäämään heti, ovistikuilla silloin osu ajoitus nappiin. Otin heti ovistikut silloin kehiin, ku kierrot oli mitä sattuu, niin halusin tietää milloin voi tärpätä.

Ja touhuja myös ennen bongattua ovista sanon minä. Ettei käy niin, että on lyhyt lh-huippu, jonka saa tikuilla kiinni vasta sen menossa ohi. Parempi että on simppoja kumminkin odottamassa siellä valmiina kaiken varalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan noita testeja tehnyt, mut nyt vois kylla kokeilla ihan "huvikseen" :) Ma en koskaan ole ollut perilla kierroissa tai muussakaan. Kun kahta ensimmaista rupesin odottamaan ja neuvolassa kyseltiin niin olin ihan hoomoilasena "mita sa tarkotat"....heh, sitten ku kysyttiin viimesempia kuukautisia niin "hhhmm..oo...en o varma" :)ja kamala ku heti katottiin kieroon.

onko noi ovulaatiotestit kertapakkauksissa vai onko niissa yleensa useampia?

pakko oikeasti nauraa kun kay vauvakaupoissa, et mita ihmeen kraasaa taalla lapsille on :D soivista potista lahtien. turvallisuusmaaritykset kun taalla on aika huonot ni markkinoilla kaikkea vauvapaskakraasaa.

Vierailija
64/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille! Mä luulin ihan jo kirjoitelleeni tänne aikaisemminkin, mutta enpä näköjään ollutkaan :) Lueskellut kuitenkin ahkerasti.

Meillä olisi tosiaan kolmas lapsukainen toiveissa. Ennestään löytyy pojat 04/04 ja 11/05.

Meillä tämä vauvatilaus alkoi siitä, että kierukka yhtäkkiä putosi ja sitten oltiin, että apua, mitäs nyt. Hain jo pilleritkin, mutta sitten tuumattiin, että mitä niitä turhaan alkaa syömään, että vauva saa tulla, jos on tullakseen :)

Nyt on toinen kierto ilman ehkäisyä menossa. Ovis oli viime viikonloppuna, mitä luultavimmin lauantaina. Ja nyt sitä sitten vaan lasketaan päiviä, että pääsee kunnolla tarkkailemaan oireita. Vaikka helpommalla kyllä pääsisi, jos onnistuisi unohtamaan pariksi viikoksi koko vauva-asian.

Tässä kierrossa ei välttämättä oikein hyödynnetty ovistakaan, kun sekstattiin vaan pari päivää ennen sitä. Mutta ei se raskautuminen vissiin ihan mahdottomuus ole...

Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä muille jännäilyyn :)

Marble, kp 16/28-34

65/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle siis.. eli ne menkat mitkä tuli tän 7päivän tauon aikan oli sitä tyhjennystä, okei.. ja heti niistä menkoista alko luomukierto kun en aloittanutkaan pilsuja.. juu.. Ehkä tää tästä :)

Eli aloitellaan tikuttelu siis tuossa kp 9 ja katotaan.. Mutta joka tapauksessa alotetaan siinä samalla pupuilukin ahkerammin ;)

nii ja pitäiskö lisätä tuohon kp:n kanssa, et yk3

Vierailija
66/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs meillä myös ois kolmas toiveissa.

Ennestään meillä on jo vähän "vanhemmat" lapset, eli -01 tyttö ja -02 poika.

Kovasti olin vielä viime vuoden lopussa sitä mieltä, että kaksi lasta on ihan tarpeeksi...mutta kun kuume iskee niin se näköjään sitte iskee oikein kunnolla:)

Mulla viimeinen evra-laastari menossa ja sen irrotan torstaina, viikonloppuna sit alkaa menkat ja sen jälkeen yritystä kehiin;)

Onnea hurjasti plussanneille ja plussaonnea muillekin!!!

Vierailija
67/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just niin, mä käytin vähä huonoa sanavalintaa, ku sanoin että tyhjennysvuodon jälkeen alkoi luomukierto. Mut siis siitä tyhjennysvuodosta nimenomaan alkoi eka luomukierto sulla. Toivotaan, että bongaat oviksen. Ja jos nyt kävis niin ettei tikuilla ovista löydy vaan ovis oliski sit myöhemmin ja sulle olis tulossa pitkä kierto niin sit vaan tikkujen jälkeenkin jatkatte touhuilua vaikka joka toinen päivä.

Ja vielä sekin, että tikkujen tulkitseminen voi ensi kertalaiselle olla hankalaa. Säästä ne käytetyt tikut ja vertaa uutta tikkua aina edelliseen niin näet parhaiten viivan tummenemisen. Jos on digiovistesti käytössä niin säästyy viivojen tutkimiselta, mut ne testit on aika kalliita...

Tervetuloa uusille mukaan! =)

Vierailija
68/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Misulle ja äitykkäiselle plussista ja tervetuloa Kotiloihin!!!

Kovasti tullut mukaan uusiakin kuumeilijoita, toivottavasti saadaan täältä pian lisää aktiivista väkeä tonne Kotiloiden puolelle kun siellä tuppaa olemaan melko hiljaista.

