Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLMOSTEN HUHTIKUU

01.04.2010 |

Heipä hei pitkästä aikaa.

Aloitan uuden ketjun huhtikuulle...

Siirryin taustailemaan pari kuukautta sitten, mutta silti olen kyllä roikkunut ihan liikaa vauva-sivuilla. Meidän piti pitää vauvatouhuissa taukoa, mutta yritys on kyllä jatkunut koko ajan, ja pettymyksiä on tullut. Nyt taas piinaviikko käsillä, ja testit ostettu kaappiin. En käsitä, miten sitä jaksaisi odottaa kiltisti kuukautisten oletettuun alkamispäivään, eikä testailla liian aikaisin...

Miten olette tehneet alkoholin kanssa? Vieläkö piinaviikolla uskaltaa viiniä juoda pääsiäisenä? Testi tuskin näyttää mitään ennen maanantaita, mutta toisaalta en haluaisi alkoholia juoda yhtään, jos vaikka olisinkin raskaana. Toisaalta miksi olisin nyt raskaana, kun en ole tähänkään asti ollut. Aika pessimistiset tunnelmat päällä.

Oireita olen kuvitellut itselleni joka kierrossa juuri piinaviikon aikoihin, tällä kertaa yritän (huom yritän!) pitää jalat maassa.

Onnittelut kovasti plussanneille!

Rusettiina, kp 23/27-29, yk 6

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumeilija ilmottautuu, onkos tämä oikea ketju? kolmennesta haavaillaan, esikoinen 11/2006 ja nuorin 02/2010, nyt yk 3 menossa, ja kierto nyt 26/28 eli piinapäivät menossa...ääh että osaakin olla rasittavaa pelätä että millon ne alkaa vai alkaako ollenkaa...tekis mieli jo testailla mutta sitten kun näyttääkin negaa niin sitten kuitenkin pohtii että teikikö liian aikasin vai onko oikee nega..

esikonen tärppäs toikasta kierrosta ja nuorin kolmannesta.. mites muilla?

82/115 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nyt kuitenkin tikuttaa ovista..ollaan sitten vittuuntuneita jos se tuleekin kun ukko ei oo täällä.

Ehkä jossain valossa olin ihan ihan haalean viivan erottavani, ehkä se oli vain mun päässä.

Mulla molemmat on tärppiny heti kun pillerit jääny pois. Kolmas vissiin vähän hankalampaa..

9/26-28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kaatta! Plussaonnea, sullahan onkin jännät päivät menossa.

Mymoosa: Ovistestihän on plussaa vasta sitten, kun viivat on tasavahvat tai tulosviiva tummempi. (voi olla että sain väärän kuvan tuosta sun viestistä, mutta halusin varmistaa, että tiedät tuon)

Mulle tulikin eilen iltapäivällä yllättäen ovisplussa.. Ovispäivä on kai tänään tai musta tuntuu, että ovis oli jo viime yönä. Mut hirveen heikot ovisoireet noin muuten. Ilman ovistestiä mulla ei olis harmaintakaan aavistusta, että nyt on ovis, vaikka yleensä on tosi selkeät oireet. Ei siis kovin suuret odotukset tästä kierrosta. Ei taida kroppa pelittää vielä kunnolla km jälkeen. Noh, kattellaan.

Vierailija
84/115 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkähän noi testit oikein näyttää, menin ja ostin tuon viikkonäytöllisen testin , en muista nimeä, siinä luki että voi näyttää muka jopa 4 päivää ennen menkkoja, joten nyt kp27 menossa ni aattelin et varmaan näyttää sit jos näyttää kun enää päivä kun pitäs alkaa, ei raskaanahan siihen tuli ja nyt sellai fiilis et en sitten ollut raskaana.

jos oisin tehnyt tämän norm.testeillä missä siis viivat niin jos oisin raskaana niin niistähän voi nähdä kuitenkin haamuviivankin jo aika aikaisessa vaiheesa vai mitä? ja eihän tuossa uudessa raskaana/ei raskaana testissä ole mahd.ssada haamuja...?

