KOLMOSTEN HUHTIKUU
Heipä hei pitkästä aikaa.
Aloitan uuden ketjun huhtikuulle...
Siirryin taustailemaan pari kuukautta sitten, mutta silti olen kyllä roikkunut ihan liikaa vauva-sivuilla. Meidän piti pitää vauvatouhuissa taukoa, mutta yritys on kyllä jatkunut koko ajan, ja pettymyksiä on tullut. Nyt taas piinaviikko käsillä, ja testit ostettu kaappiin. En käsitä, miten sitä jaksaisi odottaa kiltisti kuukautisten oletettuun alkamispäivään, eikä testailla liian aikaisin...
Miten olette tehneet alkoholin kanssa? Vieläkö piinaviikolla uskaltaa viiniä juoda pääsiäisenä? Testi tuskin näyttää mitään ennen maanantaita, mutta toisaalta en haluaisi alkoholia juoda yhtään, jos vaikka olisinkin raskaana. Toisaalta miksi olisin nyt raskaana, kun en ole tähänkään asti ollut. Aika pessimistiset tunnelmat päällä.
Oireita olen kuvitellut itselleni joka kierrossa juuri piinaviikon aikoihin, tällä kertaa yritän (huom yritän!) pitää jalat maassa.
Onnittelut kovasti plussanneille!
Rusettiina, kp 23/27-29, yk 6
Kommentit (115)
On tällaiset km:t kyllä kurjia. Vaikka tämäkin tapahtui niin alussa, niin kyllä mä ainakin jo ajattelin tulevaa vauvaa, joten olo oli kyl aika lohduton. Saati sitten, jos olis raskaus kerinny pitemmälle.
Soittelin tänään neuvolaan kysyäkseni pitääkö käydä näytillä jossain. Soittivat itse polilta vielä neuvoja ja kuulemma ei tartte. On vaan seurattava nyt vuotoa, että varmasti alkaa vähentyä (viikonkin voi kuulemma vuotaa, vaikka oli näin alussa) ja kuumetta tai mahakipua ei sais sit myöhemmin tulla, silloin on jokin vikana.
Jätin nyt sit kuukupinkin varalta kaappiin, ajattelin, että jos on isompi tulehdusriski tai jotain. Kyl onkin siteillä kurja pärjätä tämmöisen ison vuodon kanssa..en oo kyl juuri muuta tehny eilenkään ku istuksinu koneella ja tehny vaan muut välttämättömät, niin ja ravannu vessassa tietty.
Mutta kyllä tämä tästä taas. Mielessä pyörii koko ajan vieläkin, mutta katse on kääntynyt jo eteenpäin. Toivottavasti seuraavaa tärppiä ei tarvitse kovin kauaa odottaa.
Misu-78: mä testasin haalean plussan just 23/25-26. Ja kp 24 tuli sit digitestillä se plussa. Eli hyvinkin voi näkyä! Toivotaan että tulis sulle plussa! =)
Rusettiinalle tätipahoittelut! =(
Mymoosalle kans peukutukset, että testissä näkyis toinenkin viiva!
Muillekin kovasti tärppionnea!
Koralli kp 3/23-29 yk3
Rusettiina: Voi surkeus, pahoittelut tädistä!
Misu-78: Tsemppiä piinailuun. Täällä myös piinaillaan ja aika matelee. Kai tuo plussan näkyminen riippuu niin ihmisestä. Mä sain tokasta haalen plussan vasta, kun menkat oli pari päivää myöhässä. Kaitpa se riippuu testistä.
VadelmaMama: Kyllä se kesä sieltä nopeasti tulee:) Kuulostaapa kivalta tuo reseptikirja. Itse suunnitellut ihan samaa mut en vaan saa aikaseksi mitään!
Koralli73: Jaksamista ja hienoa että pystyt katsomaan eteenpäin, keskenmeno on aina rankka juttu vaikka olisikin ihan alussa. Toivotaan pikaista tärppiä!
Mymoosalle edelleen peukkuja ettei täti tule!
ja muillekin tsempitykset!:)
Nippailu jatkuu mut mitään muita oireita ei ole. Oon aivan varma taas menkoista. Olisi liian hyvää ollakseen totta että meille jouluvauva tulisi. Niin teksi mieli kipaista apteekissa ostamassa testi mut mä en halua nähdä sitä negaa, en en halua joten kai se on vaan odotettava.