Olen muuten aina ihmetellyt (toivottavasti kukaan ei loukkaannu), mutta mihin ihmeeseen niitä ovistestejä tarvitaan jos ei ole todettu mitään häikkää; saman asian ajaa kun harrastaa seksiä vähintään joka toinen päivä? Kiva yhteinen harrastus ja kohottaa kuntoakin ;)

Pakko vielä antaa raskaustestivinkkikin: tosi halpoja 2 kpl pakkauksia liuskoina on myytävänä Citymarketeissa. Mielestäni aivan yhtä hyviä kun kalliimmatkin.

Iloista kevättä ja kovasti plussaonnea toivottelee

Magdaliina rv 13+4

Vierailija
69/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät harrasta seksiä niin usein, sen kummemmin asiaa selittämättä :)

Vierailija
70/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kun jäi edellinen viesti vähän tyngäksi) eli Magdaliinalle vielä, että sen kummemmin muiden syitä miettimättä, niin meillä ainakin tuo petielämä ei ole niin vilkasta, etteikö ovistesteistä olisi apua. Tietysti jos jaksaa/ehtii/saa organisoitua touhut joka toinen päivä, niin mikäs siinä. Ne henkilöt eivät ovistestejä tarvitsekaan. Mut tämän varmaan kaikki tiesivätkin.

Toiseksi me yritetään nyt nimenomaan tyttöä ja oikein muuta "keinoa" en siihen tiedä (tai niihin muihin en usko) kuin että ajoitettais touhut nimenomaan ennen ovista, mieluiten n. 2-3 pv ennen ovista. Jonkun teorian mukaan kun tyttösimpat on kestävämpiä kuin poikasimpat. Oviksen aikaan ei siis touhata. Eli kun meillä tulee ovistestiin plussa, niin meillä loppuu touhut viimeistään silloin muutaman päivän ajaksi. Tätä nyt aiotaan kokeilla jonkun aikaa ainakin. Hankalaa kyllä on ajoitus, viime km-kierrossa touhut oli 1,5 vrk ennen ovista.

Vierailija
71/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs mä oon nyt kauan ihmetelly (tosi tyhmää...) ja ettiny tietoa, en silti oo kehannu kysyä mistään... et kumpi on herkempi 10mlu vai esim 25mlu? (ja siis kyse raskaustestistä) Kun kaikissa (no ei ny varmaan ihan kaikissa) lukee että herkkä ja sit 10mlu tai 25 mlu, niin mistä sitä oikeesti tietää kumpi noista sitten on herkempi...

Tuosta oviksen tikuttelusta... ja petipuuhista... meillä on kyl pupuiltu melkein "aina" joka toinen päivä, mut niin se vaan on menny meillä, ettei noita lapsosii oo tullu noita kahta enempää... (eikä taida tullakaan...) Joten taitaa tää yrittäminen olla turhaa, taitais olla "helpompi" vaan mennä (ja maksaa ittensä kipeeksi) lapsettomuushoitoihin...

No, jos mä ennen sitä yritän saada tätä painoa tippumaan... 10-20 kiloo olis saatava tippumaan... No, katotaan miten käy, ja pystynkö siihen!

Niin ja siis tänään tein TAAS testin ja negaahan se näytti, edelleenkään ei oo mitään oireita suuntaan taikka toiseen, joten ootellaan, taitaa siis taas tulla piiiiiitkä kierto, huoh!

Tervetuloa myös uusille mukaan! (mä en täältä varmaan vähään aikaan lähe :( ja se on varma!)

rumpali kp28/27 (kai? mä oon niin pihalla jo näissä laskuissakin...)

Vierailija
72/115 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti noi 10-testit on herkempiä. Eli niiden pitäs reagoida pienempään määrään raskaushormonia. Apteekkien perusraskaustestit on taas yleensä tota 25-vahvuutta.

Mä silti ihmettelen,ku esim. kotitestien herkät 10-liuskat, joilla viime km-kierrossa testasin, niin antoivat nippa nappa näkyviä viivoja vielä siinä vaiheessa, kun clearbluen digitaalinen sanoi selvästi "raskaana" ja clearbluen tavalliseen testiin tuli haalea mutta huomattavasti selvempi viiva. Ja nuo clearbluet pitäs olla tuota 25-vahvuutta...

Ja mitä oon nettikeskusteluja seurannu, niin monet sanoo noista herkistä 10-liuskoista, etteivät alkuraskaudessa meinaa saada niihin millään tummia viivoja, kun tavisapteekin testeillä jo tulee kunnon viivat.

Oon mä silti iteki noita herkimpiä liuskoja tilannut. Nyt tilasin eri paikasta, josko toimisivat vähän paremmin nuo herkät testit.

Mun pitäs kans pudottaa painoa, oon jo tehnytki, mut lisää sais pudota vielä. =) Tsemppiä laihikseen siis rumpali.