eli toisaalta kun sanotaa että se on selkeä kun ei tarvii tulkita haaleita viivoja tms mutta toisaalta sillon joutuu ehkä tekee useamman testin koska se ei näytä ees mitään haamujakaa... tajuskohan kukaan...

ja mulla aika jännä että nämä edel.raskaudet eivät ole ikinä näkyneet raskaustestissä edes monta päivää oletettujen menkkojen alkamisen jälkeen, ekaakin kun aloin odottaa niin menkat oli myöhäs 5päivää ja tesit näytti vaan negaa, ja sitten rupes näyttää vasta haaleeta viivaa.. onkohan mulla aina näin että raskaushormoonia ei rupea kehittymään mitenkään kauhean nopeesti?

mites muilla, ootteko aina saaneet heti plussan kun sen olisikin pitänyt tulla?

jännä että oireet on alkanu mulla tulla kuitenkin tosi aikasin, esikoisestahan juuri oksensin 2päivää ennen oletettuja menkkoja kun olin hiihtämässä ja oli tosi raskasta hiihtää...

tänään olin lenkillä ja piti tehdä 20km lenkki mutta voi herrajestas 13km kohal kääänyin kotiin, ei ois voinu lenkki mennä huonommin, siis olin ihan kuollu, ihan ku en ois juossut ikinä(treenausta takana koht 10kk), joten siitä tuli mieleen että voikohan mahd.raskaus ilmetä taas näin, vatsaa vähän vihloo mut juuri muita oireita ei nyt ole, ja vatsa tuntuu jotenkin kauheen turvonnelta ja kummalta, tietysti vaan kuvittelen näin....

hitsi ois pitänyt tehdä niitä ovis testejä vaan, nyt pupuiltu ihan ovistuntemusten mukaan, ja mulla oli tunne että ovis oli varmaan viitenä päivänä joten tiedä nyt siitä sitten ollaanko yhtään oikeina päivinä edes duunailtu...

mietin jo et jos nyt tärppäis niin voisi vielä tulla tämän vuoden vauva, ens kierrosta ei enää tulis...

85/115 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiesin tuon, mulle vaan pienikin viiva on positiivista, että siellä jotain tapahtuu.. vaikea selittää :D

86/115 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny on kyllä hormoonit niin sekaisin.. Eilen tuli jotain ihme tuhrua, pyyhkiessä aivan haalean punaista. Mutta ei sitten mitään muuta, eikä edes sidettä tarvinnut. Samalla nippaili vasemmalle puolelle. Vissiin turha toivoa plussaa tässäkään kierrossa. Aivan uutta mulle.

Mietin tossa, että aloitan noi terolutit jo tästä kierrosta, kerta kroppa alkaa näin heitellä.

kp 11/26-28 ja jatkan tikuttelua nyt kerta tuli aloitettuakin, vaikka en tiiä tuleeko ton tuhrun takia nyt ovistakaan.

Vierailija
87/115 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymoosa: Ovista ennen tulee joskus nk. ovisvuotoa, nimenomaan sellaista vaaleanpunaista. Ihan normaalia on. Sopis sunkin kiertopäiviin. Jos on tuosta kyse, niin ovis on 2-4 pv päästä. Jatka tikuttelua. =)

Kaatta: Joo, digitesteillä ei haamuja saa. Eli digitestin negatesti ei välttämättä kerro koko totuutta. Ite tein viime kierrossa elämäni ekan digitestin ja kieltämättä jäi kans harmittamaan, ku ei voinu vertailla viivan vahvuutta. Mites sulla kävi,alkoiko menkat nyt vai vieläkö piinailet?