äitykkäinen kp 26/27-29 yk6
Menin sitten kuitenkin ostaa testin ja testaamaan.. noh negahan sieltä tuli.
Tosin aion nyt oottaa joitakin päiviä ja jos ei menkkoja kuulu niin testaan uudelleen. Voihan tuo olla, että edelliset menkat tuli vanhasta pillerikierron muistista ja nyt kun luomukierto niin menivät sekaisin :(
Tai voihan tuo olla, että ovis olikin myöhemmin.
huoh..
kp 27/26-28
mymoosa: Pahoittelut negasta! :(
Ja kenelläs oli menkat alkaneet? Anteeksi, unohdin jo nimen. Pahoittelut menkoista!
Leikkaukseen pääsen, mutta vasta ehkä syksyllä :(. Ja leikkaus tehdään niin, että pystyn tulemaan vielä raskaaksi, mutta tulevaisuudessa on sitten uusia leikkauksia. Joten, todella haikeana siirryn taustailemaan, koska raskaushan on este leikkaukselle :(. Käyn varmaan välillä jotain kirjoittelemassa, ja ainakin lukemassa teidän kuulumisia.
Saara kp 15/28 yk 5
Koralli: Pahoittelut sinulle! :( Tsemppiä ensi kiertoon. Tiovotaan, että tärppäisi pian uudestaan. :)
Rusettiina: Pahoittelut tädin saapumisesta. :(
Saaralah: Tsemppiä leikkaukseen!
Omaa napaa: Täällä alkoi menkkajomotukset eilen kp 18, niinkun tavallisestikin. Taitaa olla taas toivo mennyt. Mutta kyllä nyt TODELLA potuttaa tämä ettei vaan tärppää.:/ Tai enhän minä sitä vielä tiedä kun vasta kierron lopussa, mutta kaikki merkit taas viittaavat siihen että täti saapuu. Kun saa aina houkutella tuota miestä petiin. Kyllä hän nyt innolla suostuu sen ekan kerran, mutta jos täytyy vielä seuraavanakin päivänä tai vaikka pari päivää siitä. Hemmetti... No, katsotaan nyt miten käy, mutta en usko että onnistui. Särkylääkettä on nyt joka tapuksessa pakko ottaa. Oliskohan endometrioosi taas pahentunut..?
Tsemppiä kaikille! :)
Kp 19/28-32
joo ei vaan menkkoja kuulu, mahaa nippailee ja kuvottaa. Siinä onkin oireet täällä.
Tänään tuli toi tilattu testi ja annan sen nyt oottaa vaikka ens viikkoon. En kuitenkaan usko, että plussaa tulis, eiköhän se todettu nega ole ihan nega. Tein kuitenkin apteekin omalla joka pitäis kai olla ihan herkkä ja tarkka.
odotellaan odotellaan..
kp 28/26-28
Sellainen olo että menkat alkaa koska hyvänsä. Viime kierrossa ne alkoi nyt kp27. Yleensä on alkanu kp28 että saas nähdä. Pelkään jokaista vessakäyntiä koska mulla ne yleensä alkaa just vessakäynnin yhteydessä. Vatsaa edelleen sattuu, on sattunu joka päivä sen kipukohtauksen jälkeen. Huomenna testaan tai sitten perjantai aamuna jos ei ole vielä silloin alkanut. Muuten en näin aikasin testais mut lauantaiksi ollaan sovittu iltamenoja eikä oo kiva samana päivänä peruuttaa niitä jos oonkin raskaana. Oon niin varautunu negaan ja mielessä jo seuraava kierto. Kai sitä yrittää säästellä itteään pahimmalta pettymykseltä vaik eipä se mitään auta.
äitykkäinen kp27/27-29 yk6
Heippa!
Jos otsikosta oikein ymmärsin, niin tämä on kolmatta lastaan kuumeilevien/yrittävien ketju? Korjatkaa toki, jos olen väärässä!