73/115 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ovistikuttelusta, juuh, minäkin sitä aiemmin pidin ihan turhana touhuna. Ressiä vaan. Ja kaks ekaa tärppiny heti kun pillerit jättäny.

Mutta nyt sainkin vuos sitten kuulla, etten välttämättä edes ovuloi joka kierrosta (siis niinkään usein kuin ehkä pitäis) ja ihan mielenkiinnolla haluan nyt testailla tuleeko sitä vai ei. Vaikka päästäisiinkin pupuilemaan joka toinen päivä ja jos miehen työt sattuu sopimaan niin kyllä mielellään pupuileekin. Illalla kun saa lapset nukkumaan niin siinähän sitä aikaa on.

Mä liityin uudelleen tuonne kalorilaskuriin ja koetan nyt sen avulla vähän saada tolkkua tähän painoon.

kp 6/28 yk3

Vierailija
74/115 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mies menee useimmiten esikoisen kans samaan aikaan nukkumaan, joten yhteistä aikaa on meillä harvoin arki-iltaisin. Viikonloput on asia erikseen, mut esim. tänä aamuna mies teki omat aamutoimet ja herätti mut sit lopuksi eli 5:45 sovituille "treffeille". Eli kyllä meillä ainaki on kovasti sumplimista, enkä tosiaan jaksa nousta noin aikaisin joka toinen aamu läpi kierron. :(

Vierailija
75/115 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia uutisia täällä, ONNEA äitykkäinen ja misu! Hieno homma!!!

Ja tosiaan, greippejä söin minäkin plussauskierrossa! En sitten tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta näin tein ja näin kävi. ;)

Hirrrmuisesti onnea matkaan kaikille ja kovasti puhaltavia plussatuulia puuuuh!

:)Töpsy rv6+3

Vierailija
76/115 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan miljuunasti Misu ja äitykkäinen!! Vihdoinkin ja tervetuloa kotiloihin!!!!!!

minnis ihan fiilareissa!!!!

Vierailija
77/115 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Misu ja äitykkäinen! :) Jospa tässä kevään myötä alkaisi tulla enemmänkin plussia.

Täti saapui tänään... Tai siis eilen jo alkoi vähäinen vuoto. Kylläpä kierto lyheni: viimeksi 32 ja nyt 27..! :0 Ehdin jo luulla, että olisikohan sittnekin tärpännyt, kun rinnat oli kipeät ja turvonneet ja alavatsassa oli jos jonkinlaista pulputusta ja jomottelua. mutta ei.. :( Kyllä se nyt on niin, että jos ei kesän aikana tärppää, niin yritys loppuu. Syksyllä tulee jo 3 vuotta yritystä, että kyllä se sitten saa jo riittää jos ei onnistu. Tällaiseen päätökseen tulin tänä aamuna. Olin toki sitä jo aiemminkin miettinyt. Ja ikääkin on kohta jo 36v.

Hyvää viikonloppua! :)

Kp 1/27-32

78/115 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taitaa meiltä tämä kierto jäädä väliin. Tai voi olla, että miehen töiden takia jää ens viikko väliin pupuilussa, kun ei nähdä. Eli en sitten viiti alkaa ees tikuttelee.

Toivon kuitenkin, ettei menisi ihan näkemättä koko viikkoa ;)

Huomenna pitäisi tuo tikuttelu alottaa lyhyemmän kierron mukaan.

kp 8/28

Vierailija
79/115 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä 2poj@näiti :( Juu, jokainenhan miettii ite sen ikärajan, mihin asti yrittää. Mulla on tällä hetkellä itsellä ikärajana 40v, toivon, että siihen mennessä tärppää. Parilla kaverilla oli samat aatokset, toisella tärppäs siihen mennessä, toisella ei. Jälkimmäinen lopetti sitten yrittämisen silloin.

Viimeksi oltiin valmiita kaikkiin hoitoihin, mutta nyt ku on 2 lasta, niin clomeihin oon valmis, mut muihin hoitoihin todennäköisesti en.

Mulla persona vaati viimeisen tikun tälle kierrolle. Ei löytyny ovista, eka kerta vajaaseen 4 vuoteen, että noin kävi. ELi kone meni sekaisin tuosta mun kemiallisesta raskaudesta. No, jatkan tikuttamista ilman koneen apua. Näyttäs vähän olevan sellaisia merkkejä, että ovis alkais pikkuhiljaa tänne päin tulla, ehkä viikonloppuna tai alkuviikosta, muutaman päivän myöhässä näkyy tulevan siis.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Koralli kp 13/23-29 yk3

80/115 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eilen puhuttiin miehen kanssa tuosta yrittämisestä. Mies oli sitä mieltä, että jos ei luonnollisesti tule muutaman vuoden sisään (ehkä clomit kuitenkin avuksi jos ei muuten) niin sitten ei tule, eikä hoitoihin halua alkaa.

Olin siinä, sitten itkua vailla, että mitäs kun ei ole yhteistä lasta, jättääkö sitten ja ettii paremman naisen.. Pitää toivoa ettei noin käy, kuten mies on sanonutkin.