Tänne tuli ovis pari päivää sitten, tuli selvät oviskivut illalla. Eli nyt sit vaan ootellan ja katotaan miten käy. Mulla on niitä vanhoja terolutteja, niin aloitan alotan ne huomenna, ku on 3 pv oviksesta. Jospa auttasivat vähä mahdollisessa kiinnittymisyrityksessä. Saahan sitä ainakin toivoa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Koralli kp 16/27-28 dpo 2 yk3

88/115 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oppi uutta :) tikkuja on vielä 4, joten riittäis jos ovis tupsahtaisi tuohon 4päivän sisään. Toivotaan, että näin on, kun vielä pientä nippailua oli tuhrun kanssa.

Mieskin lupas tulla ti ja to tänne töiltään, joten ei voi ainakaan yrittämisen puutetta syyttää.

Vierailija
89/115 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli73: ei oo vielä menkat alkanu kp tänään 29/28, tuntuu jotenkin alapää märältä ja pelottaa koko ajan et menkat alkaa. mitään menkkakivun tyyista ei oo eikä rinnatkaan tunnu kyl kipeiltä,kun tarkkaan kuvittelen niin tuntuu ihan kun olis joku pissatulehdus, jotenkin turvonnut/vihlova alavatsa, toivon sen olevan raskaus merkki=)..

aattelin huomenna testata ihan perus viivatikuilla jos näkis jotai haamuja, en viittis tuhlata niitä doginäyttösiä, yksi kaapissa olisi kuitenkin.

jos menkat nyt alkaa niin sais sitten jo alkaa jotta pääsis taas nopeesti uuteen kiertoon, hitsi miten sitä nyt koko ajan miettii vaan ettei ala.

Ovis onnea teille muille,nyt vaan touhuilemaan=)

kaatta kp29/28

90/115 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt vähän vaivaamaan, kun tuosta tikuttelusta on ollu puhe. Mulla on noita raskauskeijulta tilattuja liuskoja ja niihin kun tulee se tulos viiva, niin kuuluuko sen olla tummempi toiselta reunalta ja haaleampi toiselta? se on kyllä kokonaisuudessaan yhtä leveä kuin kontrolliviiva, mutta värit on vain ohuena viivana toisessa reunassa.

Ja sitten vielä Kaatalle stemppiä, toivottavasti se olisi plussa :)

Vierailija
91/115 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi simpura, ne halpisovistestit tuppaa olla vähä tuommoisia. Siksi niitä onkin niin hankala tulkita :( Harmi, että ne sunkin testit on tuommosia. Mä sanosin, että jos sä näet viivan tummenevan, niin pidä sitä jo merkkinä oviksesta, varsinkin jos tummempi reuna on jo lähellä kontrolliviivan tummuutta. Voi olla, ettei noissa halpistesteissä tulekaan koko leveydeltä semmoista tummaa viivaa(!) Eli seuraa sitä tummaa reunaa, sanoisin minä. Mulla ei hirveästi ole noista halpisovistesteistä kokemuksia (kun mä investoin muutama vuosi sit semmoseen kalliiseen personamonitoriin).

Tämän takia ne kalliimmat ovistestit on parempia. Esim. apteekeista löytyvät. Niihin tulee selkeämmät viivat. Ja jos haluaa olla ihan varma, niin digiovistestit on tosi simppeleitä, kun ilmottavat selkeästi kun on ovisaika, eikä tartte viivoja tutkia. Olen kokeillut myös prisman marketin ovistestiä ja sekin toimi ihan kohtuuhyvin, eikä ole kallis.

Kyllä mä sanosin, että jos oot nähny viivan (viivanreunan) tummenevan, niin ovis on lähellä.

Vierailija
92/115 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ois kp3/29? menossa, menkkojen loppumista odotellaan... Tuskimpa kuitenkaan eka kierrosta tulosta vielä syntyy, mut ohan se jännää ja ainahan toivoa saa...

Mites kaatta joko testailit?

plussatuulia kaikille!

Vierailija
93/115 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkimassa myös onko Kaatta testannut.

94/115 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tultiin katsoo josko kaatta ois testaillut.