Meillä kaksi tyttöä, vanhempi 2003 ja nuorempi heinäkuussa 2009 syntynyt. Viime kesänä tuli synnärillä uhottua, etten enää siellä naamaani näytä (sen verran kivulias oli ponnistusvaihe), mutta kas kummaa, täällä sitä taas kuumeillaan :)
Tosiaankaan ihan vielä ei yritystä aloiteta, kesällä sitten, kun kuopus on noin vuoden. Ja meidän tapauksessa ei edes tiedä, jääkö pelkäksi yrittämiseksi, sillä kovin helpolla ei raskaudet ole alkaneet. Esikoista tehtiin melkein pari vuotta, kuopuksessa meni n. 4 vuotta, tosin välissä oli pari keskenmenoa, mutta kuitenkin... Mutta onhan se yrittäminenkin hauskaa!
Lueskelen paremmalla ajalla teidän muiden kirjoituksia ja tilannetietoja tarkemmin, mutta näin yleisesti kaikille yrittäville plussatuulia!
Kirjoittelemisiin ja kevätterkkuja!
Marie79: Tervetuloa meidän kanssa kuumeilemaan! ja onnea matkaan:)
Mymoosa: Mikä tilanne?
Täällä edelleen piinaillaan! Alaselkä sattuu molemmilta puolilta, se mulla jäi vaivaksi edellisistä raskauksista. Jotain hermokipua kai? Jomottaa molemmilta puolilta alavatsaa mut ei mitään hirveen kovaa kipua. Menkkaoireita kuitenkin. Tänään testailen tai sitten jänistän. Lauantain iltamenon takia pitäis kyllä testata mut en millään uskaltais.
äitykkäinen kp 28/27-29 yk6
Ei mitään uutta, tänä aamuna tuntui kuin menkat ois alkanu, oireet oli ja kovat olikin. Mutta ei ole kuulunut. Samalla heitti mahan ihan sekaisin.
Mitään muuta ei ole ollut kuin maha sekaisin, närästänyt ja ollu kuvottava olo.
Tänään pitäis menkkojen alkaa, ellei kierto ole ihan sekaisin. Toisaalta toivoo, että tuo nega ois ollut väärä.
kp 29/26-28
siis nyt tää kone sekoilee täysillä. lähetti miten sattuu näitä mun viestejä.
Eli siis nega tuli, tietenkin. :( Kyllä ottaa nuppiin. menkkoja ei vielä kuulu mut kai nekin huomenna sit alkaa. Tää kipuilu on kyllä niin outoa! Mulla siis menakkakivut alkaa vasta kun kuukautiset on kunnolla alkanu ja nyt on monta päivää kipuillu oikea puoli alavatsalla ja selkä ja välillä myös vasen puoli. Koko ajan sellaista pientä inhottavaa särkyä ja pahin on kun istuu tai makaa. Totta kai toiveet ehti jo heräämään rakaudesta kun tälläset kivut on. Mä en varmaan plussaa ikinä!
Oli muuten tosi hyvä tuo clearblue:n digitaalinen testi. Ei ainakaan jäänyt tulos epäselväksi.
Anteeksi muuten jos toistan samoja juttuja, noiden mun kipujen suhteen. Oon vaan niin ihmeissäni.
äitykkäinen kp28/27-29 yk6
Pahoittelut negasta äitykkäinen! Sama tilanne täällä kun innostuin testaamaan eilen aamulla - negahan sieltä tuli :(. Nyt odotan vaan että täti tulis kylään viikonloppuna.
Tervetuloa joukkoon Marie!
Ajattelin ilahduttaa (!?) teitä tällä mun tikku-installaatiolla. :D Eka testi tehty siis viikko oviksen jälkeen (malttamatonko?!) ja viimeinen rv 5.
Luonnonvalossa olis tullut paremmat kuvat, mutta nyt näillä.
:)töpsy rv 6
Voi ihana värisuora töpsy!:) Iloinen olen puolestasi:)
Täällä edelleen odotellaan menkkoja ja kärsitään kivuista. Närästää ihan hirveesti ja väsyttää. Ei kyllä ihme kun niin huonosti syöny ja nukkunu. Olen sellainen stressisyöjä ja nyt tullu vedettyä makeaa yms. liikaa. Mut juu odottelen että pääsis jo uuteen kiertoon ja sais taas tän tyhmän negan pois mielestä!