Ja samalla oma fiilis painui alas, ei ole vielä ovisviiva tummunut.. Ja vielä eilen oli sellanen olo, että jos nyt tärppäis.Tosin valkovuoto on lisääntynyt, huomasinpa aamulla.

kp 12/26-28 yk3

Vierailija
95/115 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena ilmoittaudun mukaan teihin kolmannesta lapsesta haaveileviin. Meillä löytyy ennestään lapset t04/2004 ja p10/2006. Itselläni ikää 33v, samoin miehellä.

Kuukautisten piti alkaa nyt su, mutta edelleen odotellaan 30/28... Tänään menossa ostamaan raskaustestiä :) Jännittää! Huomenna testataan, jollei menkkoja kuulu ennen sitä.

Alunperin ajatus oli että kolmas lapsi saisi tulla ensi keväänä/kesällä, että saisin samalla olla kotosalla kun esikoinen aloittaa koulun. En oikein voi uskoa, että kolmas tärppäisi ekasta yrityksestä 9/28. No kotosalla ollaan ilman muuta vielä syksyllä, jos olisi käynyt niin onnellisesti, että olisi tärpännyt heti.

Kovasti onnitteluja kaikille plussanneille kolmosesta haaveileville! Nyt esikoisen kanssa neuvolaan ja sinne apteekkiin. Kirjoittelen paremmalla ajalla. Nyt en muista edes nimimerkkejä, että voisin erikseen onnitella tms. Ajatukset harhailee pahemman kerran ;)

Vierailija
96/115 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjottelin jo pari päivää sitten pitkät pätkät, mut sit se meni jonnekin hornan tuuttiin, enkä sit jaksanu enää uudestaan kirjottaa, joten toivottavasti tää viesti ei karkaa mihkää bittiavaruuteen...

Elikkäs täällä alkoi sitten maanantaina vuoto, joten ei ihme et testit näytti negaa. :( Tässä kierrossa taas käytössä noi omenaviinietikkatabletit sekä multitabs raskausvitamiinit, katotaan nyt onko niistä mitään hyötyä, tuskinpa ku ei viime kierrossakaan auttaneet... Tää kierron pitäs taas olla lyhempi, jos menee samalla tavalla kuin tähän saakka kierrot mulla menneet, ja täytyy varmaan huomisaamusta ruveta mittaan noita lämpöjäkin, onko niissä muutoksia.

Me oltiin eilen lähdössä kauppaan ja kiristin sitten kuopuksen turvaistuimen vyötä ja sain jollain tavoin muljautettua vasemman käden etusormen toista niveltä ja on edelleen ihan sika kipee, toivottavasti menis pian ohi...

Niin ja niitä ovistikkuja käytän myös tässä kierrossa, johta kahtotaan... ;)

Kiitokset taas koralli sinulle vastauksista :D

Onnittelut misulle ja äitykkäiselle plussista!!! (mä en vissiin oo teittii viel onnitellu)

Koralli mä muuten tässä yks päivä googlasin tota persona, niit ei oo enää myynnissä :( Olisin ehkä voinut ostaa, mut eipä nyt tähän hätään siis sellasta oo eikä tuu...

Uusille tervetuloa mukaan!

Mutta nyt on niiiiiin paljon kyl muutakin jänskättävää, kun HPK otti ja meni finaaleihin, niin on tullu nyt niitten otteluita seurattua, ja ollaan miehen kanssa käyty TOSI paljon pelejäkin kattomassa... Mut ei me ihan niin fanaattisia kannattajia olla kuin mun veli, jonka pitäs päästä kattoon kaikki vieraspelitkin... Meille nyt riittää nää kotiottelut =D

Niin mä siihen "kadonneeseen" viestiin laitoin, et tarviskohan meidän laittaa jotain tietoja/oma pino esittelyille? kun mä oon ainakin (vielä) ihan pihalla ketä kaikkii muita täällä pinossa on ja minkä ikäisiä lapsia teillä on? Ja sit ois kiva nähä et plussanneitakin on, sais ehkä itekin niistä toivonkipinöitä... ;)

Mut joo, nyt pitää alkaa tekeen jotain sen hyväks et päästään poikien neuvolalääkäriin... Toisella 4vuotis ja toisella 1.5vuotisneuvolalääkäri...

rumpali kp3/33 (siis edellinen kierto oli taas noin pitkä..)