äitykkäinen kp 29/27-29 yk 6
Menkat ei oo vieläkään alkanu. Tuntuu kyllä että ne voi alkaa koska hyvänsä. Selkä edelleen kipeä ja alavatsa mut ei silleen menkkamaisesti kuitenkaan. Täytynee testata muutaman päivän päästä uudestaan jos ei tätiä näy.
äitykkäinen kp31/27-29 yk6
Mä oon nyt ollu reilu viikon flunssassa, kurkku kipeenä ja ääni hävinneenä, mut tänään aattelin lähtee kaverin kanssa jumppaan, vaikka mikä olis!
Omat kuulumiset: mulla nyt menossa kp26 ja ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, tänään sitten jo hätähousuna tein testinkin ja kyllä se niin selkee nega oli, et nyt oottelen taas niitä menkkoja, vissiin tulee reilu viikon päästä vasta, tää kierto olis taas se pitkä. ;) Mulla on nyt sellanen olo, et paskanmarjat tässä tulla koskaan raskaaksi, ja pitäs varmaan tilata aika lääkärille, siis klinikalle, mut lähimmät lapsettomuusklinikat on Tampereella ja sinne kun on kuiten sellanen vajaa 100km matkaa niin ei oikein huvittais sekään... Ja julkiselle ei enää oo asiaa... Joten eipä tässä oo oikein muita vaihtoehtoja kuin yrittää näin, hamaan tulevaisuuteen, blääh!
Töpsylle onnittelut, en vissiin oo muistanut aikaisemmin onnitella! Ja tädin tavoittaneille pahoittelut (perästä taas tullaan)
Kukahan täällä kyseli niistä "haamupotkuista", minä ainakin tunnen niitä ja ne on tosi ravoistuttavia!!!
rumpali kp26/27
...mutta totta! Vihdoinkin plussa! Vuosihan tässä vierähti ja kerkes epätoivo jo iskeä. Keskiviikkona testasin malttamattomana negan ja mieli oli ihan maassa. Odotin että täti tulee viimeistään lauantaina.
Eilen ei vieläkään näkynyt ja päätin testata uudestaan. Olin aivan varma että nega tulee mutta halusin kuitenkin testata mielenrauhan vuoksi. Illalla tuli sitten apteekin testillä se kauan odotettu tuplaviiva. Olo on aivan hölmistynyt mutta onnellinen.
Oireina rintojen arkuus ja jatkuva nälkä. Rinnat kipeytyivät oviksen jälkeen kuten yleensä, mutta nyt se arkuus on muuttunut erilaiseksi. Eilen myös tuli valkovuotoa koko ajan ja luulin että kuukautiset alkaa ja juoksin vessassa koko ajan. Vasta testin jälkeen tajusin mistä johtui :). Nyt vain toivon että pikkuinen pysyy kyydissä.
Toivotan teille kaikille oiekin paljon plussaonnea! Tulkaa pian perässä.
Töpsylle kiitos hienosta värisuorasta :)
Misu78 ja rv jotakin (en ole ehtinyt laskea vielä)
Täällä tilanne ennallaan, pikkusia menkkaoireita on, toisaalta taas tuo sivuille nippailu ja nyt on muutamana päivänä huipannu yhtäkkiä.. Tiedä sitten kehittelenkö oireita plussatoiveissani.
Huomenna pitäis tulla testi, joten jos eivät ole alkaneet niin sitten testaan. Tosin mietin, että voiko sen testata muuten kuin aamupissasta. Tuskin jaksan puoleenpäivään venata vessatta ;) Mutta ei kyllä torstaiaamuunkaan jaksais ootella.
Tilasin herkän testin jolla vois kuulema testata jo 1-2päivää ennenkuin menkat pitäis alkaa.
Mä olen nyt jotenki hukassa tuon kierronkin kanssa, kun pillereillä oli sen tasan 28, sitten lopetin ja seuraava kierto lyheni 26, eli jos tuon mukaan menis niin tänään pitäis alkaa.
kp 27/26-28 (tuntuu koko ajan, että nyt alkaa, mutta ei)