Vierailija
97/115 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatalle plussaonnea! =)

Täällä alkaa täti vihdoin poistua ja sitten ensi viikolla on tärppipäivät; taitaapa osua juuri vapuksi. :) Jos ei nyt kierto hirveästi veny.

Koralli: Me olemme yrittäneet jo kohta 3 vuotta tyttöä, mutta ei onnistu. :( Olaan kyllä oltu välillä puuhissa oviksenkin aikaan, että jos vaikka poika tulisi, mutta ei vaan ole tärpännyt. Minullahan oli lievä endometrioosi ja kävin tähystyksessä tammikuun lopulla. Endoa i tosiaan ollut paljon ja putket olivat auki. :) Mutta kai siinä menee jonkin aikaa kun hormoonit tasoittuu tähystyksen jälkeen.? Eihän siitä kovin kauan vielä ole. Mutta yritystä siis vielä kehiin.

Aurinkoista viikkoa! :) Ja tsemppiä! :)

Kp 6/27-32

98/115 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan tuota esittelyketjua.. Olisihan se kiva tietää millaista porukkaa meidän ketjussa pyörii. Vaikka aika hiljaselta välillä vaikuttaakin.

Täällä pitäis laskurin mukaan olla ovis ylihuomenna. Tän päivän tikuttelua ei vielä olekaan tehty.

kp 13/26-28

Vierailija
99/115 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan esittelypinoa, meitä on niin monta, ettei aina tahdo muistaa kuka kukin on.

Rumpali: ei ollu personaa Suomes myynnis silloinkaan enää, ku mä sen hommasin, eli nelisen vuotta sitten. Ostin oman personani tuolta: http://www.academyhealth.com/ (family planning -osio). Ostan tuolta myös ne tikut, tilaan aina muutaman paketin (yleensä 4pkt) kerralla. Tulee halvemmaks ku tilata tikut suomesta, tikut on suomes kalliimpia.

2poj@näiti: onpa ikävää, että olette joutunu yrittämään noin pitkään =( Onko yhtään plussan näköistäkään tullu tässä ajassa testiin? Ootko sä kokeillu mitään clomeja? Mä kans mietin, että oliko tää mun km nyt ainut mahdollisuus ja seuraavaa plussaa saa taas oottaa ainaki sen 1,5v mitä viimeksikin..Mähän plussasin juniorista clomeilla, vaikka siis itse ovuloinkin, mutta ilmeisesti mun ovis oli sen verran heikko, että clomit vahvisti sitä. Sain lisäksi lugesteronia silloin,ku mulla ei ehkä riitä toi oma keltarauhastoiminta loppukierrosta. Epäilen, että sama juttu voi olla nytkin, että tarttisin ainaki noi luget...ehkä tota mun km ei olis sit tapahtunutkaan. (näin mä täällä ainaki jossittelen, ei tietty kauheen hyvä omaa mielialaa ajatellen)

Koralli kp 18/n.27-28 dpo 4 yk3

Vierailija
100/115 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoin ite vasta tuota linkkiä, eikä sielläkään nyt oo yhtään personamonitoria varastossa. Mut saahan tota ulkomailta varmaan muualtakin, jos on kiinnostunut.

Ja onhan noita monitoreja muitakin. Mä ite vaan hommasin tuon persona, ku se käy ehkäisymielessäkin. Clearblue monitori on sit tarkotettu pelkästään ovista metsästämään. Ja onhan noita muitaki merkkejä muistaakseni, vähemmän tunnettuja mut kumminkin, ainakin muistaakseni luin jostain muustakin monitorista joskus.